Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012"— Zapis prezentacji:

1 STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012
Październik 2009 r.

2 ZAMIERZENIA INWESTYCYJNE PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE S. A
ZAMIERZENIA INWESTYCYJNE PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A. ZWIĄZANE Z EURO 2012

3 LINIE KOLEJOWE ZGŁOSZONE DO MASTER PLANU Realizacja do EURO 2012 [km]
Spółki PL 2012 Lp. Nr linii Relacja Realizacja do EURO 2012 [km] 1. E 65 Warszawa – Gdynia: LCS Nasielsk, LCS Ciechanów, LCS Działdowo, LCS Tczew, LCS i stacja Gdynia 232,00 2. E 20 Warszawa – Terespol: odcinek Siedlce – Terespol Etap I, LOT B, C, i D 95,00 3. Poznański Węzeł Kolejowy i stacja Poznań Główny 21,00 4. Rzepin – Gr. Państwa 15,00 5. E 59 Wrocław – Poznań: odcinek Wrocław – gr. woj. dolnośląskiego 58,00 6. L 1 Warszawa – Łódź: Etap I i II, z wyłączeniem odcinka Łódź Widzew – Łódź Fabryczna 120,50 7. E 30 Zgorzelec – Medyka: a. odcinek Zgorzelec – Opole d. odcinek Rzeszów – Gr. Państwa 276,00 103,30 8. Warszawa Linia średnicowa i przystanek Warszawa Stadion 13,00 9. Stacja Warszawa Gdańska i linia obwodowa Józefinów – Warszawa Gdańska 26,00 10. MPL Okęcie Warszawa – MPL Okęcie: zadanie 1 i 2 10,40 11. MPL Balice Kraków – MPL Balice 12,00 982,20

4 LICZBA KM LINII KOLEJOWYCH
WYKONANYCH DO III kw R. Lp. Nr Linii Relacja Realizacja do EURO 2012 [km] 1 E 20 Gr. państwa – Rzepin * Poznański Węzeł Kolejowy Mińsk Mazowiecki – Siedlce * Siedlce – Łuków Łuków – Międzyrzec Podlaski Międzyrzec Podlaski – Biała Podlaska 15,0 21,0 52,0 23,35 24,2 20,8 2 E 30 Zgorzelec – Legnica Malczyce – Szczedrzykowice Środa Śląska – Wrocław Wrocław – Opole Stacja Oława 97,0 6,0 43,0 104,0 3 L 1 Łódź Widzew – Skierniewice 62,8 8 L 8 Warszawa Zach. – Warszawa Okęcie 8,4 477,55 * Zadania zrealizowane w 2007 r., rozliczane do końca 2008 r.

5 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 20 odcinek: Rzepin – Granica Państwa
Kunowice – Terespol odcinek: Rzepin – Granica Państwa Zrealizowany Długość modernizowanego odcinka – 15 km Koszt realizacji inwestycji – ok. 24,2 mln € Źródła współfinansowania – ISPA/FS – 75 %, budżet państwa – 25 % Zakres projektu obejmował: • budowę przystanku osobowego w Słubicach, • przebudowę stacji Kunowice, • wymianę nawierzchni na 15 km linii kolejowej, • przebudowę 15 km samoczynnej blokady liniowej oraz urządzeń elektroenergetycznych, • modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym, • przebudowę sieci trakcyjnej na całym odcinku • budowę dwóch przejść dla zwierząt

6 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 20 odcinek: Rzepin – Granica Państwa
Kunowice – Terespol odcinek: Rzepin – Granica Państwa

7 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 20
Kunowice – Terespol na obszarze Poznańskiego Węzła Kolejowego Zrealizowany Długość modernizowanego odcinka – 21 km Szacunkowy koszt realizacji inwestycji – € Źródła współfinansowania – ISPA/FS – 75 %, budżet państwa – 25 % Zakres projektu obejmował: • przebudowę peronów • remont przejść podziemnych (przystosowane do obsługi niepełnosprawnych - windy) • zmodernizowanie układu torowego • odwodnienia • wymianę sieci trakcyjnej z zasilaniem • zainstalowanie nowoczesnych systemów sterowania ruchem. • remont 15 wiaduktów (w tym 2 według wytycznych konserwatora zabytków) i 4 mostów, • likwidację 3 przejazdów kolejowych i zastąpienie ich wiaduktem i przejściami pod torami • wymienione zostały 134 rozjazdy

8 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 20
Kunowice – Terespol na obszarze Poznańskiego Węzła Kolejowego

