AGRESJA I PRZEMOC WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Advertisements

Agresja i przemoc przygotowały i opracowały: mgr Barbara Więckowska
AGRESJA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Hasło promujące życie bez agresji.
Opracowała: mgr Agnieszka Szymańska - Gunia pedagog szkolny
Agresja i przemoc rówieśnicza
Obcy na ulicy i w sieci.
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
Cele spotkania: Uświadomienie rodzicom problemu jakim staje się nasilające się wśród dzieci i młodzieży zjawisko agresji. Zapoznanie rodziców z pojęciem.
Wpływ rozwodu rodziców na psychikę dziecka.
PRZEMOC I AGRESJA.
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
Z PUNKTU WIDZENIA POGOTOWIA OPIEKUŃCZEGO
Agresja „Człowiek stosujący przemoc jest większym niewolnikiem od tego, który cierpi z jej powodu” Lew Tołstoj.
Maria Skommer Uniwersytet Medyczny Poznań
Przemoc i agresja rówieśnicza
Zapraszają na warsztaty
Z JAKIM PROBLEMEM MOŻE SPOTKAĆ SIĘ MÓJ RÓWIEŚNIK ?
Przyczyny zaburzeń nastroju, specyfika symptomów u dzieci i młodzieży
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
Z jakimi problemami może spotkać się mój rówieśnik?
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
Projekt European „START“ walczy z przemocą i ogłasza luty-marzec miesiącami prewencji zachowań agresywnych w Gimnazjium K. Parczewskiego.
Przyczyny, rodzaje, symptomy, czynniki sprzyjające, zapobieganie
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
rodzaje przyczyny rozpoznanie
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Pytania dla widzów.
Przemoc i agresja wśród dzieci
Psychoanaliza Freuda.
AUTOMOTYWACJA.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym?
przypadku prześladowania
DZIECKO SKRZYWDZONE- ZANIEDBANIE
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Jak radzić sobie z przemocą i zachowaniami agresywnymi w szkole
wśród młodzieży gimnazjalnej
JAK RADZIĆ SOBIE Z EMOCJAMI?
PRZEMOC I AGRESJA.
Postawa asertywna.
AGRESJA WŚRÓD DZIECI – SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ ?
Mówimy przemocy.
PRZEMOC I AGRESJA.
Agresji i przemocy mówię
AGRESJA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
Stop przemocy !. Definicja przemocy Przemoc to: każde zachowanie, które nas poniża, ogranicza naszą wolność, narusza nasze prawa i powoduje psychiczne.
Uczymy się rozpoznawać swoje uczucia. Radość, miłość, zadowolenie, a także smutek, lęk, złość, gniew, poczucie winy, zazdrość to uczucia, które mają.
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH. Pojęcie agresji – przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub.
Czym jest agresja i przemoc?
Agresja w szkole w czym problem?
FUNDACJA NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA I WSPÓŁPRACY W SZKOLE
ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
PRZEMOC I AGRESJA.
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
AGRESJA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
PRZEMOC I AGRESJA.
Zapis prezentacji:

AGRESJA I PRZEMOC WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE

AGRESJA Rodzaje agresji: Działanie, którego celem jest zniszczenie, poniżenie, wzgarda. To zachowanie skierowane przeciwko komuś lub czemuś (świadome lub nieświadome) prowadzące do wyrządzenia krzywdy fizycznej lub psychicznej. Rodzaje agresji: fizyczna słowna psychiczna

CECHY CHARAKTERYSTYCZNE AGRESORA zwykle ma kłopoty z przestrzeganiem przyjętych norm, zasad, wykazuje dużą aktywność i energię, chce panować nad otoczeniem podporządkowując sobie innych i czerpiąc z tego satysfakcję, ukrywa swoja niską samoocenę, robiąc wrażenie osoby pewnej siebie, udaje, że nie potrzebuje innych ludzi, próbuje być samowystarczalny, porównuje siebie z innymi, czując się przy nich lepszy, lekceważąc i poniżając ich, jest agresywny zwykle wobec słabszych od siebie, lubi manifestować swą siłę fizyczną, jest krytyczny w stosunku do siebie oraz otoczenia, czuje się często zagrożony przez innych, wobec tego stanowczo broni swoich potrzeb i dążeń, jest zwykle nastawiony na „nie”- wobec dorosłych potrafi również być agresywny.

MÓWIMY O KIMŚ, ŻE JEST AGRESYWNY, GDY: nie potrafi kontrolować swoich reakcji cechuje go permanentna wrogość wobec innych- systematycznie wyśmiewa, ośmiesza, bije, kopie innych reakcje agresywne są nieadekwatne do zaistniałych sytuacji jego zachowanie charakteryzuje się dużą liczbą aktów agresji

CECHY POTENCJALNYCH OFIAR fizycznie słabsze i mniej sprawne od rówieśników, boją się urazów fizycznych, są wrażliwe, ciche, wycofane z życia, często płaczą, często nie maja bliskiego kolegi w klasie, łatwiej nawiązują kontakt z dorosłymi niż z rówieśnikami, charakteryzują się niską samooceną, są przezywane, zmuszane do posłuszeństwa, próbują często zdobyć akceptację agresora /np. kradną dla niego, próbują się do niego upodobnić/ , okazują bezradność i bezbronność w przypadku ataku - widać, że są łatwym celem /w przypadku bójki zwykle uciekają lub reagują płaczem/, nagle zaczynają nie lubić szkoły i unikają chodzenia do niej, rano skarżą się na dolegliwości somatyczne, mają widoczne ślady na ciele: siniaki zadrapania itp..

W DZIAŁANIACH DOTYCZĄCYCH PROFILAKTYKI AGRESJI POWINNIŚMY MŁODZIEŻ NAUCZYĆ: redukcji napięć rozpoznawania swoich emocji zachowań asertywnych przestrzegania norm i zasad postępowania /normy powinny być jasno sprecyzowane  „nie wolno bić”, „nie wolno wyśmiewać”, „nie wolno kłamać”/ kontroli emocji /unikanie sytuacji trudnych/ techniki tłumienia- nie zakłada ona unikania przeżywania emocji /mam prawo się złościć/ ale skierowana jest na szukanie sposobów rozwiązania problemu /jestem wściekły, co mam zrobić w tej sytuacji/ empatii- co dzieje się z osobą do której kieruję swoją agresję wyładowania agresji w sporcie, ekspresji twórczej

KONIEC AUTOR: IWONA KOLASA