Biologiczne Mechanizmy Zachowania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

WYKORZYSTANIE WIEDZY W SPOŁECZEŃSTWIE
Narkotyki a Ty.
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
POZNAWCZE SKŁADNIKI PROCESU TWÓRCZEGO
Uzależnienie fizyczne i psychiczne, tolerancja i zespół abstynencyjny.
Matematyka w testach IQ
Genologia filmu Rodzaje i gatunki to przedmioty genologiczne (formy organizacji strukturalnej, stylistycznej i estetycznej obecne w konkretnym materiale.
Człowiek w społeczeństwie autor: Bartosz Wardęga
ANTROPOGENEZA Zebrał i opracował : Maciej Belcarz.
Inteligencja – problemy definicyjne
Funkcja i jej zaburzenia Maciej Kopera
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
od II połowy XX wieku Wykonał Bartosz Babicz Klasa II d
TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ MATEMATYKI – DYSKALKULIA Prezentację przygotowały.
LUDZIE PIERWOTNI Opracowała: Ola Kozielska.
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 4 Wprowadzanie i uczenie pojęć na lekcjach języka polskiego Dr Krzysztof Koc.
Gnozeologia – epistemologia 2010
Biologiczne podstawy zachowań (ćwiczenia) Magdalena Reuter
PODMIOTOWE DETERMINANT PROCESU UCZENIA SIĘ
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
Poznanie Aktywne interpretowanie, modyfikowanie, rekonstruowanie informacji i doświadczeń w umyśle.
Wiedza o społeczeństwie
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ
Podstawy Biotermodynamiki
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Percepcja wzrokowa.
Niepełnosprawność intelektualna (upośledzenie umysłowe)
Spostrzeganie.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dydaktyka ogólna.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
Czy myślenie jest pracą? Wysiłek fizyczny i umysłowy
SYSTEMY EKSPERTOWE I SZTUCZNA INTELIGENCJA
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Pszczoły Ada Stankiewicz 6a.
Cele kształcenia.
Biologia PREZENTACJA EWOLUCJA.
Andrzej Majkowski 1 informatyka +. 2 „Choroby” informacyjne Paweł Perekietka.
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Postawa asertywna.
Sposoby komunikacji.
Pradzieje człowieka Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Ewolucja człowieka.
DYSLEKSJA.
Funkcja i jej zaburzenia Maciej Kopera
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
Motywacja- podstawowe koncepcje. Punkty 1, 2, 3 – nie będzie pytań z tych tematów na kolokwium! Punkty 4, 5, 6 – będą na kolokwium! 1. Podstawowe pojęcia.
 Nasze miniprzedsiębiorstwo nosi nazwę BOOKMARK. Działamy na terenie szkoły ponadgimnazjalnej: Zespół Szkół Ekonomicznych im. Oskara Langego.
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
Przedsiębiorczość Ćwiczenia Zajęcia 2.  Metafora - inaczej przenośnia to środek stylistyczny polegający na utworzeniu nowego, innego niż pierwotnie znaczenia.
Linia rozwoju mowy wg Wygotskiego L.S.
  Wykonanie: Paulina Muzyka, Katarzyna Mihułka
Reprezentacje umysłowe
Uczenie się społeczne Adriana Schetz IF US.
Temat: Widzę, doświadczam więc rozumiem.
Kreatywność w biznesie
Reprezentacje umysłowe
Inteligencja Marta Riess.
PROCESY POZNAWCZE, POJĘCIA, MYŚLENIE
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
Zapis prezentacji:

Biologiczne Mechanizmy Zachowania -11- Procesy myślenia

Myślenie i inteligencja Inteligencja – to zespół zdolności psychicznych umożliwiający osobnikowi sprawne korzystanie z nabytych umiejętności i przejawianie skutecznego zachowania się w nowej sytuacji. Myślenie to proces poznawczy polegający na ocenie zjawisk zachodzących w środowisku i powiązaniu tych zjawisk z uprzednio zdobytym doświadzczeniem.w

Procesy myślenia Tradycyjnie rozróżnia się dwa typy myślenia: Myślenie konkretne – sensoryczno-motoryczne lub – obrazowowo-ruchowe – polegające na manipulowaniu obiektami Myślenie abstarkcyjne – dokonywane na podstawie pojęć i wyobrażeń – zwane wyobrażeniowo-pojęciowym

Myślenie sensoryczno-motoryczne Najprostsza forma myślenia konkretnego to myślenie metodą prób i błędów Inny rodzaj myślenia konkretnego to wgląd – jego istotą jest znalezienie elementów wspólnych dla starej i nowej sytuacji. Klasyczne eksperymenty z małpami W. Köhlera – skrzynie, tyki i deski

Ekstrapolacja Słynne eksperymenty Kruszewskiego Zdolności ekstrapolacji zależą głównie od rodzaju pożywienia

Myślenie abstrakcyjne U Homo Sapiens silnie powiązane z mową – stąd przez długie lata odmawiano takiej zdolności zwierzętom Eksperymenty Irene Pepperberg Eksperymenty Sary Boysen jako przykład ujawniania zdolności abstrakcyjnego myślenia Czytanie mapy Kompetencje numeryczne Subitizing

Zjawiska quasi-estetyczne Zwierzęta tak lak ludzie preferują regularne wzorce wzrokowe Badania z twórczością malarską – pojawia się tendencja do równowagi kompozycji i wypełniania figur.