Wydział Zarządzania Kierunek: Logistyka Specjalności Wydział Zarządzania Kierunek: Logistyka Łódź, 2013
Informacje ogólne Podział specjalności Opis specjalności Wybór specjalności
Informacje ogólne Specjalność Pod pojęciem specjalności wpisywanej do dyplomów ukończenia studiów wyższych rozumie się nazwę bloku przedmiotów do wyboru obejmujących kierunkowe, specjalnościowe i specjalizacyjne treści kształcenia wchodzące w zakres treści kształcenia do wyboru. Plan studiów i program nauczania, przy zagwarantowaniu pełnej realizacji treści kształcenia określonych w standardzie dla danego kierunku studiów i poziomu kształcenia, powinien umożliwiać studentowi wybór treści kształcenia w wymiarze nie mniejszym niż 30% godzin zajęć, z zakresu i na zasadach ustalonych przez jednostkę prowadzącą kształcenie.
Wzór dyplomu
Oferta specjalności Zarządzanie jakością w systemach produkcyjnych Transport – Spedycja – Logistyka Logistyka handlu i dystrybucji E - logistyka Wykaz zawierający nazwy specjalności znajduje się na stronie http://www.spoleczna.pl w zakładce Studenci, Kierunki i specjalności oraz na stronie http://www.marketing.spoleczna.pl
Zasady wyboru specjalności Studenci czwartego semestru studiów I stopnia kierunku logistyka dokonują wyboru jednej specjalności z przewidzianych do uruchomienia w roku akademickim 2012/2013.
Zasady wyboru specjalności Wyboru specjalności dokonuje się przez elektroniczne wypełnienie pól wyboru na stronie http://www.marketing.spoleczna.pl/ w zakładce wybór specjalności W formularzu elektronicznego wyboru student zaznacza 2 preferowane specjalności zaznaczając sekwencję wyboru od 1 do 2, gdzie: w polu 1 wybiera numer specjalności preferowanej jako pierwszej w kolejności
Zasady wyboru promotora Wyboru promotora dokonuje się przez elektroniczne wypełnienie pól wyboru na stronie http://www.marketing.spoleczna.pl/ w zakładce wybór specjalności W formularzu elektronicznego wyboru student zaznacza 2 preferowanych promotorów zaznaczając sekwencję wyboru od 1 do 2, gdzie: w polu 1 wybiera promotora preferowanego jako pierwszego w kolejności
www.marketing.spoleczna.pl
www.marketing.spoleczna.pl
Zasady wyboru specjalności Uruchomienie specjalności może nastąpić po zapisaniu się na nią minimum 36 osób. W przypadku braku możliwości uruchomienia najbardziej preferowanej specjalności, student zostanie zapisany na kolejną z wybranych. Wybór specjalności będzie odbywa się w dniach 29.04.2013 do 19.05.2013 Osoby, które nie dokonają wyboru specjalności do dnia 19.05.2013 roku zostaną dopisane do specjalności, na których zostaną wolne miejsca.
Zasady wyboru specjalności Dnia 24.05.2013r. zostanie opublikowana decyzja o ilości uruchomionych specjalności wraz z wykazami osób przyjętych na daną specjalność oraz listy osób zapisanych do danego promotora przy zachowaniu limitów grup seminaryjnych. Studentowi przysługuje prawo odwołania się od decyzji prodziekana ds. dydaktycznych do dziekana Wydziału w terminie 2 tygodni od ogłoszenia listy przyjętych na daną specjalność tzn. do dnia 09.06.2013 12
Kontakt mgr inż. Marta Brzozowska specjalnosci-wz@swspiz.pl dyżur: środa 11.00 – 16.00 Katedra Marketingu ul. Sienkiewicza 9, pokój 16 Zjazd A sobota 13.00 – 13.30, ul. Sienkiewicza 46 (III LO), sala 107
Podział specjalności Zarządzanie jakością w systemach produkcyjnych Transport – Spedycja – Logistyka Logistyka handlu i dystrybucji E - logistyka
Zarządzanie jakością w systemach produkcyjnych Opis specjalności Zarządzanie jakością w systemach produkcyjnych
Zarządzanie Jakością w Systemach Produkcyjnych Dla osób zainteresowanych logistyką produkcji oraz systemami zarządzania jakością
Zarządzanie Jakością w Systemach Produkcyjnych - studenci tej specjalności zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do operacyjnego zarządzania logistycznego; istotą tej specjalności jest zapoznanie się z różnymi systemami zarządzania jakością oraz metodami ich wdrażania w przedsiębiorstwach produkcyjnych; student powinien umieć organizować i realizować operacyjną działalność logistyczną w przedsiębiorstwach przemysłowych, przedstawiać i uzasadniać poglądy związane z dążeniem do poprawy operacyjnego zarządzania logistycznego oraz usprawniać zarządzanie logistyczne w obszarach funkcjonalnych przedsiębiorstwa przemysłowego;
