STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Advertisements

Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
ZAŁOŻENIA DO ROCZNEGO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW 2009/2010
Skrócenie czasu jazdy na odcinku Warszawa – Katowice
Modernizacja linii kolejowej E 20 na odcinku Mińsk Mazowiecki – Siedlce ISPA 2000/PL/16/P/PT/002 Warszawa, 12 września 2007r.
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Modernizacja linii kolejowej E65
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Góźdź – Kierownik.
STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012
Wojewódzkie kolejowe przewozy pasażerskie
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Projekt POIS /10 Modernizacja i rozbudowa systemu infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej Gminy Milanówek.
Priorytety transportowe w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko września 2006 r. Ministerstwo Transportu.
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
Projekty Spółek Grupy PKP realizowane w ramach SPO- Transport na lata Łódź, 6 czerwca 2008 r.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
Warunki rozwoju przewozów kolejowych
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu S8 Wrocław-Syców na Euro 2012.
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Działania realizowane przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego na rzecz transportu pasażerskiego
Analiza bezpieczeństwa osób i mienia na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. Rok 2010.
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
ZADANIE 1 - Linie Kolejowe (MAPA LINII KOLEJOWYCH wg INDYKATYWNEGO WYKAZU DUŻYCH PROJEKTÓW DLA PO „I i Ś”) (1) GDYNIA HEL GDAŃSK SŁUPSK SKANDAWA KOŁOBRZEG.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości
Budowa drugiej linii metra Metro Warszawskie Sp. z o.o.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Zamawiający / Inwestor:
Najważniejsze zadania inwestycyjne we Wrocławiu
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2011/2012 GRODZISK MAZOWIECKI 2011.
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
Na półmetku Program Rewitalizacji Łazienek Królewskich plus 80 mln pln Konferencja Prasowa 5 grudnia 2013 r. godz Pałac na Wyspie.
Inwestycje w infrastrukturę
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu warszawskiego Warszawa, 23 listopada 2009 r.
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
Chojnice, 24 października 2014 Projekt częściowo finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Modernizacja.
Konferencja podsumowująca projekt: „Budowa tras rowerowych
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2009/2010 GRODZISK MAZOWIECKI 2009.
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
1005 km Łączna długość sieci dróg krajowych w WOJEWÓDZTWIE
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
Projekt inwestycyjny modernizacji połączenia kolejowego objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Wrocław – Poznań - Szczecin współfinansowany.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
Forum Inwestycyjne Warszawa, 11 stycznia 2018 r..
V Plenarne Forum Inwestycyjne
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Podsumowanie 2018 roku
Projekty Kolejowe w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego Na Lata Białystok, 14 czerwca 2018 r.
Zapis prezentacji:

STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012 Styczeń 2012

INWESTYCJE REALIZOWANE W RAMACH PRZYGOTOWAŃ POLSKI DO EURO 2012 Nr linii Relacja E 65 Warszawa – Gdynia LCS Nasielsk LCS Ciechanów LCS Działdowo LCS Tczew Stacja Gdynia etap I Gdańsk Główny – PGE Arena wraz z budową nowego peronu L 131, 353, 271 Tczew – Bydgoszcz – Poznań – Rawicz E 20 Kunowice – Terespol Warszawa – Terespol: Odcinek Siedlce – Terespol etapI, LOT B, C i D Poznański Węzeł Kolejowy Stacja Poznań Główny Rzepin – gr. państwa E 59 Wrocław – Poznań Odcinek Wrocław – gr. woj. dolnośląskiego E 30 Zgorzelec – Medyka Odcinek Zgorzelec – Opole Odcinek Rzeszów – gr. państwa Elementy Wrocławskiego Węzła Kolejowego Stacja Wrocław Główny Przystanek Wrocław Stadion Warszawskiego Przystanek Warszawa Stadion Stacja Warszawa Wschodnia Stacja Warszawa Gdańska Linia obwodowa Józefinów – Warszawa Gdańska MPL Okęcie Warszawa – MPL Okęcie: zadanie 1 i 2

INWESTYCJE REALIZOWANE W RAMACH PRZYGOTOWAŃ POLSKI DO EURO 2012 50 inwestycji 1041 km 40 zakończonych 785,3 km 10 w realizacji 255,7 km

