Jak wykorzystałem wiedzę nabytą w trakcie studiów w firmie Bombardier Transportation? Optymalizacja procesów produkcyjnych z uwzględnieniem kluczowych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Znaki informacyjne.
Technology Partnership
Identyfikacja projektów z zakresu ochrony klimatu i ochrony środowiska
Zarządzanie transportem KURS INŻYNIERSKI
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
1 magia kuponów jak wykorzystać kupony w reklamie efektywnościowej.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Agencja Rozwoju Regionalnego "AGROREG" S.A. w Nowej Rudzie 1 Dolnośląski Regionalny Fundusz Pożyczkowy Nowa Ruda, ul. Kłodzka 27 Nowa Ruda.
Ubezpieczanie portfela z wykorzystaniem zmodyfikowanej strategii zabezpieczającej delta Tomasz Węgrzyn Katedra Matematyki Stosowanej Akademia Ekonomiczna.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO 12 stycznia Ministerstwo Środowiska.
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Podsumowanie badań potoków podróznych na terenie Powiatu Krotoszyńskiego 1 kwartał 2007 Instytut Rozwoju i Promocji Kolei.
Analiza bezpieczeństwa osób i mienia na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. Rok 2010.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Rynek węgla kamiennego na świecie wrzesień 2013
Olsztyn, 13 grudnia 2010r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Człowiek – najlepsza inwestycja.
Fabryka Szlifierek „JOTES” S.A.
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
EPIDEMIOLOGIA: HIV/AIDS na świecie i w Polsce
Jak optymalizować procesy. Jak działać efektywniej
Podstawowe elementy linii technologicznej
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Kalendarz 2011 Real Madryt Autor: Bartosz Trzciński.
Kalendarz 2011 Oto ciekawy kalendarz, który zaprojektował
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
Projektowanie i produkcja nowoczesnych hal stalowych za pomocą
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
Konkurencjaw przewozach kolejowych Katowice, r. Krzysztof Niemiec.
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
Rynek telewizyjny w 2007 roku Podsumowanie. 2 Widownia telewizyjna.
Obecne i prognozowane tendencje na polskim rynku pracy Diversity Index Głos Biznesu. Różnorodność Procentuje Łódź 25 stycznia 2012 r. dr Grzegorz Baczewski,
przygotował: Jacek Makuch SEMINARIUM Z PRZEDMIOTU „KOLEJE MIEJSKIE”
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Zachodnia technologia, polska myśl techniczna
SYSTEM PRODUKCYJNY ZPP AUTO
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Tematyka badawcza Grupy Roboczej Czynniki ludzkie i organizacyjne odnosi się do następujących aspektów związanych z zapewnieniem BHP: ocena ryzyka zawodowego.
Narzędzia do tworzenia oferty inwestycyjnej
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
1 DLACZEGO WARTO SKORZYSTAĆ Z „USŁUGI SZYBKIEJ OPTYMALIZACJI ZARZĄDZANIA FINANSAMI PRZEDSIĘBIORSTWA W MIKRO I MAŁYCH PRZEDSIĘBIORSTWACH” OFEROWANEJ PRZEZ.
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Doc. dr W. Zborowska Zakład Gospodarki Rynkowej Katedra Gospodarki Narodowej Wydział Zarządzania UW Zmiany struktury sektorowej gospodarki.
Dla rozwoju infrastruktury i środowiska Uroczyste zakończenie kontraktu „Rekultywacja 8 składowisk przeznaczonych do zamknięcia” Beneficjent: Zakład Gospodarki.
Na pasku narzędzi wybrać formant Karta
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Historia Grupy Asseco Rozpoczęcie działalności.
przedmiot i metody analizy
Innowacyjne technologie w ofercie firmy Chemat
Monitoring prasy dla firmy Den Braven. 1. Budujemy Dom , miesięcznik, nakład:
Kalendarz 2020.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Ramowy program studiów
V Plenarne Forum Inwestycyjne
Każdy uczestnik dostanie upominek!
Zapis prezentacji:

Jak wykorzystałem wiedzę nabytą w trakcie studiów w firmie Bombardier Transportation? Optymalizacja procesów produkcyjnych z uwzględnieniem kluczowych wskaźników Agata Grzelewska i Dariusz Kardaś Wrocław, listopad 2006 r.