9 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 20
Kunowice – Terespol odcinek Siedlce – Terespol Etap I: LOT A, B i C Planowany termin realizacji – 2009 r. Długość modernizowanego odcinka – 95 km Szacunkowy koszt realizacji inwestycji: 269,5 mln € Źródła współfinansowania – ISPA/FS – 75 %, budżet państwa – 25 % LOT A Siedlce – Łuków: zrealizowany LOT B Łuków – Miedzyrzec Podl.: zrealizowany LOT C Międzyrzec Podl. – Biała Podl.: zrealizowany LOT D Biała Podlaska – Terespol: w realizacji Planowanie zakończenie robót – grudzień 2009 r. Zaawansowanie robót: 77%

10 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 20
Kunowice – Terespol odcinek Mińsk Mazowiecki – Siedlce

11 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 30/CE 30
Zgorzelec – Medyka odcinek gr. państwa - Opole Planowany termin realizacji – 2010 r. Długość modernizowanego odcinka – 276 km Szacunkowy koszt realizacji inwestycji – ok ,0 mln zł Źródła współfinansowania – PHARE, EBI, ISPA/FS, TEN-T, budżet państwa, środki własne Spółki MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 30/CE 30 Zgorzelec – Medyka odcinek gr. państwa - Opole Zgorzelec – Legnica: zrealizowany Malczyce – Szczedrzykowice: zrealizowany Most w Bolesławcu: zrealizowany Środa Śląska – Wrocław: zrealizowany Wrocław – Opole: zrealizowany Stacja Oława: zrealizowana

12 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 30/CE 30
Zgorzelec – Medyka odcinek gr. państwa - Opole Środa Śląska – Malczyce, w realizacji, planowanie zakończenie robót – do końca 2010 r. Zaawansowanie robót: 24% Szczedrzykowice – Legnica, w realizacji, planowanie zakończenie robót – do końca 2009 r. Zaawansowanie robót: 83% p.odg. Szczedrzykowice, w przygotowaniu, planowanie zakończenie robót – I kw r. Zaawansowanie 62% Stacja Miękinia, w realizacji, planowanie zakończenie robót – II kw r. Zaawansowanie robót: 23% Stacja Leśnica, w przygotowaniu, planowanie zakończenie robót – III kw r. Zaawansowanie 57% Stacja Brzeg, w realizacji, planowanie zakończenie robót – do końca 2010 r. MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 30/CE 30 Zgorzelec – Medyka odcinek gr. państwa - Opole

13 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 30/CE 30
Zgorzelec – Medyka

14 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 8
Warszawa – Kielce odcinek Warszawa Zach. – Warszawa Okęcie Zrealizowany Długość modernizowanego odcinka – 8,4 km Koszt realizacji inwestycji – 210,5 mln zł Źródła współfinansowania – Sektorowy Program Operacyjny Transport (SPOT) na lata 2004 – 2006 – 26,06 %, budżet państwa – 73,94 % - dwa nowe przystanki osobowe (Al. Jerozolimskie, Żwirki i Wigury) - zapewnienie sprawnego połączenia komunikacyjnego pomiędzy centrum Warszawy i portem lotniczym Warszawa Okęcie

15 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 8
Warszawa – Kielce odcinek Warszawa Zach. – Warszawa Okęcie Odbudowany tor dla ruchu pociągów podmiejskich, na wiadukcie w km 4.663 przed modernizacją po modernizacji

16 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 8
Warszawa – Kielce odcinek Warszawa Zach. – Warszawa Okęcie

17 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ nr 1
Warszawa – Łódź ETAP I: odcinek Skierniewice – Łódź Widzew Zrealizowany Długość modernizowanego odcinka – 62,8 km Koszt realizacji zadania – 931,8 mln zł. Źródła współfinansowania – Sektorowy Program Operacyjny Transport (SPOT) na lata 2004 – 2006 – 75 %, budżet państwa – 25 % W ramach I etapu zmodernizowane zostały: stacje: Skierniewice, Płyćwia, Rogów, przystanki osobowe szlak z dostosowaniem międzytorza do wartości 4.0 m podstacje trakcyjne, kabiny sekcyjne, przejazdy kolejowe, mosty, wiadukty kładki dla pieszych, przepusty, przejście podziemne dla pieszych w Rogowie

18 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ nr 1
Warszawa – Łódź ETAP I: odcinek Skierniewice – Łódź Widzew

