STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Znaki informacyjne.
Advertisements

Widocznie - ekologicznie. Slajd 2 Stan bezpieczeństwa Stan bezpieczeństwa na drogach województwa zachodniopomorskiego w ciągu 8 miesięcy 2011 roku Według.
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2012
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2007 Nidzica r.
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
FOTORADARY POWIAT BOLESŁAWIECKI
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Adam Rapacki – Podsekretarz Stanu w MSWiA Warszawa, 24 marca 2010 r. MINISTERSTWO SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI Prędkość – główna przyczyną wypadków.
Pierwszy Światowy Tydzień Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym 23. –
Stan bezpieczeństwa na małopolskich drogach w 2007 roku
Stan bezpieczeństwa na drogach województwa podlaskiego
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU MYŚLENICKIEGO W 2006 ROKU.
Analiza bezpieczeństwa w ruchu drogowym na terenie powiatu strzyżowskiego w latach mł. insp. Andrzej Wędrychowicz mł. insp. Andrzej Wędrychowicz.
„Analiza stanu bezpieczeństwa
„WIELKANOC 2012” kwietnia 2012 roku.
Stan bezpieczeństwa na drogach woj. podlaskiego w I półroczu 2009r. KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W BIAŁYMSTOKU 15 – 003 Białystok, ul. H. Sienkiewicza 65,
Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie
DEBATA SPOŁECZNA BEZPIECZEŃSTWO I PORZĄDEK PUBLICZNY NA TERENIE DZIAŁANIA KOMISARIATU POLICJI W KUROWIE. Kurów r.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W BYDGOSZCZY W Y D Z I A Ł R U C H U D R O G O W E G O STAN BEZPIECZEŃSTWA NA PRZEJAZDACH KOLEJOWYCH WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO.
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną Piłeś? Nie jedź! Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Warszawa, 27 lutego 2008 r. Anna Zielińska
Informator dla kierowców podróżujących w czasie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
Pokaz strona internetowa.
Ruch graniczny osób i pojazdów w 2005 roku Odcinek podlaskiOdcinek litewski 2005r. Średnio na dobę Wzrost %2005r. Średnio na dobę Wzrost % Obywatele.
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Rola litewskiej Policji w Narodowym Programie Poprawy Bezpieczeństwa Drogowego na Litwie Warszawa.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
ANALIZA STANU BEZPIECZEŃSTWA MIASTA KRAKOWA
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu STAN BEZPIECZEŃSTWA LATA 2000 – 2005 STAN BEZPIECZEŃSTWA LATA 2000 – 2005.
W Y D Z I A Ł R U C H U D R O G O W E G O
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2013 za rok 2013 Nidzica 30 kwietnia 2014 r.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Wydział Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Sejnach.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
NIE JEDŹ PO WCZORAJSZYM !!!. PRAWIE 80% NIETRZEŹWYCH KIEROWCÓW TO OSOBY BĘDĄCE NA KACU !!!
KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W BYDGOSZCZY W Y D Z I A Ł R U C H U D R O G O W E G O I N F O R M A C J A o stanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drogach.
WYDZIAŁ RUCHU DROGOWEGO KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W GORZOWIE WLKP. STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO W 2014r. STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
Bezpieczne wakacje autokarem mł. insp. Jacek Zalewski Dyrektor Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
KOMENDA POWIATOWA POLICJI W KOLBUSZOWEJ Ocena stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie powiatu kolbuszowskiego w 2015r.
Gmina Malanów Obszar-107,17 km2 Mieszkańcy-6545 Sołectwa-17 Gmina wiejska Jednostka Policji Zespół Prewencji w Malanowie KPP Turek.
KOMENDA POWIATOWA POLICJI ŁÓDŹ WSCHÓD. POSTERUNEK POLICJI W ANDRESPOLU SWOIM DZIAŁANIEM OBEJMUJE DWIE GMINY GMINĘ ANDRESPOL GMINĘ NOWOSOLNA.
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
NA DROGACH WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
„Szkoła Przyjazna Zdrowiu – Bezpieczna Szkoła”
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE
Zapis prezentacji:

STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W KRAKOWIE Wydział Ruchu Drogowego wrdkwp@malopolska.policja.gov.pl STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM Myślenice Rozwój motoryzacji bez wątpienia przyczynia się do rozwoju całego społeczeństwa, zarówno w zakresie ekonomicznym jak i kulturowym. Indywidualny, zbiorowy transport osób czy też transport różnego rodzaju towarów ma wielkie znaczenie w codziennym życiu milionów osób. Możliwość korzystania z pojazdów, codziennie pozwala na szybkie dotarcie do pracy, po zakupy, do znajomych, w miejsca wypoczynku itp. Niestety niesie ze sobą także niebezpieczeństwo odniesienia obrażeń czy nawet śmierci w wyniku wypadku drogowego. Pomimo podejmowania wielu działań zmierzających do podniesienia poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym w dalszym ciągu na drogach naszego kraju corocznie dochodzi do ok. 50 000 wypadków drogowych. W wypadkach tych ponad 60 000 osób zostaje rannych, a prawie 5 500 zostaje zabitych. W Polsce, mimo relatywnie niskiego wskaźnika motoryzacji, zagrożenie zdrowia i życia użytkowników dróg jest nadal wysokie. nadkomisarz Krzysztof Dymura Wydział Ruchu Drogowego KWP w Krakowie

Wypadki drogowe i ich skutki w 2006 roku w Polsce Wypadki – 46 799 Zabici – 5 232 Ranni – 59 015 Odnotowano: Spadek wypadków o 2,7% Spadek zabitych o 3,9% Spadek rannych o 3,5% w Małopolsce Wypadki – 4 428 Zabici – 305 Ranni – 5 676 Odnotowano: Spadek wypadków o 0,2% Spadek zabitych o 8,7% Spadek rannych o 1,4% w pow. myślenickim Wypadki – 261 Zabici – 22 Ranni – 360 Odnotowano: Wzrost wypadków o 17,6% Wzrost zabitych o 57,1% Wzrost rannych o 25,9% W 2005 roku na polskich drogach zanotowano 48 100 wypadków, w których 5444 osoby poniosły śmierć, a 61 191 doznało obrażeń ciała. Wypadki drogowe kosztują polskie społeczeństwo ok. 25mld złotych tj. ok. 2,7% PKB (Produktu Krajowego Brutto). Stąd wniosek oczywisty – w bezpieczeństwo trzeba i należy inwestować. W porównaniu do roku 2004 zanotowano spadek wypadków i ich skutków. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

Wypadki drogowe i ich skutki w okresie 2 miesięcy 2007 roku w Małopolsce (I-II 2006r.) Wypadki – 692 (511) Zabici – 60 (21) Ranni – 922 (632) Odnotowano: Wzrost wypadków o 35,4% Wzrost zabitych o 185,7% Wzrost rannych o 45,9% w pow. myślenickim (I-II 2006r.) Wypadki – 43 (26) Zabici – 3 (0) Ranni – 83 (37) Odnotowano: Wzrost wypadków o 65,4% Wzrost zabitych Wzrost rannych o 124,3% W 2005 roku na polskich drogach zanotowano 48 100 wypadków, w których 5444 osoby poniosły śmierć, a 61 191 doznało obrażeń ciała. Wypadki drogowe kosztują polskie społeczeństwo ok. 25mld złotych tj. ok. 2,7% PKB (Produktu Krajowego Brutto). Stąd wniosek oczywisty – w bezpieczeństwo trzeba i należy inwestować. W porównaniu do roku 2004 zanotowano spadek wypadków i ich skutków. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

Blisko 10 % wszystkich wypadków miało miejsce w Małopolsce. 5 miejsce w Polsce Małopolska zajmuje piąte miejsce pod względem ilości wypadków drogowych po województwach :mazowieckim, śląskim, łódzkim i wielkopolskim. Blisko 10 % wszystkich wypadków miało miejsce w Małopolsce. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

Rejon miasta Krakowa jest najbardziej zagrożony - 31,9% wszystkich wypadków miało miejsce na jego terenie. W porównaniu do roku ubiegłego stan ten nieznacznie się zwiększył o 2,8 %. 5,9 % ogółu wypadków Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