ZADANIA POZOSTAŁE DO WYKONANIA DO 2012 R. Nr linii Relacja Km Termin zakończenia Ryzyko E 65 LCS Ciechanów kontrakt 1b LCS Działdowo Gdańsk Główny – PGE Arena Peron przy PGE Arena 60.40 53.70 4.00 - Maj 2012 Kwiecień 2012 Wysokie Niskie L 131, 353, 271 Tczew – Bydgoszcz – Poznań – Rawicz 123.50 2011 Odbiory E 30 Post. Odg. Szczedrzykowice Rzeszów –gr. państwa (rewitalizacja do V=120 km/h) 103.30 E 59 Wrocław –Skokowa i Żmigród –gr. woj. dolnośląskiego - zakres do Euro 2012 - szlaki 47,09 31.00 2014 Wrocławski Węzeł Kolejowy Stacja Wrocław Główny L 8 Warszawa Służewiec – MPL Okęcie 2.00 Warszawski Przystanek Warszawa Stadion Stacja Warszawa Wschodnia (naprawa peronów) 1.30 Styczeń 2012

MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 65 Warszawa – Gdynia Planowany termin realizacji – 2013 r. Długość modernizowanego odcinka – 349,34 km Szacunkowy koszt realizacji inwestycji: Prace przygotowawcze – ok. 15 000,0 tys. € Źródła współfinansowania: ISPA/FS – 75 %, budżet państwa – 25 % Etap I – prace projektowe – ok. 42 500,0 tys. € ISPA/FS – 85 %, budżet państwa – 15 % Etap II – ok. 486 000,0 tys. € ISPA/FS – 84 %, budżet państwa – 16 % Etap III – ok. 6 000,0 mln zł Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007 – 2013 Do maja 2012 r. planowane jest zmodernizowanie ok. 232 km linii OBECNIE PLANOWANE Prędkość 120 km/h tabor klasyczny 160 km/h tabor z wychylnym pudłem 200 km/h Obciążenie na oś 196 kN 221 kN Skrócenie czasu przejazdu (w min.) Po zakończeniu całej inwestycji o ok. 130 min

MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 65 Warszawa – Gdynia LCS Nasielsk: zrealizowany Kontrakt nr 8 (WPC Praga – Legionowo, stacja Nasielsk) Zakończony: 100% Kontrakt nr 3a (stacje Legionowo, Nowy Dwór Maz., Modlin) Kontrakt 3b (szlaki: Legionowo – Nowy Dwór Maz. – Modlin – Nasielsk – Świercze)

MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 65 Warszawa – Gdynia LCS Ciechanów: Planowanie zakończenie robót – IV kw. 2011 r. Kontrakt 1a (stacje Gąsocin, Ciechanów; szlaki Świercze – Gąsocin, Gąsocin – Ciechanów) Zakończony: 100% Kontrakt 1b (stacje Konopki, Mława; szlaki Ciechanów – Konopki, Konopki – Mława) W realizacji Zaawansowanie robót: 28%

MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 65 Warszawa – Gdynia LCS Działdowo: w realizacji Planowanie zakończenie robót – II kw. 2012 r. Stacje i szlaki Zaawansowanie robót: 66% LCS Tczew: zakończony 100% Stacja Gdynia Etap I: zakończona 100% Uwaga! Skrzyżowania dwupoziomowe nie zostały zgłoszone na EURO 2012, ponieważ terminy realizacji wykraczają poza maj 2012.

MODERNIZACJA WARSZAWSKIEGO WĘZŁA KOLEJOWEGO p.o. Warszawa Stadion i stacja Warszawa Wschodnia Planowany termin realizacji robót: Etap I – 2010 – 2012 Etap II – po 2012 Długość modernizowanego odcinka – 1,3 km Stacja Warszawa Wschodnia Prace naprawcze Zaawansowanie robót: 55% p.o. Warszawa Stadion Zaawansowanie robót: 95% OBECNIE PLANOWANE Prędkość 60 km/h Obciążenie na oś 221 kN Zniesienie ograniczeń prędkości z 20/40 km/h Stadion Narodowy

MODERNIZACJA WARSZAWSKIEGO WĘZŁA KOLEJOWEGO p.o. Warszawa Stadion Etap I, zakres prac: Przystanek osobowy Warszawa Stadion Planowany termin realizacji – I kw. 2012 r. Koszt realizacji inwestycji – 56,0 mln zł. Źródło finansowania – budżet państwa, środki własne Stacja Warszawa Wschodnia Do Euro 2012 naprawa nawierzchni peronowych z elementami małej architektury, naprawa zejść z peronów i przejść podziemnych.

