C.a.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Advertisements

TWIERDZENIE PITAGORASA
Spis treści Geometria Algebra Koło, okrąg Zbiory liczbowe
Sandra Michalczuk Karolina Kubala Agata Ostrowska Anna Wejkowska
FIGURY PRZESTRZENNE.
Pola figur płaskich Autorka: Aleksandra Lisiecka.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Autorzy pakietu: mgr Małgorzata Zawilińska mgr Tomasz Mikołajczyk
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 5 w Poznaniu ID grupy: 98/30_mf_g2 Opiekun: Olga Jakubczyk Kompetencja: matematyczno-fizyczna Temat projektowy:
MATEMATYKA KRÓLOWA NAUK
Pola Figur Płaskich.
Te figury nie są symetryczne względem pewnej prostej
Te figury są symetryczne względem pewnego punktu
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
„Własności figur płaskich” TRÓJKĄTY
Bryły platońskie.
Definicje matematyczne - geometria
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Krótki kurs geometrii płaszczyzny
GEOMETRIA PROJEKT WYKONALI: Wojciech Szmyd Tomasz Mucha.
Wielokąty w naszym życiu
Prezentacja Matematyka – wzory na pola figur płaskich, pola powierzchni i objętości brył, twierdzenia.
Graniastosłupy.
Symetrie.
Symetria Osiowa.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
C.A.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Przygotowała Patrycja Strzałka.
KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE
Wielokąty foremne.
M Jak Matematyka Pt."Pola i Obwody" Reżyseria Natalia Orlicka
Prezentacja figury geometryczne otaczające nas na świecie
Przygotował Maciej Wiedeński Zapraszam!!!
Wielokąty foremne.
Wielokąty foremne ©M.
Szkoła Podstawowa nr 29 w Lublinie, kl. VIa
Opracowała: Julia Głuszek kl. VI b
Matematyka Konstrukcje matematyczne, nie takie nudne jak je malują (w programie C.a.R). Patrycja Dąbrowska.
Wielokąty i symetria w Przyrodzie
Przypomnienie wiadomości o figurach geometrycznych.
Możesz kliknąć na odnośnik. Aby wyjść naciśnij Esc
Bryły.
Pola i obwody figur płaskich.
„Otwarta droga ku przyszłości
Autor: Marcin Różański
Twierdzenia Starożytności
WIELOKĄTY Karolina Zielińska kl.v Aleksandra Michałek kl v
Klasa 3 powtórka przed egzaminem
Szkolenie realizowane w ramach projektu współfinansowanego przez UE z EFS: Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli drogą do sukcesu szkół powiatu wołowskiego.
Co to jest wysokość?.
Obliczanie długości odcinków w układzie współrzędnych.
Matematyka to tak prosty, a zarazem przyjemny przedmiot, że aż miło się go uczyć! Szczególnie przyjemnym działem matematyki są figury – z czym się wiąże.
WSZYSTKO CO POWINIENEŚ O NICH WIEDZIEĆ…
FIGURY GEOMETRYCZNE Pracę wykonali : Adam Nikodem Maksym Wróbel Bartłomiej Kaleta Szata graficzna i efekty: Adam Nikodem Materiały: Maksym Wróbel Bartłomiej.
FIGURY PŁASKIE.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
Figury płaskie.
Figury geometryczne.
Figury geometryczne płaskie
Opracowała: Iwona kowalik
Symetrie w życiu codziennym
Pole powierzchni graniastosłupów.
Technologia informacyjna wspomagająca edukację
Opracowała: Justyna Tarnowska
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

C.a.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka bezpłatny, interaktywny program komputerowy do nauczania i uczenia się matematyki Autor Hanna Basaj

Informacje o programie autorami programu C.a.R.Metal są dr Rene Grothmann i Eric Hakenholz; program wymaga zainstalowania w systemie bibliotek Java 2 Runtime Enviroment (JRE); wymagany system operacyjny to MS Windows 95/98/NT/2000/XP; program ma bezpłatną licencję GNU (General Public License); służy do wspomagania nauki matematyki, w szczególności geometrii euklidesowej i analitycznej; Autor Hanna Basaj

