1. 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
niemiecki z ekonomią w tle
Advertisements

Dla każdego ucznia i studenta w wieku od 18 do 26 lat oferujemy
Bilet na pociąg z komórki Warszawa, 27 września 2011.
Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego
© SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. © SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. ©
Rola ZBP w standardzie płatności mobilnych
BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA
KRAJOWY ZWIĄZEK BANKÓW SPÓŁDZIELCZYCH
Integracja programu PAYBACK z usługami Banku Zachodniego WBK
KONTO BEZ KANTÓW z Programem Premiowym
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Banku Pekao
Seminarium Bank w komórce Warszawa 16 lipca 2002.
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Prezes Zarządu eCard S.A.
Polski system bankowy wybrane zagadnienia rynkowe: wielkość banków, kapitał zagraniczny dr Grzegorz Kotliński, Katedra Bankowości AE w Poznaniu.
1 06/2010 MONITOR BANKOWY PENGAB - wartości trendu cyklu Czerwcowy sondaż w placówkach bankowych został przeprowadzony w dniach 7-11 bm. W telefonicznym.
Zmiany w percepcji i wizerunku polskiego sektora bankowego ‘2009
W gąszczu cen…... czyli jak optymalizować cenę w dobie masowej customizacji?
1 05/2010 MONITOR BANKOWY PENGAB - wartości trendu cyklu Majowy sondaż w placówkach bankowych został przeprowadzony w dniach 7-14 bm. W telefonicznym sondażu.
1.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
1.
1 09/2010 MONITOR BANKOWY PENGAB - wartości trendu cyklu Wrześniowy sondaż w placówkach bankowych został przeprowadzony w dniach 6-13 bm. W telefonicznym.
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
1.
1 Ożywienie na rynku 04/2010 MONITOR BANKOWY PENGAB - wartości trendu cyklu Kwietniowy sondaż w placówkach bankowych został przeprowadzony w dniach 7-14.
Czy i kiedy innowacyjne instrumenty płatnicze mogą zastąpić gotówkę?
Oferta dla Klientów indywidualnych
Sektor bankowości spółdzielczej w liczbach
Udział BIK w ocenie ryzyka kredytowego i ochronie aktywów banków spółdzielczych Falenty, 9 października 2008 r. dr Mariusz Wyżycki, Wiceprezes Zarządu.
Dlaczego rachunek Nordea Spektrum ?
Kredyt - jest pożyczką pieniężną zaciągniętą w banku na określony cel i czas oraz za określony procent. Udzielanie kredytów przez banki jest jednym z.
Bankowość Mobilna.
BANKOWOŚĆ DLA MŁODZIEŻY
dr Michał Macierzyński Biuro Innowacji, PKO Bank Polski
Współpraca banków z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) Wybrane przykłady współpracy banków z administracją publiczną
Płać komórką za bilet! mPay S.A. Płać komórką za bilet w Kraśniku.
Bezpieczne, wygodne i funkcjonalne rozwiązania
Warszawa, 28 lutego 2012 Bank Pekao SA Bank Pekao SA – wspiera wzrost ubankowienia Współpraca Banku Pekao SA i ZUS w zakresie obsługi emerytów i rencistów.
Karty i płatności zbliżeniowe
Dostęp do własnego konta przez 24h na dobę bezpieczne miejsce do przechowywania zaoszczędzonych pieniędzy darmowa karta płatnicza (możliwość dokonywania.
KARTY BANKOWE.
Kompleksowa obsługa finansowa dla MSP. Europejskie standardy obsługi MSP Usługi świadczone przez banki w Europie: - bankowość elektroniczna - wnioski.
Finansowanie bieżącej działalności przedsiębiorstwa
Grupa BRE Banku Szlifujemy diamenty. 2 KRYZYS ? KRY.
Co zrobić, gdy pojawią się kłopoty z płynnością
Monika Hanus Payback Sp. z o.o.
Ogólnokrajowa karta miejska
Pieniądz Elektroniczny
Debata „20-lecie rynku finansowo-kapitałowego w Polsce”
ZMIANA KONTA BANKOWEGO CZYLI O TYM, JAK BĘDZIEMY DZIAŁAĆ W MBANK.
LEKCJA 1 WYKLUCZENIE FINANSOWE. JAK NIE ZATRZASNĄĆ SOBIE DRZWI?
Akademia Oszczędzania Oszczędności i Inwestycje
Płatność elektroniczna tp Demo usługi
SIEĆ MOBILNYCH BILETOMATÓW W AUTOBUSACH KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W WARSZAWIE Nowoczesne, zautomatyzowane systemy sprzedaży biletów komunikacji miejskiej i.
Rodzaje kart płatniczych w Polsce
BEZPIECZNIE Z KARTĄ BANKOMATOWĄ Mysłowice 2014 r..
Wrześniowy wzrost 09 / 2008 MONITOR BANKOWY Wrześniowy sondaż w placówkach bankowych.
Bilans płatniczy: zestawianie i analiza
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Panel: „Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju usług płatniczych w Polsce – rozwój bankowości mobilnej, skutki obniżenia interchange fee” Prezentacja wprowadzająca.
Formy inwestowania.
1 Oferta dla Wybranej Grupy Zawodowej. 2 Kredyt Bank na rynku od 1990 r Grupa KBC w Europie Środkowej i Wsch. Fundusze z ochroną kapitałuNo. 1 Ubezpieczenia.
Porozumienia w sprawie wspólnego ustalanie stawek krajowej opłaty interchange: postępowanie UOKiK Nikodem Szadkowski Departament Analiz Rynku UOKiK.
Nowoczesne kanały dystrybucji usług miejskich kodowanych na Szczecińskiej Karcie Metropolitalnej Warsztaty dot. Szczecińskiej Karty Metropolitalnej
20 lat polskiej bankowości
PŁATNOŚCI BEZGOTÓWKOWE SĄ WYGODNE I BEZPIECZNE DLA KLIENTÓW
Nowoczesne usługi dla firm z sektora MSP sposobem na oszczędność
Warszawa, 8 października 2008 r.
Zapis prezentacji:

