Przegląd ważniejszych bibliotek używanych przy projekcie Quall.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Grafika Wektorowa Bitmapowa.
Advertisements

Zaawansowane metody programowania – Wykład V
Implementacja algorytmów na procesory kart graficznych
Przekształcenia afiniczne
Grafika komputerowa Wykład 2 Wykorzystanie podstawowych usług bibliotecznych (API) w operacjach graficznych.
Komponenty bazy danych Baza danych Jest to uporządkowany zbiór powiązanych ze sobą danych charakterystycznych dla pewnej klasy obiektów lub zdarzeń,
Mateusz Srebrny 15 grudnia 2003 Motif, okienka i obiekty Mateusz Srebrny 15 grudnia 2003.
Inżynieria Oprogramowania II
Biblioteka do tworzenia agentów w środowisku RoboCup
Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A
Pakiety i ATD 1 Definicja. Pakietem albo jednostką programową nazywamy grupę logicznie powiązanych elementów, które mogą być typami, podtypami, obiektami.
Typy prywatne 1 Typy prywatne W Adzie typy prywatne (private types) służą do bezpiecznego udostępniania danych zdefiniowanych w pakiecie, z którego korzysta.
Koordynatorzy: Krzysztof BIKONIS Marek MOSZYŃSKI
© 2006Marcin Nowak, Mateusz Pachocki1 Zastosowanie rękawicy cyfrowej oraz wyświetlacza 3D do manipulacji obiektami w wirtualnej rzeczywistości. TytułowyTytułowy.
Wstęp do programowania obiektowego
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
wykonał Jarosław Orski promotor pracy: mgr Szymon Smaga
Tworzenie nowej biblioteki
Projektowanie - wprowadzenie
trójwymiarowy labirynt z fizyką i przeszkodami
Część projektu obejmująca: „Reasoner”
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Projekt systemu Seminarium.
PROJEKT GRUPOWY SYSTEM ANTYKOLIZYJNY DLA ROBOTÓW PRZEMYSŁOWYCH Grupa: P. Bocian K. Czułkowski A. Hryniewicz opiekun: mgr inż. Piotr Fiertek.
Spis treści Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Przegląd zagadnień Seminarium.
Atlantis INSPECTOR System wspomagania zarządzaniem i ewidencją obiektów sieciowych.
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
Temat: Eksplorator Windows - wędrówka po drzewie folderów
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
Wstęp do JavaScriptu Marek Magiera Październik 2003r.
Źródła: podręcznikopracował: A. Jędryczkowski.
Opracował : Przemysław Drzymała
Modelowanie elementów świata 3D przy użyciu biblioteki Managed Directx
Programowanie gier komputerowych Tomasz Martyn
Różne obiekty w prezentacji oraz łącza.
Jakub Wołczko W obiektowym świecie… Jakub Wołczko
Zaawansowane techniki renderingu
ZASTOSOWANIE RENDERINGU W GRAFICE KOMPUTEROWEJ
1.Inżynierowie (informatycy) – projektują i implementują oprogramowanie związane z grą poszczególne moduły silnika (rendering, AI, fizyka, audio, etc.)
Farseer Physics Engine. Farseer Physics Engine jest silnikiem fizycznym napisanym dla platformy.NET. Został on zainspirowany przez silnik Box2D znany.
POŚREDNIK Jak reprezentowana jest informacja w komputerze? liczby – komputer został wymyślony jako zaawansowane urządzenie służące do wykonywania.
Rozwiązanie zadań do zaliczenia I0G1S4 // indeks
Systemy zarządzania treścią Wykład 5
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
Gra komputerowa na komputer Raspberry Pi
3dMatchGL Wykorzystanie biblioteki graficznej OpenGL przy tworzeniu gry 3DMatchGL.
Projektowanie stron WWW
Metody numeryczne metody rozwiązywania problemów matematycznych za pomocą operacji na liczbach. Otrzymywane tą drogą wyniki są na ogół przybliżone, jednak.
Animacja na stronie internetowej
Architektura współczesnych gier video Adam Sawicki asawicki.infoasawicki.info
Seminarium Dyplomowe Jacek Fohs.
System plików.
Przeglądarki Wszelkie prawa zastrzeżone! Google Chrome – przeglądarka internetowa tworzona przez Google. Jej kod został napisany w oparciu o rozwiązania.
Visual Basic w Excelu - podstawy
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Formatowanie treści oraz grafika w kodzie HTML Informatyka.
Podstawy języka skryptów
Składa się z wielu rysunków, które odtwarzane w odpowiedniej kolejności i z odpowiednią prędkością tworzą wrażenie ruchu.
Platforma .Net.
Box 2D + SFML Fizyka w pudełku Marcin Kuligowski.
1 Co nowego w i-cut Suite i-cut Layout 14.0.
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
Projekt i implementacja symulatora żaglówki z wykorzystaniem biblioteki DirectX Promotor: dr hab. prof. WWSI Grabowski Michał Dyplomant: Radosław Czebreszuk.
Co to jest WPF? Silnik graficzny odpowiedzialny za renderowanie interfejsów (nie tylko!) użytkownika aplikacji dla Windows. Dostępny od.NET 3.0 (2006)
Zastosowanie narzędzi pracujących w środowisku 3D do animacji postaci.
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
The Game Engine For Mobile
Zapis prezentacji:

Przegląd ważniejszych bibliotek używanych przy projekcie Quall.

Quall Biblioteka fizyczna: Bullet Silnik grafiki 3D: OGRE

Bullet Biblioteka umożliwiająca w łatwy sposób opisanie fizycznego świata oraz typów interakcji pomiędzy obiektami. Objęta licencją typu Open-source.

Udział Bulleta i innych popularnych na rynku : NVidia Physx (26.8%) Havok Physics (22.7%) Bullet (10.3%) Wśród open-sourceowych Bullet jest najpopularniejszy.

Używany do: Detekcji kolizji. Fizyki ciała stałego. Fizyki ciała miękkiego. Różnych typów połączeń obiektów (wtf?)

Świat i obiekty, które sobie definiujemy: Kształty (kula, sześciań,) Masę Itp..

Przekazujemy to bulletowi, który oblicza nowe położenie obiektów, ich stany itp.. Częstotliwość odświeżania my ustalamy – np. renderowanie klatki animacji.

W naszym projekcie: Wyłącznie fizyka ciała stałego. Obiekty tworzy główny silnik gry zgodne ze skryptem. Bullet otrzymuje informacje o pociskach, graczach, ich kierunkach itp.. Ma za zadanie szybko wyliczyć ich położenie, efekt kolizji itp..

OGRE (Object-Oriented Graphics Rendering Engine) Silnik grafiki 3D napisany w C++ Wspomaga tworzenie aplikaji wykorzystujących grafikę 3D (np. gier). Licencja LGPL

Inne popularne: RealmForge Truevision3D Crystal Space

Wspomaga tworzenie grafiki 3D. Udostępnia interfejs do operowania obiektami uprzednio utworzonych. Zajmuje się szczegółami technicznymi wspomagany OpenGL i Direct3D.

Użycie: Inicjalizacja głównego obiektu. Potrzebnych zasobów (tekstury itp.) Tworzymy okno Ustawiamy system wejścia-wyjścia Włączamy główną pętlę programu, która renderuje kolejne klatki. Przy czym w międzyczasie obsługujemy zdarzenia wejścia i uwzględniamy zmiany wprowadzone przez silnik fizyczny.

Zorientowany na zarządzanie sceną. W przestrzeni trójwymiarowej ustalamy punkty, do których w przyszłości będziemy przyczepiać Obiekty (modele płaszczyzny). Wyróżniający się element – kamera. Określa jaka częśc sceny jest widoczna dla użytkownika.

Wraz z SDK otrzymujemy kilka przykładowych tekstur, mesh'ów (pliki opisujące siatkę obiektów w przestrzeni). Dzięki istniejącym exporterom można stworzyć własny obiekt np. w Blenderze albo Google SketchUp i dołączyć go do zasobów swojego projektu.