Projekt : Procent w życiu codziennym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Aleksandra Klimczak kl.1a
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach Opracował Jan Ruba.
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Matematyka w przyrodzie.
PROCENTY - HARALD KAJZER ZST NR 2
PROCENTY I PROMILE.
Analiza wyników ankiety
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
SPRAWDZIAN Matematyka
PROCENTY.
UKŁADY SZEREGOWO-RÓWNOLEGŁE
Jaki jest następny wyraz ciągu: 1, 2, 4, 8, 16, …?
Projekty edukacyjne w szkole
Opracowała: Justyna Piegat
Co słychać Panie Darwinie?
Procenty -Co to jest procent? -Zamiana procentu na ułamek
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
i trudności z nimi związane...
Procenty mgr Janusz Trzepizur.
MATEMATYCZNY TEST SZÓSTOKLASISTY
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
ROZWIĄZANY REBUS STANOWI TEMAT LEKCJI
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
ćwiczenia, mgr inż. Mateusz Molasy B4 4.23
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Czy procenty pomagają nam w życiu ?
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Opracowanie – Joanna Grządka
Jak zamknąć świat w procentach ?
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
(C) Jarosław Jabłonka, ATH, 5 kwietnia kwietnia 2017
Co chcieliśmy osiągnąć?
KINDERMAT 2014 „Matematyka to uniwersalny język, za pomocą którego opisany jest świat”
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Wyniki Ankiety odnośnie zdrowego odżywiania
Elementy geometryczne i relacje
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
Stosowanie procentów w życiu codziennym. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Procenty, stężenia, próby- zadania tekstowe. Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
TURNIEJ MATEMATYCZNY dla klas 4
RÓŻNE KULTURY – JEDNA TOŻSAMOŚĆ
Nasza szkoła w procentach
Co chcieliśmy osiągnąć?
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Zapis prezentacji:

Projekt : Procent w życiu codziennym Klasa II pod opieką Bożeny Szymanowicz Gimnazjum im. Macieja Rataja w Żmigrodzie

Plan prezentacji: Lekcja wprowadzająca (lekcja pierwsza) Przedstawienie efektów pracy (lekcja druga) Lekcja realizująco – podsumowująca (lekcja trzecia) Podsumowanie projektu

Lekcja wprowadzająca lekcja pierwsza Podanie tematu projektu Podanie kryteriów oceny Podanie terminu realizacji Podział na grupy i wybór lidera Rozdanie kart pracy zespołu i ich wypełnienie

Karta pracy zespołu

Tak zaczynaliśmy: uzupełniamy KARTĘ ZADAŃ GRUPY

Nasze terminy realizacji zadań lp Zadanie Termin realizacji (Ustalały grupy) 1 Zgromadzenie danych potrzebnych do opracowania treści zadania 28. 11-29.11 2 Zapisanie treści zadania (WORD) 29.11 -30.11 3 Omówienie rozwiązania zadania 1.12 - 2.12 4 Wykonanie obliczeń (EXCEL) 3.12 5 Wykonanie diagramów (EXCEL) 4.12 6 Opracowanie wyników (WORD, EXCEL) 5.12 7 Podsumowanie pracy grupy, zapisanie wniosków (WORD) 6.12 8 Przygotowanie foliogramów do prezentacji zadania 9 Prezentacja wyników 7.12 -8.12

Przedstawienie efektów pracy (lekcja druga) uczniowie utworzone przez siebie treści zadań wraz z rozwiązaniami opracowali za pomocą technik informacyjnych następnie przedstawili je na forum klasy w postaci foliogramów

Prezentacja wyników Magda Piotr Marcin

Zadanie 1 Cena biletu na mecz wynosiła 30zł. Gdy cenę obniżono okazało się, że na mecz przychodzi o 50% widzów więcej, a dochód uzyskany ze sprzedaży biletów na jeden mecz wzrósł o 25%. O ile obniżono cenę biletu? Przedstaw na wykresie zależność dochodu od liczby kibiców kiedy cena biletu wynosi 30zł i kiedy obniżono cenę biletu. cena biletu 30zł cena biletu po obniżce il. kibiców dochód il. kibiców dochód 10 300 15 375 20 600 30 750 30 900 45 1125 40 1200 60 1500 50 1500 75 1875 60 1800 90 2250 70 2100 105 2625 80 2400 120 3000 90 2700 135 3375 100 3000 150 3750 Dane: 30zł – cena biletu przed jej obniżeniem Szukane: O ile obniżono cenę biletu? Obliczenia: Przyjęliśmy określoną ilość kibiców.

Zadanie1 Jeżeli podzielimy dochód z meczu kiedy cenę biletu obniżono przez ilość kibiców otrzymamy nową cenę biletu: Cena biletu po obniżce wynosiła 25zł. 30zł - 25zł = 5zł Bilet potaniał o 5zł.

Zadanie2 Marta robiła zakupy w supermarkecie. Kupiła 30 owoców, w tym 6 gruszek, 2 śliwki, 3 banany, 15 mandarynek i 4 arbuzy. Oblicz, jaki procent wszystkich owoców stanowią poszczególne owoce. Narysuj diagram kołowy. Obliczenia zaokrąglij do całości. Dane: Ilość gruszek: 6 Ilość śliwek: 2 Ilość bananów: 3 Ilość mandarynek: 15 Ilość arbuzów: 4 Ilość wszystkich owoców: 30 Szukane: Oblicz ile procent stanowi każda grupa owoców?

