Raport z egzaminu gimnazjalnego 2006/2007 Część humanistyczna opracowały: Katarzyna Dąbek Małgorzata Brach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk
2011 Joanna Bechcińska Bożena Boleska
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
klasa3a3b3c3d ang 3d fr.3e3f3k3m3s Zad 13,462,752,623,573,822,762,722,623,322,76 Zad 22,611,51,550,851,761,51,091,062,251,33.
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2010 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
Test kompetencyjny z języka angielskiego dla klas szóstych
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Analiza wyników „Matura próbna”
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w latach
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
AKASA Bank Sebastian Marchel Anna Karpińska Anna Matusiewicz
Podsumowanie sezonu Wyniki współzawodnictwa sportu dzieci i młodzieży za 2012: W ramach współzawodnictwa MSiT sekcja uzyskała 45 pkt (43%), z pośród.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych ćwiczeń specjalnych OPRACOWAŁ Z.LIPIŃSKI.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
Kuratorium Oświaty w Szczecinie WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO 2008 W SZKOŁACH WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Czerwiec TECHNIK EKONOMISTA Etap pisemny: przystąpiło - 20 osób zdało – 13 osób Etap praktyczny przystąpiło - 21 osoby zdało - 9 osób Dyplom otrzymało.
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

Raport z egzaminu gimnazjalnego 2006/2007 Część humanistyczna opracowały: Katarzyna Dąbek Małgorzata Brach

Informacja o przedziałach dla kolejnych staninów w części humanistycznej. 2004:Gimnazjum nr 4 w Mielcu uzyskało średnio 27,80 punktów 2005:Gimnazjum nr 4 w Mielcu uzyskało średnio 35,50 punktów 2006: Gimnazjum nr 4 w Mielcu uzyskało średnio punktów 2007: Gimnazjum nr 4 w Mielcu uzyskało średnio 32,8 punktów Stani n Opis wyniku Procent populacji Średnia suma punktów w przedziale punktów 1.najniższy410,18 do 21,5812,83 do 28,07 0 do 22,06,0 do 19,4 2. bardzo niski 726,76 do 28,9128,08 do 30,04 22,1 do 26,819,5 do 26,4 3.niski1223,85 do 25,1830,05 do 31,43 26,9 do 28,726,5 do 28,4 4. niżej średniego 1730,32 do 31,4231,44 do 32,71 28,8 do 30,228,5 do 30,1 5.średni2026,55 do 28,0232,72 do 33,93 30,3 do 31,730,2 do 31,9 6. wyżej średniego 1728,03 do 29,4133,94 do 35,17 31,8 do 33,332,0 do 33,7 7.wysoki1229,42 do 31,1235,18 do 36,69 33,4 do 35,333,8 do 35,9 8. bardzo wysoki 731,13 do 33,5236,70 do 39,12 35,4 do 38,236 do 39,9 9.najwyższy433,53 do 40,6939,13 do 50,00 38,3 do 45,740 do 48

Spostrzeżenia do tabeli nr 1 Obszar zaznaczony kolorem żółtym wskazuje pozycję naszego gimnazjum w ciągu czterech kolejnych lat. W 2004r. nasza szkoła znalazła się w staninie średnim, w 2004/2005 r. osiągnęliśmy stanin 7( wysoki). W roku szkolnym 2005/2006 nasze gimnazjum znalazło się w staninie wyżej średniego pogarszając tym samym wynik szkoły o jeden stanin. W 2006/2007 Gimnazjum nr 4 w Mielcu osiągnęło stanin 6 ( wyżej średniego).

Informacja o przedziałach punktowych dla kolejnych staninów w obu częściach egzaminu. Obszar żółty wskazuje pozycję naszego gimnazjum z obu części egzaminu w ciągu czterech kolejnych lat. Jak widać nasza szkoła w 2007r. zmieniła swoją pozycję o jeden stanin i tym samym znalazła się w staninie średnim. StaninOpis wyniku Procent populacji Średnia suma punktów w przedziale punktów 1.najniższy419,00 do 40,1022,13 do 46,56 18,25 do 44,6721,96 do 44,80 2.bardzo niski740,11 do 44,4446,57 do 50,60 44,67 do 48,6744,83 do 49,58 3.niski1244,45 do 47,0950,61 do 53,45 48,68 do 51,5049,65 do 52,69 4. niżej średniego 1747,10 do 49,8253,46 do 55,96 51,51 do 53,9352,73 do 55,59 5.średni2049,83 do 52,6155,97 do 58,56 53,94 do 56,5355,61 do 58,09 6. wyżej średniego 1752,62 do 55,8258,57 do 60,97 56,54 do 59,2458,10 do 60,79 7.wysoki1255,83 do 59,5760,98 do 64,29 59,25 do 62,1260,85 do 64,40 8. bardzo wysoki 759,58 do 66,2664,30 do 70,91 62,13 do 68,9864,42 do 70,08 9.najwyższy466,27 do 84,2670,92 do 96,00 68,99 do 86,1970,15 do 90,09

