Autorytety wśród młodzieży

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Advertisements

SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zorganizowana w Gimnazjum nr 1 im. Józefa Nojiego w Drezdenku.
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej
Debata : „Motywacja do nauki”.
Debata Patriotyzm XIX – wiecznych Wielkopolan fundamentem sukcesu Powstania Wielkopolskiego.
Debata – Młodzież xxi w. – czy tylko sukces finansowy ?
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
Debata szkolna : ` ` Czy potrafie powiedziec - Nie? . Estera Binert,
Estera Binert, Adrianna Majchrzycka, kl. IIIa SPOTKANIE Z RZECZNIKIEM PRAW DZIECKA I WIELKOPOLSKIM KURATOREM OŚWIATY.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Przedstawienie Moda szkolna na przełomie wieków
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
Zadanie konkursowe nr 4 „Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka,
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Gimnazjum nr 2 w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 Poznań ul. Powstańców Wielkopolskich 3.
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Ankieta W jakim charakterze brałeś udział w debacie? a)Organizatora – 5% b)Gościa – 51% c)Uczestnika debaty – 44%
Debata na temat lokalnego ekorozwoju, odbyła się w Centrum Kultury, Sportu i Promocji w Pyzdrach Centrum Kultury.
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
Dnia 3o marca 2012r. odbyła się debata pod tytułem: „Działania Samorządu Uczniowskiego formą aktywizacji i integracji uczniów”
Dnia r. odbyła się debata pod tytułem:
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
M Ł ODZI G Ł OSUJ Ą – LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM. DEBATA Z UDZIA Ł EM POS Ł A KOZ Ł OWSKIEGO W M Ł ODZIE Ż OWYM O Ś RODKU WYCHOWAWCZYM W KWIDZYNIE.
Projekt XX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży – W drogę do samorządności.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA W RAMACH PROJEKTU „MŁODZI GŁOSUJĄ” LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM MŁODZIEZOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY KWIDZYN.
Temat :Czy uczniowie wiedz ą jak funkcjonuje samorz ą d szkolny i jaki maj ą wp ł yw na podejmowane decyzje ?
MINI Festiwal nauki dla klas I
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY rok szkolny 2014/15
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Czy jesteśmy tolerancyjni?
DEBATA OKSFORDZKA kl. III gimn. Z ramienia Samorządu Szkolnego
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
IGA KURECZKO Twoja kandydatka na Przewodniczącą SU w Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Żywcu.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Łączność pokoleń w sieci. Tylko z TIK!. Początek – szkolna debata Podczas debaty szkolnej uczniowie zaproponowali jeden z punktów kodeksu, który brzmiał:
Lokalny Ekorozwój Debata Gimnazjum nr
„Nie taki gimnazjalista straszny jak go malują”.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Staraliśmy się, aby nasz temat przedstawić w ciekawy sposób. Na początku podzieliliśmy się zadaniami oraz tematami plakatów. Jednak musieliśmy najpierw.
Akademia z okazji Dnia Patrona. Wstęp : Dnia 21 grudnia 2009 r. w auli szkolnej odbył się apel z okazji Dnia Patrona naszej szkoły – Powstańców Wielkopolskich.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY rok szkolny SZKOŁA WSPÓŁPRACY – UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY.
PROJEKT NIE BIERZESZ- NIE DAJESZ- WZOREM SIĘ STAJESZ GIMNAZJUM NR 1 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
DEBATA KODEKS 2.0.
Przyszłością edukacji
Julia Kozub 1B „Po trupach do celu” Cechy, które pomogą Ci pełnić funkcję przewodniczącego: odpowiedzialność, aktywność, komunikatywność. Wydarzenie,
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Debata Oksfordzka Szkolnego Klubu Europejskiego 30 maja 2018 r.
Zapis prezentacji:

Autorytety wśród młodzieży Debata szkolna : Autorytety wśród młodzieży Adrianna Majchrzycka, Estera Binert, kl. 3a

Przygotowaniem sali przed debatą zajęli się dżentelmeni z klasy 3a (;

Debatę prowadziły : Adrianna Majchrzycka i Patrycja Kuśnierczak z kl.3a

Jak zwykle spotkaliśmy się w sali nr 33, 1 marca 2011r. Debata została zorganizowana przez panią Beata Bździel. Gośćmi specjalnymi była Pani Dyrektor – Katarzyna Sołtysiak oraz Pani wicedyrektor – Małgorzata Wróbel.

Na początku ustaliliśmy jedną zasadę : „ Jedna osoba mówi, reszta słucha’’. Niestety, nie zawsze była ona jednak przestrzegana, ale nad wszystkim czuwała pani Bździel . Na zdjęciu przewodnicząca SU Estera Binert.

Zjawiło się ok. 50 uczniów z klas gimnazjalnych, a dyskusji przysłuchiwała się studentka historii, która przybyła do naszej szkoły na praktyki.

W trakcie debaty trwały intensywne konsultacje między prowadzącymi W trakcie debaty trwały intensywne konsultacje między prowadzącymi . Temat okazał się na tyle trudny, że trzeba było uczestników bardziej zaktywizować.

Po zadaniu pierwszych pytań przez prowadzące, okazało się, że większość uczniów ma małą wiedzę na temat pojęcia : „ Autorytet’’ bądź „Idol’’.

Najbardziej aktywnymi uczestniczkami naszej debaty były dwie dzielne dziewczyny : Justyna Szołucha z kl.1b i Patrycja Tomidaj z kl.1a.

i przeanalizowane przez całą grupę. W połowie spotkania każdy z uczniów miał za zadanie wymienić najważniejsze cechy autorytetu. Zostały później one wypisane na tablicy i przeanalizowane przez całą grupę.

autorytet godny naśladowania sumienny honorowy cierpliwy wykształcony uczciwy ambitny autorytet szczery wytrwały wierny pomysłowy prawdomówny niezależny mądry odpowiedzialny godny zaufania

Wszyscy obecni musieli powiedzieć, kto jest dla nich autorytetem Wszyscy obecni musieli powiedzieć, kto jest dla nich autorytetem. Okazało się, że wielu z nas jeszcze go nie ma lub w ogóle się nad tym nie zastanawiało.

Wywiązała się dyskusja na temat różnic pomiędzy autorytetem a idolem Wywiązała się dyskusja na temat różnic pomiędzy autorytetem a idolem. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że są to pojęcia względne i dla każdego mogą znaczyć coś innego. Pani Dyrektor i pani Bździel próbowały przedstawić uczniom dojrzałe spojrzenie.

Jak podsumowała jedna z uczennic klasy II – „Był to bardzo trudny temat dla młodzieży w naszym wieku.” Zgodzili się z nią wszyscy, nawet pomysłodawczyni.

Wnioski z debaty : Nie trzeba posiadać autorytetu, by być wartościowym człowiekiem. Niektórzy postrzegają posiadanie autorytetów jako naśladowanie i kopiowanie drugiego człowieka. Wiek, dojrzałość i charakter człowieka wpływa na rozumienie pojęcia : AUTORYTET. Niektóre osoby uważają, że autorytetem nie jest konkretna osoba, lecz zbiór cech lub grupa ludzi.

Dziękujemy za obejrzenie prezentacji ;)