Plan prezentacji Sylwetka przedsiębiorstwa Bombardier Bombardier na świecie Bombardier w Polsce Projekt zrealizowany w ramach TWIPSA Podsumowanie

Sylwetka przedsiębiorstwa Bombardier Plan prezentacji Sylwetka przedsiębiorstwa Bombardier Bombardier na świecie Bombardier w Polsce Projekt zrealizowany w ramach TWIPSA Podsumowanie

Bombardier na świecie Bombardier jest firmą o zróżnicowanej działalności Bombardier Capital 2% Transportation 45% Aerospace 53% NOTES Within Bombardier’s two main business segments, there is further diversification: Bombardier Aerospace Bombardier Regional Aircraft Bombardier Business Aircraft Bombardier Transportation Mainline & Metros Services Total Transit Systems Rail Control Solutions Bogies Light Rail Vehicles Locomotives Propulsion and controls Dane z 31 stycznia, 2004 Rozkład przychodów wg segmentów działalności Sylwetka przedsiębiorstwa Bombardier

48 Zakładów produkcyjnych w 21 krajach Bombardier Transportation na świecie 48 Zakładów produkcyjnych w 21 krajach Sylwetka przedsiębiorstwa Bombardier

Zakłady Bombardiera są zlokalizowane w 4 miastach w Polsce Bombardier Transportation w Polsce Warszawa Bombardier Transportation (Rail Engineering) Polska Sp. z o.o. Wrocław Bombardier Transportation Polska Sp. o.o. (Pafawag) Systemy Sterownia Ruchem - inżyniering produkcja pudeł lokomotyw produkcja ram wózków Katowice Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Systemy Sterowania Ruchem Łódź Bombardier Transportation (Obsługa Klienta) Polska Sp. z o.o. Obsługa Klienta Zakłady Bombardiera są zlokalizowane w 4 miastach w Polsce Sylwetka przedsiębiorstwa Bombardier

Bombardier Transportation w Polsce Historia 1838 - G.Linke produkuje pierwsze pojazdy szynowe 1912 - Powstaje fabryka Linke Hoffman Werke, produkująca tabor szynowy 1945 - Wznowienie produkcji, nowa nazwa Państwowa Fabryka Wagonów Pafawag 1996 - Podpisanie kontraktu na produkcję supernowoczesnych lokomotyw dla PKP 1997 - Koncern Adtranz (ABB + Daimler Benz, później DaimlerChrysler) nabywa większościowe udziały w Pafawagu 1997 - 2001 - restrukturyzacja ADtranz Pafawag, 2001 - Połączenie koncernów ADtranz i Bombardier, Pafawag zmienia nawę na: Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o. Lokomotywy elektr. 2,300 Pociągi elektryczne 1,700 Wagony pasażerskie 5,500 Wagony towarowe 139,000 Wózki towarowe 300,000 Wózki wag. pasaż. 2,600 Wózki do lokomotyw 2,000 Sylwetka przedsiębiorstwa Bombardier

Bombardier Transportation w Polsce Przedmiot działalności Produkcja pudeł Produkcja ram wózków Obszar produkcyjny: 65,352 m2 Pracownicy: ponad 600 osób Wrocławski Zakład jest światowym liderem w produkcji podzespołów taboru szynowego Sylwetka przedsiębiorstwa Bombardier

Ramy wózków Produkcja ram wózków dla różnych typów pojazdów Bombardier Transportation: Pociągi 2 poziomowe jeżdżące w Dani, Niemczech i Izraelu Sylwetka przedsiębiorstwa Bombardier

Ramy wózków Produkcja ram wózków dla różnych typów pojazdów Bombardier Transportation: Metro w Paryżu i Londynie Sylwetka przedsiębiorstwa Bombardier

Ramy wózków Produkcja ram wózków dla różnych typów pojazdów Bombardier Transportation: Tramwaje jeżdżące w Lipsku, Bremie, Walencji, Marsylii, Brukseli, Kolonii Sylwetka przedsiębiorstwa Bombardier

Ramy wózków Produkcja ram wózków dla różnych typów pojazdów Bombardier Transportation: Szybkie pociągi Talgo jeżdżące w Hiszpanii Sylwetka przedsiębiorstwa Bombardier

