Prezentacja publiczna w ramach PO PC 23 kwietnia 2015 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AKTUALIZACJA STANU PRAWNEGO W ZAKRESIE KONTROLI WYMOGÓW I KONTROLI IDENTYFIKACJI I REJESTRACJI ZWIERZĄT Puławy, ; r.;
Advertisements

JASTRZĘBIA GÓRA 2010 Przekształcenia do postaci mapy zasadniczej do postaci cyfrowej i utworzenia baz danych Karol Kaim.
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Najważniejsze prace legislacyjne dotyczące problematyki społeczeństwa informacyjnego zakończone w 2001 r. Grażyna Omarska p.o. Dyrektor Departamentu Systemów.
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Budujemy rynek przejrzystego obrotu gospodarczego InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej S.A. I Część Kongresu Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006.
Internet 2006: rozwój e-commerce
Krajowy plan gospodarki odpadami 2014 – zadania dla resortów
Podstawy prawne informatyzacji administracji publicznej
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
Tadeusz Wilk ZMPD w Polsce Warszawa, 19 października 2011 r.
Polskie i europejskie aspekty infrastruktury informacji przestrzennej
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej
KOMENDA MIEJSKA POLICJI W SŁUPSKU

Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
CZY WSPÓLNY RYNEK JEST NAPRAWDĘ WSPÓLNY?
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
KONFERENCJA NAUKOWA INTEROPERACYJNOSC I EFEKTYWNOSC PROJEKTÓW e-ZDROWIE z udziałem przedstawicieli projektów regionalnych e-Zdrowie Projekt P1- stan.
RAPORT KOŃCOWY Działanie 4.2. Rozwój usług i aplikacji dla ludności
Założenia do projektu ustawy o czasie pracy maszynistów
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
3. Kwalifikowlaność wydatków w ramach Poddziałania POKL Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
2014 Rejestr Usług Rozwojowych - aktualny stan prac Warszawa, r. Rafał Kamiński.
Informatyzacja procesów komunikacyjnych związanych z prowadzeniem postępowań przygotowawczych w sprawach karnych („e-prokuratura”) Publiczna prezentacja.
Rozwój Systemu Digitalizacji Akt Postępowań Przygotowawczych (iSDA) Publiczna prezentacja założeń projektu w ramach POPC 2.1 prok. Marek Zajkowski Dyrektor.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
Zadania Architekta Zespół Architekta.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
23 października 2015 Stan realizacji projektu CEPiK 2.0.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE OCHRONY LOTNISK. NOWE DOKTRYNY BEZPIECZEŃSTWA
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
1 ANDRZEJ MAREK LENART STAROSTA KONECKI Wpływ projektu „e-Świętokrzyskie” na rozwój informatyzacji w powiecie koneckim Kielce, 6 październik 2009r.
DZIAŁANIA WITD W RZESZOWIE W ZAKRESIE BRD W 2013 ROKU Rzeszów, wrzesień 2013.
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Deregulacja i liberalizacja transportu w Polsce.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
LEŚNE CENTRUM INFORMACJI - PLATFORMA INFORMACYJNA MONITORINGU ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU.
Podkomitet Monitorujący ds. równoważnego rozwoju Maria Manelska Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Repozytorium Transakcji w KDPW Warszawa, 8 listopada 2012.
Dziękuję za uwagę Pomoc techniczna PROW 2014 – 2020 Koszty kwalifikowalne – informacje ogólne - proj. rozp. MRiRW w spr. szczegółowych warunków i trybu.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
w Kociewskim Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim
Informatyzacja sektora ochrony zdrowia
Czy prawem możemy zapewnić bezpieczeństwo?
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Warunki wstępne (ex ante) stan
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Co się zmienia w systemie ochrony danych osobowych w świetle RODO
Zintegrowany System Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Zmiany związane z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) stosowane od dnia r.
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
Zapis prezentacji:

Prezentacja publiczna w ramach PO PC 23 kwietnia 2015 r. KREPTD Krajowy Rejestr Elektroniczny Przedsiębiorców Transportu Drogowego Prezentacja publiczna w ramach PO PC 23 kwietnia 2015 r.

