KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Konflikt w negocjacjach
Rozwiązywanie konfliktów w organizacji
Konflikty.
Zebranie jako forma wymiany informacji
Konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
GRUPOWE ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
O aktywności dorosłych i seniorów
Małgorzata Bogdanowicz
Konfliktowi towarzyszą zwykle silne emocje.
Dr Anna Okońska-Walkowicz
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Organizacja i zarządzanie firmą
Konflikty jako procesy społeczne
Konflikt społeczny - przyczyny, dynamika rozwoju, metody rozwiązywania
KONFLIKTY INTERPERSONALNE
DZIECKO I JEGO PRAWA Temat:” NASZE MAŁE WOJNY, CZYLI RZECZ O KONFLIKCIE I SPOSOBIE WYRAŻANIA GNIEWU”
PRAWA OSOBISTE (CZĘŚĆ II)
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
Rachunkowość kreatywna
Moja przedsiębiorczość
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Zarządzanie zespołami ludzkimi
Klinika Konfliktu m e d i a t o r z y
Rozwiązywanie konfliktów
Rozwiązywanie konfliktów
Mein Kampf.
Sposoby podejmowania decyzji
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Funkcje zarządzania, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów.
Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ
ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW w ZESPOLE MEDYCZNYM
Polskie Centrum Mediacji
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Zarządzanie przez konflikt
Założenie o racjonalności
To nie konflikt jest źródłem nieporozumień i walki między ludźmi, lecz sposób jego rozstrzygnięcia...
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Społeczeństwo obywatelskie
MEDIACJA RODZINNA UKSW, 29 października 2008 r. Violetta Wysok Radca prawny Kierownik Ośrodka Mediacji przy OIRP w Warszawie Violetta Wysok Kancelaria.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
konflikty w pracy i sposoby ich rozwiązywania
Życie społeczne jednostki
Konflikty społeczne we współczesnym świecie
The Leader in Me.
ŁAD i KONFLIKTY SPOŁECZNE
Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ.
Mediacje rówieśnicze „Kiedy pozwolę sobie zrozumieć drugą osobę, zrozumienie może mnie zmienić” Carl R. Rogers.
Przedsiębiorczość to cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych przedsiębiorstwa oraz umożliwiającego.
Konflikty w organizacjach Pojęcie konflikt wywodzi się z łacińskiego - „confliktus”, co oznacza dosłownie „zderzenie”. Interpretuje się go także jako:
Konflikty i sposoby ich rozwiązywania w grupie
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Konflikty rówieśnicze
Mediacje w szkole Jak działa mediacja ?
Negocjacje, Mediacje i Arbitraż w relacjach pomiędzy przedsiębiorcami
NEGOCJACJE.
ROZWIĄZYWANIE SPORÓW ZBIOROWYCH
POZNANIE SPOSOBÓW ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W GRUPIE
Organizacje jako systemy polityczne.
„O mediacji” Marta Maciejuk radca prawny
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
Zajęcia niedopuszczalne oraz konflikt interesów
ROZWIĄZYWANIE SPORÓW ZBIOROWYCH
Anna K. Duda Barbara Binduga
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
Dr Magdalena Makieła Adwokat/Mediator/Arbiter
Zapis prezentacji:

KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE Prezentacja wykonana przez Marlenę Orczyk pod opieką mgr Aleksandry Tomanek – Nowak w ramach przedmiotu Człowiek jako jednostka.

KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE

Konflikty są zjawiskiem złożonym i dynamicznym, przebiegającym w określonym czasie i przestrzeni społecznej, wyznaczanym przez wzajemne stosunki i orientacje mniejszej lub większej grupy osób.

KONFLIKT ROZUMIEĆ BEDZIEMY JAKO SYTUACJĘ NIEZGODNOŚCI (SPRZECZNOŚCI), KTÓRA W ODNIESIENIU DO LUDZI DOTYCZY ICH INTERESÓW, PRAGNIEŃ, PRZEKONAŃ I CELÓW.

Źródła konfliktu Konflikt wartości – wypływa z różnic w preferowanych wartościach dotyczących ideologii, tradycji, filozofii życia itp. Konflikt dotyczący dostępu do informacji – występuje w sytuacji braku lub posiadania odmiennych informacji albo też ich interpretacji.

Konflikt relacji – jest wynikiem nieprawidłowej komunikacji, której towarzyszą negatywne emocje, stereotypy, odwetowe zachowanie lub błędne spostrzeganie. Konflikt strukturalny – wypływa ze struktury sytuacji w której ludzie działają, pełnionych ról, licznych ograniczeń z nią związanych. Konflikt interesów – pojawia się wtedy, kiedy zaspokojenie potrzeb określonej osoby odbywa się kosztem innej osoby lub grupy.

Radzenie sobie z konfliktem Rywalizacja – silne dążenie do zaspokojenia własnych potrzeb i obrony własnych interesów kosztem innych; brak jakichkolwiek chęci współdziałania z partnerem. Współpraca – pragnienie zaspokojenia w równym stopniu potrzeb własnych i partnera.

Dostosowanie się - pomijanie własnych interesów aby zaspokoić potrzeby innych. Unikanie - brak pewności siebie oraz odmowa współdzania z partnerem. Kompromis - pragnienie częściowego zaspokojenia interesów własnych oraz partnera.

Metody rozwiązywania konfliktów Autorytarna – jedna ze stron narzuca swoje rozwiązanie poprzez podjęcie decyzji według zasady „ja wiem najlepiej”. Działanie takie podejmują najczęściej osoby dominujące, posiadające władzę. Liberalna – sprowadza się do nieingerowania w sytuacje konfliktowe i pozostawienia spraw „własnemu biegowi”. Sposób ten przyczynia się do bezcelowych działań i anarchii, rzadziej sprzyja rozwiązaniom twórczym.

„Bez porażek” – to opanowanie konfliktu dzięki współpracy dwustronnej i przyjęcie rozwiązania satysfakcjonującego obie strony. Nikt nie stosuje siły ani walki. Nie ma pokonanych bowiem obie strony zwyciężają.

Arbitraż i mediacja czyli bezstronność osób trzecich. Wyznaczenie winnego i pociągnięcie do konsekwencji Rozwiązanie kwestii spornych na podstawie dowodów Rozwiązanie konfliktu bez udziału i kontroli stron Nie wolno spotykać się ze stronami Strony muszą się dostosować do ostatecznej decyzji arbitra Wypracowanie rozwiązania korzystnego dla obu stron Badanie przyczyn dające alternatywne rozwiązanie Strony konfliktu uczestniczą przy rozwiązywaniu sporu Częste spotkania z każdą stron aby uzgodnić stanowiska Mediator nie podejmuje decyzji