MODERNIZACJA WARSZAWSKIEGO p.o. Warszawa Służewiec – MPL Okęcie WĘZŁA KOLEJOWEGO p.o. Warszawa Służewiec – MPL Okęcie Planowany termin realizacji – I kw. 2012 r. (uruchomienie połączenia w maju 2012 r.) Długość nowobudowanej linii – 2 km łącznica w tunelu Koszt realizacji inwestycji – 191,65 mln zł Źródła współfinansowania – Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007 – 2013 Zaawansowanie robót: 86% OBECNIE PLANOWANE Prędkość Nowy odcinek 60 km/h Obciążenie na oś 221 kN Czas przejazdu (w min.) 20 min (od W-wy Centralnej do lotniska)

MODERNIZACJA WARSZAWSKIEGO p.o. Warszawa Służewiec – MPL Okęcie WĘZŁA KOLEJOWEGO p.o. Warszawa Służewiec – MPL Okęcie

DODATKOWE ZADANIA Remont linii 131 i 353 w relacji Poznań – Gdańsk oraz linii 271 w relacji Poznań – Wrocław. Prowadzone są naprawy punktowe znoszące ograniczenia prędkości, tak, aby przywrócić prędkość techniczną 120 km/h. Na linii 131 na odcinku Tczew – Bydgoszcz uwzględniono naprawy punktowe głównie w torze nr 1, natomiast na odcinku Bydgoszcz – Inowrocław w torze nr 2. Na linii 353 Inowrocław – Poznań w obu torach. Nazwa Zadania Zaaw.% na 31.12.2011* Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Tczew na odcinku Bydgoszcz – granica IZ 100 Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Tczew na odcinku Jaksice - Nowa Wieś Wielka Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Tczew na odcinku granica IZ - Tczew 91 Rewitalizacja linii kolejowej nr 353 Poznań – Skandawa na odcinku Mogilno - Inowrocław Rewitalizacja linii kolejowej nr 353 Poznań - Skandawa na odcinku Kobylnica - Trzemeszno Rewitalizacja linii kolejowej nr 271 Wrocław - Poznań na odcinku Rawicz - Leszno – Czempiń Rewitalizacja linii kolejowej nr 271 Wrocław - Poznań na odcinku Korzeńsko - Rawicz * Wykonanie rzeczowe

Maksymalne prędkości pociągów pasażerskich na głównych liniach kolejowych wg RJP 2012/2013 oraz planowane na odcinkach modernizowanych do Euro 2012

ORIENTACYJNE CZASY PRZEJAZDÓW MIĘDZY MG 3h50’ 312 km 3h30’ – 4 h 329,5 km 2h15’ 164 km 2h30’ 302 km 2h20’ – 2h40’ 298 km 2h40’ 179 km

TECHNICZNE ZABEZPIECZENIE TRAS GŁÓWNYCH I REZERWOWYCH

ORGANIZACJA RUCHU W MIASTACH GOSPODARZACH WARSZAWA Skład 3 EZT – ok. 1 500 pas. Skład pociągu – ok. 900 pas.

ORGANIZACJA RUCHU W MIASTACH GOSPODARZACH GDAŃSK Skład 3 EZT – ok. 1 500 pas.

ORGANIZACJA RUCHU W MIASTACH GOSPODARZACH POZNAŃ Skład 3 EZT – ok. 1 500 pas. 6 poc./godz.

ORGANIZACJA RUCHU W MIASTACH GOSPODARZACH WROCŁAW Skład 3 EZT – ok. 1 500 pas.

PODSUMOWANIE Przygotowania PKP PLK S.A do Euro 2012 obejmują: 50 zadań inwestycyjnych na liniach związanych z obsługą transportową Euro 2012; Zabezpieczenie techniczne sieci kolejowej dla sprawnej realizacji oferty przewozowej  w czasie mistrzostw; Obsługę stadionów transportem kolejowym w miastach gospodarzach – ok. 10 000 pas/h.

Dziękuję za uwagę www.plk-sa.pl