19 Liczba km linii kolejowych pozostałych do wykonania do 2012 r.
Lp. Nr Linii Relacja Realizacja do EURO 2012 [km] 1 E 65 Warszawa – Gdynia 232,0 2 E 20 Biała Podlaska – Terespol 25,86 3 E 30 Legnica – Środa Śląska Stacja Brzeg Rzeszów – gr. państwa 26,99 103,3 4 E 59 Wrocław – gr. woj. dolnośląskiego 58,0 5 L 1 Warszawa Zach. – Skierniewice 57,5 6 L 8 Warszawa Służewiec – MPL Okęcie 2,0 7 WWK Warszawa Zach. – Warszawa Wsch. 13,0 8 Józefinów – Warszawa Gdańska 26,0 9 MPL Balice Kraków – MPL Balice 12,0 556,65

20 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 65
Warszawa – Gdynia Planowany termin realizacji – 2013 r. Długość modernizowanego odcinka – 349,34 km Szacunkowy koszt realizacji inwestycji: Prace przygotowawcze – ok ,0 tys. € Źródła współfinansowania – ISPA/FS – 75 %, budżet państwa – 25 % Etap I – prace projektowe – ok ,0 tys. € Źródła współfinansowania – ISPA/FS – 85 %, budżet państwa – 15 % Etap II – ok ,0 tys. € Źródła współfinansowania – ISPA/FS – 84 %, budżet państwa – 16 % Etap III – ok ,0 mln zł Źródła współfinansowania – Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007 – 2013 Do maja 2012 r. planowane jest zmodernizowanie ok. 232 km linii OBECNIE PLANOWANE Prędkość 120 km/h tabor klasyczny 160 km/h tabor z wychylnym pudłem 200 km/h Obciążenie na oś 196 kN 221 kN Skrócenie czasu przejazdu (w min.) Po zakończeniu całej inwestycji o ok. 130 min

21 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 65
Warszawa – Gdynia LCS Nasielsk: w realizacji, Planowanie zakończenie robót – IV kw r. Kontrakt nr 8 (WPC Praga – Legionowo, stacja Nasielsk) Zaawansowanie robót: 84% Kontrakt nr 3a (stacje Legionowo, Nowy Dwór Maz., Modlin) Zaawansowanie robót: 67% Kontrakt 3b (szlaki) Zaawansowanie robót: 18% LCS Ciechanów: Planowanie zakończenie robót – IV kw r. Kontrakt 1a (stacje Gąsocin, Ciechanów; szlaki Świercze – Gąsocin, Gąsocin – Ciechanów) W realizacji, rozpoczęto roboty w październiku 2009 r. Zaawansowanie robót: 1% Kontrakt 1b (stacje Konopki, Mława; szlaki Ciechanów – Konopki, Konopki – Mława) W przygotowaniu. Zaawansowanie: 85% Procedura przetargowa w przygotowaniu. Planowane ogłoszenie przetargu – IV kw r.

22 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 65
Warszawa – Gdynia LCS Działdowo: Planowanie zakończenie robót – II kw r. Stacje i szlaki Trwa procedura przetargowa Planowany wybór wykonawcy – I kw r. Planowane rozpoczęcie robót – II kw r. LCS Tczew: w realizacji Planowanie zakończenie robót – 2010 r. Zaawansowanie robót: 13% Stacja Gdynia: w realizacji Planowanie zakończenie robót – styczeń 2010 r. Zaawansowanie robót: 77% Uwaga! Skrzyżowania dwupoziomowe nie zostały zgłoszone na EURO 2012, ponieważ terminy realizacji wykraczają poza maj 2012.

23 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 59
Wrocław – Poznań odcinek Wrocław – granica woj. dolnośląskiego Planowany termin realizacji – 2014 r. Długość modernizowanego odcinka – 58 km Szacunkowy koszt realizacji inwestycji – ok ,366 mln zł Źródła współfinansowania – Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007 – 2013 Do maja 2012 r. zostaną zrealizowane szlaki. OBECNIE PLANOWANE Prędkość 70 km/h 160 km/h Obciążenie na oś 221 kN Skrócenie czasu przejazdu (w min.) o ok. 20 min

24 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 59
Wrocław – Poznań odcinek Wrocław – granica woj. dolnośląskiego Skokowa – Żmigród, w realizacji, Planowane zakończenie robót – I kw r. Zaawansowanie robót: 38% Wrocław – Skokowa i Żmigród – gr. woj. dolnośląskiego, W przygotowaniu Planowane zakończenie robót na szlakach – maj 2012 r. Zaawansowanie: 56% System SRK dla odcinka Wrocław – gr. woj. dolnośląskiego, Zaawansowanie: 53% System zasilania dla odcinka Wrocław – gr. woj. dolnośląskiego, W przygotowaniu Zaawansowanie: 51%