Projekt zrealizowany w ramach TWIPSA Plan prezentacji Sylwetka przedsiębiorstwa Bombardier Bombardier na świecie Bombardier w Polsce Projekt zrealizowany w ramach TWIPSA Podsumowanie

Cel stażu: Transfer Wiedzy do Przedsiębiorstw Dolnośląskich Poprzez Staże Absolwentów PWr. Cel projektu: Optymalizacja procesów produkcyjnych z uwzględnieniem kluczowych wskaźników Projekt zrealizowany w ramach TWIPSA

Struktura projektu Zdefiniowanie obszaru do poprawy Określenie czynników krytycznych Propozycje usprawnień Wdrożenie zmian Projekt zrealizowany w ramach TWIPSA

Zdefiniowanie obszaru do poprawy Struktura projektu Zdefiniowanie obszaru do poprawy Określenie czynników krytycznych Propozycje usprawnień Wdrożenie zmian Projekt zrealizowany w ramach TWIPSA

Zdefiniowanie obszaru do poprawy Wykorzystano metodologię 6 Sigma oraz poniższe narzędzia: Burza mózgów Wybrano do poprawy : Liczba godzin rzeczywistych Liczba godzin technologicznych Liczona jako wskaźnik: WYDAJNOŚĆ Projekt zrealizowany w ramach TWIPSA

Określenie czynników krytycznych Struktura projektu Zdefiniowanie obszaru do poprawy Określenie czynników krytycznych Propozycje usprawnień Wdrożenie zmian Projekt zrealizowany w ramach TWIPSA

Określenie czynników krytycznych Elementy krytyczne: Wydajność liczona w okresach czasu (1 tydz., 1 mc), Wskaźnik wydajności z dużym odchyleniem standardowym Brak systemu umożliwiającego monitoring i ciągłą poprawę wskaźnika Wykorzystane metody: Burza mózgów Mapa procesu Diagram drzewo Diagram Ishikawy Projekt zrealizowany w ramach TWIPSA

Propozycje usprawnień Struktura projektu Zdefiniowanie obszaru do poprawy Określenie czynników krytycznych Propozycje usprawnień Wdrożenie zmian Projekt zrealizowany w ramach TWIPSA

Propozycje usprawnień Propozycje zmian: Zmiana sposobu liczenia wskaźnika, tj. zliczanie godzin na ramę System motywacyjny uwzględniający nowy sposób liczenia wydajności System regularnego monitoringu spływu godzin Wykorzystane narzędzia: Zarządzanie zmianą Pisemna procedura (ISO) procesu Mapa procesu Graficzna prezentacja danych Diagram Ishikawy System systematycznych spotkań Projekt zrealizowany w ramach TWIPSA

Wdrożenie zmian Struktura projektu Zdefiniowanie obszaru do poprawy Określenie czynników krytycznych Propozycje usprawnień Wdrożenie zmian Projekt zrealizowany w ramach TWIPSA

09.10.2006 r. Wdrożenie zmian Przygotowanie organizacji do zmian: Zaproszenie do dyskusji przedstawicieli wszystkich funkcji Spotkania informacyjne dla Mistrzów i ich pracowników Przypisanie osoby odpowiedzialnej za spisywanie danych Przygotowanie nowego systemu motywacyjnego Systematyczne przeglądy raz w tygodniu Start nowego systemu pomiaru wydajności: 09.10.2006 r. Projekt zrealizowany w ramach TWIPSA

Efekty wprowadzonych zmian (oczekiwane) Redukcja godzin rzeczywistych zużytych na ramę Motywacja do niekończącej się poprawy procesów produkcyjnych Zachęta dla Mistrzów do lepszej organizacji pracy majsterni Ciągłe doskonalenie wskaźnika wydajności Informacja zwrotna dla pracowników Projekt zrealizowany w ramach TWIPSA

Podsumowanie

Pozostałe tematy staży realizowane w BT Polska: Opracowanie procesów produkcyjnych w szczególności w zakresie rozplanowania linii produkcyjnej, technologii montażu i spawania ram wózków Wdrożenie nowych technik organizacji produkcji przy wykorzystaniu optymalnych metod zarządzania na kierowanym odcinku produkcji (majsternia) Opanowanie zarządzania zespołem produkcyjnym z uwzględnieniem filozofii SMB Optymalizacja procesów produkcyjnych z uwzględnieniem kluczowych wskaźników Podsumowanie

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