Daniel Defoe Robinson Cruzoe.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
The Thousand Islands Pan kiedyś stanął na brzegu
Advertisements

PEOPLE IN THE PREHISTORY AND THEIR PHYSICAL ACTIVITY
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
GRAMATYKA Zastosowanie czasowników SHOULD i OUGHT TO.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
Authors/Autorki : Agata Garbacz, Sylwia Rychel
ZASTOSOWANIE CZASU PAST SIMPLE:
W poszukiwaniu legend i ciekawych ludzi… Searching for legends and interesting people…
Author: Welcome to London's history and culture.
Świetlica pełna legend- The school day room full of legends
SPOSOBY TWORZENIA CZASU PRESENT SIMPLE
Second Conditional.
England Anglia Prepared by: Karol Fryś and Paweł Pajęcki
Wiktor Olszewski and Łukasz Lorenz
Music: Nightengale Serenade
III Festiwal Piosenki Angielskiej
Project All Together We Are Like One Project All Together We Are Like One Spotkanie w Grecji – Meeting in Greece – Xanthi.
legend
The legend of amber Reda, Poland 2010.
North Ireland. ● Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu – Drugi poziom konspektu ● Trzeci poziom konspektu – Czwarty poziom konspektu ● Piąty poziom.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Much, many, a lot of, some,any
Famous people from Great Britain
Rites and rituals in Poland. Funeral In Poland, the bodies of the dead are buried on the third day after death, rarely on Sunday. Candles and flowers.
River Vistula!.
HOMOFONY W JĘZYKU ANGIELSKIM. HOMOFONY TO WYRAZY DŹWIĘKOWO IDENTYCZNE, ALE ODMIENNE POD WZGLĘDEM PISOWNI, POCHODZENIA I ZNACZENIA.
Pierwszy dzień w collegu St. Augustin w Angers. Czwartek, 20 maja To był nasz pierwszy dzień w collegu St. Augustina w Angers, który rozpoczął się o 8:00.
… there was someone in the past who said: „To earn million you need billion”. In my opinion, it’s true.
‘Wish’ życzenia, żal.
A, an, the, - Kochamy przedimiki.
A, an, the, - .
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
We kindly invite you to watch our presentation about.
Did you know?. 1 in 8 people living in Britain live in London, 12 million people live in London - this is a major European city London is the world largest.
Gry i zabawy poznane w Hiszpanii
Gustaw Morcinek was born in a very poor family. Gustaw Morcinek urodził się w bardzo biednej rodzinie.
„Duck – freak” „ Kaczka Dziwaczka”.
BAMBO.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Which of the following two restaurants do you prefer? Któr ą z tych dwóch restauracji ty by ś wybrał ?
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Last will cases Monika Drela. Jan had one son – Tomas and two grand-daughters – Alicia and Kate. He had 5 immovables. In 2012 Jan made last will in handwriting,
POLAND.
My Family Writing. Napisz list do przyjaciela z Anglii, w którym przedstawisz swoją rodzinę. Napisz jak się nazywają i czym się zajmują. Napisz jak wyglądają.
Robinson Kruzoe urodził się w Anglii i był synem kupca niemieckego pochodzenia. Miał dwóch starszych braci, którzy zginęli na morzu. Jako najmłodszy z.
Shakespeare's legacy 400th anniversary. Shakespeare's legacy Konkurs polega na wybraniu poprawnej odpowiedzi. Data zakończenia konkursu: 12 kwietnia 2016.
Robinson Cruzoe urodził się w Anglii. Był synem kupca niemieckiego pochodzenia. Miał dwóch starszych braci, którzy zginęli na morzu. Jako najmłodszy z.
Zdania okolicznikowe przyczyny clauses of reason.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Zamek w Golubiu-Dobrzyniu Golub-Dobrzyń Castle.
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
Zdania okolicznikowe skutku informują o skutku zdarzenia lub czynności. Odpowiadają na pytania: z jakim skutkiem? co miało miejsce w związku z tym? i.
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
Objects of cultural heritage in Gościeradów Słowniczek: Heritage- dziedzictwo, dziedzictwa.
Gustaw Morcinek was born in a very poor family.
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
„Artysta z Przeszłości”
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Ireland The Children OfLir The Children of Lir is an ancient Irish legendand is the inspiration for the famous ballet Swan Lake. The story is about the.
Made by Filip Tomaszewski
Wymiana uczniowska – Francja kwiecień i czerwiec 2018
Zespol Szkolno – Przedszkolny No. 2 in Rybnik – Poland 2007
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
Zapis prezentacji:

Daniel Defoe Robinson Cruzoe

Dziecinstwo Robinson Cruzoe urodził się w Anglii. Był synem kupca niemieckiego pochodzenia. Miał dwóch starszych braci, którzy zginęli na morzu. Jako najmłodszy z rodzeństwa nie nauczył się żadnego zawodu. Rodzice pragnęli, aby przejął rodzinny interes, do czego młodzieniec nie czuł powołania. Pociągało go natomiast żeglarstwo i od dziecka marzył o dalekomorskich podróżach.

