realizacja VIII punktu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie.
Advertisements

BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Demokracja w szkole.
NASZA WIEDZA O PROGRAMACH KOMPUTEROWYCH Podsumowanie wiadomości zdobytych na lekcjach informatyki.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Absencja uczniów.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Kwidzynie Klasy I - III.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Wagarowanie młodzieży
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA Raport z ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Publicznym Gimnazjum nr 2 im. Stefana Żeromskiego w Rudkach przez zespół w składzie.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Szkoła wspomaga wychowanie
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.
Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
BEZPIECZNA SZKOŁA BEZPIECZNY UCZEŃ
i bezpieczeństwa uczniów
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
Szkoła z pasją... Klasa Va.
OBRAZKOWY KODEKS 2.0 Klasa IIC
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Prawa dziecka.
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Samorząd Uczniowski.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Organizator uroczystości: pani Agnieszka Kalińska.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
LOGO SZKOŁA PODSTAWOWA nr 11 SZKOLNY KODEKS 2.0. Click to edit Master text styles LOGO 1. Ucz i ucz się z TIK. KODEKS 2.0 Wykorzystujemy komputery na.
Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum nr 1 w Szczyrku.
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Chcemy mieć dobrą, zgraną klasę, w której każdy czuje się dobrze!!!
„ S ą warto ś ci, których nikomu nie mo ż emy przekaza ć, bo ka ż dy musi dojrze ć do nich sam, i to nieraz bardzo ż mudn ą prac ą „ ( ks. JanTwardowski)
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Zapis prezentacji:

realizacja VIII punktu NIE JESTEŚ SAM realizacja VIII punktu w ramach projektu Bezpieczna szkoła –Bezpieczny uczeń Szkoła Podstawowa Nr 2 w Józefowie im.R.Traugutta Przygotowały: Urszula Skwarek, Monika Lewtakowska.

LEKCJE –warsztaty PRZEBIEGAŁY WEDŁUG NASTĘPUJĄCYCH ZAGADNIEŃ: Co oznacza słowo pomagać. Historia pomagania (pomaganie na przestrzeni wieków- od średniowiecza)- odpowiednie przepisy. Analiza sytuacji- praca w grupach: -Możemy być grupą, Problemy naszej społeczności szkolnej, czyli nie jestem sam, Jestem asertywny- umiem radzić sobie z naciskiem innych - Mam atuty- czyli dlaczego warto być pewnym siebie. Działania MOPS-u –pomoc osobom chorym, niepełnosprawnym. Różne formy pomocy: wolontariat, materialne, usługi opiekuńcze, specjalistyczne. Gdzie szukać pomocy? Lekcje poprowadziła przedstwicielka Ośrodka Pomocy Społecznej w Józefowie oraz wychowawcy.

W każdej społeczności uczniowskiej znajdują się osoby, niewystarczająco otoczone opieką wychowawczą przez rodziców lub prawnych opiekunów. Zwykle są to uczniowie sprawiający nauczycielom i kolegom różne problemy. Najczęstszymi z nich są: negatywny stosunek do nauki, łamanie obowiązujących w szkole norm - wagary, stosowanie używek, agresja, arogancja w stosunku do rówieśników i dorosłych, a nawet konflikty z prawem. Uczniowie ci swoją negatywną postawę próbują promować na terenie szkoły. Udaje im się to, ponieważ umieją docierać do podobnych do siebie kolegów, w towarzystwie których czują się pewni i silni. Osobom tym zwykle nie zależy na dobrej opinii, stąd możliwe do zastosowania w szkole sankcje nie przerażają ich, niekiedy nawet motywując do łamania szkolnego regulaminu ( zła opinia staje się powodem do chluby i przyczyną wzrostu popularności, a także prestiżu w środowisku).

W tej samej społeczności znajdują się uczniowie, którzy nie chcą akceptować zła, ale biernie przyzwalają na nie, ponieważ czują się bezradni i boją się wejść w otwarty konflikt z problemowymi kolegami. Postawa taka jest gwarancją spokoju, sposobem na w miarę poprawne relacje w klasie z tymi, których wszyscy się boją. Szkoła tym samym staje się miniaturą polskiego społeczeństwa, w którym większość podporządkowuje się brutalnej mniejszości, przyzwalając na zło w imię świętego spokoju.

Usprawiedliwiamy swoją postawę, wskazując instytucje, które powinny rozwiązywać tego typu problemy. Podobnie dzieje się w szkole. Problemy innych nie są naszymi problemami. Uważamy, że nie należy się wtrącać w nie swoje sprawy, a jeśli już ktoś musi interweniować, to powinien to być nauczyciel - policjant, prokurator i sędzia w jednej osobie. Jak trudne jest jego zadanie, wiedzą wszyscy wychowawcy, którym zależy, by każdy uczeń miał szansę znaleźć w szkole potrzebną mu pomoc i być prawdziwym człowiekiem.

Przeprowadzone zajęcia miały formę warsztatów, w czasie których nauczyciel wychowawca oraz przedstawiciel MOPS-u spełniali funkcję organizatora i przewodnika. Uczniowie poznali cel zajęć i sposób ich organizacji. Zasugerowali własne oczekiwania i pomysły, które zostały uwzględnione przez organizatorów, którzy byli odpowiedzialni za przygotowanie własnych materiałów, przydatnych w czasie zajęć. Po krótkim wprowadzeniu uczniowie w mniejszych grupach analizowaliby daną sytuację, szukając najlepszych, ich zdaniem, rozwiązań. Uczestniczyli w symulowanych sytuacjach konfliktowych, mówili o swoich odczuciach. Proponowali różne rozwiązania, które również sprawdzali w dramach sytuacyjnych. Każde zajęcia trwałyby 2 godziny lekcyjne.