Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. ks. Zdzisława Peszkowskiego w Krążkowach ID grupy: 98/47 pg1 Opiekun: Maria Balcerzak Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów, nasze pomysły i dobre praktyki.
Samorząd Uczniowski.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Samorząd Uczniowski. działa na podstawie art. 55 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
PRAWA DZIECKA I UCZNIA W SZKOLE
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
DEMOKRACJA W SZKOLE.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Rada Rodziców jako organ szkoły
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Problemy rynku pracy..
Od bierności ku aktywności,
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Samorząd UCZNIOWSKI.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 1 w Szczecinie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Zadania samorządu uczniowskiego
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Samorząd Uczniowski to jeden z organów szkoły, czyli organizacja uczniów danej placówki obejmująca całą społeczność uczniowską; samorząd jest niezależny.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Spis treści: Co to jest samorząd uczniowski??
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
Prezentacja uczniowskiej grupy projektowej
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
OPRACOWALI: JAKUB ORLEAŃCZYK BARTOSZ MUSIAŁ
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
Samorząd Uczniowski.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
Samorząd Uczniowski.
Czym jest samorząd uczniowski? Samorząd uczniowski to jeden z organów szkoły obok dyrektora, rady pedagogicznej i rady szkoły. Organizacja uczniów danej.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
DEBATA Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
„SAMORZ Ą D UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU? ” 21 KWIETNIA 2010 DEBATA.
SZKOLNA DEBATA DOTYCZĄCA SAMORZĄDNOŚCI UCZNIOWSKIEJ Jak przygotowa ć i zorganizowa ć wybory do w ł adz samorz ą du uczniowskiego, ż eby by ł y ś wi ę tem.
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
Instytucje demokratyczne w szkole
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
KRÓTKA HISTORIA SAMORZĄDNOŚCI Samorząd uczniowski – jeden z organów szkoły, niezależna organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. ks. Zdzisława Peszkowskiego w Krążkowach ID grupy: 98/47 pg1 Opiekun: Maria Balcerzak Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Znaczenie demokracji – wybory samorządowe w szkolne. Semestr/rok szkolny: V / 2011/2012

Demokracja Demokracja (stgr. δημοκρατία demokratia "rządy ludu", od wyrazów δῆμος demos "lud", rozumiany jako ogół pełnoprawnych obywateli + κρατέω krateo "rządzę") – ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli Demokracja ma swój początek w Starożytnej Grecji. Demokracja została nazwana ostatnią formą rządów i rozpowszechniła się znacząco wokół globu. pl.wikipedia.org/wiki/Demokracja

O demokracji wypowiedzieli się;

 Harry Emerson Fosdick Demokracja wynika z przeświadczenia, że w zwykłych ludziach tkwią niezwykłe możliwości.   Źródło: Leksykon złotych myśli, wyboru dokonał Krzysztof Nowak, Warszawa 1998.

Jan Paweł II, encyklika Centesimus Annus Historia uczy, że demokracja bez wartości łatwo się przemienia w jawny lub zakamuflowany totalitaryzm.

Winston Churchill Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie liczyć wszystkich innych form, których próbowano od czasu do czasu. Indeed, it has been said that democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time. (ang.)   Winston Churchill, z przemówienia w Izbie Lordów, 11 listopada 1947

Oskar Negt Demokracji trzeba się uczyć – ciągle na nowo, dzień w dzień i przez całe życie. Ludzie nie rodzą się istotami politycznymi. Człowiek jako „zwierzę polityczne” w rozumieniu Arystotelesa, jako istota myśląca kategoriami politycznymi, jest wynikiem ustawicznego procesu wychowania i edukacji.

Albert Einstein Moim ideałem politycznym jest demokracja. Chciałbym, żeby każdy człowiek był szanowany jako jednostka i żeby nikogo nie wynoszono na piedestał. http://pl.wikiquote.org/wiki/Demokracja

Janusz Korczak organizator samorządności wśród wychowanków zakładu opiekunczego Zakład wychowawczy Nasz Dom dla dzieci polskich Myślą przewodnią stworzonej przez Korczaka koncepcji pedagogicznej była troska o rozwój samorządności dzieci i młodzieży przejawiającej się w różnych formach ich aktywności. Prawidłowego rozwoju samorządności upatrywał Korczak szczególnie w prawidłowym funkcjonowaniu samorządu zakładowego. Najważniejsze jego organy to sąd koleżeński, rada samorządowa i sejm dziecięcy. http://www.edukacja.edux.pl/p-1494-pedagogika- janusza-korczaka.php

Rok 2012 Rokiem Janusza Korczaka Rozbudowując pracę samorządu Korczak wychodził z założenia, że nie wystarczy dać dzieciom i młodzieży przyzwyczajenia życia i pracy zbiorowej, trzeba dać ujście pędowi twórczemu organizowaniu i wzbogacenia ich młodocianego społeczeństwa. http://www.edukacja.edux.pl/p-1494-pedagogika- janusza-korczaka.php

USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty Art. 55. 1. W szkole i placówce działa samorząd uczniowski, zwany dalej "samorządem". 2. Samorząd tworzą wszyscy uczniowie szkoły lub placówki. 3. Zasady wybierania i działania organów samorządu określa regulamin uchwalany przez ogół uczniów w głosowaniu równym, tajnym i powszechnym. Organy samorządu są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów. 4. Regulamin samorządu nie może być sprzeczny ze statutem szkoły lub placówki. 5. Samorząd może przedstawiać radzie szkoły lub placówki, radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły lub placówki, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów, takich jak: 1) prawo do zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami; 2) prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu; 3) prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań; 4) prawo redagowania i wydawania gazety szkolnej; 5) prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z dyrektorem; 6) prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu.

Kampania wyborcza W kampanii kandydaci wykorzystali tradycyjną metodę zdobywania zwolenników, poprzez plakaty, jak również każdy otrzymał swój czas radiowy w szkolnym radiowęźle. Tu każdy miał możliwość zaprezentowania się. Najbardziej spodobała się forma prezentacji Gracjana, który codziennie wyśpiewywał nowe piosenki w stylu raperskim.

Gracjan kandydat kl. I B Elo, siema to wcale nie jest ściema Kochaj wszystkich dookoła taka jest raperska szkoła Chce by dobrze nam tu było, by coś tutaj się zmieniło By ta szkoła nasza zatem – powalała swym klimatem Dalej mocno zapodaje i z mym rymem nie przestaje Ziomal Gracjan z I B, wciąż wytrwale kandydować chce A więc głosuj Ziomku na Ziomala aby szkoła oszalała.

Wybory do Rady SU 27 kwietnia 2012

Podsumowanie Organizacja wyborów do Rady SU, okazała się poważnym wezwaniem, sama organizacja i przeprowadzenie wyborów wydaje się dość prostym zadaniem. Znacznie więcej czasu i pracy wymagała część wstępna; uporządkowanie regulaminu, opracowanie zasad regulaminu wyborów i zasad kampanii wyborczej. Mamy satysfakcję z wykonanego zadania, pozostawimy w szkole coś trwałego.