Reguła Pareto (80:20).

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ekonometria „Zasada Pareto” Szymon Łukaszewski Poniedziałek, 15:30 L3.
Advertisements

Mikroekonomia pozytywna
Techniki komunikacji prof. Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Jak zachować proporcje pomiędzy życiem rodzinnym i zawodowym
zarządzanie produkcją
JAK ZDAĆ EGZAMIN??.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
ZASADA PARETO Paweł KOCH.
10 błędów / wg E. Cochran’a /
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Autorami i pomysłodawcami projektu są: Fundacja Młodzieżowej
Kontrola jakości.
Ku nowej ekonomii politycznej
Podstawy metodologiczne ekonomii (Konspekt wykładu)
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Jak pomagać dziecku w nauce?
Lokalny ekorozwój - założenia, a rzeczywistość
Zatrzymaj się na chwilę, by obejrzeć tę prezentację
Etykiety Energetyczne jako narzędzie marketingowe: Etykiety energetyczne jako elementy marketingu-mix: - Cena – choć ceny urządzeń z najwyższej klasy są
Ocena systemu sprzedaży bezpośredniej
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
1 Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży Salamon Consulting Zdjęcia ze stron:
Niniejsza TANTRA pochodzi z Indii.
JAK SKUTECZNIE FORMUŁOWAĆ OFERTY?
Ankieta przedstawiająca potrzeby uczniów i ich rodziców.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży wobec środków uzależniających przeprowadzonej w marcu 2006 roku wśród społeczności naszej szkoły   Liczba.
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
i efektywność osobista
Wzorowy i zmotywowany personel - wizytówką hotelu
© Vattenfall AB 1 SER to metafora wszystkiego, czego pożądamy w życiu: -zdrowia, - dobrej pracy, - rodziny, - przyjaciół, - majątku, etc. Każdy ma własne.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
1 Spotkanie dotowane w ramach Programu Rozwoju Sprzedaży Ilustracje pochodzą z ogólnodostępnych stron internetowych, w tym
Czerwiec TECHNIK EKONOMISTA Etap pisemny: przystąpiło - 20 osób zdało – 13 osób Etap praktyczny przystąpiło - 21 osoby zdało - 9 osób Dyplom otrzymało.
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Czerwiec TECHNIK EKONOMISTA Etap pisemny: przystąpiło - 16 osób zdało – 14 osób Etap praktyczny przystąpiło - 16 osób zdało - 8 osób Dyplom otrzymało.
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
Podsumowanie trzeciego roku Ranking Pozycja w rankingu pokazuje jak radzicie sobie na tle innych zespołów w klasie. Pamiętajcie o przemyśleniu wszystkich.
Wielu ludzi mówi że daje z siebie ponad 100%, ale czy tak jest rzeczywiście? Co to znaczy osiągnąć 100% w życiu? Z pomocą przychodzi nam matematyka:
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
Śniadanie daje moc! Jeśli oczywiście jest właściwie zrobione. ;)
STRUKTURA EGZAMINU MATURALNEGO ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I EKONOMICZNYCH W LUBSKU.
8 zasad postępowania lidera
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
Zarządzanie czasem i efektywność osobista. Charakterystyka czasu Plany i planowanie Wstęp  Określenie celu treningu Ustalanie priorytetów i terminów.
Analiza zarządzania zaopatrzenia materiałowego w przedsiębiorstwie
I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika – najlepsza szkoła ponadgimnazjalna w powiecie żywieckim I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Żywcu.
1 Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? W ielowymiarowe Z arządzanie E fektem w praktyce Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
 Nasze miniprzedsiębiorstwo nosi nazwę BOOKMARK. Działamy na terenie szkoły ponadgimnazjalnej: Zespół Szkół Ekonomicznych im. Oskara Langego.
Zarządzanie Produkcją i Usługami
#noname-kim jesteśmy?  Jesteśmy uczennicami XI Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku. Nasza firma jest projektem z ekonomii, naszą nauczycielką, a.
Dlaczego warto uczy ć si ę j ę zyków obcych?. 6 języków, których najczęściej się uczymy.
Studia miejskie i regionalne
Redakcja tekstów naukowych dla orientalistów
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Nazwa, logo i motto firmy
Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym
Nie tylko Ceną da się Sprzedawać
Tytuł spotkania firmowego
Zapis prezentacji:

Reguła Pareto (80:20)

Zasada 80:20 głosi, że 80% wyników wypływa tylko z 20% przyczyn, inaczej mówiąc: skromniejszymi środkami i mniejszym wysiłkiem można osiągnąć większe efekty. Schemat leżący u podstaw tej zasady został odkryty w roku 1897 przez włoskiego ekonomistę Vilfreda Pareto.

Reguła „80/20” – aspekt wymienny

Przykłady 20% produktów firmy daje jej 80% zysków 20% klientów przynosi nam 80% wartości sprzedaży 20% kryminalistów popełnia 80% przestępstw 20% kierowców powoduje 80% wypadków 20% powierzchni dywanu przypada na 80% zużycia 20% ubrań nosimy przez 80% czasu 20% naszej pracy daje 80% efektów 20% naszego życia daje nam 80% szczęścia

Przykład z życia wzięty ;) Hipotetyczna sytuacja - dwie osoby uczą się na egzamin: Tomek, ma przed sobą dwie książki i notatki (30 str) i ślęczy już od trzech dni, próbując wszystko zrozumieć i wszystkiego się nauczyć. Dorota natomiast ma streszczone notatki (6 str), i dwa rozdziały skserowane z książki, i nauczyła się wszystkiego na dzień przed egzaminem. Kto zda egzamin na wyższą ocenę?

Rozwiązanie zagadki: Tomek ledwo zdaje egzamin na 3, a Dorota zdaje na 4. Dlaczego? Tomek nie wiedział czego dokładnie trzeba się nauczyć, a Dorota wiedziała i wybrała tylko to co rzeczywiście miało być na egzaminie. Dorota wiedziała czym jest to 20%, która część to ta właściwa to ta którą trzeba się zająć, aby uzyskać 80% efektów (w tym wypadku oceny). Tomek natomiast nie wiedział i próbował się nauczyć wszystkiego co nie było możliwe w takim czasie. Wniosek: Dorota zaoszczędziła czas i dostała lepszą ocenę, Tomek stracił masę czasu i ledwo zdał egzamin

Zastosowanie reguły Pareto w zarządzaniu czasem - podsumowanie Należy skoncentrować się na niewielu, ale za to ważnych życiowo sprawach. Często już 20% strategicznie właściwie spożytkowanego czasu i energii przynosi 80% wyników.