Dzień dobry Mariusz Wilk. Efektywna współpraca to taka gdzie dba się o trzy obszary INFORMACJE INFORMACJE PROCEDURY PROCEDURY ODCZUCIA ODCZUCIA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Konflikt w negocjacjach
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Zebranie jako forma wymiany informacji
Badania operacyjne. Wykład 1
Zaangażowanie wielu jednostek Studium Języków Obcych Ośrodek Nowych Technologii Edukacyjnych Wieloetapowość prac Tworzenie treści Obróbka metodyczna Obróka.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Grupa to dwie lub więcej osób, które przyjmują na siebie role związane z zaangażowaniem w struktury grupowe; różnią się statusem; wchodzą.
Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Grodziczno do 2018 roku.
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
ZEBRANIE jako środek łączności organizacyjnej
Organizacja i zarządzanie firmą
6 kroków do porozumienia
PRACA SOCJALNA W ORGANIZACJI POZARZĄDOWEJ
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
Psychologia w zarządzaniu
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Prezentacja Prezentacja Dynamika pracy grupy 1.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Rozwiązywanie konfliktów
Rozwiązywanie konfliktów
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Szkoła Współpracy.
Planowanie przepływów materiałów
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Sposoby podejmowania decyzji
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
Ocena ryzyka zawodowego w małych przedsiębiorstwach
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Zarządzanie zagrożeniami
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Postawa asertywna.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
 Współpraca pomiędzy medycyną i psychologią  Podejście systemowe i psychoanalityczne  Partnerstwo  Akceptacja i dostępność  Za kryzysem psychicznym.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
The Leader in Me.
Teoria organizacji Wykład 1.
Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych Zachowania odbywają się na poziomie: indywidualnym (pojedynczych osób), grup (zespołów), ale także na poziomie.
ŁAD i KONFLIKTY SPOŁECZNE
Zarządzanie zmianą Sesja 5 Zarządzanie interesariuszami – stronami procesu zmiany.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Projekt sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego „Ocena systemu zarządzania i wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia.
GRUPY LOKALNE CECHY EFEKTYWNYCH ZESPOŁÓW. 2 1– WYRAŹNY PORYWAJĄCY CEL (tracą poczucie czasu, częsta komunikacja między członkami, postęp, wywołuje dużo.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
PSYCHOLOGICZNE I PEDAGOGICZNE UWARUNKOWANIA ZMIAN W SYSTEMIE OŚWIATY
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
POZNANIE SPOSOBÓW ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W GRUPIE
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
Pomysł Estymacja Przygotowanie Praca nad wdrożeniem Wdrożenie
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Dzień dobry Mariusz Wilk

Efektywna współpraca to taka gdzie dba się o trzy obszary INFORMACJE INFORMACJE PROCEDURY PROCEDURY ODCZUCIA ODCZUCIA

INFORMACJE Wiedza, jakiej współpracujące ze sobą instytucje potrzebują do przetworzenia faktów i opinii w ostateczne produkty, czyli decyzje i plany działania.

PROCEDURY Sposoby i metody radzenia sobie problemami, na jakie się natkniemy podczas realizacji zadania. Sposoby dotyczą Organizacji Organizacji Komunikacji Komunikacji Sposobów podejmowania decyzji Sposobów podejmowania decyzji Monitorowania postępów Monitorowania postępów Reagowania na pojawiające się trudności Reagowania na pojawiające się trudności

ODCZUCIA Zespół interakcji ( na poziomie świadomym lub nie ) pomiędzy realizatorami zadania. Te interakcje zachodzą zawsze i dotyczą odpowiedzi na pytania O wzajemne odczuci współpracowników O wzajemne odczuci współpracowników O wpływ na współpracę O wpływ na współpracę O niepisane zasady O niepisane zasady O powody blokowania komunikacji O powody blokowania komunikacji

