Biznes plan Firma: Zielona Mila Maciej Kucharski Michał Kaczmarczyk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Budujemy place zabaw Budujemy place zabaw 1.
Advertisements

Dla każdego ucznia i studenta w wieku od 18 do 26 lat oferujemy
Kielce na rynku od 2001 r.. Minisaloniki Prasowe - wyspecjalizowane punkty sprzedaży prasy i produktów FMCG Powierzchnia: 6 – 18 m2 Saloniki Prasowe.
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Analiza dystrybucji uwagi organizacyjnej w firmie "Majster-Plus" s.c.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Metodologia wyliczania pomocy publicznej Wrocław, 24 kwiecień 2008 Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy.
POWIAT : GORLICKI POWUZ: VI SYMBOL GRUPY: SP – M –GR 1.
zarządzanie produkcją
Gra kierownicza WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
Informatyka za 30 % ceny? Studium przypadku w ramach projektu 8.2
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
Firma Los Pierogos.
Bar u Jadzi.
Zajmujemy się sprzedażą odzieży,
KRĘGIELNIA "HAPPY BOWLS".
Zajmujemy się sprzedażą: Produktów sanitarnych, wyposażenia łazienek.
Kobiety !!!!!!! Życie zaczyna się po 40.
Kalendarza książkowego Podlaskie Najpiękniejsze 2010 (wersja polsko-angielska) Grupa Wydawnicza Benkowski oferuje zakup ILUSTROWANEGO
Kalendarza książkowego Polska Najpiękniejsza 2011 (wersja polsko-angielska) Grupa Wydawnicza Benkowski oferuje zakup ILUSTROWANEGO.
Promocje w Hossa Finance Szanowni klienci specjalnie dla was stworzyliśmy ofertę prezentującą nasze najlepsze produkty finansowe od kredytów po ubezpieczenia.
Poruszamy sprzedaż. Poruszamy sprzedaż Poruszamy sprzedaż.
Okiem praktyka: wdrożenie w firmie Smay
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Sytuacja na Rynku Pracy na terenach wiejskich powiatu brodnickiego. Brodnica, 29 wrzesień 2010 roku.
Autor: Miłosz Kraiński Klasa 3 B III Liceum Ogólnokształcące w Toruniu
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
Operacje gospodarcze to udokumentowane i podlegające ewidencji księgowej zdarzenia gospodarcze. Zdarzenia gospodarcze to zjawiska i procesy gospodarcze.
PROPERTY FORUM 2012 FINANSOWANIE NIERUCHOMOŚCI KOMERCYJNYCH 18 WRZEŚNIA 2012.
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku BUDOWLANA MARKA ROKU 2008.
OFERTA DODATKOWYCH DZIAŁAŃ REKLAMOWYCH podczas Targów dla Kościołów SACRO SILESIA Multimedia Reklama w strefie wejścia Reklama w hali targowej Reklama.
obsługuje klientów w miejscu sprzedaży, służy im radą co do marki produktu, jego typu i jakości, udziela na prośbę klienta dokładnych i wyczerpujących.
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
Bezpieczny zapas wysokiego ryzyka – jak go określić?
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
POMORSKI PARK NAUKOWO-TECHNOLOGICZNY W GDYNI Stan wdrażania Kierunki rozwoju II Forum Innowacyjne – Gdańsk, r.
TEXT
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
(wersja polsko-angielska ) Cennik : szt z ł /szt. netto szt z ł /szt. netto szt z ł /szt. netto.
Technik Organizacji Reklamy
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 6 w Łodzi
Łukasz & Partnerzy Nasza firma zajmuje się produkcją soków oraz dań gotowych niezawierających konserwantów, sztucznych barwników i glutenu. Bogata oferta.
Nowe Spółdzielnie w grupie
Planowanie przepływów materiałów
LUBUSKI FUNDUSZ PORĘCZEŃ KREDYTOWYCH Lipiec - Sierpień 2014 r. Cykl spotkań „Pozadotacyjne instrumenty wsparcia lubuskich przedsiębiorców”
NATURE’S SUNSHINE PRODUCTS
NATURE’S SUNSHINE PRODUCTS
DYSTRYBUCJA TWARDOWSKI Lidzbark Wielki Łęck 81a
Recykling wybranych grup odpadów - projekt
Przykłady analiza i projektowanie
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
Z AKUPY I ICH WPŁYW NA NAS EKOROZWÓJ PRODUKTY LOKALNE 26 marca 2013r.
Logistyk.
Grafik komputerowy jest osobą zajmującą się tworzeniem reklam i różnego rodzaju publikacji przy użyciu komputera. Osoba pracująca na tym stanowisku.
 Nazwa: RB Trans Service Sp. z o. o.  Adres www:  Siedziba: ul. Jakubowska 1, Warszawa  Forma prawna: spółka z ograniczoną.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
Open space 1 Open space Zespół: Piotr Jaworski, Bartłomiej Kołodziejski,Piotr Kopyra, Paweł Podgórski, Radosław Matrzak, Michał Pindor.
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
Masz pytania – zadzwoń stac. (032) / kom: Witam na prezentacji wizytówki Prezentacja Wizytówki.
BIZNESPLAN : DREAM GARDEN
INŻYNIER MECHANIK Kim jesteśmy?
platforma b2b.net i jej wpływ na poprawę rentowności
Jak założyć spółdzielnię socjalną?
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Firma działa w Zespole Szkół Ekonomicznych w Wodzisławiu Śląskim.
Zapis prezentacji:

Biznes plan Firma: Zielona Mila Maciej Kucharski Michał Kaczmarczyk Autorzy opracowania: Maciej Kucharski Michał Kaczmarczyk Jakub Rzewuski

Opis firmy Wstępne logo firmy: Nasza firma nazywa się „Zielona Mila”. Oferowane przez nas produkty to przede wszystkim herbaty wszelkiego rodzaju oraz zioła, specyfiki ziołowe i przyprawy. Naszą placówkę zamierzamy ulokować w centrum Świętej Katarzyny, likwidując stare i zaniedbane budynki dawnego kiosku i sklepu warzywnego oraz zastępując je nowym budynkiem firmy. Spowoduje to nie tylko wizualne uatrakcyjnienie centralnej części wsi, ale także zapewni klientom łatwy dostęp do oferowanego przez nas towaru. Wstępne logo firmy:

Zasięg działalności i organizacja Zasięg działalności nie będzie ograniczony do miejscowości, w której ulokujemy firmę. Odpowiednie działania marketingowe prowadzone będą na terenie okolicznych wsi, ze szczególną intensywnością w szybko rozwijających się Siechnicach, Żernikach Wrocławskich oraz Radwanicach. W przyszłości planujemy utworzyć specjalną placówkę na terenie miasta Wrocław, która byłaby zależna od głównej siedziby w Świętej Katarzynie i stamtąd brałaby produkty. W firmie największe wpływy będzie miał prezes (na nazwisko którego będzie ona zarejestrowana), posiadający 52% akcji firmy. Poza nim będą dwaj wspólnicy, mający po 24% akcji. To do prezesa należeć będzie podejmowanie ważnych decyzji, o których powiadomieni zostaną obaj wspólnicy.

Opis produktu W skład naszej oferty wchodzą naturalne herbatki, preparaty ziołowe, mieszanki ziołowe, zioła jednorodne sypkie, syropy, soki i przyprawy. Wszystkie produkty są sprowadzane hurtowo od producenta, firmy Herbapol mającej siedzibę w Krakowie. Na podstawie kontroli przez Ekogwarancję PTRE Sp. z.o.o. wszystkie produkowane składniki sprowadzanych towarów otrzymały certyfikat ekologiczny nr PL-01-001493/07/F-75/01 potwierdzający zgodność produkcji z metodami ekologicznymi. Dodatkowo wszystkie preparaty mają zatwierdzony test jakości przeprowadzony przez prywatną firmę.

Nasze produkty posiadają właściwości lecznicze i profilaktyczne, są więc atrakcyjne dla klienta, bowiem poprawiają jego samopoczucie, zdrowie i wygląd zewnętrzny.

Pracownicy W naszej firmie niezbędne będą dwa podstawowe stanowiska, mianowicie:        Sprzedawca – przede wszystkim będzie musiał znać wszystkie produkty i umieć nie tylko sprawnie odszukiwać w magazynie odpowiednie preparaty, ale również doradzić klientom inne towary i pomóc w ich wyborze oraz mieć dobry kontakt z osobami odwiedzającymi sklep. Wykształcenie wymagane do obsadzenia tego stanowiska to wyższe wykształcenie farmakologiczne, znajomość przynajmniej jednego języka obcego (preferowany angielski i niemiecki), umiejętność posługiwania się prostymi rachunkami matematycznymi oraz znajomość obsługi kasy sklepowej.       Kierowca-magazynier – do jego obowiązków należeć będzie przywożenie produktów z hurtowni i składania ich w magazynie. Osoba ta musi mieć średnie wykształcenie oraz posiadać prawo jazdy pozwalające na kierowanie samochodu ciężarowego.

