Aplikacje sieciowe Obiekty typu Socket. ServerSocket ClientSocket Socket ClientSocket Socket.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Usługi sieciowe Wykład 6 Apache2- debian
Advertisements

Programowanie wizualne PW – LAB5 Wojciech Pieprzyca.
Analiza wywołania i przebiegu przerwań w systemie Linux
tworzenie połączeń sieciowych
Java Server Faces Tomasz Nowak.
C++ w Objectivity Marcin Michalak s1744. Pomocne pakiety: Data Definition Language (DDL). Standard Template Library (STL). Active Schema.
SQL Server Native XML Web Services
Przegląd protokołów rodziny TCP/IP (1)
Budowa Sewera i Klienta. Funkcja Connect (1) Funkcja Connect (2)
Budowa Sewera i Klienta opartego na protokole udp
Sposoby implementacji asocjacji
Autor Roman Jędras Prowadzący: dr inż. Antoni Izworski Przedmiot:
Java vs C# Michał Prządka Tomasz Nowak
OOPC++ - operatory1 Operatory class complex { private: double re, im; public: complex (double r, double i = 0) { re = r; im = i; } friend complex operator+
Podstawy Programowania sieciowego w Javie
Poj ę cia Sieciowe. IMAP-to internetowy protokół pocztowy zaprojektowany IMAP-to internetowy protokół pocztowy zaprojektowany POP3-to protokół internetowy.
GUI Struktury Spotkanie integracyjne Nazwa wydziału: EAIiE Nazwa katedry: Informatyka Miejsce i data prezentacji: Kraków,
Metody autoryzacji użytkowników wymaga integracji z systemem operacyjnym nie wymaga logowania mała pewność mechanizmu wymaga logowania duża pewność mechanizmu.
Usługi sieciowe Wykład 3 DNS- debian Jarosław Kurek WZIM SGGW 1.
Router(config)# access-list 1 permit ale można również: Router(config)# access-list 1 permit any.
Zaawansowane technologie Javy Wykład 5 (6 marca 2012) Programowanie sieciowe (1)
Java – technologie zaawansowane Wykład 5 (4 kwietnia 2011) Programowanie sieciowe – URL.
Gniazda komunikacji sieciowej w języku Java
PING: Program używany do diagnozowania połączeń sieciowych.
.NET Remoting Łukasz Zawadzki.
Łukasz Monkiewicz.
Współprogramy Plan: Motywacja Składnia Scenariusz obiektu współprogramu Przykłady Producent – konsument ( instrukcja attach ) Czytelnik -pisarze ( instukcja.
Czytanie, pisanie i rysowanie – cd.. Jeszcze jeden strumyk PrintStream działa jak PrintWriter, ale: Używa domyślnego (systemowego) kodowania Nie wyrzuca.
142 JAVA – sterowanie i wątki public class A20 extends javax.swing.JApplet implements ActionListener { private int licznik = 0; private JTextField t =
Warstwy aplikacji sieciowych
12. GNIAZDA BSD Biblioteka funkcji związanych z gniazdami jest interfejsem programisty do obsługi protokołów komunikacyjnych. Została utworzona dla Unixa.
PROTOKOŁY WARSTWY TRANSPORTOWEJ
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tworzenie aplikacji sieciowych w języku Java Networking Prezentacja.
Piotr Kasprzyk Instytut Informatyki Politechniki Śląskiej
Język C# Copyright, 2004 © Adam Czajka.
Monika Rokosik Katarzyna Rola. Wykrywanie kursu akcji poniżej dołka znajdującego się pomiędzy dwoma sąsiednimi górkami, z których późniejsza jest mniejsza.
REKURENCJA.
PRZELICZNIK DŁUGOŚCI w programie NetBeans IDE autorzy: Michał Mrozek i Marcin Mrugała 2012.
Krzysztof Manuszewski
Asynchroniczność w Windows 8 Jakub Binkowski. O mnie Jakub Binkowski Lead.NET Developer.
db4o Kacper Skory Marcin Talarek
Programowanie obiektowe Wykład 7 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/20 Dariusz Wardowski.
PIO 2_2, Zofia Kruczkiewicz1 Wykład 2 – część druga Iteracyjno-rozwojowy cykl oprogramowania 2.
PIO. Autor -Zofia Kruczkiewicz1 Wykład 1-część druga Wstęp do inżynierii oprogramowania. Cykle rozwoju oprogramowania (część biznesowa aplikacji) iteracyjno-rozwojowy.
Prezentacja oferty FORMUS Polska
Podstawy programowania
Adam Suwała DIY - DI.
Cz.8 Zdarzenia. Refleksja – przypomnienie Event Programowanie zdarzeniowe Do dzieła!
Krótka historia asynchroniczności w.NET Jakub Binkowski.
System Center Summit Poland Sponsorzy Złoty Sponsor Srebrni Sponsorzy.
Migacze. PROBLEM Ożywiamy parę identycznych organizmów. Na zmianę wysyłają coraz dłuższe sekwencje impulsów (A zaczyna jednym mignięciem, B mruga dwa.
Warsztaty C# Część 2 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
Sieci komputerowe. Nowe technologie komputerowe
IBM Tivoli Storage Manager Strojenie A Presentation by Paweł Krawczyk June 8, 2011.
Instrukcje sterujące: W instrukcjach sterujących podejmowane są decyzje o wykonaniu tych czy innych instrukcji programu. Decyzje te podejmowane są w zależności.
Rozdział 6: Analiza protokołu TCP/IP
Komunikacja przez sieć z wykorzystaniem biblioteki WINSOCK
Integracja aplikacji Wykład 4
TROCHĘ HISTORII Marek Zając PO CO UŻYWAĆ OPENCL? Marek Zając.
Programowanie sieciowe w Javie
Aplikacje TCP i UDP. Łukasz Zieliński
Piotr Czapiewski Wydział Informatyki ZUT.  Extensible Markup Language  Język znaczników  Human-readable and machine-readable  Niezależny od platformy.
BVMS 3.0 Moduł 13: Opcje zapisu iSCSI
1 Programowanie sieciowe Protokoły sieciowe, model warstwowy DOD, protokoły TCP i UDP, adresy IP, porty, gniazda, operacje na adresach - klasa InetAddress.
Programowanie sieciowe w Javie Michał Kuciapski
Zaawansowane technologie Javy Wykład 4 (16 marca 2017)
Zaawansowane technologie Javy Wykład 5 (26 marca 2017)
Wydział Matematyki, Informatyki i Architektury Krajobrazu
Tworzenie aplikacji WCF, Bartłomiej Bielecki, opracowanie wzorowane na:
SKJ Serwer WWW Michail Mokkas.
Zapis prezentacji:

Aplikacje sieciowe Obiekty typu Socket

ServerSocket ClientSocket Socket ClientSocket Socket

Socket gniazdo = new Socket(nazwa hosta, nr portu ); gniazdo.getInputStream() gniazdo.getOutputStream() Gniazdo.close() Porty 1 – 1024 zarezerwowane są na usługi systemowe !! (Assigned Numbers Authority) Można używać dla swoich celów portów o numerach większych niż 1024 i mniejszych od Niektóre wyższe numery portów są wykorzystywane-> ServerSocket gniazdoS = new ServerSocket(port); Socket gniazdo = gniazdoS.accept(); gniazdoS.close();

Obiekt Socket na platformie.NET Socket s = new Socket(AddressFamily.InterNetwork, SocketType.Stream, ProtocolType.Tcp); Socket s = new Socket(AddressFamily.InterNetwork, SocketType.Dgram, ProtocolType.Udp);

Socket w aplikacji klienta private Socket clientSocket;... clientSocket = new Socket(AddressFamily.InterNetwork, SocketType.Stream, ProtocolType.Tcp); } clientSocket.Connect("localhost", 1000); byte[] buffer = new byte[200]; buffer = Encoding.ASCII.GetBytes(UserName = R2D2"); clientSocket.Send(buffer);

Implementacja Serwera Socket serverSocket; Socket handler; serverSocket = new Socket(AddressFamily.InterNetwork, SocketType.Stream, ProtocolType.Tcp); IPHostEntry ipHostInfo = Dns.Resolve(Dns.GetHostName()); IPAddress ipAddress = ipHostInfo.AddressList[0]; IPEndPoint localEndPoint = new IPEndPoint(ipAddress, 1000); serverSocket.Bind(localEndPoint); serverSocket.Listen(10);... handler = serverSocket.Accept();... byte[] buffer= new byte[200]; bytesRead = handler.Receive(buffer);

Asynchroniczny Socket public class StateObject { public Socket socket; public byte[] buffer = new byte[1024]; }.... Socket socket;... StateObject stateObject = new StateObject(); socket.BeginReceive(stateObject.buffer, 0, stateObject.buffer.Length, SocketFlags.None, new AsyncCallback(ReceiveData), stateObject);

Akceptacja połączenia public void AcceptUser(IAsyncResult ar) { Socket listener = (Socket)ar.AsyncState; Socket handler = listener.EndAccept(ar); } Form.CheckForIllegalCrossThreadCalls = false; serverSocket = new Socket(AddressFamily.InterNetwork, SocketType.Stream, ProtocolType.Tcp); IPHostEntry ipHostInfo = Dns.Resolve(Dns.GetHostName()); IPAddress ipAddress = ipHostInfo.AddressList[0]; IPEndPoint localEndPoint = new IPEndPoint(ipAddress, 1000); serverSocket.Bind(localEndPoint); serverSocket.Listen(10); serverSocket.BeginAccept(new AsyncCallback(AcceptUser),serverSocket);

Odbiór danych public void ReceiveData(IAsyncResult result) { StateObject state=(StateObject) result.AsyncState; Socket s = state.socket; int bytesRead=s.EndReceive(result); if (bytesRead > 0) { DisplayTextBox.AppendText( Encoding.ASCII.GetString(state.buffer,0,bytesRead) + "\n"); s.BeginReceive(state.buffer, 0, state.buffer.Length, SocketFlags.None, new AsyncCallback(ReceiveData), state); } else { DisplayTextBox.AppendText("Koniec transmisji\n"); } }