Childhood Robinson Crusoe was born in England. He was the son of a merchant of German origins. He had two older brothers, who died at sea. As the youngest of the siblings he did not lear any profession. Parents wanted him to take over the family business, but he did not feel any link to it. Since childhood he dreaned about sailing and traveling overseas.

potem trafia do niewoli mauretańskiej. Po dwóch latach ucieka. Pierwsza podróż. Żądza przygód zwycięża i Robinson jako 18-latek opuszcza rodzinne miasto i płynie do Londynu. Służąc na kolejnych statkach uczy się sztuki żeglarskiej, prowadzi interesy, potem trafia do niewoli mauretańskiej. Po dwóch latach ucieka.

The first journey. Craving of an adventure wins and 18-year-old Robinson left his home town and came to London. Serving on the following ships teaches seamanship, he does business,   then goes to the Moorish captivity. After two years he runs away.

HURAGAN Zostaje plantatorem w Brazylii, ale podczas wyprawy do Afryki po niewolników statek trafia na huragan i rozbija się ujścia rzeki Orinoko.

Hurricane He is a planter in Brazil, but during an expedition to Africa for slaves, the hurricane crashes the ship into the mouth of the Orinoco River.

WYSPA Burza zniszczyła jego statek i wyrzuciła go na bezludną wyspę. Resztę ludzi zabiła. Pierwsze dni na wyspie były trudne, ponieważ nie miał jedzenia i domu, musiał spać na drzewie i wytrwać bez posiłku.

ISLAND The storm destroyed his ship and sent him to a desert island. The rest of the people were killed. The first days on the island were difficult because he had no food and home, he had to sleep on a tree and hold on without food.

Z trudem zagospodarowuje się tam, urządza lokum, uprawia zboże, Życie na wyspie Z trudem zagospodarowuje się tam, urządza lokum, uprawia zboże, oswaja zwierzęta, wytwarza naczynia. Jednak cierpi z powodu samotności. Po latach na jego wyspę trafiają ludożercy, a Robinsonowi udaje się ocalić z ich rąk ofiarę - młodego tubylca. Ocalałego krajowca nazywa Piętaszek (Friday, od dnia tygodnia kiedy go spotkał). Anglik cywilizuje dzikusa, czyniąc go towarzyszem swojej niedoli. Uczy go języka angielskiego i nawraca na chrześcijaństwo.

Life on the island Manages the toil there, has a flat, and grows crops, tames animals, produces dishes. However, suffers from loneliness. After years ,cannibals come on the island, and Robinson manages to rescue from their hands, the victim - a young native. Survivor native is named Friday (Friday, day of the week when Robinson met him) The Englishman civilizes the savage, making him the companion of his misery. He teaches him English and converts to Christianity.

Robinson na wyspie pasł kozy Robinson na wyspie pasł kozy. Gdy niechcąco zabił dużą kozę z małym koźlątkiem, zamiast przewodnika stada, wziął i zaprzyjaźnił się z małym Barnabą (tak nazwał koźlątko). Miał też papugę Polly, którą uczył mówić. Później również jego pupilem został pies z rozbitego statku, nazwany został Friend’em. Zwierzęta

Robinson herded goats on the island Robinson herded goats on the island. When he killed a big goat by accident, he tamed a little one that was left. He named it Barnaba. He also had a parrot called Polly. Robinson was teaching it how to talk. Later he found a dog from the ship and named it Friend. Animals

Przetrwanie Pobyt na bezludnej wyspie wykształcił w nim zaradność, wytrwałość, odwagę i cierpliwość. Wiele razy te cechy pomogły mu przeżyć na wyspie. Dzięki nim nauczył się zdobywać pożywienie, skonstruował sobie broń, która nieraz mu pomogła. Urządził również mieszkanie w grocie, którą otoczył wysokim murem oraz wyhodował zboże i zwierzęta. Starał się zawsze postępować honorowo i gardził niewolnictwem. W przetrwaniu na wyspie pomagała mu też wiara w Boga, modlitwa i Biblia, do których odwoływał się w trudnych chwilach. Potrafił zachować pogodę ducha i nadzieję. Nawet w najbardziej dramatycznych sytuacjach odnajdywał jej resztki i starał się nie poddawać. Wiara w Boga dawała mu nadzieję na ocalenie. Był człowiekiem wielkiej wiary, gdyż nie odstępował Biblii na krok.

Survival Stay on a desert island has developed its resourcefulness, perseverance, courage and patience. Many times these qualities helped him to survive on the island. Thanks to them, learned to eat bread, has developed a weapon that not once helped him. Also arranged an apartment in a cave behind a high wall which surrounded the well bred corn and animals. He tried to always act honorably and despised slavery. The survival of the island also helped him with faith in God, prayer, bible that were referenced in the difficult times. He was able to maintain serenity and hope. Even in the most dramatic situations he found her remains and tried not to poddawać.Wiara in God gave him hope for salvation. He was a man of great faith, because it did not leave the Bible into step.

