Francja Liceum Sainte-Cécile - Montoire

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ekorozwój.
Advertisements

Lekcja przyrody w klasie V Dział: Człowiek w środowisku
Realizacja programu Trzymaj formę w Gimnazjum nr 143 z Oddziałami Integracyjnymi im.I.J.Paderewskiego
Zakończenie językowego projektu z programu Socrates-Comenius Energia przyszłości w zjednoczonej Europie 6 – rok Delegacja młodzieży i jej opiekunów.
PROJEKT EDUKACYJNY AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I.
Przygotował Wiktor Staszewski
INNOWACJA PEDAGOGICZNA O CHARAKTERZE PROGRAMOWYM
Ekologia w Gimnazjum nr 1 w Pabianicach
Polsko-niemieckie spotkania studentów
„Lider Lokalnej Ekologii” „CIEPŁO TWOJEGO DOMU”
PROJEKT COMENIUS THE FUTURE IS IN THE HANDS OF THE EUROPEAN YOUTH - LETS STRUGGLE FOR A BETTER WORLD TOGETHER.
Zanieczyszczenia środowiska naturalnego
Warsztaty ekologiczne Białowieża 2009
MultiCentrum - Jawor r. Wycieczka uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Brzegu Dolnym.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Ustawa o ochronie przyrody z 16 kwietnia 2004
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
Gimnazjum w ZSO Nr 1 w Jeleniej Górze
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Idea i założenia Roku Jezior na Pomorzu Kazimierz Sumisławski
Ojcowski Park Narodowy
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
Wizyta uczniów z Irlandii – Wizyta uczniów z Irlandii w ramach projektu Socrates Comenius.
Formy ochrony krajobrazu i przyrody
Prezentację wykonała : Paulina Tarasiuk Paulina Prusator Magda Wolfram
Stan edukacji leśnej w polskich szkołach
Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu
Wizyta w Polsce r. – r. Projekt Partnerski – Comenius Porosty a zanieczyszczenie powietrza.
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Źródła i rodzaje zanieczyszczeń powietrza
ŁOTWA grudzień W dniach grudnia 2013 r. uczennice wraz z nauczycielami z ZSO w Józefowie nad Wisła gościli w Jelgavie na Łotwie w ramach.
Pracę wykonała: Karolina Greniuk.
Społeczna Ochrona Przyrody
Najważniejsze atrakcje turystyczne Warszawy
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Klasa 2a na wycieczce po Łodzi Część 2 Spacer po ulicy Piotrkowskiej, przy której zobaczyliśmy dawne pałace i Katedrę, a obok Pomnik Nieznanego Żołnierza,
ZAKRĘCENI UŚWIADOMIENI PRZEBIEG PROJEKTU PL R3.
-budynki administracji publicznej; -ruch kołowy; -poruszamy się pieszo, rowerami i trolejbusami.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
PLAN GOSPODARKI NISKOEMISYJNEJ
Lekcja w laboratorium biologicznym
Prezentacje przygotowała: Klaudia Hofman
Prezentacja efektów projektu
STOP niskiej emisji – nauka poprzez realizację programów edukacyjnych Waldemar Miśko – Przewodniczący Zarządu ZMiGDP.
Grupa Chemiczna.
Jak chronić Ziemię? Projekt edukacyjny w klasie II szkoły podstawowej.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
P ROGRAM S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi wzięła udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
„Mój ruch to czyste środowisko” Projekt edukacji ekologicznej współfinansowany przez WFOŚiGW.
W ramach Programu „Uczenie się przez całe życie” Comenius kadra oświatowa może ubiegać się o dofinansowanie wyjazdów na szkolenie za granicą w jednym z.
WARSZTATY W ZSCH Program kampanii „Zdrowy oddech” obejmował 4 sobotnie spotkania ( ) w ZSCH w celu przeprowadzenia zajęć warsztatowych.
Stan środowiska w 2013 r. na obszarze LGD Gościniec 4 Żywiołów Renata Bukowska Prezes LGD Gościniec 4 Żywiołów Lipiec, 2014 r.
„Warmię i Mazury kochamy, o przyrodę dbamy” „Na tropie pomników przyrody” Szkoła Podstawowa nr 19 Elbląg 2014.
Natura, kultura, nauka, przygoda... czyli o edukacji przyrodniczej w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie Dr inż. Julia Dobrzańska Dział Edukacji Muzealnej,
WYCIECZKI PRZYRODNICZE. Wycieczka do Centrum Nauki Kopernik Dzieci poznawały prawa przyrody poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych.
Co to jest ekologia? Ekologia- nauka o budowie i funkcjonowaniu środowiska naturalnego, zajmująca się badaniem zależności pomiędzy organizmami żywymi,
Autobusy miejskie, a zanieczyszczenie powietrza Kajetan Rożej 1cG.
Projekt Edukacyjny „Hej wodo! Wspólna woda – wspólne możliwości” współfinansowany przez fundację Funduszu Partnerstwa w ramach programu Funduszu Kropli.
Ekologia wokół nas..
FORMY OCHRONY PRZYRODY W POLSCE Autor: Joanna Chochół Zdjęcia: internet strona
Trybuny mogą pomieścić ok widzów. Ul. Piotrkowska jest najdłuższą ulicą handlową w Europie. Ma długości ok. 4,2 km.
Szkoła Podstawowa nr 61 im. św. Franciszka z Asyżu Łódź, ul. Okólna 183 tel./fax (0-42)
EKOLOGIA.
Tropem Stanisława Staszica
Powietrze Mateusz Wiśniewski.
Wycieczka odbyła się 4 października 2016 roku do lasu oliwskiego na terenie Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Celem wycieczki było poznanie form morfologicznych.
Projekt Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój Europejski Fundusz Społeczny
Zapis prezentacji:

Francja Liceum Sainte-Cécile - Montoire Kronika projektu Socrates – Comenius „Człowiek i środowisko – przyjaciele czy wrogowie ?” Francja Liceum Sainte-Cécile - Montoire Polska XIII LO - Łódź

Nauczyciele współpracujący przy realizacji projektu

2. Pobyt polskich uczniów we Francji 1. Prace w Polsce przed wyjazdem do Francji 2. Pobyt polskich uczniów we Francji 3. Pobyt francuskich uczniów w Polsce 4. Część kulturowa projektu 5. Zajęcia terenowe grupy polskiej

1. Prace w Polsce przed wyjazdem do Francji - warsztaty ekologiczne w Lesie Łagiewnickim - Instytut Problemów Jądrowych w Świerku

Ośrodek Edukacji Ekologicznej w Lesie Łagiewnickim W ośrodku przeprowadziliśmy badania zanieczyszczenia powietrza na podstawie skali porostowej.

Uroki Lasu Łagiewnickiego

Zaobserwowane przez nas porosty Porosty, jako bioindykatory, są często wykorzystywane do określania stopnia zanieczyszczenia środowiska. Przeprowadziliśmy obserwacje porostów nadrzewnych występujących na korze lip, dębów i sosen. Badania wykonywaliśmy w Lesie Łagiewnickim oraz na terenie Łodzi. Trwały one 2 miesiące. Zaobserwowane przez nas porosty

Mapa porostowa Łodzi Objęliśmy badaniem kilka rejonów miasta m. in. Śródmieście, Radogoszcz, Janów, Helenówek, Retkinia oraz tereny miast położonych w pobliżu Łodzi. Dzięki obserwacjom, mogliśmy sporządzić mapę porostową Łodzi. Wywnioskowaliśmy z niej, że największe stężenie dwutlenku siarki występuje w centrum miasta, które jest pustynią porostową. Spowodowane to jest dużym ruchem komunikacyjnym, niekontrolowanym spalaniem odpadów gospodarczych w piecach domowych. Na otoczonych zielenią dużych osiedlach mieszkaniowych Łodzi stężenie dwutlenku siarki obniża się tylko do 60% stężenia w centrum z powodu dużej ilości samochodów.

Instytut Problemów Jądrowych w Świerku Młodzież XIII LO zwiedziła Instytut Problemów Jądrowych w Świerku koło Warszawy, gdzie znajduje się badawczy reaktor ciśnieniowy wodny. Uczniowie zapoznali się z zasadami działania reaktora oraz możliwościami wykorzystania energii jądrowej.

Zwiedzanie Instytutu

Pobyt grupy polskiej w

2. Pobyt polskich uczniów we Francji - wizyta w oczyszczalnia ścieków w Montoire - zwiedzanie elektrowni jądrowa Saint-Laurent-des-Eaux - praca nad projektem

Oczyszczalnia ścieków w Montoire – przygotowania do zwiedzania

Zapoznanie z zasadami działania oczyszczalni.

Etapy pracy oczyszczalni: Pierwszy etap: pompowanie Drugi etap  : przesiewanie Trzeci etap  : odseparowanie oleju i piasku Czwarty etap : oczyszczanie biologiczne Piąty etap  : klarowanie wody Szósty etap : odwadnianie błota

Elektrownia jądrowa Saint-Laurent-des-Eaux Zwiedziliśmy elektrownię atomową Saint-Laurent-des-Eaux, znajdującą się nad rzeką Loire pomiędzy miastami Orleans i Blois. Elektrownia ta wytwarza około 2,7% całkowitej ilości energii elektrycznej produkowanej we Francji. Plan elektrowni Saint-Laurent-des-Eaux

Zwiedzanie elektrowni jądrowej Saint-Laurent-des-Eaux

Kominy elektrowni jądrowej Saint-Laurent-des-Eaux

Praca nad projektem Podczas pobytu w Montoire wysłuchaliśmy wykładów związanych z ochroną środowiska, np. na temat cyklu wody w Montoire, odnawialnych źródeł energii oraz zanieczyszczeń powietrza i wód lądowych.

Praca w grupach Uczniowie podzieleni byli na zespoły, w których opracowywali dany temat. Uczniowie przedstawili wyniki swojej pracy na plakatach oraz w formie wypowiedzi ustnych.

