SZKOLNE RZĄDY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów, nasze pomysły i dobre praktyki.
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Demokracja w szkole.
Samorząd Uczniowski.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Podsumowanie I semestru
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Samorząd Uczniowski Zespołu Szkół im. Ks
DEMOKRACJA W SZKOLE.
Rada Rodziców jako organ szkoły
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
SAMORZĄD SZKOLNY W PIGUŁCE..
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Samorząd UCZNIOWSKI.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Zadania samorządu uczniowskiego
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Samorząd Uczniowski to jeden z organów szkoły, czyli organizacja uczniów danej placówki obejmująca całą społeczność uczniowską; samorząd jest niezależny.
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Samorządy.
Debata o samorządności uczniowskiej
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
Samorząd Uczniowski.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Samorząd Uczniowski.
Władze samorządowe w naszej szkole
„Nie pytaj, co Ameryka może zrobić dla ciebie
Czym jest samorząd uczniowski? Samorząd uczniowski to jeden z organów szkoły obok dyrektora, rady pedagogicznej i rady szkoły. Organizacja uczniów danej.
Samorząd Uczniowski.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO. Samorząd Uczniowski jest hermetyczną grupą uczniów, która nie dopuszcza „do władzy” innych członków społeczności naszej szkoły,
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Jak działa demokracja w szkole?
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Nasza „mała” demokracja
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
- DEBATA - CZY POTRZEBNY JEST NAM SAMORZĄD W PLACÓWCE? Dnia r., na terenie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Kwidzynie odbyła się debata.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
SCHEMAT ORGANIZACYJNY CENTRUM EDUKACJI W ZABRZU. Centrum Edukacji Gimnazjum nr 11 IX Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 1.
GRATULUJEMY NAJLEPSZYM UCZNIOM ICH WYNIKÓW
Marian Sobczyk Jan Skalik Barbara Brezdeń. Kompetencje Rady Samorządu Uczniowskiego REPREZENTUJE SZKOŁĘ I UCZNIÓW;WYRAŻA WOLĘ UCZNIÓW INNYM ORGANOM.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
KRÓTKA HISTORIA SAMORZĄDNOŚCI Samorząd uczniowski – jeden z organów szkoły, niezależna organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność.
Rada Rodziców działająca przy Zespole Szkół w Wielowsi w roku szkolny 2011/12.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
„Samorząd Uczniowski filarem demokratycznej szkoły.”
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

SZKOLNE RZĄDY

Samorząd uczniowski Samorząd uczniowski – jeden z organów szkoły (pozostałymi organami są: dyrektor, rada pedagogiczna i rada szkoły), organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej i jakiejkolwiek partii oraz ugrupowań politycznych. Samorząd powinien być organizacją demokratyczną. Uczniowie w sposób nieskrępowany powinni wybierać swoich przedstawicieli według przyjętych przez ogół uczniów procedur. Organy samorządu uczniowskiego powinien reprezentować interesy uczniów wobec nauczycieli, rodziców, administracji oświatowej. Członkowie samorządu mają prawo i powinni rozwiązywać realne problemy uczniów i podejmować realne decyzje, a tym samym mieć wpływ na życie szkoły, współdecydować o sprawach jej dotyczących. Choć samorząd nie ma realnych uprawnień, prawo nakazuje władzom szkoły zasięgnięcie jego opinii w pewnych sprawach, takich jak np. skreślenie ucznia z listy uczniów, program wychowawczy szkoły, program profilaktyki, ocena pracy nauczyciela (tylko na wniosek dyrektora szkoły), średnia ocen uprawniająca uczniów do otrzymania stypendium za wyniki w nauce, wprowadzenie w szkole jednolitego stroju dla uczniów lub rezygnacja z niego. Prekursorami samorządności uczniowskiej w Polsce byli: Janusz Korczak, Władysław Przanowski, Aleksander Kamiński.

Nasz samorząd Do samorządu szkolnego w Publicznym Gimnazjum nr 1 w Czernicy należą: Arkadiusz Wróbel, Bartosz Jakubiak oraz wszyscy uczniowie z samorządów klasowych. Opiekunem samorządu jest pani Marta Walorska.

Samorząd klasowy Samorząd klasowy to 3 najważniejsze osoby w klasie, składa się z przewodniczącego, jego zastępcy oraz skarbnika. Każda klasa powinna mieć taki samorząd wybrany w wolnych wyborach.

Nasze samorządy klasowe Klasa I A Przewodniczący: Kacper Antos Zastępca: Natalia Nalepa Skarbnik: Łukasz Palmowski

Nasze samorządy klasowe Klasa I B Przewodniczący: Aleksandra Rasz Zastępca: Mateusz Bajorek Skarbnik: Maciej Ciszewski

Nasze samorządy klasowe Klasa II A Przewodniczący: Paulina Pytel Zastępca: Tomasz Waligóra Skarbnik: Natalia Wójcik

Nasze samorządy klasowe Klasa II B Przewodniczący: Wojciech Bagiński Zastępca: Natalia Ziółkowska Skarbnik: Julia Cyfert

Nasze samorządy klasowe Klasa III A Przewodniczący: Paulina Klęk Zastępca: Krzysztof Rogala Skarbnik: Filip Dąbrowski

Nasze samorządy klasowe Klasa III B Przewodniczący: Patryk Łapa Zastępca: Michał Jóźwiak Skarbnik: Anita Galak

Wywiad Przedstawiamy Wam krótki wywiad przeprowadzony przez Joannę Głowacką z członkinią samorządu szkolnego - Aleksandrą Rasz: J.G.: - Witam! Mogłabym przeprowadzić z Tobą wywiad? A.R.: - Cześć! Bardzo chętnie.

J.G.: - Jakie są dotychczasowe sukcesy samorządu? A.R.: - Regularnie organizowany jest dzień słodkości, z okazji Dnia Zakochanych działała poczta walentynkowa, w szkole istnieje też wolontariat. Oprócz tego były w planie dyskoteki, lecz z powodu małego zainteresowania na razie nie doszły do skutku. J.G.: - A co z tzw. „szczęśliwym numerkiem” ?

A.R.: - Po dłuższych dyskusjach doszliśmy do wniosku, że nie jest to dobry pomysł. J.G.: - Dlaczego? A.R.: - Uważamy, że gimnazjaliści są na to „ za starzy”. J.G.: - Co samorząd szkolny chciałby zorganizować w najbliższym czasie?

A.R.: - Zależy nam, aby na korytarzu (w czasie przerw) leciała muzyka. W tej chwili jest to dla nas najpilniejsza sprawa. J.G.: - Dziękuję za wywiad. A.R.: - Dziękuję również.

Prezentację wykonały Uczennice klasy IIIb: Anita Galak Joanna Głowacka Klaudia Rasz Aleksandra Strugała