POŁAWIACZE WRAŻEŃ IMPRESJONIZM Cz. 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kompozycja układ elementów zestawionych ze sobą w taki sposób, aby tworzyły one harmonijną całość. Kompozycją określa się również samo dzieło, zawierające.
Advertisements

Sztuka Impresjonizm Postimpresjonizm Neoimpresjonizm Symbolizm Secesja
CZYM JEST IMPRESJONIZM ?.
Pojęcia plastyczne czyli
MŁODEJ POLSKI (twórcy europejscy)
Witamy Cię na finale Konkursu Wiedzy o Sztuce. Powodzenia!
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Paul Cézanne
Wykonała: Nikola Szymczak
IMPRESJONIZM W SZTUCE I LITERATURZE
odejście od rzeczywistości rezygnacja z naśladowania natury
Emilia Bąk 2M Fizyka w fotografii.
Impresjonizm Jako kierunek w szeroko rozumianej sztuce impresjonizm zaistniał w ostatnim dwudziestoleciu XIX wieku i na początku wieku XX. Zainicjowany.
Impresjonizm.
Widzenie barw – budowa oka.
Impresjonizm w liryce młodopolskiej…
Opracowała Kinga Ciejak
WARSZTATY MALARSKIE. Pracownia do ćwiczeń malarskich –Eksponaty do martwej natury.
Impresjonizm.
Światło w życiu w Bydlinie Projekt interdyscyplinarny
Historia i zastosowanie.
Epoki historyczne w dziejach ludzkości.
LITERATURA PODMIOTU to materiał lekturowy wykorzystywany przy tworzeniu wypowiedzi na dany temat (bezpośrednie źródła na których bazujemy w czasie.
„Fotografia nie jest związana z patrzeniem, lecz z czuciem
ZAŁOŻENIA, DZIEŁA, TWÓRCY autor: Katarzyna Jarkiewicz
Rola malarstwa na przestrzeni dziejów
Patryk Cegieła z klasy 6B
Fraktale w Gimp’ie 2.6 Czyli taka grafika jak w tle
- izmy na przełomie wieków
MALARSTWO 1. POŁOWY XX Kamila Pietrykowska.
SZtuKA WspÓŁczeSnA.
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
Claude Monet Impresja. Wschód słońca
„SŁONECZNIKI” VINCENT VAN GOGH.
Teorie powstania świata
Od renesansu do współczesności
Fotografia ODTWORZENIE WSPOMNIEŃ.
Plan prezentacji: Temat zajęć Życie Matejki
Śniadanie, jako inspiracja artystów różnych epok.
ur r zm r Malarstwo bliskie naturze
Impresjonizm.
Secesja Anglia i Francja – Art. Nouveau Niemcy – Jugendstil
Przewrót w malarstwie europejskim
Fotografia jako nowe medium w sztuce
Malarstwo obrazem epoki
Migoczące płótna- impresjonizm
Wstępna charakterystyka
SAMOUCZEK cz. I opr. E. Serwatka
Historia kartki świątecznej
CLAUDE MONET      .
Auguste Renoir.
Metody komunikacji na odległość bliską i daleką.
Gimnazjum nr 8 w Toruniu 20 lat w moim małym Toruniu- Rubinkowie. Menu główne.
Jackson Pollock.
METODY KOMUNIKACJI. Komunikacja oznacza celową wymianę poglądów w dialogu, albo też przypadkowy sygnał. Wraz z upływem czasu liczba możliwych sposobów.
Metody komunikacji.
Henri de Toulouse-Lautrec
Czyli jak człowiek komunikował się kiedyś i dziś.
Malarstwo okresu romantyzmu jest niejednolite. Można wyróżnić jednak pewne cechy malarstwa tej epoki na podstawie czołowych, głównych i najbardziej znaczących.
KUBIZM I JEGO PRZEDSTAWICIELE
SYMBOLIZM.
Powstanie cywilizacji nie byłoby możliwe bez opanowania technik komunikacji. Bez umiejętności porozumiewania się, człowiek nie tylko nie byłby w stanie.
SZTUKA MŁODEJ POLSKI. Dominowało pojęcie „ars pro arte” (sztuka dla sztuki), zakładające pozbawienie sztuki jakichkolwiek zadań, funkcji (np. dydaktycznej,
Pismo prekolumbijskie
Projektu Erasmus + na lekcjach plastyki
Czy kolejne stulecia dadzą im szanse przetrwania ?? Moje przemyślenia Wystawa, którą przedstawiam ma charakter symboliczny, a ich wykładnią są dęby.
Historia fotografii : Fotografia, powstała w XIX wieku.
Impresjonizm.
POLSKI MALARZ BAROKOWY
Zapis prezentacji:

POŁAWIACZE WRAŻEŃ IMPRESJONIZM Cz. 1

Impresjonizm (fr. impression - wrażenie) — nurt w sztuce europejskiej, a później także amerykańskiej, który został zapoczątkowany przez grupę paryskich artystów w ostatniej ćwierci XIX wieku. Impresja, wschód słońca Claude Monet; 1872; 48x63 cm Wybierając tytuł dla tego szkicowego widoku na Hawr, Monet mimowolnie przyczynił się do powstania nazwy "impresjonizm". Louis Leroy pisał w satyrycznym piśmie "Le Charivari": "Impresja! Tapeta w stanie surowym jest jeszcze zbyt szczegółowo pomalowana..."

Impresjoniści jako jedni z pierwszych malowali w plenerze, nie poprawiając swoich dzieł w pracowniach. Korzystali jedynie z siedmiu podstawowych barw światła białego i jako pierwsi mieszali je dopiero na płótnie, a nie jak ich poprzednicy na palecie.

Odrzucano tematy biblijne, literackie, mitologiczne, historyczne Odrzucano tematy biblijne, literackie, mitologiczne, historyczne. Zamiast tego pojawiła się wizja codzienności i współczesności. Artyści często malowali ludzi w ruchu, w trakcie zabawy lub wypoczynku, przedstawiali wygląd danego miejsca przy danym oświetleniu, motywem ich dzieł była także natura.

Wielki wpływ na impresjonistyczne dzieła miało wynalezienie i upowszechnienie sie aparatu fotograficznego. Wzorując sie na zdjęciach zaczęli oni w podobny sposób komponować swoje obrazy: ich kompozycje były otwarte, często stwarzały wrażenie przypadkowych wycinków całości. Postaci, czy drzewa ucięte w połowie wywołały prawdziwą rewolucje na Salonach. Ten nowatorski zabieg można też przypisać inspiracji artystów sztuką Japonii, która jako pierwsza zdecydowała sie na tak "odważny" zabieg.

Koniec części 1