WSTĘGA MÖBIUSA Lekcja otwarta odbyła się

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Autor pakietu Alicja Kwaśny Szkoła Podstawowa w Okonku 2006 rok
Advertisements

Figury geometryczne PRZESTRZENNE – wykorzystanie w życiu codziennym
Autor pakietu : Nina Włodarczyk
Przykłady aktywizujących metod nauczania i ich charakterystyka.
Konkurs Matematyczny Para może więcej Niemodlin r.
WEKTORY Każdy wektor ma trzy zasadnicze cechy: wartość (moduł), kierunek i zwrot. Wartością wektora nazywamy długość odcinka AB przedstawiającego ten wektor.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zespół Szkół Zawodowych im. Komisji Edukacji Narodowej Głogów
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Matematyka Geometria.
Autorzy pakietu: mgr Małgorzata Zawilińska mgr Tomasz Mikołajczyk
Topologia jako dział matematyki
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Opracował: Jakub K. kl. 4 b Czworokąty.
Pracownia komputerowa wykorzystana została do elektronicznego logowania się uczniów do szkół ponadgimnazjalnych, po wcześniejszym zapoznaniu się z ofertą
„Wielcy Matematycy „.
prowadząca Justyna Wolska
Zapraszam do obejrzenia mojej prezentacji na temat bardzo ciekawego zagadnienia, jakim jest wstęga Möbiusa.
Warsztaty Artystyczne Art Silver Design Spotkania Interaktywne.
ORIGAMI W NASZEJ SZKOLE czyli KWADRATOWY ZAWRÓT GŁOWY
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jak zrobić ażurową gwiazdę z papieru?
C.A.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka
François Viète.
Przygotowali: Weronika, Ewa, Piotr, Kacper
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
„Figury niemożliwe” Projekt został wykonany przez : 1.Konrad Sroka
Temat: Równoległoboki i romby oraz ich własności.
Wstęga Möbiusa Marcin Knapik IIIb.
TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU Restrukturyzacja otoczenia szkoły Luty Maj 2009.
Bardzo ważną rolę w kształceniu dzieci i młodzieży odgrywają lekcje, które odbywają się poza szkołą. Wycieczka historyczna tzw. „żywa lekcja historii”
Czworokąty.
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
wyk. Barbara Stępkowska i Maciej Panek
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Konstrukcje GEOMETRYCZNE.
Tablica interaktywna bez tajemnic klasa II b dla II d.
Tales z Miletu.
Drawieński Park Narodowy
Metro w stolicy Szwecji jest jednym z najrozleglejszych, ale też i najpiękniejszych na świecie. Niektórzy mówią o nim "najdłuższa galeria sztuki.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Pracę wykonali : Dominika Dunajska Paweł Krawczyk Dominika Stefańska
Wstęga Möbiusa.
BRYŁY OBROTOWE Wykonał: Jan Kowalski.
Projekt „Informatyka-mój sposób na poznanie i opisanie świata”
Wielościany Keplera – Poinsota.
Aksjomaty Euklidesa.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Technika iris folding Kartka walentynkowa.
w świetlicy szkolnej PSP Połaniec
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Kreatywny recycling Justyna Pilarska Mateusz Budzik Szkoła Podstawowa
Ciekawostki ze świata nauki, przyrody i matematyki
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
Twierdzenia Starożytności
Wstęga Möbiusa.
Szkolenie realizowane w ramach projektu współfinansowanego przez UE z EFS: Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli drogą do sukcesu szkół powiatu wołowskiego.
Liczby są wszędzie Jestem częścią przyrody. Projekt edukacyjny realizowany w klasach II -VI Szkoły Podstawowej im. I. Łukasiewicza w Zespole Szkolno-Przedszkolnym.
Odwrócona lekcja w klasie 5 c
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Wykonanie krzyżówki w programie EclipseCrossword Szkolenie wewnątrzszkolne Dębno 28 IV 2016 r. 1.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
Spis treści Autor wstęgi Mobiusa i jego życiorys Zdjęcia wstęgi Mobiusa Najważniejsze informacje o wstędze Mobiusa Źródła Autorki prezentacji.
Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
Nowe kompetencje nauczycieli motorem rozwoju szkoły
Zrozumieć, przeanalizować i rozwiązać
Zapis prezentacji:

WSTĘGA MÖBIUSA Lekcja otwarta odbyła się 6 marca 2009r. w ZS w Niemodlinie prowadząca: Elżbieta Piętka

Cele edukacyjne: Metody pracy: Środki dydaktyczne: zapoznanie z pojęciem wstęgi Mobiusa i jej zastosowanie w życiu, odkrywanie ciekawych własności wstęgi. Metody pracy: pogadanka, aktywizująca, czynnościowa, problemowa. Środki dydaktyczne: komputer, tablica interaktywna, klej, nożyczki, paski papieru.

Na początku lekcji uczniowie rozwiązali krzyżówkę hasło: WSTĘGA MÖBIUSA

Wstęga Möbiusa Wstęga powstaje z paska papieru, ale przed sklejeniem trzeba przekręcić jeden koniec (o 180°).

August Ferdinand Möbius (1790-1868) Ten niemiecki uczony jest autorem wielu prac z matematyki i astronomii. Zajmował się geometrią, stworzył podstawy geometrii rzutowej i topologii. Dzisiaj jest znany głównie z powodu wstęgi nazwanej jego nazwiskiem. Tę szczególną topologicznie powierzchnię odkrył w 1858 roku.

2. Pokoloruj jedną stronę wstęgi. Uczniowie podczas lekcji postępowali zgodnie z instrukcjami. Samodzielnie formułowali hipotezy i zapisywali wnioski. 1. Zbuduj wstęgę Mobiusa. 2. Pokoloruj jedną stronę wstęgi. 3. Pisakiem przerysuj krawędź wstęgi. Najważniejszą cechą jest to, że ma tylko jedną stronę (jest tzw. powierzchnią jednostronną). Posiada również tylko jedną krawędź.

Zastosowanie Wstęga ta znalazła zastosowanie w technice (skręcona taśma filmowa, pasy transmisyjne zużywające się w jednakowy sposób po obu stronach). Poza tym wstęga Möbiusa jest lubianym elementem dekoracyjnym. Można ją spotkać np. w symbolu firmy Renault, Targów Lipskich na belgijskim znaczku pocztowym jako symbol Beneluxu. Fontanna przed gmachem Fermi National (USA)

Ogród Rzeźb w Muzeum Sztuki w Baltimore, w stanie Maryland (USA). Rzeźba przy wejściu do Science Center na Uniwersytecie Harvarda w Cambridge, w stanie Masstusets (USA). Fontanna w muzeum nauki La Vilette w Paryżu, gdzie woda płynie w kształcie wstęgi Möbiusa.

Złota i srebrna biżuteria w kształcie wstęgi Möbiusa firmy Obis Sterling Silver Jewellery. Co przedstawia ten symbol?

Zbuduj wstęgę i rozetnij wstęgę w połowie szerokości. Ciąg dalszy instrukcji dla uczniów Zbuduj wstęgę i rozetnij wstęgę w połowie szerokości. (otrzymali jedną wstęgę dwukrotnie węższą i dwukrotnie dłuższą) 5. Zbuduj wstęgę (pasek papieru z dwiema liniami) i przetnij ją wzdłuż linii najbliższej od brzegu. (otrzymali dwie wstęgi splecione ze sobą) 6. Z dwóch pasków kolorowych sklej zwykłe obręcze (nie wstęgi), sklej je ze sobą pod kątem prostym. Następnie rozetnij wzdłuż środka. (otrzymali kwadratową ramkę)

Uczniowie podczas lekcji

Wszyscy z zainteresowaniem pracowali

7. Sklej dwie czerwone wstęgi: jedną prawostronnie Na koniec lekcji akcent związany z DNIEM KOBIET 7. Sklej dwie czerwone wstęgi: jedną prawostronnie i jedną lewostronnie skręconą. Sklej je pod kątem prostym, a następnie przetnij wzdłuż środka. (otrzymali dwa połączone ze sobą serca) Uczennica klasy II a ze swoimi serduszkami

Dziękuję za uwagę Bibliografia: Magiczna matematyka GWO matematyczny.blox.pl/2006/11/Wstega-Mobiusa.html www.matematyka.wroc.pl/matematykawsztuce/dzieł-ze-wstęgi-möbiusa pl.wikipedia.org/wiki/ Dziękuję za uwagę