Spostrzeżenia do tabeli nr : Gimnazjum nr 4 w Mielcu uzyskało średnio 53, 14 punktów 2005: Gimnazjum nr 4 w Mielcu uzyskało średnio 61,4 punktów 2006: Gimnazjum nr 4 w Mielcu uzyskało średnio 56,28 punktów 2007: Gimnazjum nr 4 w Mielcu uzyskało średnio 59 punktów W roku szkolnym 2006/2007 nasza szkoła jest w 6 staninie tj.wyżej średnim.

Dane statystyczne dotyczące egzaminu części humanistycznej. Miary statystyczne Gim4OKEGim4OKEGim4OKEGim4OKE Łatwość testu0,590,560,720,6800,66,60,600,65 0,64 Średnia27,8027,9435,533,8733,33,331,432,832,4 Mediana Brak danych 34 Modalna (dominanta) Brak danych 39 Maksimum50 Minimum Rozstęp

Porównanie łatwości testu z przedmiotów humanistycznych dla Gimnazjum nr 4 z wynikiem OKE. W ciągu czterech kolejnych lat 2004, 2005, 2006, 2007 testy humanistyczne okazywały się łatwiejsze dla uczniów naszej szkoły w porównaniu z wynikami OKE.

Osiągnięcia uczniów w skali staninowej w roku szkolnym 2005/2006. Rok 2006

Osiągnięcia uczniów w skali staninowej w roku szkolnym 2006/2007

Spostrzeżenia dotyczące wykresów Porównując osiągnięcia uczniów w skali staninowej w latach 2006 i 2007 zauważamy wzrost liczby uczniów w staninie 7 wysokim oraz średnim z równoczesnym spadkiem liczby uczniów do staninu 6 wyżej średniego i 4 niżej średniego.

Porównanie łatwości zadań dla Gimnazjum nr 4 i OKE w Krakowie.

Spostrzeżenia do wykresu nr 4 Na 30 zadań 18 z nich okazało się łatwiejszymi dla uczniów naszego gimnazjum tj. 60%. 2 zadania posiadały ten sam stopień trudności dla Gimnazjum nr 4 i OKE, t.j. 6,7%. Natomiast 10 zadań okazało się zadaniami trudniejszymi dla naszych uczniów tj.33,3%.

Zróżnicowanie zadań pod względem łatwości

Wnioski należy zachęcać uczniów do uczestnictwa w zajęciach dodatkowych (praca z testem), na których ćwiczone są przykładowe testy egzaminacyjne, przypominać, poprzez ćwiczenia redakcyjne, wszystkie formy wypowiedzi ujęte w standardach egzaminacyjnych, doskonalić umiejętność czytania ze zrozumieniem,

Wnioski bogacić, słownictwo czynne uczniów, ćwiczyć umiejętność wyszukiwania informacji i interpretacji różnych tekstów kultury, położyć nacisk na doskonalenie umiejętności wskazywania elementów kompozycyjnych utworów, ćwiczyć umiejętność argumentowania oraz uzasadniania doboru przykładów,

Wnioski doskonalić umiejętność dostrzegania kontekstu niezbędnego do interpretacji tekstów kultury, położyć nacisk na przestrzeganie warunków sprecyzowanych w poleceniach, a niezbędnych do zredagowania poprawnego tekstu, ćwiczyć umiejętność posługiwania się terminami z zakresu poetyki, utrwalać wiedzę z zakresu słowotwórstwa,

Wnioski kłaść większy nacisk na korelację międzyprzedmiotową, na rozpoznawanie dzieł i umieszczanie ich oraz twórców w epokach historycznych, doskonalić umiejętność tworzenia wypowiedzi poprawnych pod względem językowym, stylistycznym ortograficznym i interpunkcyjnym,

Wnioski należy systematycznie wykonywać ćwiczenia językowe oraz dyktanda, przy uwzględnieniu specyficznej punktacji dla uczniów dyslektycznych.