ZACZYNAJĄ SIĘ OD PRAW DZIECKA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONWENCJA O PRAWACH DZIECKA
Advertisements

Projekt „Szkoła z prawami dziecka”
Pozarządowe organizacje praw człowieka
Prawa Dziecka Co to są prawa???
Prawa Człowieka - „Wszyscy ludzie rodzą się wolni
KONWENCJA PRAW DZIECKA
OBCHODY DNIA PRAW CZŁOWIEKA
PRAWA CZŁOWIEKA.
opracowała mgr Anna Strzelec
Prawa dzieci wykonawca:Ola Wesołowska.
Prawa Dziecka.
Konwencja Praw Dziecka
mgr M. Tomczyk Gimnazjum Nr 2 w Tarnowie
Prawa i obowiązki ucznia
Realizacja praw dziecka w szkole
Prawa dziecka Dziecko jest człowiekiem takim samym jak osoba w wieku 20, 30 czy 40 lat. Ma ono takie same prawa. Jednak jego prawa są często łamane. Dorosły.
Prawa ucznia w praktyce szkolnej
Prawa i obowiązki obywateli RP
PRAWA DZIECKA PRAWO DO NAUKI FILIP STACHOWIAK.
OBCHODY 20 ROCZNICY UCHWALENIA KONWENCJI O PRAWACH DZIECKA.
,,Dzieci nie będą dopiero, ale są już ludźmi, tak ludźmi są a nie lalkami, można przemówić do ich rozumu, odpowiedzą nam, przemówimy do serca, odczują.
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Prawa dzieci Prawa Osobiste
PRAWA CZŁOWIEKA Prawa człowieka jest to zespół podstawowych, niezbywalnych i uniwersalnych praw przysługujących człowiekowi bez względu na rasę, religię,
Nie jesteś samotną wyspą
Prawa dziecka.
Prawa dziecka.
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
Prawa dziecka! ozwoju • Prawa dziecka:
PRAWA DZIECKA.
Prawa dziecka DALEJ.
Jakie prawa mają dzieci?
Edukacja domowa w aspekcie prawnym
PRAWA DZIECKA AUTOR: JOLANTA KURYS.
Konwencja Praw Dziecka
 Najważniejszym dokumentem dotyczącym praw dziecka jest Konwencja o prawach dziecka uchwalona w 1989 roku przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów.
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka w Publicznej Szkole Podstawowej im.Marszałka J.Piłsudskiego w Jedlni Letnisku 20 listopada 2014.
Prawa Dziecka.
Kliknij ikonę, aby dodać obraz Prawa dziecka. 25 lat Konwencji Praw Dziecka.
Prawa Człowieka w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej
Idee Janusza Korczaka to podstawowe inspiracje dla najważniejszego obecnie dokumentu broniącego praw dziecka, uchwalonej – z polskiej inicjatywy – Konwencji.
Prawa Człowieka w systemie Narodów Zjednoczonych
Jakie prawa mają dzieci?
Godność ucznia a postawa nauczyciela
PRAWA DZIECKA PRAWA UCZNIA
Konwencja Praw Dziecka
 20 listopada 1989r. Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych uchwaliło jednomyślnie Konwencję o Prawach Dziecka. Weszła ona w życie 2 września 1990r.
P R E Z E N T U J Ą : B A R T O S Z B E Ś K A M A K S Y M I L I A N D A L E C K I M A T E U S Z L E W A N D O W S K I Z K L A S Y I I A P R A W A D Z.
20 listopada Ogólnopolskim Dniem Praw Dziecka
PRAWA dziecka.
Prawa człowieka, prawa dziecka.
20 Listopada -Powszechny Dzień Dziecka (Dzień Praw Dziecka) -pod egidą ONZ. Zgromadzenie Ogólne ONZ zaleciło wszystkim państwom organizowanie obchodów.
Konwencja Praw Dziecka. Co to jest ? Konwencja Praw Dziecka, dokument uchwalony przez Zgromadzenie ogólne ONZ w Dotyczy osób, które nie ukończyły.
Konwencja Praw Dziecka
Prawa Prawa Dziecka Prawa socjalne Prawa kulturalne Prawa polityczne.
KONWENCJA PRAW DZIECKA. Konwencja o prawach dziecka to: ● przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 20 listopada 1989 r międzynarodowa konwencja obowiązująca.
Prawa dziecka.
ZNAM SWOJE PRAWA !!. Po raz pierwszy w historii prawa dziecka zostały zapisane w Konwencji Genewskiej w 1924r. Pierwszy pełny zbiór praw dziecka ukazał.
KONWENCJA O PRAWACH DZIECKA. Czy wiesz, że masz prawa zagwarantowane przez Państwo, które są spisane w dokumencie nazwanym Konwencją o prawach dziecka?
PRAWA DZIECKA. Dziecko to istota ludzka, która rozwijając się, dorastając, nie potrafi w pełni sama zadbać o siebie. Potrzebuje do tego rodziców, nauczycieli.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
Jakie prawa mają dzieci?
ROLA I ZNACZENIE SPOŁECZNEGO RZECZNIKA PRAW DZIECKA.
Poznaj swoje prawa – Prawa dziecka
PRAWA OBYWATELA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Jakie prawa mają dzieci?
Prawa dziecka.
Jakie prawa mają dzieci?
Jakie prawa mają dzieci?
Zapis prezentacji:

ZACZYNAJĄ SIĘ OD PRAW DZIECKA PRAWA CZŁOWIEKA ZACZYNAJĄ SIĘ OD PRAW DZIECKA

Każdy człowiek jest istotą rozumną, wolną, zasługującą na szacunek, miłość, pełnię przysługujących mu praw i obowiązków.

Dzieci posiadają szczególne prawa. Rozwój ich człowieczeństwa przebiega bowiem w szczególny sposób. Dziecko nie potrafi samo zadbać o siebie, nie potrafi samodzielnie kształcić swojej natury. Potrzebuje do tego rodziców, opiekunów, potrzebuje wielu innych ludzi. Dlatego naturalnymi "strażnikami" praw dziecka są jego rodzice i opiekunowie. Ale dziecko potrzebuje też specjalnego zabezpieczenia w prawie stanowionym. Dobre prawo stanowione może i powinno pomagać rodzicom i opiekunom w rozwoju dziecka.

Dzieciństwo to jeden z ważnych okresów w życiu człowieka, który ma wpływ na jego kolejne etapy. Wszyscy ludzie powinni być szczęśliwi!!! Szczególnie dzieci powinny być szczęśliwe i trzeba im w tym pomagać.

Postawę prawną realizacji i ochrony praw dziecka w Polsce tworzą, Konstytucja  i polskie ustawodawstwo oraz ratyfikowane przez Polskę umowy międzynarodowe dotyczące praw człowiek, w szczególności praw dziecka. 

Konstytucja opowiedziała się za modelem dzieciństwa wykreowanego przez Konwencję o prawach dziecka. Dziecko jest podmiotem praw a nie tylko przedmiotem opieki i troski. Jest od urodzenia osobą posiadająca autonomię w rodzinie i w społeczeństwie. Ma osobowość, która ma być szanowana.

Na katalog praw przyznanych dziecku składają się prawa cywilne, socjalne, kulturalne i polityczne (dla starszych dzieci). Nie przyznano dzieciom praw ekonomicznych pozostawiając je pod prawną opieką dorosłych.

Prawa dziecka: • prawo do życia i rozwoju • prawo do posiadania stanu cywilnego • prawo do uzyskania obywatelstwa • prawo dziecka do rodziny; prawo poznania swego genetycznego pochodzenia, do wychowania przez rodziców naturalnych, • prawo do wolności religii lub przekonań • prawo do swobodnego wyrażania poglądów i poszanowania ich przez dorosłych • wolność od przemocy fizycznej lub psychiatrycznej, wyzysku, nadużyć seksualnych wobec okrucieństwa • wolność od bezpośredniego udziału w działaniach zbrojnych (do lat 15) • zakaz wykonywania kary śmierci lub stosowania kary dożywocia więziennego wobec dziecka

Prawa socjalne: • prawo do zabezpieczenia socjalnego • prawo do możliwie najwyższego poziomu ochrony zdrowia, • prawo do odpowiedniego standardu życia • prawo do wypoczynku, czasu wolnego, rozrywki i zabawy,

Prawa kulturalne: • prawo do nauki (nauka w zakresie szkoły podstawowej i gimnazjalnej jest obowiązkowa i bezpłatna), • prawo do zmienności swych praw • prawo do korzystania z dóbr kultury, • prawo mniejszości etnicznych do znajomości swojej kultury, wyznania i praktyk religijnych

Prawa polityczne: • prawo do stowarzyszania się i gromadzenia w celach pokojowych • prawo wolności wypowiedzi, swobody poszukiwania i przekazywania informacji i idei wszelkiego rodzaju

Dzieci za najważniejsze uważają prawa dotyczące bezpieczeństwa, opieki i zagwarantowania swoich potrzeb. Młodzież natomiast potrzebuje gwarancji niezależności i samodzielności. Powołując się na zbiór praw w Konwencji, dzieci mają możliwość dochodzenia swych praw oraz mogą wymagać ich respektowania, zarówno przez dorosłych, jak i rówieśników.

Konwencja o Prawach Dziecka Do prezentacji wykorzystano informacje z następujących źródeł: www.brpd.gov.pl/prawa dziecka.html www.prawa_dziecka.webpark.pl www.prawo.waw.pl/dziecko.php Konwencja o Prawach Dziecka przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych dnia 20 listopada 1989 r. [Dz.U. z 1991 r. Nr 120, poz. 526]