25 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ nr 1
Warszawa – Łódź ETAP II: odcinek Warszawa Zachodnia – Skierniewice Planowany termin realizacji – II kw r. Długość modernizowanego odcinka – 57,5 km Szacunkowy koszt realizacji zadania – ok ,0 mln zł. Źródła współfinansowania – Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007 – 2013 Inwestycja w przygotowaniu Zaawansowanie 50% Przetarg ogłoszony – 14 października 2009 r. OBECNIE PLANOWANE Prędkość 120 km/h 160 km/h Obciążenie na oś 216 kN 221 kN Po zakończeniu modernizacji czas przejazdu w całej relacji Warszawa – Łódź 70 min.

26 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 30/CE 30
Zgorzelec – Medyka odcinek Rzeszów – gr. państwa Planowany termin realizacji – maj 2012 r. Długość odcinka – 103,3 km Rewitalizacja linii do parametrów technicznych 120 km/h. Inwestycja w przygotowaniu Opracowywany jest program rzeczowo-finansowy OBECNIE PLANOWANE Prędkość 80 km/h 120 km/h Obciążenie na oś 196 kN 221 kN Zniesienie ograniczeń prędkości

27 MODERNIZACJA WARSZAWSKIEGO WĘZŁA KOLEJOWEGO
linia średnicowa W-wa Zach. – W-wa Wsch. OBECNIE PLANOWANE Prędkość 60 km/h Obciążenie na oś 221 kN Zniesienie ograniczeń prędkości z 20/40 km/h Opracowywanie dokumentacji Zaawansowanie:15% Planowany termin realizacji robót: Etap I – 2010 – 2012 Etap II – po 2012 Długość modernizowanego odcinka – 13 km

28 MODERNIZACJA WARSZAWSKIEGO linia średnicowa W-wa Zach. – W-wa Wsch.
WĘZŁA KOLEJOWEGO linia średnicowa W-wa Zach. – W-wa Wsch. Etap I, zakres prac: Stacja Warszawa Wschodnia Planowany termin realizacji robót przewidzianych na EURO – II kw r. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji (cała stacja) – ok. 720,0 mln zł. Źródło finansowania – w trakcie określania, zadanie zgłoszone do dotacji budżetowej na lata 2011 – 2013 Planowany wybór wykonawcy – III kw r. Przystanek osobowy Warszawa Stadion Planowany termin realizacji robót przewidzianych na EURO – II kw r. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji – ok. 90,0 mln zł. Źródło finansowania – w trakcie określania, zadanie zgłoszone do dotacji budżetowej na lata 2010 – 2011 Planowany wybór wykonawcy – III kw r.

29 MODERNIZACJA WARSZAWSKIEGO WĘZŁA KOLEJOWEGO
stacja W-wa Gdańska Planowany termin realizacji – październik 2010 Koszt realizacji inwestycji – 106 096 006,94 zł W tym: PKP PLK S.A. 93 707 349,66 zł Miasto Stołeczne Warszawa 12 388 657,28 zł Źródło finansowania – budżet państwa, środki własne Spółki Inwestycja w realizacji Zaawansowanie robót: 2% Efekty: zmodernizowana stacja W-wa Gdańska połączona przejściem podziemnym ze stacją metra A17 OBECNIE PLANOWANE Prędkość 40 km/h 80 km/h Obciążenie na oś 221 kN Zwiększenie przepustowości stacji z ok. 90 pociągów na dobę do ok. 200 Wizualizacja stacji kolejowej Warszawa Gdańska po modernizacji

30 MODERNIZACJA WARSZAWSKIEGO linia obwodowa W-wa Gdańska – Józefinów
WĘZŁA KOLEJOWEGO linia obwodowa W-wa Gdańska – Józefinów OBECNIE PLANOWANE Prędkość 40 km/h 80 km/h Obciążenie na oś 221 kN Skrócenie czasu przejazdu (w min.) o ok. 16 min Planowany termin realizacji – I kw 2010 Długość modernizowanego odcinka – 26 km Szacunkowy koszt realizacji inwestycji – ok. 124,665 mln zł Źródło finansowania – budżet państwa, środki własne Spółki Inwestycja w realizacji Zaawansowanie robót: 65% Efekty: - linia objazdowa dla linii średnicowej - obniżenie kosztów bieżącej eksploatacji infrastruktury Dodatkowo, przy udziale m. st. Warszawy planowana jest budowa trzech nowych przystanków osobowych (Powązkowska, Wola Park, Fort Wola) do EURO 2012