Wypadki drogowe w poszczególnych gminach powiatu myślenickiego Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

Tendencje zmian w wypadkowości w latach 1994 – 2006 w Polsce Na przestrzeni ostatnich 12-stu lat od 1994 roku najwięcej wypadków drogowych odnotowano w 1997 roku. W tym samym roku stwierdzono też największą liczbę osób zabitych i rannych. W latach 1998-1999 obserwowano zmniejszenie się liczby wypadków oraz ich ofiar. W roku 2000 tendencja spadkowa uległa zahamowaniu, ale w 2001 roku nastąpił ponowny spadek, trwający do 2005 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

3,9% 3,7% 4,5% 4,2% 5,2% 5% 5,9% Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

5,3% 7,0% 6,4% 6,9% 7,5% 4,2% 7,2% Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

4,4% 4% 4,8% 4,5% 5,6% 5,1% 6,3% Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

Przyczyny wypadków spowodowanych przez kierujących Małopolska - (76,35%) Powiat myślenicki (72,79%) Głównymi przyczynami skutkującymi zdarzeniami z ofiarami - analogicznie jak w latach ubiegłych było: 1. Niedostosowanie prędkości do panujących warunków - 988 wypadków , średnio co 4/5-ty wypadek ; w zdarzeniach tych 75 osób zginęło ( najwięcej bo 34,4 % wszystkich ofiar śmiertelnych w wypadkach spowodowanych przez kierowców ), a 1491 zostało rannych. 2. Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu - 821 wypadków, średnio co 5/6-ty wypadek, 19 osób zginęło i 1105 zostało rannych. 3. Nietrzeźwość kierujących - 359 (10,1%) wypadków, w których zginęły 23 osoby i 507 zostało rannych Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

Piesi W Małopolsce piesi byli sprawcami : 728 wypadków, co stanowi 16,4 %, 95 osób poniosło śmierć , a 659 zostało rannych. Błędy jakie popełniali to : Nieostrożne wejście na jezdnię przed jadący pojazd - 377 wypadków; w wypadkach tych zginęło 55 osób, a 334 zostały ranne. Nieostrożne wejście na jezdnię zza pojazdu, przeszkody - 102 wypadki Wejście na jezdnię przy czerwonym świetle - 73 wypadki W powiecie myślenickim piesi spowodowali 38 wypadków, co stanowi 14,6 %, 8 osób poniosło śmierć , a 31 zostało rannych. Błędy jakie popełniali piesi to : Nieostrożne wejście na jezdnię przed jadący pojazd - 25 wypadków Nieostrożne wejście na jezdnię zza pojazdu (przeszkody) - 2 wypadki Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

Najniebezpieczniejsze miesiące Najniebezpieczniejsze miesiące w powiecie myślenickim Rozpatrując zagadnienie na przestrzeni miesięcy w 2005 roku najwięcej wypadków drogowych zaistniało w miesiącach wakacyjnych tzn. czerwiec – 432 tj.(9,7 % ), sierpień - 452 tj. ( 10,2 % ). Przedstawiony wykres wskazuje, że luty, marzec i kwiecień zaznaczyły się stosunkowo niską ilością wypadków w porównaniu do pozostałych miesięcy. Porównując wskaźniki wypadkowe na przestrzeni ostatnich lat należy wskazać, że lipiec, sierpień i październik są jednymi z najbardziej zagrożonych miesięcy. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

Najniebezpieczniejsze miesiące Najniebezpieczniejsze miesiące w powiecie myślenickim Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

Piątek był najbardziej zagrożonym dniem tygodnia w województwie Sobota był jednym z dwóch najbardziej zagrożonych dni tygodnia w powiecie myślenickim Piątek był najbardziej zagrożonym dniem tygodnia w województwie Poniedziałek był jednym z dwóch najbardziej zagrożonych dni tygodnia w powiecie myślenickim Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

Piątek był najbardziej zagrożonym dniem tygodnia w województwie Poniedziałek był najbardziej zagrożonym dniem tygodnia w powiecie myślenickim Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

