Sposób finansowania nadawców publicznych DEBECHPTFRNLAUTITIEESUKSWEDKNOFIPLCRCRO Reklamy Sponsorzy Środki publiczne Opłaty abonamentowe Inne * Uwaga: niniejszy dokument zawiera dane dostarczone przez organizacje członkowskie. Europejska Unia Nadawców nie może gwarantować ich dokładności ani brać odpowiedzialności za błędy. SLAJD 1
Porównanie opłat abonamentowych w Europie (a) Chorwacja - od roku 2001 brak abonamentu radiowego. Jedynie połączony abonament radiowo-telewizyjny. (b) Węgry - od 2002 r. rząd postanowił nie ściągać abonamentu i przydzielić środki z budżetu państwa. * Uwaga: niniejszy dokument zawiera dane dostarczone przez organizacje członkowskie. Europejska Unia Nadawców nie może gwarantować ich dokładności ani brać odpowiedzialności za błędy. SLAJD 2
Opłata abonamentowa na gospodarstwo domowe 2006 (a) Wliczane do środków publicznych (b) Od 2002 r. rząd postanowił nie ściągać abonamentu i przydzielić środki z budżetu państwa. (d) Brak abonamentu radiowego od Jedynie połączony abonament radiowo-telewizyjny. RynekTVRadioRadio i TV Niemcy Wielka Brytania195 Francja116,5 Włochy99,6 Hiszpania Holandia Belgia media flamandzkie Belgia media francuskie (a) 152,5 Austria Szwajcaria 174,8105 Irlandia 158 Szwecja 217,4 Dania 280,242,9280,2 Finlandia 200,7 Norwegia 247,4 Islandia 309,392,8309,3 Polska 15,349,3 Rumunia 14,18,8 Węgry (b) 40,4 Czechy 43,619,6 Serbia 44 Słowacja 13,9 Chorwacja (d) 106,8 Słowenia * Uwaga: niniejszy dokument zawiera dane dostarczone przez organizacje członkowskie. Europejska Unia Nadawców nie może gwarantować ich dokładności ani brać odpowiedzialności za błędy. SLAJD 3
Łączna liczna kanałów TV nadawców publicznych 2006 KrajOrganizacjaKrajowy, ogólnyKrajowy, tematyczny(1) RegionalnyMiędzynarodowy / wielonarodowy (2) Niemcy ARD (a) 1672 ZDF (b) 152 UKBBC (c) FrancjaFrance Télévision (d) 3522 WłochyRAI (e) 3122 HiszpaniaRTVE23174 HolandiaNPO (f) 3171 SzwecjaSVT (g) AustriaORF (h) 211 SzwajcariaSRG-SSR612 PortugaliaRTP2222 FinlandiaYLE (i) 3211 Belgia, francuskieRTBF21 PolskaTVP ) Kanały tematyczne obejmują kanały, których ponad 25% udziałów należy do nadawcy publicznego. Wyłączając: pośrednie za pośrednictwem platform (np., TF1/TPS); spółki ITV; kanały wielonarodowe (np., Arte, 3Sat, Eurosport - patrz Część II, obejmuje zewnętrzne kanały międzynarodowe i konsorcja wielonarodowe). 2) Kanały przeznaczone nie tylko na rynki krajowe (patrz Część II). (a) TV/Krajowa tematyczna: dwa kanały- KI.KA i Phoenix - we współposiadaniu ARD (50%) i ZDF (50%). TV/Międzynarodowa - wielonarodowa: Arte znajduje się we współposiadaniu ARD, ZDF, ArteFrance, a 3Sat należy do ARD, ZDF, ORF, SRG-SSR idée suisse. (b) TV/Krajowa tematyczna: dwa kanały- KI.KA i Phoenix - we współposiadaniu ARD (50%) i ZDF (50%). TV/Międzynarodowa - wielonarodowa: Arte znajduje się we współposiadaniu ARD, ZDF, ArteFrance, a 3Sat należy do ARD, ZDF, ORF, SRG-SSR idée suisse. (c) TV/Międzynarodowa-wielonarodowa: w posiadaniu BBC Worldwide. (d) TV/Regionalna: 13 okien regionalnych we France 3. (e) TV/Regionalna oraz Radio/Regionalne: brak kanałów regionalnych, tylko okna regionalne. (f) TV/Krajowa: jeden z trzech kanałów krajowych może być uważany także za kanał tematyczny. (g) TV/Regionalna: SVT nadaje 11 okien regionalnych. (h) TV: kanał wielonarodowy jest także tematyczny. (i) TV/Regionalna: YLE TV2 posiada 8 regionalnych okien wiadomości telewizyjnych. * Uwaga: niniejszy dokument zawiera dane dostarczone przez organizacje członkowskie. Europejska Unia Nadawców nie może gwarantować ich dokładności ani brać odpowiedzialności za błędy. SLAJD 4
Zaangażowanie TVP w koprodukcję Europejskiej Unii Nadawców Zaangażowanie TVP: TVP zajmuje 10 miejsce na liście najaktywniejszych członków Europejskiej Unii Nadawców w dziedzinie koprodukcji TVP zaangażowana jest w 20 koprodukcji realizowanych przez Europejską Unię Nadawców w wielu gatunkach programów Członkowie zaangażowani w koprodukcję Europejskiej Unii Nadawców (marzec 2008) – Liczba produkcji SLAJD 5 Legenda: Niebieskie – działania podejmowane przez pojedynczych członków Żółte – działania podejmowane przez dwóch członków z jednego kraju Zielone – działania podejmowane przez innego członka z danego kraju
Udział w rynku radiowym nadawców publicznych w odniesieniu do wzrostu długoterminowego Łączna liczba słuchaczy wynosi 39,5%, co stanowi niemal 1% spadek w porównaniu z rokiem ubiegłym. Ważny wpływ na słuchaczy nadal mają: konkurencja, regulacje, finansowanie, styl życia / zmiany demograficzne Aktualny udział w rynku Udział duży i rosnącyUdział mniejszy, lecz rosnący Udział mniejszy i spadającyUdział duży lecz spadający SLAJD 6