LITERATURA ANEKSY
STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU BADAŃ
STRUKTURA DZIAŁU EMPIRYCZNEGO PROBLEM BADAŃ METODOLOGIA BADAŃ INTERPRETACJA WYNIKÓW BADAŃ WNIOSKI LUB SYNTEZA
STRUKTURA ROZDZIAŁU O PROBLEMIE BADAŃ PROBLEMY SZCZEGÓŁOWE PYTANIA BADAWCZE HIPOTEZY GŁÓWNY PROBLEM BADAŃ SPIS ZMIENNYCH
STRUKTURA ROZDZIAŁU O METODOLOGII OPIS POPULACJI (teren badań) ZBIERANIE DANYCH (techniki i narzędzia) GŁÓWNA METODA BADAWCZA OPRACOWYWANIE DANYCH (zastosowane metody statystyczne) SPIS ZMIENNYCH
STRUKTURA ROZDZIAŁU: INTERPRETACJA ZA KAŻDYM RAZEM STRUKTURA JEST INNA
ZAWARTOŚĆ ROZDZIAŁU: INTERPRETACJA WSTĘP DO TEMATYKI PYTANIE BADAWCZE TABELA Z WYNIKAMI INTERPRETACJA TABELI (wyników)
co pokazują wyniki skąd takie wyniki ? czy to dobrze czy źle (ocena)? jaka jest zgodność wyników z teorią? jaka jest zgodność wyników z rezultatami wcześniejszych badań? co należy zrobić na podstawie wyników? jak wykorzystać (zastosować) wyniki badań w praktyce? CO TO JEST INTERPRETACJA ?
CO TO JEST SYNTEZA ? jaki obraz problemu prezentują wszystkie wyniki razem ? jakie wnioski wypływają z badania?
O SYNTEZIE Prawo do podziału zjawisk edukacyjnych (zachowań ucznia, postępowania nauczyciela, itd.) na poszczególne zmienne, badacz ma tylko wtedy, gdy ma zamiar, chęć i kompetencje konieczne do wytworzenia całościowego obrazu badanych zjawisk. TO JEST SYNTEZA!
CO MA BYĆ UMIESZCZONE W ANEKSACH? 1. Po jednym egzemplarzu wszystkich narzędzi 2. Wszystkie nie wykorzystane dane i rezultaty 3. Wytwory własne uczniów (po jednym egzemplarzu: rysunki, zeszyty, wypracowania, itd.) 4. Nie publikowane dokumenty analizowane podczas badań (harmonogram pracy placówki, statut placówki, itd.) 5. Pozostałe materiały, które umożliwiają dodatkowe wyjaśnienie wyników badań