1

2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik

3 Plan prezentacji I Stan obecny - karty zbliżeniowe - transakcje i płatności zbliżeniowe przez telefon II Opinia publiczna – znajomość i zainteresowanie - zbliżeniowe płatności telefonem – potencjał rozwoju - transakcje Hal-Cash – potencjał rozwoju III Bankowcy – ocena perspektyw - zestawienie nowych usług płatniczych - ocena perspektyw rozwoju poszczególnych form płatności

4 I Stan obecny

5 Obecnie 400tys. kart, z czego ponad połowa – w BZ WBK Ograniczona liczba punktów Karty zbliżeniowe Stan obecny Obecnie – usługa wizerunkowa, dodatek do tradycyjnych kart Perspektywicznie – zastąpienie kart tradycyjnych Charakter usługi Do końca 2010 roku – 2mln kart (PKO BP) Do końca 2012 roku – min. 6mln kart (PKO BP) Rozwój sieci (do 2015 roku – 200 tys. terminali payWave) Docelowo rozwój sieci nie tylko w dużych miastach Mechanizm napędowy: wygoda korzystania ważniejsza dla odbiorców niż bezpieczeństwo Promocja nowych technologii (do końca 2015 r. banki zw. z Visą – 200mln zł) Perspektywy rozwoju Brak porozumienia między Visą i MasterCard Limity jednorazowej płatności, limity dzienne Ograniczenia rozwoju

6 Obecnie Hal-Cash w 1400 bankomatach Euronet Platforma płatności SkyCash Płatności zbliżeniowe i transakcje za pomocą telefonu Stan obecny Obecnie – usługa wizerunkowa Perspektywicznie – atrakcyjne dla operatorów komórkowych (opłaty za transakcje) Charakter usługi Rynek przelewów zagranicznych (wartość 6mld zł) Szanse rozwojowe Rozdrobnienie rynku (trudności w uzgodnieniu standardu usługi) Ograniczenia rozwoju

7 II Opinia publiczna – znajomość i zainteresowanie

8 Znajomość Zainteresowanie przy założeniu że usługa nie jest dodatkowo płatna Źródło: Omnibus , Pentor [N=1017] NiezainteresowaniZainteresowani Suma odsetków wskazań Zdecydowanie/raczej zainteresowany(a) W przypadku płatności telefonem i Hal-Cash: Suma odsetków wskazań Zdecydowanie/raczej niezainteresowany(a) Nowe usługi według opinii publicznej

9 Znajomość Zainteresowanie przy założeniu że usługa nie jest dodatkowo płatna NiezainteresowaniZainteresowani Zdecydowanie/raczej zainteresowany(a)Zdecydowanie/raczej niezainteresowany(a) Płeć Wiek Wykształcenie Dochody gosp. dom. Źródło: Omnibus , Pentor [N=155] Zbliżeniowe płatności telefonem Cechy demograficzne

10 Znajomość Zainteresowanie przy założeniu że usługa nie jest dodatkowo płatna NiezainteresowaniZainteresowani Zdecydowanie/raczej zainteresowany(a)Zdecydowanie/raczej niezainteresowany(a) Główny bank Liczba usług bankowych - korzystanie Bankowość internetowa Założenie nowego konta osobistego Źródło: Omnibus , Pentor [N=155] Zbliżeniowe płatności telefonem Korzystanie z usług bankowych

