Jak wypadliśmy na maturze z matematyki w 2010 roku?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk
dr Jarosław Poteralski
Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
WYKŁAD 6 ATOM WODORU W MECHANICE KWANTOWEJ (równanie Schrődingera dla atomu wodoru, separacja zmiennych, stan podstawowy 1s, stany wzbudzone 2s i 2p,
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Dane dotyczące sprzedaży wody mineralnej
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
UKŁADY SZEREGOWO-RÓWNOLEGŁE
Klasyfikacja systemów
Transformacja Z (13.6).
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Pytania konkursowe.
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
na poziomie rozszerzonym
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
część matematyczno-przyrodnicza - matematyka
Najczęstsze błędy w zadaniach otwartych na maturze próbnej z matematyki Opracowali Barbara i Jerzy Herud.
Wyrażenia algebraiczne
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Zadania na dowodzenie w gimnazjum
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
WYNIKI MATURY W roku szkolnym 2009/2010 do egzaminu maturalnego przystąpiło 44 tegorocznych absolwentów i 4 absolwentów z lat ubiegłych (w tym jedna.
Kalendarz 2011 Real Madryt Autor: Bartosz Trzciński.
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
Próbna matura z matematyki listopad 2009
Informator egzaminie maturalnym od 2010 roku
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
(C) Jarosław Jabłonka, ATH, 5 kwietnia kwietnia 2017
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Kalendarz 2020.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Analiza wyników egzaminu maturalnego Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Kazimierza Jagiellończyka w Lidzbarku Warmińskim.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Jak wypadliśmy na maturze z matematyki w 2010 roku?

Średnie wyniki procentowe w poszczególnych OKE, maj 2010

Matura 2010

Województwa, wyniki punktowe P P - maj 2010

Województwa, wyniki punktowe P ROZ - maj 2010

Modelowanie, strategia i rozumowanie na maturze z matematyki Mieczysław Fałat, OKE we Wrocławiu

Zdający posiada umiejętności w zakresie: POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY 1. wykorzystania i tworzenia informacji: interpretuje tekst matematyczny i formułuje uzyskane wyniki używa języka matematycznego do opisu rozumowania i uzyskanych wyników 2. wykorzystania i interpretowania reprezentacji: używa prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych rozumie i interpretuje pojęcia matematyczne i operuje obiektami matematycznymi 3. modelowania matematycznego: dobiera model matematyczny do prostej sytuacjibuduje model matematyczny danej sytuacji, uwzględniając ograniczenia i zastrzeżenia 4. użycia i tworzenia strategii: stosuje strategię, która jasno wynika z treści zadania tworzy strategię rozwiązania problemu 5. rozumowania i argumentacji: prowadzi proste rozumowanie, składające się z niewielkiej liczby kroków tworzy łańcuch argumentów i uzasadnia jego poprawność

Listopad 2009 – Maj 2010 ł=0,45 op=10% ł= 0,58 op=6%

Listopad 2009 – Maj 2010 ł=0,37 op=15% ł=0,60 op=7%

Listopad 2009 – Maj 2010 ł=0,59 op=13% ł=0,37 op=26%

Zadanie 32. ł=0,24 op.=19%Zadanie 34. ł=0,43 op.=14%

0,58 6% 0,60 7% 0,07 31% 0,59 13% 0,16 20% 0,45 7% 0,42 9% 0,31 21% 0,43 14% łatwość zadania oraz jego opuszczenia

0,520,670,290,670,750,540,360,220,510,270,19 1%6%1%2%1%3%1%10%6% 4%

Rozumowanie na poziomie rozszerzonym, maj 2010 łatwość 0,22 (0,25) opuszczenia 10%

łatwość 0,22 (0,25) opuszczenia 10%

Najczęściej powtarzające się błędy zdających Sprawdzanie prawdziwości tezy, dla punktów o wybranych współrzędnych, np. A = (-1,1) i B = (1,1) Niepoprawne uzasadnienia nierówności np., zatem czyli dla Pomijanie założenia w dowodzie nierówności

Rozumowanie na poziomie rozszerzonym, maj 2010 łatwość 0,51 (0,57), opuszczenia 6%

łatwość 0,51 (0,57) opuszczenia 6%

Poziom podstawowy a poziom rozszerzony, maj 2010

Strategie na poziomie rozszerzonym, maj 2010, najtrudniejsze zadania łatwość 0,19 (0,23), opuszczenia 4% łatwość 0,29 (0,34), opuszczenia 1% łatwość 0,36 (0,40), opuszczenia 1%

łatwość 0,19 (0,23) opuszczenia 4%

Najczęściej powtarzające się błędy zdających błędna interpretacja treści zadania niepoprawnie zaznaczony kąt między sąsiednimi ścianami bocznymi błędy rachunkowe

łatwość 0,29 (0,34) opuszczenia 1%

Niepoprawna interpretacja warunku ICEI = 2 IDFI lub założenie, że np. IDFI= 1/3 i ICEI =2/3. Brak współczynnika ½ we wzorze na pole trójkąta. Błędy w przekształceniach algebraiczny ch. Najczęściej powtarzające się błędy zdających

łatwość 0,36 (0,40) opuszczenia 1%

Najczęściej powtarzające się błędy zdających Błędna interpretacja treści zadania – przyjęcie założenia: |AB| = |AC|. Przyj ę cie skomplikowanych oznaczeń współrzędnych punktów - w konsekwencji prowadziło do kłopotliwych przekształceń i do błędów w ostatecznych równaniach.

Modelowanie na poziomie rozszerzonym, maj 2010 łatwość 0,75 (0,79), opuszczenia 1% łatwość 0,27 (0,29), opuszczenia 6%

łatwość 0,75 (0,79) opuszczenia 1%

Mylenie własności ciągów. Kłopoty z rozwiązaniem układu równań. Najczęściej powtarzające się błędy zdających

łatwość 0,27 (0,29) opuszczenia 6%

Zła strategia rozwiązania zadania, np. zakładanie, że suma kwadratów trzech liczb jest podzielna przez 3 tylko wtedy, gdy wszystkie liczby są podzielne przez 3. Niepoprawne wypisanie trójek spełniających warunki zadania. Najczęściej powtarzające się błędy zdających

łatwość 0,52 (0,23) opuszczenia 1%

łatwość 0,67 (0,23) opuszczenia 6%

łatwość 0,67 (0,23) opuszczenia 2%

łatwość 0,54 (0,23) opuszczenia 3%