3. Pobyt francuskich uczniów w Polsce - wizyta w elektrowni nr 4 w Łodzi - wizyta w Lesie Łagiewnickim - praca nad projektem

Pobyt grupy francuskiej w Polsce Podczas pobytu grupy francuskiej w Polsce, uczestnicy projektu wzięli udział w licznych wykładach związanych ze środowiskiem i jego ochroną. Na podstawie uzyskanych informacji przygotowali plakaty oraz krótkie ustne prezentacje.

Wizyta w elektrowni EC 4 w Łodzi

Dzięki najnowszym technologiom, możliwa jest ochrona świata roślin i powietrza poprzez: - ograniczenie emisji pyłów   - ograniczanie emisji tlenków azotu   - ograniczenie emisji dwutlenku siarki  

Wspólny pobyt w Łagiewnikach

W Ośrodku Edukacji Ekologicznej w Łagiewnikach wysłuchaliśmy wykładu nt „Las Łagiewnicki jako zielone płuca miasta”. Odbyliśmy również spacer ścieżką edukacyjną zapoznając się z różnymi gatunkami flory i fauny, występującymi w lesie. Szczególną uwagę zwracaliśmy na gatunki chronione.

Prezentacja plakatów

4. Część kulturowa - Zamek Chenonceau - Montoire – audycja radiowa - zwiedzanie Łodzi - lekcje języka polskiego - nauka tańców polskich - wizyta w Operze Łódzkiej

Zamek Chenonceau Zamek ten jest jednym z piękniejszych zamków nad Loarą. Podczas zwiedzania zamku pobraliśmy próbki wody, które później przebadaliśmy i określiliśmy ich właściwości.

Widok na zamek od strony ogrodu Diany de Poitiers Widoki na zamek z wieżą Widok na zamek od strony ogrodu Diany de Poitiers

Audycja radiowa Polska grupa przygotowała w języku francuskim prezentację na temat swojego kraju, która została przedstawiona w lokalnym radiu.

Łódź Podczas pobytu francuskich uczestników projektu pokazaliśmy im najciekawsze miejsca Łodzi między innymi: Stację Radegast Muzeum Włókiennicze zwane Białą Fabryką Osiedle Księży Młyn

Cmentarz Stary, na którym Katedrę Cmentarz Stary, na którym znajduje się między innymi grobowiec rodziny Scheiblerów Pałac Izraela Poznańskiego, w którym mieści się Muzeum Historii Miasta Łodzi

Francuscy nauczyciele i uczniowie podczas lekcji języka polskiego.

w Centrum Zajęć Pozaszkolnych nr 1 w Łodzi Nauka tańców polskich w Centrum Zajęć Pozaszkolnych nr 1 w Łodzi

Wizyta w Teatrze Wielkim, gdzie obejrzeliśmy operę „Carmen” G Wizyta w Teatrze Wielkim, gdzie obejrzeliśmy operę „Carmen” G. Bizeta, wykonaną w języku francuskim.

5. Zajęcia terenowe grupy polskiej - warsztaty w Kampinoskim Parku Narodowym - zwiedzanie Załęczańskiego Parku Krajobrazowego - wizyta w Ogrodzie Botanicznym w Łodzi - zwiedzanie Kopalni Węgla Brunatnego w Bełchatowie

Istnieją różne formy ochrony przyrody: - park narodowy - park krajobrazowy - pomnik przyrody - rezerwat

Warsztaty w Kampinoskim Parku Narodowym Park narodowy to obszar wyróżniający się szczególnymi wartościami przyrodniczymi, naukowymi, społecznymi, kulturowymi i edukacyjnymi, o powierzchni nie mniejszej niż 1000 ha, na którym ochronie podlega cała przyroda oraz walory krajobrazowe. Kampinoski Park Narodowy położony jest między Łodzią i Warszawą wzdłuż rozlewiska Wisły.

Zwiedziliśmy Muzeum Przyrodnicze, w którym zapoznaliśmy się z florą i fauną Parku. Zapoznaliśmy się z roślinami chronionymi, których następnie poszukiwaliśmy spacerując wyznaczoną ścieżką edukacyjną.

Załęczański Park Krajobrazowy Parki krajobrazowe chronią florę i faunę danego tereny dopuszczając prowadzenie przez miejscową ludność działalności turystycznej. Dyrekcja Parku prowadzi zajęcia edukacyjne, aby rozwinąć świadomość konieczności ochrony środowiska.

Wizyta w Ogrodzie Botanicznym w Łodzi

Wizyta w Kopalni Węgla Brunatnego w Bełchatowie W czasie wizyty dowiedzieliśmy się, w jaki sposób działanie kopalni wpływa na środowisko oraz jakie kroki są podejmowane, aby negatywne skutki tej działalności wyeliminować lub zminimalizować.

W celu ograniczenia niekorzystnego wpływu działalności kopalni na środowisko naturalne podejmuje się wiele pro-ekologicznych działań.