31 POŁĄCZENIA Z LOTNISKAMI (od W-wy Centr. do lotniska)
MPL Warszawa Okęcie Planowany termin realizacji – II kw r. Długość nowobudowanej linii – 2 km łącznica w tunelu Szacunkowy koszt realizacji inwestycji – 411,49 mln zł Źródła współfinansowania – Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007 – 2013 Umowa z Wykonawcą podpisana w październiku 2009 r. Planowane rozpoczęcie robót – IV kw r. OBECNIE PLANOWANE Prędkość Nowy odcinek 60 km/h Obciążenie na oś 221 kN Czas przejazdu (w min.) 20 min (od W-wy Centr. do lotniska)

32 POŁĄCZENIA Z LOTNISKAMI
MPL Warszawa Okęcie Stacja kolejowa MPL Warszawa Okęcie – stan surowy Wizualizacja stacji kolejowej MPL Warszawa Okęcie Faza 3: roboty budowlane na łącznicy

33 POŁĄCZENIA Z LOTNISKAMI
MPL Kraków Balice Planowany termin realizacji – 2012 r. Długość modernizowanego odcinka – 12 km Szacunkowy koszt realizacji inwestycji – 287,48 mln zł Źródła współfinansowania – Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007 – 2013 Etap I – przygotowanie dokumentacji przedprojektowej i projektowej Trwa procedura przetargowa Planowane podpisanie umowy – IV kw r. Etap II – roboty budowlane Inwestycja w przygotowaniu Planowany wybór wykonawcy – marzec 2011 r. Planowane rozpoczęcie robót – II kw r. OBECNIE PLANOWANE Prędkość 60 km/h 80 km/h Obciążenie na oś 221 kN Skrócenie czasu przejazdu (w min.) do ok. 15 min

34 POŁĄCZENIA Z LOTNISKAMI
MPL Kraków Balice Przystanek osobowy Kraków Balice Jeden z szynobusów obsługujących linię Kraków Główny – Kraków Balice Przesiadka do autobusu dowożącego pasażerów pod terminal lotniska

35 OCZEKIWANE CZASY POŁĄCZEŃ KOLEJOWYCH MIAST-GOSPODARZY EURO 2012

36 POŁĄCZENIA KOLEJOWE, ALTERNATYWNE DO DRÓG
Warszawa – Wrocław Połączenie Warszawa Centr. – Wrocław Gł. przez Centralną Magistralę Kolejową z odgałęzieniem we Włoszczowie na Opole i Wrocław. Skrócenie czasu przejazdu z Warszawy do Wrocławia do 3 h 58 min. Rewitalizacji (poprawa stanu technicznego i podniesienie prędkości do parametrów konstrukcyjnych – 120 km/h) odcinka Włoszczowa Północ – Opole Gł. Możliwy termin realizacji – 2011 r. Szacunkowy koszt rewitalizacji: ok. 505,5 mln zł. Brak źródeł finansowania Nr linii Nazwa stacji 1 Warszawa Centralna 4 Grodzisk Mazowiecki 572 Włoszczowa Północ* 61 Żelisławice 144 Fosowskie 301 Bolko(PODG)* 132 Opole Główne Wrocław Główny * linie nie ujęte w wykazie linii znaczenia państwowego

37 POŁĄCZENIA KOLEJOWE, ALTERNATYWNE DO DRÓG
Poznań – Gdańsk Połączenie Poznań Gł. – Gdańsk Gł. przez Inowrocław, Tczew. Skrócenie czasu przejazdu z Poznania do Gdańska do 3 h 22 min. Rewitalizacji (poprawa stanu technicznego i podniesienie prędkości do parametrów konstrukcyjnych – 120 km/h) odcinka Poznań Gł. – Tczew (odcinek Tczew – Gdańsk realizowany jest w ramach modernizacji linii E 65) Możliwy termin realizacji – 2011 r. Szacunkowy koszt rewitalizacji – ok. 821 mln zł. Brak źródeł finansowania Nr linii Nazwa stacji 3 Poznań Główny 353 Poznań Wschód 131 Inowrocław 9 Tczew Gdańsk Główny

38 OCZEKIWANE CZASY POŁĄCZEŃ MIAST-GOSPODARZY KOLEJOWE I DROGOWE
(wg PL.2012 )

39 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012"

Podobne prezentacje


Reklamy Google