INFORMACJE PROCEDURY ODCZUCIA

STYLE WSPÓŁRACY PRZYJACIEL PRZYJACIEL INFORMATOR INFORMATOR FACHOWIEC FACHOWIEC ASERTYWNY ASERTYWNY AKWIZYTOR AKWIZYTOR

PRZYJACIELASERTYWNY FACHOWIEC INFORMATORAKWIZYTOR WSPÓŁPRACOWNIKWSPÓŁPRACOWNIK W Y N I K

CZYNNIKI ZAGRAŻAJĄCE WSPÓŁPRACY CZYNNIKOBJAWYŚRODKI ZARADCZE Nieefektywne zebrania Spóźnienia, przedłużanie się zebrań, brak aktywności uczestników, pierwszy punkt zebrania omawiany jest z niezwykła dokładnością co sprawia, że na pozostałe nie ma czasu, pojawienie się wyczerpania, rozgoryczenia, złości, podejmowane decyzje to tylko te, które narzucił prowadzący Porządek zebrania i materiały powinny być dostarczone ze znacznym wyprzedzeniem. Punktualność. Wnioski w postaci zadań do wykonania powinny być wyraźnie sformułowane i skontrolowane podczas kolejnego zebrania. Protokoły z zebrań powinny być dostarczone uczestnikom szybko ( dwa dni ) Rywalizacja między instytucjami Szkodliwa rywalizacja. Przepływ informacji między instytucjami jest zbyt wolny lub nierówny nawet w przypadku bardzo ważnych informacji. Zadania są nie wykonywane – instytucje zrzucają na siebie winę. Pojawiają się komunikaty – to wasze zadanie – radźcie sobie sami. Pojawienie się opóźnień. Organizowanie wydarzeń towarzyskich. Działania integrujące wymagające przemieszania się ludzi w instytucjach. Zapraszanie pracowników innych instytucji na ważne zebrania. Identyfikacja wspólnych problemów i powoływanie grup do ich rozwiązywania. Identyfikacja obszarów wspólnych i różnych. Informacja o tym jakie prace jednego zespołu są przydatne drugiemu a jakie można zmienić i na odwrót. Rozpływanie się odpowiedzial- ności Burzliwe zebrania z bardzo dużą ilością pomysłów, z którymi nic się później nie robi. Uchylanie się od odpowiedzialności i zrzucanie jej na innych. Kontrolowanie efektów powoduje zrzucanie winy na kogokolwiek. Atmosfera wzajemnych pretensji i nieporozumień. Spadek lub skokowość efektywności. Przypisywanie odpowiedzialności konkretnym osobom. Upewnianie się co do rozumienia zadania i zgody na podjęcie zadania. Sprawdzanie na każdym zebraniu postępów w wykonaniu zadania. Ustalanie przyczyn nie wykonania zadania i stworzenie systemu wsparcia ze strony innych instytucji. Podkreślanie i gratyfikowanie osiągnięć.

CZYNNIKI WSPOMAGAJĄCE WSPÓŁPRACĘ Wspólny sens istnienia i wspólne cele Wspólny sens istnienia i wspólne cele Zainteresowanie procesami i normami Zainteresowanie procesami i normami Jasność celów Jasność celów Wykorzystanie własnych zasobów Wykorzystanie własnych zasobów Drożność komunikacyjna Drożność komunikacyjna Uważne słuchanie Uważne słuchanie Otwartość na odmienne poglądy Otwartość na odmienne poglądy Otwarte traktowanie konfliktu Otwarte traktowanie konfliktu Koncentracja na rozwiązaniach Koncentracja na rozwiązaniach Uczenie się na błędach Uczenie się na błędach Wykorzystywanie wiedzy na temat uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych Wykorzystywanie wiedzy na temat uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych Etapowa ocena postępów Etapowa ocena postępów Atrakcyjność Atrakcyjność Wzajemne zaufanie Wzajemne zaufanie

ZAPRASZMY DO KASYNA 4 CZERWONE 4 CZARNE 1 CZERWONA 3 CZARNE 2 CZERWONE 2 CZARNE 1 CZARNA 3 CZERWONE $ $ CZERWONA $ CZARNE $ CZERWONE $ CZARNE $ CZERWONE $ CZARNA $

DZIĘKUJĘ POWODZENIA POWODZENIA