Cel projektu Głównym celem projektu KREPTD jest poprawa bezpieczeństwa transportu drogowego i obrotu transportowego poprzez uruchomienie Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu Drogowego, połączonego z krajowymi rejestrami przedsiębiorców transportu drogowego innych państw UE za pośrednictwem systemu ERRU - European Register of Road Transport Undertakings.

Cele szczegółowe projektu Wyeliminowanie nieuczciwych przedsiębiorców transportu drogowego Poprawa warunków do uczciwej konkurencji przewoźników Poprawa skuteczności nadzorowania przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie transportu drogowego równolegle w kilku państwach członkowskich UE Wzrost efektywności procesów administracyjnych związanych z wydawaniem zezwoleń oraz licencji wspólnotowych Udostępnienie obywatelom i przedsiębiorcom możliwości weryfikacji wiarygodności przedsiębiorców transportu drogowego Integracje rejestrów publicznych zawierających informacje o przedsiębiorstwach transportu drogowego i osobach zarządzających transportem

Cele projektu wyrażone mierzalnymi wskaźnikami Wskaźniki produktu: Liczba udostępnionych usług wewnątrzadministracyjnych (A2A): 1 (usługa A2A Gromadzenia, przetwarzania i wymiany danych rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego) Liczba uruchomionych systemów teleinformatycznych i aplikacji w podmiotach wykonujących zadania publiczne: 1 (system KREPTD) Wskaźniki rezultatu bezpośredniego: % przedsiębiorców, którym Główny Inspektorat Transportu Drogowego wydał zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w Polsce lub licencję wspólnotową, zarejestrowanych w KREPTD: 95% % poważnych naruszeń zarejestrowanych w Rejestrze KREPTD popełnionych w Polsce przez zagraniczne przedsiębiorstwa transportu drogowego (posiadające siedzibę w krajach, w których zintegrowano krajowy rejestr przedsiębiorstw transportu drogowego z ERRU), o których poinformowano Krajowy Punkt Kontaktowy kraju siedziby przedsiębiorstwa, które popełniło naruszenie: 95%

Istotne aspekty Projektu Zapewnienie zgodności KREPTD z przepisami Unii Europejskiej: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylającego dyrektywę Rady 96/26/WE Decyzja Komisji (UE) z dnia 17 grudnia 2009 r. w sprawie minimalnych wymogów dotyczących danych, które mają być wprowadzane do krajowego rejestru elektronicznego przedsiębiorców transportu drogowego Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1213/2010 z dnia 16 grudnia 2010 r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące połączenia krajowych rejestrów elektronicznych przedsiębiorców transportu drogowego Zapewnienie zgodności KREPTD z Krajowymi Ramami Interoperacyjności

Zdiagnozowane potrzeby Poprawa poziomu bezpieczeństwa na drogach w Polsce Spełnienie wymogów wspólnotowych dotyczących transportu drogowego zgodnie z przedstawionymi wcześniej regulacjami Wzmocnienie współpracy administracyjnej z państwami członkowskimi Unii Europejskiej w zakresie nadzorowania przedsiębiorców transportu drogowego prowadzących działalność w kilku państwach członkowskich Unii Możliwość sprawnej weryfikacji w krajowej ewidencji osób niezdolnych do kierowania operacjami transportowymi lub analogicznej ewidencji innego Państwa członkowskiego, czy dany zarządzający operacjami transportowymi w takiej ewidencji nie figuruje Usprawnienie przepływu informacji pomiędzy podmiotami biorącymi udział w procesach wydawania licencji, zezwoleń a podmiotami uprawnionymi do kontroli transportu drogowego Wyeliminowanie z rynku transportu drogowego nieuczciwych przedsiębiorców

Zdiagnozowane potrzeby Skuteczne i szybkie reagowanie na popełniane naruszenia Ograniczenie nadmiernego zużycia dróg przez przeładowane pojazdy wysokotonażowe Usprawnienie wymiany informacji między GITD, Starostwami i organami kontrolnymi Dostęp do danych umożliwiających przeprowadzenie analiz biznesowych związanych z istniejącą podażą usług transportowych Możliwość weryfikacji wiarygodności przedsiębiorców transportu drogowego oraz osób zarządzających transportem Ustanowienie jednolitej, referencyjnej bazy danych zawierającej informacje o przedsiębiorcach transportu drogowego, zarządzających transportem, wydanych zezwoleniach i wydanych licencjach