11 Znajomość Zainteresowanie przy założeniu że usługa nie jest dodatkowo płatna Chęć otrzymania dodatkowej karty Źródło: Omnibus , Pentor [N=155] Moja karta świadczy o mnie – dobrze jest mieć prestiżową kartę Zdecydowanie się nie zgadzam Zdecydowanie się zgadzam Zdecydowanie się nie zgadzam Zdecydowanie się zgadzam W placówkach, gdzie robię zakupy, aby uzyskać potwierdzenie transakcji. trzeba nieznośnie długo czekać Zdecydowanie się nie zgadzam Zdecydowanie się zgadzam Trudno mi sobie obecnie wyobrazić życie bez karty Zdecydowanie się nie zgadzam Zdecydowanie się zgadzam Prawie wszędzie, gdzie najczęściej robię zakupy można płacić kartą Zdecydowanie się nie zgadzam Zdecydowanie się zgadzam NiezainteresowaniZainteresowaniZnający Zbliżeniowe płatności telefonem Korzystanie z kart płatniczych

12 Znajomość Zainteresowanie przy założeniu że usługa nie jest dodatkowo płatna Źródło: Omnibus , Pentor [N=61] NiezainteresowaniZainteresowani Zdecydowanie/raczej zainteresowany(a)Zdecydowanie/raczej niezainteresowany(a) Płeć Wiek Wykształcenie Dochody gosp. dom. Transakcje Hal-Cash Cechy demograficzne

13 Liczba rodzajów usług bankowych Bankowość internetowa Założenie nowego konta osobistego NiezainteresowaniZainteresowani Zdecydowanie/raczej zainteresowany(a)Zdecydowanie/raczej niezainteresowany(a) Źródło: Omnibus , Pentor [N=61] Znajomość Zainteresowanie przy założeniu że usługa nie jest dodatkowo płatna Transakcje Hal-Cash Korzystanie z usług bankowych

14 Znajomość Zainteresowanie przy założeniu że usługa nie jest dodatkowo płatna Chęć otrzymania dodatkowej karty Moja karta świadczy o mnie – dobrze jest mieć prestiżową kartę Zdecydowanie się nie zgadzam Zdecydowanie się zgadzam Zdecydowanie się nie zgadzam Zdecydowanie się zgadzam W placówkach, gdzie robię zakupy, aby uzyskać potwierdzenie transakcji. trzeba nieznośnie długo czekać Zdecydowanie się nie zgadzam Zdecydowanie się zgadzam Trudno mi sobie obecnie wyobrazić życie bez karty Zdecydowanie się nie zgadzam Zdecydowanie się zgadzam NiezainteresowaniZainteresowaniZnający Źródło: Omnibus , Pentor [N=61] Prawie wszędzie, gdzie najczęściej robię zakupy można płacić kartą Zdecydowanie się nie zgadzam Zdecydowanie się zgadzam Transakcje Hal-Cash Korzystanie z kart płatniczych

15 III Bankowcy – ocena perspektyw

16 Nowe usługi według bankowców Źródło: Monitor Bankowy , ZBP, Pentor [N=200] Znajomość Potencjał rozwoju CashBack Płatności zbliżeniowe telefonem komórkowym Płatności kartą zbliżeniową Hal-Cash Ocena szans upowszechnienia: suma odsetków wskazań Dość duże i Bardzo duże

17 Bankowcy o płatnościach kartą zbliżeniową Ogółem Banki giełdowe Banki pozagiełdowe Banki z przewagą kapitału krajowego Banki z przewagą kapitału zagranicznego Banki spółdzielcze Znajomość Szanse upowszechnienia MałeDuże Suma odsetków wskazań Prawie żadne i Raczej małe Suma odsetków wskazań Dość duże i Bardzo duże Źródło: Monitor Bankowy , ZBP, Pentor [N=200]

18 Źródło: Monitor Bankowy , ZBP, Pentor [N=200] Bankowcy o zbliżeniowych płatnościach telefonem Ogółem Banki giełdowe Banki pozagiełdowe Banki z przewagą kapitału krajowego Banki z przewagą kapitału zagranicznego Banki spółdzielcze Znajomość Szanse upowszechnienia MałeDuże Suma odsetków wskazań Prawie żadne i Raczej małe Suma odsetków wskazań Dość duże i Bardzo duże

19 Bankowcy o transakcjach Hal-Cash Ogółem Banki giełdowe Banki pozagiełdowe Banki z przewagą kapitału krajowego Banki z przewagą kapitału zagranicznego Banki spółdzielcze Znajomość Szanse upowszechnienia MałeDuże Źródło: Monitor Bankowy , ZBP, Pentor [N=200] Suma odsetków wskazań Prawie żadne i Raczej małe Suma odsetków wskazań Dość duże i Bardzo duże

20