Zarządzanie Jakością w Systemach Produkcyjnych Tematyka zajęć obejmuje: Organizowanie i sterowanie w systemach produkcyjnych Metody redukcji strat w przedsiębiorstwach przemysłowych Rachunek kosztów w przedsiębiorstwach produkcyjnych Zagadnienia związane z ergonomią Logistyka zwrotna Systemy baz danych w logistyce
Transport – Spedycja - Logistyka Opis specjalności Transport – Spedycja - Logistyka
Transport – Spedycja - Logistyka Dla osób zainteresowanych zarządzaniem transportem i procesami związanymi z przygotowaniem ładunków do transportu
Transport – Spedycja - Logistyka student tej specjalności zapozna się ze strukturą organizacyjną i funkcjonowaniem przedsiębiorstw branży TSL; w szczególności pozna pojęcia z zakresu spedycji oraz transportu krajowego i międzynarodowego, uzupełni także wiedzę dotyczącą logistyki w przedsiębiorstwach usługowych i przemysłowych; dzięki uzyskanym umiejętnościom praktycznym absolwent będzie potrafił opracować dokumentację procesów spedycyjnych oraz dokumentację spedycyjną, organizować transport w ruchu krajowym i międzynarodowym (z uwzględnieniem doboru środków transportu), prowadzić działalność z zakresu logistyki w przedsiębiorstwach usługowych i przemysłowych oraz na ich rzecz.
Transport – Spedycja - Logistyka Tematyka zajęć obejmuje: Systemy transportowe Spedycję Krajowe i międzynarodowe prawo transportowe Logistykę międzynarodową i globalną Modelowanie i symulację w logistyce Obsługę celną Logistykę miejską
Logistyka handlu i dystrybucji Opis specjalności Logistyka handlu i dystrybucji
Logistyka handlu i dystrybucji Dla osób zainteresowanych zarządzaniem procesami dystrybucji oraz sprzedażą oraz systemami informatycznymi wspomagającymi te procesy
Logistyka handlu i dystrybucji istotnym celem utworzenia tej specjalności jest przekazanie wiedzy z zakresu zarządzania logistyką w sieciach dystrybucyjnych, które szczególnie szybko rozwijają się na terenie naszego kraju; studenci tej specjalności będą mieli okazję pogłębić wiedzę z zakresu zarządzania transportem oraz sprzedażą ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki zapasami; istotnym elementem tej specjalności jest również pokazanie oddziaływania procesów komunikacji na prawidłowość funkcjonowania łańcuchów logistycznych;
Logistyka handlu i dystrybucji Tematyka zajęć obejmuje: Organizacja giełd towarowych Zarządzanie centrami logistycznymi Przepisy prawa celnego Międzynarodowe stosunki gospodarcze Podstawy technologii internetowych Podstawy prawa gospodarczego Systemy baz danych w logistyce
Opis specjalności E - Logistyka 27
E - Logistyka Dla osób zainteresowanych systemami informatycznymi w logistyce Specjalność prowadzona przez Katedrę Marketingu i Informatyki 28
E - Logistyka specjalność ta ukierunkowana jest na kształcenie umiejętności i kompetencji w zakresie kreatywnych zdolności analitycznych i decyzyjnych w dziedzinie logistyki na rynkach wirtualnych, na których to prowadzi się coraz więcej transakcji; wiedza z obszaru zarządzania połączona ze znajomością obsługi specjalistycznych programów informatycznych daje synergiczny efekt, gdzie absolwent zna i rozumienie zasady funkcjonowania nowoczesnej opartej na informatyce gospodarki; kwalifikacje absolwenta specjalności E-Logistyka będą dla pracodawców bardzo przydatne w procesie wyboru, implementacji oraz eksploatacji nowoczesnych rozwiązań teleinformatycznych w przedsiębiorstwach logistycznych, gdzie połączenie wiedzy z obszaru logistyki, informatyki, ekonomii oraz zarządzania ma fundamentalne znaczenie. 29
E - Logistyka Tematyka zajęć obejmuje: Nowe technologie w biznesie E – commerce – gry menedżerskie Procesy informacyjne w zarządzaniu Logistyka on – line CRM Systemy baz danych w logistyce 30
dr Katarzyna Kolasińska - Morawska prof. dr hab. Muzahim Al - Noorachi PROMOTORZY dr Katarzyna Kolasińska - Morawska prof. dr hab. Muzahim Al - Noorachi dr inż. Danuta Janczewska dr Dominika Kaczorowska - Spychalska
Logistyka Katedra Marketingu: www.marketing.spoleczna.pl dr Katarzyna Kolasińska – Morawska mgr inż. Marta Brzozowska
Życzymy udanego wyboru specjalności Prodziekan ds. dydaktycznych dr Katarzyna Kolasińska - Morawska