Analiza rynku Po obserwacjach i sprawdzeniu w bazie firm działających na terenie Dolnego Śląska doszliśmy do wniosku, iż w naszym najbliższym otoczeniu (teren gminy) nie działa żadna firma oferująca produkty podobne do naszych. Także na terenie Wrocławia i całego obszaru województwa istnieje niewiele firm zajmujących się tym typem produktów. Istnieje spory popyt na dany towar. Kupując oferowane przez nas preparaty klienci sugerować się będą niską ceną oraz dobrą jakością produktów (certyfikat ekologiczny, test jakości). Gmina Święta Katarzyna liczy ok. 16 000 mieszkańców. Przewidujemy, iż procent ludności zainteresowanej naszą ofertą sięgać może nawet 40%. Grupą docelową są osoby w średnim i starszym wieku, które potrzebują naszych preparatów, aby polepszyć swój stan zdrowia. Kolejną grupą do której skierowana jest nasza oferta to osoby w wieku 20-30 lat, przewidujemy iż największą popularnością w tym przedziale wiekowym cieszyć będą się herbaty i napary.

Reklama Firmę „Zielona Mila” będziemy reklamować za pomocą ulotek i plakatów. Nie przewidujemy kosztów związanych z przygotowaniem reklamy, bowiem jeden ze wspólników posiada wystarczające kompetencje, aby przygotować i prowadzić kampanię reklamową. Początkowo ulotki będziemy roznosić my, założyciele firmy, w przyszłości pomyślimy nad wynajęciem do tego bardziej odpowiednich osób. Zasięg reklamy ograniczymy początkowo do obszaru gminy Święta Katarzyna, w szczególności samej miejscowości Święta Katarzyna, gdzie znajdować się będzie nasza placówka. Planujemy w przyszłości rozszerzyć reklamę na tereny Wrocławia, umieścić ogłoszenia w gazecie oraz założyć stron internetową firmy.

Wstępny projekt ulotki:

Środki te zamierzamy pozyskać przez uzyskanie kredytu w banku. Analiza finansowa Po podliczeniu wszystkich kosztów związanych z zakupem materiałów budowlanych i części budynku (37 tys. zł), elementów wystroju wewnętrznego i zewnętrznego, wyposażenia biurowego i sprzętu niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania firmy (razem = 13 tys. zł), a także doliczeniu kosztów pierwszych ziół, zakupu działki i rejestracji firmy końcowa suma potrzebna na rozpoczęcie działalności w pierwszym miesiącu wynosi w przybliżeniu 60 tys. zł. Środki te zamierzamy pozyskać przez uzyskanie kredytu w banku.

37 tys. złotych Kostka brukowa 34,04zl – m2 Koszty budowy: 80m2 = 3000 zł Beton 200 zł m3 16m3 = 3000zł 20m2 trawy = 10zł 40m2 trawy = 20 zł Ściany: 1340 pustaków = 6700zł 32 płyty gipsowe = 960zl 100m2 wełny szklanej = 900zl 100m2 tynku = 105 zł 2 okna wystawowe = 2000zl Drzwi główne = 1200zl Drzwi magazynowe = 500zl Dach dwuspadowy = 10000zl Ogrzewanie = 7000 zl Podsumowanie stanu surowego: 37 tys. złotych   Koszty budowy:

Razem: 10 330 zł Koszty ukończenia: Malowanie zewnętrzne = 600zł Malowanie wewnętrzne = 500zł Podłoga – panele = 900zł Lampy na zewnątrz = 300zł Lampy wewnątrz = 430 zł Półki na kartony: 3x 400 zł = 1200zł 2x 200zł =400zł Stół do rozpakowania 100zł Półki 2 x 500zł = 1000zł Lampy = 300zł Lada = 700zł Kasa fiskalna = 1500zł Telefon = 200zł Barierka = 400zł Lada dla klientów = 1000zł Krzesła 8 x 100zł = 800zł Razem: 10 330 zł  

Koszty utrzymania: Pensja dla sprzedawcy: 1300 zł brutto Pensja dla kierowcy: 1400 zł brutto Rachunki: Woda: ~200 zł Gaz: ~400 zł Prąd: ~130 zł Zakup partii towaru: ~5000 zł Razem: około 8430 zł

Przykładowe towary i ich ceny: Herbata „Owoce Lasu”, 30 torebek: 6,20 zł Nalewka z dziurawca, 100 gram: 5,00 zł Nalewka z głogu, 900 gram: 30,00 zł Sok wiśniowy z witaminą C, 500 gram: 4,30 zł Herbata „Szwejk”, 40 torebek: 3,60 zł Płyn łagodzący bóle stawów, 100 ml: 5,70 zł