Procesy, których realizacja zostanie usprawniona w wyniku realizacji projektu Aktualnie kluczowe procesy, których dotyczy realizacja projektu, nie są jeszcze realizowane – wynikają ze zmian w prawodawstwie. Realizacja projektu umożliwi realizację następujących procesów biznesowych w sposób efektywny: Wysyłanie powiadomień o naruszeniach popełnionych przez przewoźników zagranicznych na terenie Polski Odpowiadanie na powiadomienia o naruszeniu popełnionym przez polskie przedsiębiorstwa za granicą Wysyłanie zapytań o dobrą reputację Odpowiadanie na zapytania o dobrą reputację Realizacja projektu KREPTD zautomatyzuje procesy realizowane w ww. obszarach poprzez integrację i aktualizację danych w jednym rejestrze

Procesy, których realizacja zostanie usprawniona w wyniku realizacji projektu Realizacja projektu umożliwi usprawnienie następujących procesów pobocznych: Cykliczne badanie dobrej reputacji (WITD) Rejestracja wyników postępowania administracyjnego w sprawie oceny, czy utrata dobrej reputacji stanowi proporcjonalną reakcję (WITD) Rejestracja wyników postępowania administracyjnego w sprawie oceny, czy utrata dobrej reputacji stanowi proporcjonalną reakcję (starostwa)

Usługi planowane do realizacji W ramach projektu zostanie utworzona jedna usługa A2A Gromadzenia, przetwarzania i wymiany danych rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego. Będzie ona obejmować: Gromadzenie, aktualizację, usuwanie danych o przedsiębiorstwach transportu drogowego (otrzymywanych z systemów Biura ds. Transportu Międzynarodowego oraz Starostw) Gromadzenie, aktualizację, usuwanie danych o naruszeniach i sankcjach (otrzymywanych z systemów Wojewódzkich Inspektoratów Transportu Drogowego oraz Organów Kontrolnych) Wymianę informacji w sprawie naruszeń przepisów (z ERRU - European Register of Road Transport Undertakings) Sprawdzanie dobrej reputacji zarządzającego transportem (z ERRU - European Register of Road Transport Undertakings)

Działania związane z poprawą dostępu do informacji sektora publicznego Zapewnienie ciągłości usług w ramach pracy systemu i integracji z ERRU (European Register of Road Transport Undertakings ) oraz systemami Biura ds. Transportu Międzynarodowego, Biura Nadzoru Inspekcyjnego oraz WITD Zapewnienie automatycznej aktualizacji danych w rejestrze KREPTD pozyskiwanych ze Starostw oraz Organów kontrolnych Zapewnienie bezpośredniego pozyskiwania danych o przedsiębiorstwach i ich naruszeniach przez Krajowy Punkt Kontaktowy Udostępnienie danych publicznych przedsiębiorstw transportu drogowego za pomocą interfejsu programistycznego, ePUAP i dedykowanych aplikacji internetowych

Podstawy prawne Zmiany prawne Ustawa o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o systemie tachografów cyfrowych Zmiany prawne Analiza procesów w trakcie realizacji projektu może wskazać konieczność dodatkowych zmian w przepisach krajowych

Interesariusze projektu Beneficjent Główny Inspektorat Transportu Drogowego Pozostali interesariusze Starostwa powiatowe Organy kontrolne (WITD, Wojewódzcy komendanci Policji, Dyrektorzy izb celnych, zarządcy dróg, Komendant Główny Straży Granicznej, Główny Inspektor Pracy, Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego) Przedsiębiorcy, Zarządzający transportem Obywatele

Niezbędne dane Dane pozyskiwane, przetwarzane i udostępniane w KREPTD na potrzeby integracji z ERRU (European Register of Road Transport Undertakings) to: dane dotyczące przedsiębiorców transportu drogowego (w tym dane dot. zezwoleń, licencji i posiadanego taboru transportowego, dane zarządzających transportem w tych przedsiębiorstwach), którym zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego wydano przez GITD lub Starostwo dane dotyczące sankcji za poważne naruszenia nałożonych przez inspektorów transportu drogowego oraz inne organy kontroli Szczegółowy zakres danych został doprecyzowany w DECYZJI KOMISJI z dnia 17 grudnia 2009 r. w sprawie minimalnych wymogów dotyczących danych, które mają być wprowadzane do krajowego rejestru elektronicznego przedsiębiorców transportu drogowego i został określony w projekcie Ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o systemie tachografów cyfrowych.

Technologia Architektura systemu Wykorzystywane składniki SOA – architektura zorientowana na usługi BPM – podejście procesowe do usług informatycznych ESB - ujednolicona platforma komunikacji BI – narzędzie klasy hurtowni danych i systemów wspomagania decyzji Architektura systemu Aplikacja dla pracowników KPK, Aplikacja dla Starostw i Aplikacja dla Organów Kontroli API na potrzeby pozyskiwania i aktualizacji danych przekazywanych do KREPTD System KREPTD Wykorzystywane składniki Interfejs wymiany danych z ERRU - European Register of Road Transport Undertakings Interfejs wymiany danych z systemów Transbit/OpenBTM (Biuro Transportu Międzynarodowego) Interfejs wymiany danych z systemu CEN (Wojewódzkie Inspektoraty Transportu Drogowego) Interfejsy do innych systemów

Architektura

Budżet projektu Szacowany całkowity koszt realizacji projektu KREPTD (koszty kwalifikowane i niekwalifikowane) brutto: 17,756 mln zł.

Harmonogram ramowy realizacji projektu Okres realizacji projektu zgodnie z rozumieniem PO PC został zaplanowany na 24 miesiące od podpisania umowy o dofinansowanie projektu Etap I do 01.01.2016 r. - Budowa podstawowej wersji systemu KREPTD Rejestr KREPTD wraz z aplikacją dla pracowników KPK Komunikacja z ERRU Usługi zasilania KREPTD danymi z systemów CEN, Transbit/ OpenBTM Aplikacja dla starostw i organów kontroli Etap II do 31.12.2016 r. – Budowa docelowej wersji systemu KREPTD: Aplikacji raportowa na potrzeby sprawozdawczości do MIR Usług komunikacji i synchronizacji danych Interfejs wymiany danych (API) Usługi udostępniania danych zgromadzonych w KREPTD na potrzeby innych systemów Etap III do 30.09.2017 r. – Wdrożenie narzędzia klasy hurtowni danych oraz funkcjonalności wynikających z potrzeb zidentyfikowanych w trakcie 1 roku korzystania z KREPTD Narzędzia klasy hurtownia danych umożliwiające przetwarzanie danych w strukturach wielowymiarowych Stworzenie funkcjonalności, których potrzeba wdrożenia zostanie zidentyfikowana w pierwszym roku funkcjonowania systemu KREPTD

Harmonogram zamówień publicznych lub informacja o wyłonionych już wykonawcach Typ Przedmiot Termin wszczęcia postępowania Wyłoniony Wykonawca Dostawa Zakup infrastruktury teleinformatycznej wraz z oprogramowaniem i wdrożeniem dla potrzeb systemu ERRU; Zrealizowane IT Systems and Solutions sp. z o.o. Zakup infrastruktury sieciowej na potrzeby ERRU wraz z wdrożeniem. Point Sp. z o.o. Usługa/ Budowa i utrzymanie systemu KREPTD oraz dostawa brakującej infrastruktury serwerowej i sieciowej II/III kw. 2015 r. - Zakup sprzętu i oprogramowania dla stanowisk w ramach obsługi rejestru KREPTD IV kw. 2015 r. Dodatkowe działania w ramach projektu, w szczególności: Informacja i promocja Usługi zewnętrzne wspomagające realizację projektu Szkolenia Instalacja i utrzymanie łącza do sieci sTesta

Dziękuję za uwagę damian.dynda@gitd.gov.pl 23-04-2015 r. KREPTD Krajowy Rejestr Elektroniczny Przedsiębiorców Transportu Drogowego Dziękuję za uwagę damian.dynda@gitd.gov.pl 23-04-2015 r.