Poniżej średniej wojewódzkiej Zabici na 100 wypadków w 2006r. Poniżej średniej wojewódzkiej Średnia wojewódzka wynosi 6,9 Średnia wojewódzka w ilości zabitych na 100 wypadków wynosiła w Małopolsce 6,9. W 10 powiatach wskaźnik ten wyniósł poniżej średniej wojewódzkiej. Najkorzystniejszy wskaźnik odnotowano na terenie dużych aglomeracji tj. Krakowa, Nowego Sącza i Tarnowa, a także w powiecie tatrzańskim i chrzanowskim. W pozostałych 12 powiatach odnotowano powyżej średniej wojewódzkiej. Największą ofiarochłonność odnotowano na terenie powiatu miechowskiego i nowotarskiego i wadowickiego. Powyżej średniej wojewódzkiej Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

w Małopolsce spowodowali: W 2006 roku nietrzeźwi kierowcy w Małopolsce spowodowali: wypadków 277 ( 359 ) – spadek o 82 tj. 22,8 % zabitych 21 ( 23 ) – spadek o 2 tj. 8,7 % rannych 410 ( 507 ) – spadek o 97 tj. 19,1 % kolizji 831 ( 952 ) - spadek o 121 tj. 12,7 % W 2005 roku nietrzeźwi kierowcy spowodowali 359 (372)* wypadki drogowe i 952 (852) kolizje, w wypadkach zginęły 23 (18)* osoby a 507 (536)* zostało rannych. Nastąpił, zatem: spadek wypadków drogowych o 13, tj. 3,5 % wzrost zabitych o 5, tj. 27,8 % spadek rannych o 29, tj. 5,4 % wzrost kolizji o 100, tj. 11,7%. Z analizy wynika, że co 12/13-ty wypadek na terenie województwa zawiniony jest przez nietrzeźwego kierowcę. Nietrzeźwi piesi spowodowali 186 (211)* wypadków drogowych, w których 19 (14)* osób zginęło, a 175 (202)* zostało rannych. Spowodowali także 97 (73)* kolizji drogowych. Z analizy wynika, że blisko co 23/24-ty wypadek spowodowany był przez nietrzeźwego pieszego. Podobnie było w zeszłym roku. Odnotowano wśród nietrzeźwych pieszych: spadek w wypadkach drogowych o 25, tj. 11,8 %, wzrost zabitych o 5, tj. 35,7 %, spadek rannych o 27, tj. 13,4 %, wzrost kolizji drogowych o 24,tj. 32,9 %. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

Udział nietrzeźwych kierujących w ogólnej liczbie wypadków spowodowanych przez kierujących w Małopolsce w latach 2003 - 2006 W 2005 roku kierujący będący pod wpływem alkoholu spowodowali 359wypadków. 9,6% 9,6% 10,1% 8,2% Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

Ujawnieni nietrzeźwi kierujący w Małopolsce i powiecie myślenickim art Ujawnieni nietrzeźwi kierujący w Małopolsce i powiecie myślenickim art. 87kw + 178a kk Jednym z podstawowych działań Policji jest działanie prewencyjne- zapobieganie przestępstwom i wykroczeniom. W roku 2000 Małopolska Policja ujawniła i wyeliminowała z ruchu drogowego 10 246 nietrzeźwych kierujących. W tym samym roku 15-go grudnia weszła nowelizacja kodeksu karnego- pojawił się przepis zaostrzający sankcję za prowadzenie pojazdu w stanie nietrzeźwości. W roku 2001 liczba ujawnionych nietrzeźwych kierujących wyniosła 7 844, zanotowano spadek do roku 2000 o 2402 nietrzeźwych kierujących tj. o 23,4%. Niestety od 2002 roku następuje coroczny wzrost ujawnień nietrzeźwych kierujących i w roku 2005 liczba ta wyniosła 10 592. Proszę zwrócić uwagę, że liczba ujawnień nietrzeźwych kierujących w 2005 roku przekroczyła liczbę ujawnień roku 2000. 3,6% 4,6% 3,4% 4,3% 3,6% 3,9% 3,3% Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

