BEZPIECZEŃSTWO niechronionych uczestników ruchu drogowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Pieszy, rowerzysta i motorowerzysta w ruchu drogowym
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Znaki informacyjne.
Widocznie - ekologicznie. Slajd 2 Stan bezpieczeństwa Stan bezpieczeństwa na drogach województwa zachodniopomorskiego w ciągu 8 miesięcy 2011 roku Według.
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
GAMBIT DROGI KRAJOWE STRATEGIA BRD.
1 Stan Wdrażania Regionalnych Programów Operacyjnych Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Koordynacji i Wdrażania Programów Regionalnych.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
DEBATA 2013 Bezpieczna droga do szkoły
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Stan bezpieczeństwa na drogach województwa podlaskiego
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU MYŚLENICKIEGO W 2006 ROKU.
Analiza bezpieczeństwa w ruchu drogowym na terenie powiatu strzyżowskiego w latach mł. insp. Andrzej Wędrychowicz mł. insp. Andrzej Wędrychowicz.
Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym.
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
Stan bezpieczeństwa na drogach woj. podlaskiego w I półroczu 2009r. KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W BIAŁYMSTOKU 15 – 003 Białystok, ul. H. Sienkiewicza 65,
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
DEBATA SPOŁECZNA BEZPIECZEŃSTWO I PORZĄDEK PUBLICZNY NA TERENIE DZIAŁANIA KOMISARIATU POLICJI W KUROWIE. Kurów r.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE KSP (BEZPIECZEŃSTWO DZIECI I MŁODZIEŻY) Komendant Stołeczny Policji insp. Adam MULARZ.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Cechy podzielności liczb Prezentację przygotował
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
RADA PROGRAMOWA RSIP WŁ Łódź, r. Małgorzata Krawczyk
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
Pokaz strona internetowa.
CZY ZNASZ ZNAKI DROGOWE ?
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
KONFERENCJA PRASOWA INAUGURUJĄCA KAMPANIĘ SPOŁECZNĄ BĄDZMY RAZEM BEZPIECZNI MAJ – WRZESIEŃ 2009r. Zakład R-1 Wola 6 maja 2009r, ul. Młynarska 2.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
ANALIZA STANU BEZPIECZEŃSTWA MIASTA KRAKOWA
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
2Komenda Stołeczna Policji Komenda Stołeczna Policji3.
Kalendarz 2020.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
PRZYCZYNY WYPADKÓW ŚMIERTELNYCH ZAISTNIAŁYCH NA TERENIE WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIEGO W OKRESIE OD STYCZNIA DO WRZEŚNIA 2014 r.
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
NA DROGACH WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
Zapis prezentacji:

BEZPIECZEŃSTWO niechronionych uczestników ruchu drogowego

BEZPIECZEŃSTWO OSÓB PIESZYCH W 2012 roku odnotowano 193 ofiary wypadków pieszych użytkowników dróg (18 % wszystkich ofiar zdarzeń drogowych), w tym 22 osoby to ofiary śmiertelne (27,0 % ) oraz 171 osób pieszych zostało rannych (18,0 %). W porównaniu do roku 2011 sytuacja pieszych użytkowników dróg na terenie województwa opolskiego nie zmieniła się. Odnotowano 195 ofiar pieszych w tym 24 osoby poniosły śmierć a 171 zostało rannych. W miejscach udostępnionych dla ruchu pieszego zanotowano 105 wypadków potrąceń pieszych, w których zginęło 7 osób, a 103 osoby zostały ranne. Stanowi to 13,2% wszystkich wypadków drogowych zaistniałych na terenie województwa opolskiego w 2012 roku.  

przejście dla pieszych Liczba wypadków i ich skutków w miejscach udostępnionych dla ruchu pieszego   liczba wypadków % wypadków liczba zabitych % zabitych liczba Rannych % Rannych chodnik, droga dla pieszych 6 6% 0% przejście dla pieszych 54 51% 2 29% 55 53% skrzyżowanie 45 43% 5 71% 42 41% Dane SEWIK na dzień 17.01.2013 r.

Piesi jako sprawcy zdarzeń drogowych według grup wiekowych w 2012 r.   liczba zdarzeń wypadków % zabitych rannych liczba kolizji kolizji 0 - 06 3 2 3% 1 9% 2% 07 - 14 20 14 21% 0% 16 27% 6 11% 15 - 17 11 5 7% 7 12% 18 - 24 10 10% 5% 25 - 39 24 13 19% 17% 20% 40 - 59 25 16% 18% 9 15% 25% 60 plus 23 15 22% 4 36% 8 b/d

Wypadki związane z potrąceniami pieszych w województwie opolskim z podziałem na powiaty liczba ofiar % zabitych rannych 2011 2012 +/- Opolski 81 88 +8,6 6 3 -50,0 75 85 +13,3 Brzeski 18 15 -16,7 1 -66,7 14 -6,7 Głubczycki 8 7 -12,5 2 +100,0 5 -28,6 K-Kozielski 12 11 -8,33 -33,3 9 0,0 Kluczborski -41,7 -44,4 Krapkowicki - Namysłowski -37,5 Nyski 25 26 +4,0 +400,0 24 21 Oleski 4 +175,0 +200,0 +166,7 Prudnicki Strzelecki +12,5 +33,3  Ogółem województwo 195 193 -1,0 22 -8,3 171

Piesi jako ofiary wypadków w poszczególnych miesiącach 2012 r. liczba ofiar % liczba zabitych zabitych liczba rannych % rannych Styczeń 25 13% 2 9% 23 Luty 16 8% 14 Marzec 9 5% 0% Kwiecień 13 7% 1 12 Maj 8 4% Czerwiec 11 6% Lipiec 4 18% 10 Sierpień 3 14% Wrzesień Październik 27 15% Listopad 12% 21 Grudzień 24 Ogółem 193 100% 22 171

Rowerzyści jako ofiary wypadków w poszczególnych miesiącach 2012 r.   liczba ofiar % ofiar liczba zabitych zabitych liczba rannych rannych Styczeń 9 7% 1 8% 8 Luty 5 4% 0% Marzec 3 2% 3% Kwiecień 7 6% 6 5% Maj 19 15% 18 16% Czerwiec 14 11% 13 12% Lipiec 15 13% Sierpień Wrzesień 10 25% Październik 12 10% Listopad Grudzień 4  Ogółem 125 100% 113

Motorowerzyści jako ofiary w poszczególnych miesiącach 2012 r.   liczba ofiar % ofiar liczba zabitych % zabitych liczba rannych % rannych Styczeń 2 4% Luty 1 2% Marzec 4 9% Kwiecień Maj 3 7% Czerwiec 7 16% Lipiec 5 11% Sierpień 8 18% Wrzesień Październik Listopad Grudzień  Ogółem 45 100%

Motocykliści jako ofiary w poszczególnych miesiącach 2012 r.   liczba ofiar % ofiar liczba zabitych zabitych liczba rannych rannych Styczeń Luty Marzec 3 6% 0% Kwiecień 7 14% 15% Maj 8 16% 2 100% 6 13% Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień 9 18% 19% Październik 4% Listopad Grudzień 1 2%  Ogółem 49 47

Przyczyny zdarzeń drogowych z winy pieszego za 2012 r.   liczba zdarzeń liczba wypadków % wypadków liczba zabitych zabitych liczba rannych rannych Liczba kolizji kolizji Chodzenie nieprawidłową stroną drogi 15 10 15% 4 36% 8 13% 5 9% Nieostrożne wejście na jezdnię przed jadącym pojazdem 75 41 61% 45% 36 60% 34 62% Nieostrożne wejście na jezdnię zza pojazdu, przeszkody 11 7% 1 6 11% Przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym 12% 0% 17% 7 Stanie na jezdni, leżenie 1% Wejście na jezdnię przy czerwonym świetle 2 3% 4% Zatrzymanie, cofnięcie się 2%  Ogółem 122 67 100% 60 55

Przykłady bezpiecznych przejść dla pieszych

Wariant bezpiecznego przejścia

Przykład prawidłowo oświetlonego przejścia dla pieszych w Opolu, ul Przykład prawidłowo oświetlonego przejścia dla pieszych w Opolu, ul. Częstochowska - Górna.

Przykład przejścia, które wymaga doświetlenia

Uporządkowanie ruchu pieszego w ciągu ulicy 1-go Maja przed zmianą po zmianie

Dziękuję za uwagę