Gdańsk miastem wolności. Produkty turystyczne a strategia marki Gdańsk Anna Zbierska, Dyrektor BPPM, UM w Gdańsku
O czym dziś nie opowiem? Jak powinien wyglądać folder turystyczny? Ile trzeba wydać pieniędzy, żeby odnieść sukces? Jakie gadżety zachwycają teraz turystów?
Od czego trzeba zacząć? TO, CO NAJWAŻNIEJSZE
miasto = marka
turystyka gospodarka kultura i sport dziedzictwo ludzie
Pytanie podstawowe Co chcemy osiągnąć?
BUDOWA SILNEJ, PRESTIŻOWEJ MARKI GDAŃSK NA RYNKU GLOBALNYM
ZWIĘKSZENIE LICZBY TURYSTÓW ODWIEDZAJĄCYCH GDAŃSK, ZWŁASZCZA POZA GŁÓWNYM SEZONEM TURYSTYCZNYM
Kogo chcielibyśmy gościć w Gdańsku? Grupa docelowa
Co podkreślamy? Wyróżniki miasta
duch wolności imprezy kulturalne sportowe wydarzenia bursztyn historia + przyszłość imprezy kulturalne duch wolności dziedzictwo historyczne sportowe wydarzenia bursztyn niezwykłe historie gdańszczan
O czym powinniśmy pamiętać wszyscy? Podstawowe zasady
Do kogo kierujemy komunikat? W jaki sposób? Co mówimy? Do kogo kierujemy komunikat? W jaki sposób?
SPÓJNOŚĆ WSPÓŁPRACA BENCHMARKING NOWE TECHNOLOGIE
Co robi Gdańsk? Przykłady działań
Wizyty studyjne
Targi turystyczne
Ciekawe pomysły
Podsumowanie 7 ZŁOTYCH ZASAD
1. działajmy spójnie 2. szukajmy wyróżników (USP) 3. współpracujmy 4 1. działajmy spójnie 2. szukajmy wyróżników (USP) 3. współpracujmy 4. pamiętajmy: nie zawsze „duże$ = duży efekt” 5. wykorzystujmy nowe technologie 6. angażujmy 7. obserwujmy innych
A wszystko to dla naszego Miasta. WYKORZYSTAJMY NASZE SZANSE!!!