Program C.a.R.Metal wspomaga realizację następujących treści nauczania z podstawy programowej: Wykorzystywanie komputera oraz programów edukacyjnych do poszerzania wiedzy z różnych dziedzin. Uczeń: - wspomaga naukę matematyki - tworzy modele figur i przekształceń geometrycznych na płaszczyźnie Wykorzystywanie komputera i technologii informacyjno-komunikacyjnych do rozwijania zainteresowań, w tym przypadku matematyki. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji z wykorzystaniem komputera. Uczeń: - wykorzystuje program C.a.R.Metal do rozwiązywania zadań matematycznych oraz wykorzystuje go do dowodzenia twierdzeń. Autor Hanna Basaj

Skąd pobrać program C.a.R.Metal? Adres strony: http://db-maths.nuxit.net/CaRMetal/download/carmetal.zip Sposób pracy w programie Użytkownik ma do dyspozycji narzędzia i makroprogramy za pomocą , których wykonuje konstrukcje na ekranie komputera. Przykład narzędzi do wykonywania konstrukcji: Prosta prostopadła Punkt Prosta Półprosta Prosta równoległa Przykład makroprogramów: Środek odcinka Dwusieczna Symetria osiowa Symetria środkowa Translacja Autor Hanna Basaj

Wykonywanie przekształceń geometrycznych na płaszczyźnie Przykłady zastosowania programu C.a.R.Metal w pracy z uczniami Wykonywanie przekształceń geometrycznych na płaszczyźnie Przekształcenia figur można wykonać metodą klasyczną lub stosując odpowiedni makroprogram. Figury symetryczne względem prostej Figury symetryczne względem punktu Autor Hanna Basaj

Konstruowanie wielościanów Program C.a.R.Metal umożliwia tworzenie brył, które można obracać za pomocą dwóch suwaków. W wykonanych modelach można rysować przekątne, zaznaczać kąty, pokolorować ściany. Autor Hanna Basaj

Konstruowanie dualnych par wielościanów platońskich Konstruowanie brył rozwija wyobraźnię przestrzenną uczniów. Autor Hanna Basaj

Konstruowanie wielokątów foremnych z wykorzystaniem makroprogramów Uczeń wskazuje 4 punkty, na ekranie powstaje wielokąt foremny, liczbę boków zmieniamy za pomocą suwaka, program oblicza pole i obwód wielokąta. Autor Hanna Basaj

Nauczyciel może konstruować pomoce dydaktyczne wspomagające prowadzenie lekcji matematyki Przykłady: Animacja – Jak powstał wzór na obliczanie pola trapezu Animacja ilustrująca dowód twierdzenia Pitagorasa Przykład rozwiązania zadania – punkt S porusza się po odcinku AB. Uczeń obserwuje, jak zmienia się stosunek pól kwadratów. Autor Hanna Basaj

Program C.a.R.Metal umożliwia tworzenie apletów i pokazów odczytywanych interakcyjnie na stronach WWW Przykłady interakcyjnych stron WWW zostaną zaprezentowane po zakończeniu prezentacji możliwości programu. Autor Hanna Basaj

Program C.a.R.Metal w nauczaniu i uczeniu się matematyki Nauczycieli zainteresowanych zastosowaniem programu C. a. R. Metal w swojej pracy zapraszamy na szkolenia: Program C.a.R.Metal w nauczaniu i uczeniu się matematyki Szkolenie hybrydowe – 2 spotkania stacjonarne 16.04 i 28.05 (trwają 3 godziny) oraz 5 tygodni pracy online na platformie szkoleniowej Moodle Ośrodka Szkolenia prowadzi Hanna Basaj. Zgłoszenia na szkolenia przyjmuje Dział organizacji szkoleń. Można zapisać się na szkolenie korzystając ze strony: https://www.oeiizk.waw.pl/kursy/ Autor Hanna Basaj

C.a.R. i inne bezpłatne programy Nauczycieli zainteresowanych zastosowaniem programu C. a. R. Metal w swojej pracy zapraszamy na szkolenia: C.a.R. i inne bezpłatne programy w nauczaniu matematyki Szkolenie stacjonarne, realizowane jest w ciągu 20 godzin, Termin szkolenia to 28.06 – 30.06 (pierwszy tydzień wakacji, w godz 830 – 1430 ) Szkolenia prowadzi Hanna Basaj. Zgłoszenia na szkolenia przyjmuje Dział organizacji szkoleń. Można zapisać się na szkolenie korzystając ze strony: https://www.oeiizk.waw.pl/kursy/ Autor Hanna Basaj