Ujawnienia nietrzeźwych kierujących w Małopolsce A tak proszę Państwa przedstawia się, mówiąc kolokwialnie, struktura picia alkoholu i późniejszego kierowania pojazdem przez kierujących. I tak w 2005 roku ujawniono 10 592 pijanych kierowców, w tym 8948 kierujących znajdujących się w stanie nietrzeźwości i 1644 kierujących znajdujących się w stanie po użyciu alkoholu. Z ogólnej liczby ujawnionych nietrzeźwych kierujących 84,5% to kierujący naruszający przepis art. 178a K.K. – to przestępcy drogowi. Ogólna liczba ujawnionych nietrzeźwych kierujących, w tym sprawcy: przestępstw drogowych – powyżej 0,5 promila alkoholu we krwi wykroczeń drogowych – od 0,2 – 0,5 promila alkoholu we krwi Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

W ciągu 7 lat ujawniono 2570 nietrzeźwych kierujących Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

DROGI W MAŁOPOLSCE 1015 wypadków tj. 22,9% 652 wypadki tj. 14,7% Przedstawione zagrożenie wskazuje , że 22,9 % wszystkich wypadków drogowych miało miejsce na drogach krajowych . Szczególnie , że 1035 km dróg krajowych przebiega przez województwo małopolskie i stanowi zaledwie 3,8 % całej sieci dróg. Na drogach wojewódzkich o długości 1.399 km ( tj. 5,2 % ) miało miejsce 14,7 % wypadków drogowych. Na drogach gminnych i powiatowych , które mają najdłuższą sieć - ponad 20 tysięcy km oraz na ulicach miast miały miejsce pozostałe wypadki tj. blisko 63% ogółu. Statystycznie na 100 km wszystkich dróg przebiegających przez teren województwa małopolskiego miało miejsce 16 wypadków, w których 20 osób doznało obrażeń ciała. Na 100 km - średnio ginie 1 człowiek . Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

DROGI W POWIECIE MYŚLENICKIM 120 wypadków tj. 45,9% 28,2 W / 10 km 34 wypadki tj. 13,0% 5,6 W / 10km 38 wypadków tj. 14,5% 0,5 W / 10km Przedstawione zagrożenie wskazuje , że 24,1 % wszystkich wypadków drogowych miało miejsce na drogach krajowych . Szczególnie , że 1035 km dróg krajowych przebiega przez województwo małopolskie i stanowi zaledwie 3,8 % całej sieci dróg. Na drogach wojewódzkich o długości 1.399 km ( tj. 5,2 % ) miało miejsce 15,0 % wypadków drogowych. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

Wykresy przedstawiają wypadki i zabitych na poszczególnych kategoriach dróg w powiecie bocheńskim w porównaniu do sieci dróg w Małopolsce. Na uwagę zasługuje fakt, że powiecie bocheńskim, który posiada tylko 18,5 km drogi krajowej zginęło 10 osób tj. 8% wszystkich, którzy zginęli w wypadkach zaistniałych na drogach krajowych naszego województwa. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

Główne przyczyny i problemy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Nadmierna i niedostosowana prędkość do warunków panujących na drodze, Młodzi kierowcy, Niekorzystanie z pasów bezpieczeństwa w pojazdach, Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego – głównie piesi, Kierowanie pod wpływem alkoholu i narkotyków. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

EUROPEJSKI PROGRAM DZIAŁAŃ NA RZECZ BRD Zmniejszyć o połowę liczbę ofiar wypadków drogowych w Unii Europejskiej do roku 2010: wspólna odpowiedzialność www.krbrd.gov.pl Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

W jakim kierunku winny iść działania, aby osiągnąć zamierzony cel? Kształtowanie drogi: ograniczanie dostępności do dróg – np. budowanie dróg zbiorczych, stosowanie nowoczesnych rozwiązań zapewniających trwałą segregację ruchu - oddzielenie pieszych, rowerzystów od pojazdów, uspokajanie ruchu w obszarach zurbanizowanych. Nadzór: kontrole przestrzegania prawa, zwłaszcza przez automatyzację procesu kontroli prędkości pojazdów, kontrole trzeźwości uczestników ruchu drogowego. Profilaktyka modernizacja procesu kształcenia i egzaminowania kierowców, kształcenie dzieci i młodzieży, modyfikacja zachowań użytkowników dróg poprzez edukację społeczeństwa. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie

Dziękuję za uwagę…. www.malopolska.policja.gov.pl Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie