STATYSTYCZNA ANALIZA DANYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODZIAŁ STATYSTYKI STATYSTYKA STATYSTYKA MATEMATYCZNA STATYSTYKA
Advertisements

w szkole średniej Wykonały: Alicja Makowska i Beata Karwowska
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
Analiza wyników egzaminu maturalnego 2012
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
PODSUMOWANIE WIADOMOŚCI ZE STATYSTYKI
STATYSTYCZNA ANALIZA DANYCH
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
ANALIZA STRUKTURY SZEREGU NA PODSTAWIE MIAR STATYSTYCZNYCH
Powinien być określony w sposób zwięzły i precyzyjny, np
Statystyka w doświadczalnictwie
(dla szeregu szczegółowego) Średnia arytmetyczna (dla szeregu szczegółowego) Średnią arytmetyczną nazywamy sumę wartości zmiennej wszystkich jednostek.
Wzory ułatwiające obliczenia
Rozkład normalny Cecha posiada rozkład normalny jeśli na jej wielkość ma wpływ wiele niezależnych czynników, a wpływ każdego z nich nie jest zbyt duży.
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
Co to są rozkłady normalne?
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
ANALIZA WYNIKÓW NABORU ELEKTRONICZNEGO do szkół ponadgimnazjalnych
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy ul. Leszczyńskiego Lublin tel.: (81)
Hipotezy statystyczne
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Agenda Charakter badania Style Życia Zastosowania Dostępne analizy
Kurs specjalistyczny dla pielęgniarek, mgr Adam Dudek, PWSZ Nysa 2007
Propozycje zmian w istniejącym rozkładzie jazdy Na podstawie wniosków mieszkańców oraz badań potoków pasażerskich wykonanych na zlecenie Urzędu Miasta.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Testy nieparametryczne
TRENDY PRZYSZŁOŚCI DLA POLSKI do roku PEST: polityka, ekonomia, socjologia, technologie. SEMINARIUM INE PAN Warszawa INSTYTUT NAUK EKONOMICZNYCH.
PROCENTY Diagramy procentowe.
Podatki i opłaty lokalne na 2012 rok
RADA PROGRAMOWA RSIP WŁ Łódź, r. Małgorzata Krawczyk
dla klas gimnazjalnych
Certyfikat Akredytacyjny 9122.ZESP ISO 9001:2000
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Statystyka ©M.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Podstawy statystyki, cz. II
Statystyka i opracowanie wyników badań
Planowanie badań i analiza wyników
Hania Nguyen, Marta Żebrowska 6c
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Oś liczbowa Zaznaczanie liczb naturalnych na osi liczbowej
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Wnioskowanie statystyczne
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
STATYSTYKA Pochodzenie nazwy:
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Statystyka medyczna Piotr Kozłowski
Elementy geometryczne i relacje
Statystyczna analiza danych
Strategia pomiaru.
Statystyczna analiza danych w praktyce
Statystyczna analiza danych
Statystyczna analiza danych
Statystyczna analiza danych
Statystyczna analiza danych
Statystyczna analiza danych
URZĄD STATYSTYCZNY WE WROCŁAWIU. Tablica nr 1. Minimalny zakres wiadomości i umiejętności statystycznych absolwenta szkoły podstawowej, pożądanych z punktu.
Dane statystyczne -odczytywanie informacji z diagramów.
Zapis prezentacji:

STATYSTYCZNA ANALIZA DANYCH V semestr studiów inżynierskich w PJWSTK, 2010/11 Prowadząca: dr hab. Elżbieta Ferenstein, profesor PJWSTK Cel wykładu - poznanie podstaw analizy danych statystyka opisowa modelowanie probabilistyczne wnioskowanie statystyczne

STATYSTYKA OPISOWA Techniki wstępnej analizy danych i ich prezentacji: gromadzenie, przechowywanie danych, analiza danych surowych prezentacja danych: tabele, wykresy, parametry liczbowe obliczane dla danych. Cel: charakteryzacja danych - w zwięzłej formie odzwierciedlająca pewne ich cechy, np. średni dochód, średnie zużycie paliwa, .. odnalezienie różnego rodzaju regularności ( nieregularności ) ukrytych w danych, zależności między podzbiorami danych.

Diagram liczebności Liczba oczek

Wykres kołowy

Metody opisu danych jakościowych wykres słupkowy, wykres kołowy

Grupa rok 1990/91 rok 1997/98 kierunków liczba % liczba % 1. pedagogiczne 99 552 18,3 91 100 14,0 2. humanistyczne 69 088 12,7 110 565 8,1 3. prawne i nauki 133 824 24,6 566 475 41,5 społeczne 4. nauki ścisłe i 144 704 26,6 292 110 21,4 przyrodnicze 5. medyczne 81 600 15,0 95 550 7,0 6. pozostałe 15 232 2,8 109 200 8,0 ogółem 544 000 100 1 365 000 100

Wstępna analiza danych Opis danych surowych: 2 próbki o liczebnościach n = 544000 oraz m = 1365000 cecha jakościowa: grupa kierunków studiów 6 kategorii ( klas, atrybutów ) cechy atrybuty: grupa kierunków pedagogicznych, humanistycznych, medycznych, .... Najliczniejsze grupy kierunków: nauki ścisłe i przyrodnicze w 1990/91 roku prawo i nauki społeczne w 1997/98 roku Procentowy udział klasy = ( liczność klasy/ liczebność próbki ) x 100% = częstość x 100%

Wykres słupkowy procentowego udziału grup kierunków studiów w r. ak. 1990/91

Wykres słupkowy procentowego udziału grup kierunków studiów w r. ak. 1997/98

Wykresy słupkowe 1990/91 1997/98

Połączony wykres słupkowy pedag. prawne,społ. med.. ścisłe,przyr. inne human.

Połączony wykres słupkowy pedag. 1990/91 1997/98 human. prawne,spol scisle,przyr. med. inne 1 2 3 4 5 6 (X 100000)

1990/91 pedag. human. 18,30% prawne,spol scisle,przyr. med. inne 2,80% 15,00% scisle,przyr. med. inne 12,70% 26,60% 24,60%

1997/98

28+16+12+4=60% pracowników ma co najmniej 33 lata

WSKAŹNIKI SUMARYCZNE

Niech

2000, 2000, 2000, 2000, 2500, 2500, 2500, 2500, 3500, 3500, 19000 Mediana = 2500

Średnia winsorowska ( z parametrem k )

Obserwacja potencjalnie odstająca 0,4 0,8 1,2 1,6