Podstawy grafiki komputerowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
Advertisements

Dokument HTML jest zwykłym
mgr inż. Tadeusz Pietrzak
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Podstawy projektowania graficznego Projektowanie strony internetowej
Jak powinna wyglądać „Dobra prezentacja”
Dokumenty i prezentacje Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do.
Procesor tekstu Word część 1
Komputerowa edycja tekstu – materiały na zajęcia z metodyki nauczania informatyki Ewa Kołczyk.
Edytor tekstu.
„Zasady formatowania plików w formacie Microsoft Word”
A B C D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S T U V W X Y Z
TWORZENIE TEKSTÓW.
GRAFICZNE ROZMIESZCZANIE TEKSTU W KORESPONDENCJI
Łamanie publikacji Terminologia.
Budowanie makiety publikacji
Dokumenty i prezentacje multimedialne
Budowa i układ strony dokumentu
Poznajemy klawiaturę Opracował Piotr Krupa.
Kilka słów o czcionkach
Technologie informatyczne dla socjologów
Treść w dobrej formie opracowali: Joanna Marlicka – (język polski) Krzysztof Dzierbicki – (informatyka)
Czym są HTML i XHTML? Skrót HTML pochodzi od słów Hypertext Markup Language (język znakowania hipertekstu). Język HTML jest podstawą każdej strony WWW.
Podstawy redagowania dokumentów tekstowych
Strona formalna tekstu
OPRACOWAŁ : KONRAD MIGAŁA iz krótki tekst Krótki tekst Do formatowania tekstu użyjemy znacznika jest to znacznik który umożliwia utworzenie akapitu.
języka hipertekstowego
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Wskazówki dotyczące pisania tekstów
Tworzenie stron internetowych
Typografia w nauczaniu zdalnym
Kurs komputerowy - podstawy
Prezentacja wyników w postaci plakatu (posteru)
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Opracowała: Iwona Kowalik
Temat 7: Tekst.
Tworzenie prezentacji
Jak przygotować dobrą prezentacje???
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
HTML Hyper Text Markup Language komputerowe Esperanto cz. II Obiekty podstawowe na stronach.
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
Skalowalność … Obiekty na rysunkach wektorowych możemy dowolnie powiększać bez utraty jakości – nie pojawia się tutaj efekt rozmytych pikseli, a linie.
Lubelskie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego im. K. K. Baczyńskiego w Lublinie ul. Magnoliowa 8; Lublin; Tel/Fax: Projekt.
Przygotowanie dobrej prezentacji
Prezentacja multimedialna wsparciem w komunikacji.
MS Word – „proste” akapity
Przygotowanie dobrej prezentacji
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Temat 4: Klasy i identyfikatory
Jak przygotować poster naukowy
Omówienie zasad tworzenia interfejsu stron WWW
Przygotowanie składu Mariusz Dyduch.
Pismo techniczne.
YOUNG MEDIA LIONS 2013IONS Numer Zespołu : Tytuł Pracy :
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych I. Główne zasady: prezentacja multimedialna powinna być ilustracją (uzupełnieniem) treści prezentowanych.
Jak przygotować poster naukowy
EDYTOR TEKSTU.
Prezentacje multimedialne
Zasady formatowania szkolnej pracy pisemnej
Projektowanie wspomagane komputerem
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
W przypadku studiów pierwszego stopnia praca dyplomowa może mieć formę projektu,
Student przygotowuje pracę dyplomową rozumianą jako dzieło.
Zasady edycji tekstów.
Zapis prezentacji:

Podstawy grafiki komputerowej Typografia WYKŁAD 2C

Czcionka W tradycyjnej typografii czcionka jest zbiorem figur reprezentujących litery, cyfry i znaki o wspólnej pod względem kompozycyjnym stylistyce, przy czym nie jest istotna technika odwzorowania tych figur. W grafice komputerowej czcionka jest plikiem lub programem, który jest wykorzystywany do odwzorowania lub tworzenia kształtu liter, cyfr i innych znaków. Czołg Wiosna Właściwa czcionka współgra z treścią tekstu

Małe odstępy miedzy literami zmniejszają ich czytelność, udaremniając korzystanie nawet z największych czcionek. Zbyt duży kontrast pomiędzy grubymi i cienkimi elementami liter prowadzi do nieładu i utraty harmonii kształtów samych liter. Minimalizacja różnic pomiędzy literami poprzez zaokrąglenia na rogach oraz wyrównanie do linii wszystkich horyzontalnych środków powoduje utratę czytelności. Zbyt cienkie pociągnięcia liter nie wykorzystują w pełni podstawowych kształtów, zlewają się z tłem i stają się nieczytelne z dystansu. Zbyt ciężkie litery z dystansu stają się nieczytelnymi plamami, podstawowe kształty są nie do rozróżnienia, a litery nie do rozpoznania. Kursywa i podobne style poświęcają czytelność kształtów na rzecz dekoracyjnych aspektów, trudno zatem identyfikować pojedyncze litery. „Impact” – biuletyn na temat reklamy plakatowej w Polsce, grudzień 1997.

Grafika komputerowa Grafika komputerowa Grafika komputerowa Podczas czytania identyfikujemy litery głównie na podstawie górnej połowy wiersza

Anatomia pisma majuskuła (duża litera) linia górna pisma linia bazowa linia dolna interlinia 40 szeryf Wydłużenia: górne dolne minuskuła (mała litera) odstęp międzyznakowy (spacja) Stopień pisma: 50 punktów 1 punkt = 1/13837” = 0,352mm wg systemu Pica (ang.–am.) Interlinia: 40 punktów, 50/90 Kering – koryguje spacje między wybranymi parami znaków Tracking – koryguje spacje w z a z n a c z o n y m f r a g m e n c i e tekstu

W długich tytułach zmniejszenie interlinii łączy wiersze Zwiększenie interlinii w tekście zwartym poprawia czytelność. Tutaj Times New Roman 14/19. W tytule Arial 20/24. Długie wiersze ciągnące się przez całą szerokość strony lub ekranu należy złamać. Długość wiersza w druku do 60 znaków, na ekranie do 40 znaków. dobrze Zwiększenie interlinii może rozdzielić wiersze tytułu Mała interlinia w tekście zwartym pogarsza czytelność. Tutaj Times New Roman 14/15. W tytule Arial 20/30. Długie wiersze ciągnące się przez całą szerokość strony lub ekranu należy złamać. Długość wiersza w druku do 60 znaków, na ekranie do 40 znaków. źle

Charakterystyczny kształt kompletu znaków drukarskich Krój pisma Charakterystyczny kształt kompletu znaków drukarskich Druk: krojów szeryfowych używa się w tekście zwartym (o małym stopniu pisma), krojów bezszeryfowych w tytułach. Ekran: w tekście zwartym czytelniejszy jest krój bezszeryfowy Pisanki, czyli kroje ozdobne, używane są na plakatach, zaproszeniach itp.

Odmiany danego kroju tworzą rodzinę Odmiany danego kroju tworzą rodzinę. Na jej czele znajduje się krój pisma w odmianie podstawowej Nie należy nadużywać ilości stosowanych krojów pisma, gdyż na siłę „wzbogacona” strona przestaje być czytelna. W druku klasyka to Times w tekście zwartym i Helvetica w tytułach. Microsoft zaprojektował dla ekranu czcionki Georgia i Verdana.