W gąszczu cen…... czyli jak optymalizować cenę w dobie masowej customizacji?
2 1 O jakim gąszczu cen mówimy … 2 Case Study 1 – skuter 3 Case Study 2 – konto bankowe 4 Case Study 3 – usługi telekomunikacyjne 5 … czy jest jeden sposób dobry na wszystko?
3 1 O jakim gąszczu cen mówimy … 2 Case Study 1 – skuter 3 Case Study 2 – konto bankowe 4 Case Study 3 – usługi telekomunikacyjne 5 … czy jest jeden sposób dobry na wszystko?
4 … NIE gąszczu wynikającym z wielości produktów … O jakim gąszczu cen mówimy …
5 … gąszczu wynikającym z dostępności wielu wersji produktu…
6 O jakim gąszczu cen mówimy … … gąszczu wynikającym z dostępności wielu wersji produktu…
7 O jakim gąszczu cen mówimy … … gąszczu wynikającym z dostępności wielu wersji produktu…
8 O jakim gąszczu cen mówimy … … gąszczu wynikającym z dostępności wielu wersji produktu…
9 O jakim gąszczu cen mówimy … … gąszczu wynikającym z wielu opłat za korzystanie z produktu … bank
10 1 O jakim gąszczu cen mówimy … 2 Case Study 1 – skuter 3 Case Study 2 – konto bankowe 4 Case Study 3 – usługi telekomunikacyjne 5 … czy jest jeden sposób dobry na wszystko?
11 Główne pytanie badawcze Jak drogi może być skuter … = ???? zł
12 Case study zostało przygotowane na potrzeby Kongresu PTBRiO i nie odzwierciedla rzeczywistej sytuacji rynkowej Jak drogi może być skuter … 2009
13 Case study zostało przygotowane na potrzeby Kongresu PTBRiO i nie odzwierciedla rzeczywistej sytuacji rynkowej Jak drogi może być skuter … Elastyczność cenowa: +/- 25%
14 Osoby zainteresowane uzyskaniem odpowiedzi, prosimy o kontakt, bardzo chętnie osobiście zaprezentujemy wszystkie szczegóły Jacek Dohnalik Marketing Science Centre Director tel Rafał Neska Associate Director tel Jak drogi może być skuter …
15 1 O jakim gąszczu cen mówimy … 2 Case Study 1 – skuter 3 Case Study 2 – konto bankowe 4 Case Study 3 – usługi telekomunikacyjne 5 … czy jest jeden sposób dobry na wszystko?
16 Główne pytanie badawcze Ceny których usług można podnieść (bez ryzyka utraty klientów) … = ??? zł bank
17 bank Case study zostało przygotowane na potrzeby Kongresu PTBRiO i nie odzwierciedla rzeczywistej sytuacji rynkowej Testowane usługi Wypłaty z bankomatów własnego banku Wypłaty z wszystkich bankomatów Euronet Wypłaty z wszystkich krajowych i zagranicznych bankomatów Przelewy internetowe Przelewy telefoniczne Zabezpieczenie przelewów internetowych za pomocą tokena Ubezpieczenie wypłaty gotówki z bankomatu Pakiet Assistance SMSy informujące o operacjach na koncie Każda z usług testowana z 2 lub 3 poziomami opłat W sumie testowano 25 poziomów cenowych Ceny których usług można podnieść …
18 Osoby zainteresowane uzyskaniem odpowiedzi, prosimy o kontakt, bardzo chętnie osobiście zaprezentujemy wszystkie szczegóły Jacek Dohnalik Marketing Science Centre Director tel Rafał Neska Associate Director tel Ceny których usług można podnieść …
19 1 O jakim gąszczu cen mówimy … 2 Case Study 1 – skuter 3 Case Study 2 – konto bankowe 4 Case Study 3 – usługi telekomunikacyjne 5 … czy jest jeden sposób dobry na wszystko?
20 Główne pytanie badawcze Jaka kombinacja cen maksymalizuje sprzedaż… = ???? zł
21 Case study zostało przygotowane na potrzeby Kongresu PTBRiO i nie odzwierciedla rzeczywistej sytuacji rynkowej Jaka kombinacja cen maksymalizuje sprzedaż… Testowana oferta Operatorzy -Telekomunikacja Polska oceniają wszyscy -Dialog, Multimedia, Netia, UPC ocena do 2 marek (wg preferencji) Ceny usług -Telefon stacjonarny -Internet stacjonarny -Internet mobilny -Płatna telewizja -Rabaty za korzystanie z większej l. usług
22 Osoby zainteresowane uzyskaniem odpowiedzi, prosimy o kontakt, bardzo chętnie osobiście zaprezentujemy wszystkie szczegóły Jacek Dohnalik Marketing Science Centre Director tel Rafał Neska Associate Director tel Jaka kombinacja cen maksymalizuje sprzedaż…
23 1 O jakim gąszczu cen mówimy … 2 Case Study 1 – skuter 3 Case Study 2 – konto bankowe 4 Case Study 3 – usługi telekomunikacyjne 5 … czy jest jeden sposób dobry na wszystko?
24 Czy jest jeden sposób dobry na wszystko?
25 Czy jest jeden sposób dobry na wszystko? ACBCMaxDiffKonfigurator Menu-Based Choice: MBC Interaktywność (przyjazność wywiadu) ++-- Elastyczność narzędzia Cena sumaryczna (oferta pakietowa) +++- Klika niezależnych wymiarów cenowych (konfigurator/ cennik) Symulator +++-
26 Jacek Dohnalik Marketing Science Centre Director tel Rafał Neska Associate Director tel Dziękujemy za uwagę