Pitagoras I jego potajemne życie . . .
Pitagoras brzegi rwie! Pitagorejczycy stworzyli i posługiwali się ideą muzycznego wszechświata. Muzykę rozumiano jako liczbę, zaś kosmos jako muzykę. Pitagoras wyodrębnił trzy rodzaje muzyki, które, używając określeń wprowadzonych przez Boecjusza (ok. 480-524 n.e.) nazwiemy: musica instrumentalis - zwykła, słyszalna muzyka, np. gra na flecie; . musica humana - niesłyszalna muzyka ludzkiego organizmu, trwająca nieprzerwanie, powstająca dzięki harmonijnemu (bądź nieharmonijnemu) współbrzmieniu pomiędzy ciałem a duszą człowieka; musica mundana - oPrawa, którym podlegała muzyka, były ogromnej wagi, gdyż to one zawiadywały całym widzialnym i niewidzialnym światem. Pitagoras, który był także uzdrowicielem, stosował muzykę jako lek na najróżniejsze dolegliwości i choroby.bejmująca muzykę całego kosmosu, czyli muzyka sfer.
Agent Pe . ; > Pitagoras zastosował monochord, przyrząd stanowiący pomost między intelektualnym poznaniem a postrzeganiem zmysłowym. Przyrząd ten pozwalał "usłyszeć" proporcję liczbową i "zobaczyć" interwał muzyczny. Monochord składał się z naciągniętej struny i dającego się przesuwać mostka. Przesuwając mostek, skracano "grającą" część struny. Ustawiając mostek dokładnie pośrodku, Pitagoras otrzymał matematyczny stosunek 2:1 (czyli stosunek połowy do całości). Uderzona struna brzmiała oktawę wyżej od dźwięku podstawowego. Dzięki proporcji 3:2 uzyskano kwintę, a 4:3 kwartę. Zaś 9:8 dało liczbową proporcję całego tonu. Warto zauważyć, że trzy podstawowe interwały - oktawa (2:1). kwinta (3:2), kwarta (4:3). znalazły odzwierciedlenie w magicznej figurze tetraktys, której używano przy ceremonii inicjacyjnej, towarzyszącej przyjmowaniu nowych członków do Związku Pitagorejskiego.
Ograniczone Nieograniczone Nieparzyste Parzyste Jedność Wielość Prawe Pitagoras, tak jak taoizm czy zoroastryzm, oparł swoją filozofię na idei dwoistości. Istnieje przypuszczenie, że Mistrz był uczniem Zaratustry, co mogłoby stanowić wytłumaczenie głębokich zbieżności pomiędzy systemami filozoficznymi obu mędrców. Wielki Mąż ustalił wykaz, stwarzając dziesięć przeciwnych zasad: Ograniczone Nieograniczone Nieparzyste Parzyste Jedność Wielość Prawe Lewe Męskie Żeńskie Spoczywające Poruszające się Proste Krzywe Jasne Ciemne Dobre Złe Kwadratowe Podłużne
KONIEC DZIUBASKI !