Bieszczady… gdzie ludzie szanują dziką przyrodę Kampania edukacyjna nt. wilków przygotowana dla WWF Polska Agnieszka Pietrzak
Plan Cele kampanii Wilczy Sztab Strategia, branding i koncepcja komunikowania Grupy docelowe Narzędzia Finansowanie Badanie skuteczności kampanii Summary
Cele Uszanowanie i zaakceptowanie przez mieszkańców Bieszczadów bliskiej obecności wilków. Wilki - coraz rzadziej spotykane bogactwo naturalne Zachowania wilków i metody zabezpieczeń przed szkodami przez nie powodowanymi Pozytywne aspekty bliskiej obecności wilków Cele Wilczy Sztab Strategia Grupy docelowe Narzędzia Finansowanie Badanie Summary
Wilczy Sztab Zadania: informowanie i „pogotowie ratunkowe”, centrum logistyczne i organizacyjne Biuro w Krośnie Zespół: pracownicy WWF i wolontariusze Podstrona strony głównej WWF Cele Wilczy Sztab Strategia Grupy docelowe Narzędzia Finansowanie Badanie Summary
Strategia „wuzetki” w – wyróżnienie grup docelowych z – zrozumienie i otwarta postawa reprezentowana przez WWF ki – kontakty interpersonalne Cele Wilczy Sztab Strategia Grupy docelowe Narzędzia Finansowanie Badanie Summary
Koncepcja komunikowania Fakty (liczby, przykłady, ciekawostki, cytaty) Słownictwo (- zamieniamy na +) Obrazy (wilk jako niewielki element) Branding „Bieszczady… gdzie ludzie szanują dziką przyrodę” Cele Wilczy Sztab Strategia Grupy docelowe Narzędzia Finansowanie Badanie Summary
Grupy docelowe Ogólnie: Mieszkańcy Bieszczadów Szczegółowo: Dziennikarze prasy lokalnej Hodowcy owiec i bydła Dzieci Cele Wilczy Sztab Strategia Grupy docelowe Narzędzia Finansowanie Badanie Summary
Narzędzia / Wszyscy mieszkańcy Bieszczadów publikacje w mediach (artykuły bieżące, informacyjne, wypowiedzi członków WS) plakaty-mozaiki event (Wilcza Polana na BJT w Ustrzykach Dolnych): standy „Czy wiecie, że…?”, pieczątki, rozmowy, wystawa Cele Wilczy Sztab Strategia Grupy docelowe Narzędzia Finansowanie Badanie Summary
Narzędzia / Dziennikarze spotkanie inicjacyjne „press packi” (list/zaproszenie, zdjęcia wilków, materiał informacyjny nt. kampanii) regularne i częste kontakty ze strony WS materiały informacyjne o wilkach informacje prasowe Cele Wilczy Sztab Strategia Grupy docelowe Narzędzia Finansowanie Badanie Summary
Narzędzia / Hodowcy rozmowy nieformalne ! szkolenia edukacyjne/treningi instruktażowe plakaty „Znajdź różnicę” broszury i ulotki Cele Wilczy Sztab Strategia Grupy docelowe Narzędzia Finansowanie Badanie Summary
Narzędzia / Dzieci lekcje przyrody konkursy dla uczniów szkół podstawowych : „O dobrym wilku i…” „Dzika przyroda dwa kroki stąd” legitymacje „Przyjaciel Bieszczadzkiego Wilka”, nagrody, wystawa prac, pliki *.pdf Cele Wilczy Sztab Strategia Grupy docelowe Narzędzia Finansowanie Badanie Summary
Koszty Finansowanie: środki własne i sponsorzy wynajęcie biura Wilczego Sztabu opłaty bieżące wyposażenie biura transport materiały poligraficzne nagrody w konkursach Finansowanie: środki własne i sponsorzy Cele Wilczy Sztab Strategia Grupy docelowe Narzędzia Finansowanie Badanie Summary
Badanie rezonans medialny obserwacja zmian postaw w reakcji na działania WWF Ewentualnie: sprawdzenie zrozumienia przesłania kampanii Cele Wilczy Sztab Strategia Grupy docelowe Narzędzia Finansowanie Badanie Summary
Summary Campaign’s objective – to preserve wildlife and biodiversity in Bieszczady Mountains Way of achieving goals: social education and information Additional effects: increased tourist attractiveness balance in forests’ ecosystems new attitudes in society Cele Wilczy Sztab Strategia Grupy docelowe Narzędzia Finansowanie Badanie Summary
Dziękuję za uwagę.