Zadanie3 Pan Kowalski kupił 5 drzewek po 120zł., ale po posadzeniu ich stwierdził, że potrzebuje jeszcze trzech. W szkółce leśnej okazało się, że drzewka podrożały o 20%. Ile kosztują teraz drzewka? Jaki procent wszystkich pieniędzy pan Kowalski wydał na droższe drzewka, a jaki na tańsze? Przedstaw to na diagramie kołowym. Wyniki zaokrąglij do całości. Obliczenia; Cena drzewka przed podwyżką – 120zł Cena wszystkich drzewek przed podwyżką – 5 ∙ 120zł = 600zł Cena drzewka po podwyżce – 120zł +20% ∙ 120zł = 144zł Cena wszystkich drzewek po podwyżce – 3 ∙ 144zł = 432zł Cena wszystkich drzewek – 600zł + 432zł = 1032zł

Zadanie3 Procent wydanych pieniędzy na tańsze drzewka – Procent wydanych pieniędzy na droższe drzewka –

Lekcja realizująco – podsumowująca (lekcja trzecia) Prezentacja wyników projektu (pozostałe grupy) Samoocena poszczególnych członków grupy Ocena pracy grupy i poszczególnych uczniów przez nauczyciela Ankieta ewaluacyjna

Liderzy pozostałych grup: Krystian Dominik

Zadanie4 Dane: 1 syrop – 6 litrów o stężeniu 80% Mamy dwa rodzaje syropu: jeden o stężeniu 80% w ilości 6 litrów i drugi o stężeniu 60% w ilości 10 litrów. Ile litrów syropu 80% i 60% zużyto do przygotowania 5 litrów nowego 75% syropu? Ile pozostanie syropów wyjściowych? Czy ilość ta jest wystarczająca na otrzymanie drugiej takiej samej porcji syropu? Dane: 1 syrop – 6 litrów o stężeniu 80% 2 syrop – 10 litrów o stężeniu 60% Szukane: x – ilość 1 syropu użytego do sporządzenia nowego syropu y – ilość 2 syropu użytego do sporządzenia nowego syropu

Zadanie4 x= 3.75 litra y= 1.25 litra y= 1.25 Odpowiedź: Zużyto 3.75 litra syropu 80% oraz 1.25 litra syropu 60% Syropu 80% pozostało 2.25 l., a syropu 60% pozostało 8.75 l. Na otrzymanie drugiej porcji brakuje 1.5 litra syropu 80% y= 1.25 x= 3.75 litra y= 1.25 litra

Zadanie5 Klasa IIf wybrała się na trzydniową wycieczkę do Zakopanego. Uczniowie mieli do pokonania trzy trasy. Pierwsza trasa wynosiła 5 kilometrów, druga była dwa razy dłuższa od pierwszej, a trzecia cztery razy krótsza od drugiej. Oblicz jaki procent całej pokonanej drogi stanowiły poszczególne trasy. Narysuj diagram stożkowy. Dane: s – droga całkowita Trasa 1 = 5km Trasa 2 = 2* Trasa 1 Trasa 3 =1/4 Trasa 2 Szukane: Oblicz, jaki procent s stanowi każda trasa

Zadanie5 Obliczenia: Trasa1 = 5km Trasa 2 = 2* 5km = 10km s = 5km + 10km +2,5km = 17,5km Trasa 1 stanowi całej drogi Trasa 2 stanowi całej drogi Trasa 3 stanowi całej drogi

Kryteria oceny KARTA OCENY GRUPY- ocena nauczyciela 100% - 91% bdb 90% - 75% db 74% - 51% dst 50% - 35% dop 34% - 0% ndst KARTA OCENY GRUPY- ocena nauczyciela grupa logiczny układ treści 0-2pkt estetyka i poprawność opracowania danych atrakcyjność opracowania danych sposób prezentacji 0-1pkt suma punktów KARTA OCENY CZŁONKÓW GRUPY- samoocena członkowie grupy terminowość wykonania powierzonych zadań 0-1pkt zaangażowanie w realizację projektu współpraca z członkami zespołu suma punktów

Podsumowanie projektu Analiza ankiety uczniów Problemy w trakcie projektu Co zadziałało najlepiej Korzyści z przeprowadzonego projektu

Analiza ankiety uczniów

Analiza ankiety uczniów Pytanie 2. W którym momencie pracy byłeś najbardziej zaangażowany? (zaznacz jedną odpowiedź) Pytanie 3. Który z elementów projektu uważasz za najbardziej ciekawy? (zaznacz jedną odpowiedź) Pytanie 4. Jakie nowe umiejętności zdobyłeś pracując nad projektem?

Problemy w trakcie projektu: termin oddania opracowanych kart pracy grupy (etap wstępny), zbyt dużo czasu przewidziano na prezentację, Dwa możliwe wyjścia: 1. zamiast dwóch lekcji podsumowujących przeprowadzić jedną, 2. prezentacja połączona z rozwiązywaniem zadania przez pozostałe grupy: lider wyświetla treść zadania, 5min. na próbę rozwiązania przez pozostałe grupy, lider wyświetla poprawne rozwiązanie zadania.

Co zadziałało najlepiej: współpraca w grupie widoczna na każdym etapie realizacji projektu odpowiedzialność członków grupy za przydzielone zadania prezentacja: każda grupa sumiennie przygotowała materiały na foliach, a lider grupy sprawnie przedstawił wyniki pracy

Korzyści z przeprowadzonego projektu: Dla ucznia: wskazuje przykłady zastosowań procentów w życiu codziennym, układa i rozwiązuje zadania tekstowe za pomocą procentów, wykorzystuje diagramy procentowe w zadaniach, wykorzystuje programy komputerowe EXCEL, WORD do rozwiązywania prostych zadań, współpracuje w grupie, prezentuje wyniki. Dla nauczyciela: uatrakcyjnia zajęcia z matematyki, aktywizuje uczniów, poznaje umiejętności ucznia, nie tylko matematyczne.

Dziękuję za uwagę Prezentację przygotowała: Bożena Szymanowicz