Modelowanie zorientowane agentowo

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODZIAŁ STATYSTYKI STATYSTYKA STATYSTYKA MATEMATYCZNA STATYSTYKA
Advertisements

Grafika Wektorowa Bitmapowa.
Programowanie obiektowe
Sieć jednokierunkowa wielowarstwowa
SCR 2008/2009 – informatyka rok 5. Agenda Analiza i rozbudowa systemu: Rozmnażanie agentów Kredytowanie transakcji Partnerstwo biznesowe.
SCR 2008/2009 – informatyka rok 5. Edytor Wizualny - Agenda Przeznaczenie komponentu Funkcjonalność Opis działania.
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
Optymalizacja własności mikrostruktury przy pomocy algorytmów genetycznych na bazie Cyfrowej Reprezentacji Materiału Autor: Daniel Musiał Promotor: dr.
Interaktywny edytor terenu
SCR 2008/2009 – informatyka rok 5. Agenda Wizualizacja 3D diagramu MarketSpace.
Biblioteka do tworzenia agentów w środowisku RoboCup
Co UML może zrobić dla Twojego projektu?
Od gier mniejszościowych do prawdziwych rynków From Minority Games to real markets D. Challet, A. Chessa, M. Marsili, Y-C. Zhang Wojciech Dzikowski 26.
Diagram czynności (Activity Diagrams)
Wstęp do programowania obiektowego
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
wykonał Jarosław Orski promotor pracy: mgr Szymon Smaga
Zastosowanie technologii CUDA w sztucznej inteligencji
trójwymiarowy labirynt z fizyką i przeszkodami
Wykład 4 Analiza i projektowanie obiektowe
Wykład 5 UML - Unified Modeling Language
Wykład 3 Analiza i projektowanie strukturalne
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Projekt systemu Seminarium.
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Przegląd zagadnień Seminarium.
Piotr Rybiński. 1. Wstęp 2. Opis systemu i narzędzi 3. Algorytm 4. Przykłady działania 5. Porównanie z rzeczywistym systemem rozwoju 6. Rozszerzenia systemu,
POJĘCIE ALGORYTMU Pojęcie algorytmu Etapy rozwiązywania zadań
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
Elementy Rachunku Prawdopodobieństwa i Statystyki
Diagramy obiegu dokumentów a UML w modelowaniu procesów biznesowych
Źródła: podręcznikopracował: A. Jędryczkowski.
Opracował : Przemysław Drzymała
AI w grach komputerowych
Jaka jest wydajność najszybszego superkomputera na świecie? Gflopów procesorów Intel EM64T Xeon X56xx 2930 MHz (11.72 GFlops) GB.
Szeregowanie sieciowe
Model I/O bazujący na HSWN Problem uczenia sieci HSWN
Komponentowe systemy rozproszone Wprowadzenie. Komponent... jest to podstawowa jednostka oprogramowania z kontraktowo (deklaratywnie) opisanymi interfejsami,
POŚREDNIK Jak reprezentowana jest informacja w komputerze? liczby – komputer został wymyślony jako zaawansowane urządzenie służące do wykonywania.
Programowanie obiektowe – język C++
Model inteligentnego agenta wspomagającego decyzje zakupu komputerów.
Modelowanie obiektowe Diagramy czynności
Unified Modeling Language - Zunifikowany Język Modelowania
Koło naukowe „Sieci” Opiekun: Prof. Dr hab. Inż. Wiesław Wajs
SYSTEMY EKSPERTOWE I SZTUCZNA INTELIGENCJA
SYSTEMY EKSPERTOWE I SZTUCZNA INTELIGENCJA
Wszystko o GIS- Geographic Information System
Metody numeryczne metody rozwiązywania problemów matematycznych za pomocą operacji na liczbach. Otrzymywane tą drogą wyniki są na ogół przybliżone, jednak.
Do technik tych zalicza się: * sztuczne sieci neuronowe
UML W V ISUAL S TUDIO Mateusz Lamparski. UML D EFINICJA Unified Modeling Language (UML) to graficzny język do obrazowania, specyfikowania, tworzenia i.
Interakcja człowiek – komputer Podstawy metod obiektowych mgr inż. Marek Malinowski Zakład Matematyki i Fizyki Wydz. BMiP PW Płock.
Model obiektowy bazy danych
Temat 1: Ogólne cechy języka PHP
Metody Matematyczne w Inżynierii Chemicznej Podstawy obliczeń statystycznych.
Weed Wizualna eksploracja danych Tomasz Płuciennik Marcin Mielnicki Michał Krysiński Rafał Fabiański.
Zaawansowane zastosowania metod numerycznych
4 lipca 2015 godz pok września 2015 godz pok. 212.
Wybrane zagadnienia inteligencji obliczeniowej Zakład Układów i Systemów Nieliniowych I-12 oraz Katedra Mikroelektroniki i Technik Informatycznych proponują.
Temat: Porównanie technologii php,c# oraz javascript na przykładzie webaplikacji typu społecznościowy agregator treści Autor: Wojciech Ślawski.
GeneracjeTechnologia Architektura przetwarzania 0. Przekaźniki elektromechaniczne 1. Lampy elektronowe 2. Tranzystory 3. Układy scalone 3.5.Układy dużej.
Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych Zachowania odbywają się na poziomie: indywidualnym (pojedynczych osób), grup (zespołów), ale także na poziomie.
Informatyka– dziedzina nauki i techniki zajmująca się przetwarzaniem informacji – w tym technologiami przetwarzania informacji oraz technologiami wytwarzania.
Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I. Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5.
Inżynieria systemów informacyjnych
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Wątki, programowanie współbieżne
Transformatory w Eksploatacji - Kołobrzeg, IV.2013
Sztuczne Sieci Neuronowe
Modelowanie komputerowe programem REVIT
Windows Workflow Foundation
Zapis prezentacji:

Modelowanie zorientowane agentowo Repast

Systemy agentowe Metodologia tworzenia modeli obliczeniowych odzwierciedlających sztuczne światy Umożliwia tworzenie, symulację oraz analizę sztucznych światów Odwzorowywanie skomplikowanych i złożonych zjawisk w celu badanie wpływu konkretnych zdarzeń na symulowany świat

Sztuczny świat Środowisko w którym rezydują agenci Opisane za pomocą zestawu cech Może się zmieniać w czasie (samoistnie lub na wskutek interakcji agentów) W zależności od typu może przyjmować skończoną (lub nie) liczbę stanów

Agent Autonomiczne byty, dążące do osiągnięcia wytyczonych celów Posiadają zestaw opisujących je cech Posiadają zestaw zachowań za pomocą których: Reagują na zmiany zachodzące w świecie Wchodzą w interakcje z innymi agentami Mogą posiadać własności samoczynnego uczenia

Recursive Porous Agent Simulation Toolkit Repast

Repast - historia Rok 2000 Obecnie Rozpoczęcie prac na Uniwersytecie w Chicago Wzorowane na innym środowisku - Swarm Obecnie Dalszy rozwój w laboratoriach ARGONNE http://repast.sourceforge.net/

Repast Biblioteka obiektowo zorientowana Duży nacisk na modularność Model reprezentowany za pomocą POJO Wydzielenie agentów, zachowań oraz związków między częściami modelu jako osobnych komponentów Możliwość zaprogramowania modelu w Javie, Groovy lub za pomocą graficznego edytora

Repast Zawiera biblioteki dedykowane dla: Integruje się m.in. z: Algorytmów genetycznych Sieci neuronowych Specjalizowanych obliczeń matematycznych Integruje się m.in. z: WEKA, MATLAB, Pajek, *ORA, R Wsparcie dla systemów informacji geograficznej (GIS)

Repast - praktyka Sporo narzędzi graficznych wspierających modelowanie, symulacje, wizualizacje, analizowanie, a także interakcje z uruchamianymi systemami w czasie działania Darmowy Otwarty kod źródłowy Rozprowadzany na licencji New BSD

Repast - alternatywy Swarm StarLogo, NetLogo MASON Ascape EcoLab Cormas AnyLogic …, łącznie ponad 200 innych narzędzi

Podstawowe pojęcia Repast

Repast – Context Kontener agentów o semantyce zbioru Reprezentuje populację modelu Przechowuje dane o świecie Może definiować zachowania opisujące zmiany zachodzące w świecie Możliwość stworzenia hierarchicznej struktury Agenci mogą migrować między Contekstami

Repast - Projection Stawowi realizacje zdefiniowanego modelu, poprzez nałożenie nowej struktury na meta-populacje Definiuje i narzuca związki oraz umożliwia komunikacje między agentami Context może być realizowany przez wiele projekcji

Repast - Behavior Definiuje reakcje agenta na zajście pewnego zdarzenia w systemie Wykonanie akcji może być uwarunkowane aktualnym położeniem agenta

Repast - Scheduler Dyskretny wielowątkowy scheduler Odpowiada ze kolejkowanie zdarzeń i interakcji zachodzących w symulowanym świecie Wsparcie dla sekwencyjnego i równoległego przetwarzania dyskretnych zdarzeń

Show Time !!!