Wygląd Robinson na wyspie nie dbał o swój wygląd zewnętrzny, ale o to ,by było mu ciepło i nie brakowało pożywienia. Wiemy jednak, że miał długie włosy i brodę. Był opalony, ponieważ słońce bardzo mocno grzało na wyspie.

Robinson on the island did not care about their appearance, but it would be him warm and there was no shortage of food. But we know that he had long hair and beard. He was tanned, as the sun shone strongly on the island. Appearance

Robinson pomaga kapitanowi odzyskać panowanie nad statkiem Po latach do wyspy przybija statek, którym kierują zbuntowani marynarze. Robinson pomaga kapitanowi odzyskać panowanie nad statkiem i wreszcie może wrócić wraz z Piętaszkiem do rodzinnej Anglii.

Years later, the ship arrives at the island, led by rebellious sailors Years later, the ship arrives at the island, led by rebellious sailors. Robinson helps the captain to regain control of the ship and finally can get back together with Piętaszkiem to his native England.

Przygody Robinsona 1.Ucieczka Robinsona ze szkoły do portu w celu wysłuchania opowieści rybaka. 2.Smutek Robinsona z powodu zakazu rodziców. 3.Ucieczka chłopca, rejs wbrew woli rodziców: ·        poznawanie pokładu, załogi, przyrządów., ·        choroba morska, ·        burza morska- sztorm, ·        kapitan nakazuje Robinsonowi powrót do domu-Londynu. 4.Spotkanie z kapitan Smithem. ·        rejs ku brzegom Gwinei, ·        utrata pieniędzy, ·        ciężka praca bohatera na statku (szorowanie podłóg)., ·        poznanie rzemiosła marynarza i tajników sztuki handlu. 5.Robinson zostaje marynarzem. 6.Śmierć kapitana. 7.Zlecenie Robinsonowi przewiezienia ładunku. 8.Atak piratów. 9.Robinson w niewoli: ·        wypełnianie obowiązków ogrodnika, ·        łowienie ryb z Ksurym i Mulejem., ·        ucieczka z niewoli. 10.Spotkanie z lwem i dzikimi ludźmi. 11.Podróż do Brazylii. 12.Zakupienie plantacji trzciny cukrowej i tytoniu.

Adventures of Robinson Crusoe 1. 1. Escape Robinson from school to the port in order to hear the story of a fisherman. 2. Sadness Robinson because of the ban parents. 3. Escape boy, sailing against the wishes of parents. · Exploring the deck, crew, instruments. · Seasickness. · The storm sea-storm. · The captain tells Robinson to return home, London. 4. Meeting of Captain Smith. · Cruise on the shores of Guinea. · The loss of money. · Hard work hero on board (scrubbing floors). · Understanding the craft of the seaman and trade secrets of art. 5.Robinson be a sailor. 6. Death captain. 7. Commission Robinson to carry the load. 8. Attack Pirates. 9. Slavery Robinson. · Filling the duties gardener. · Fishing from Ksurym and Mulej. · Escape from slavery. 10. Meeting with a lion and wild men. 11. Trip to Brazil with a cargo boat redemption. 12. Purchase plantations of sugar cane and tobacco.

Dalszy ciąg 13.Prośba plantatorów o sprowadzenie niewolników. 14.Wypłynięcie w rejs, nadejście sztormu, zatonięcie łodzi. 15.Wylądowanie Robinsona na bezludnej wyspie. 16.Załamanie się Robinsona, budowa zakwaterowania. 17.Wyprawa na drugą część wyspy, na której znajduje kozę. 18.Robinson orientuje się, że nie jest sam na wyspie. 19.Kolejna wyprawa w głąb wyspy. 20.Morze wyrzuca różne przedmioty, które prawdopodobnie znajdowały się na statku. 21.Robinson ratuje Piętaszka z rąk Karaibów i nawiązuje z nim kontakt. 22.Robinson pomaga Piętaszkowi uratować jego ojca, który udaje się po pomoc. 23.Pewien statek dobija do brzegu, Cruzoe zostaje gubernatorem wyspy. 24.Rejs do Anglii, wielka radość. 25.Robinson zostaje bogatym człowiekiem w Hull.

Sequel 13. .Request growers by bringing slaves. 14.Departure the voyage, the arrival of the storm, the sinking boat. 15.Debarkation Robinson on a desert island. 16.Break to Robinson, the construction of housing. 17.Expedition the second part of the island, on which the goat. 18.Robinson realizes that he is not alone on the island. 19.Another expedition into the island. 20.Sea throws various items that probably were on the ship. 21.Robinson Piętaszka rescues from the hands of the Caribbean and establish some contact with him. 22.Robinson Piętaszkowi help save his father, who goes for help. 23.A landing ship, Crusoe becomes the governor of the island. 24.Cruise to England, great fun. 25.Robinson is a rich man in Hull.

End Kamil Podkowiński

Koniec Kamil Podkowiński