opiekun grupy projektowej katarzyna krzymińska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
WYNIKI ANKIETY PT. JAK SIĘ PORUSZASZ ?. DNIA 11 MARCA W NASZEJ SZKOLE PRZEPROWADZIŁYŚMY ANKIETĘ PT. JAK SIĘ PORUSZASZ ? W ANKIECIE WZIĘŁO UDZIAŁ 199 UCZNIÓW.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Efekty wsparcia udzielonego w latach w ramach działania 2.2 ZPORR w województwie podkarpackim Jowita Siemińska Oddział Nauki Departament Edukacji.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Analiza wyników ankiety
Średnie i miary zmienności
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Opracował: Zespół Języków Obcych. Do próbnego Egzaminu Gimnazjalnego, który odbył się r. przystąpiło 146 uczniów klas trzecich. Test trwał
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
Pracownia Języków Obcych IBE Agata Gajewska-Dyszkiewicz
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 W GŁOGOWIE
Gimnazjum Publiczne im. Księdza Bronisława Markiewicza w Pruchniku
Cel projektu Zbadanie ile osób w klasach I i III posiada cechy dominujące, a ile recesywne.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 w Poznaniu
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Sposoby spędzania wolnego czasu i poczucie bezpieczeństwa w szkole
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Statystyka ©M.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Quick-School.
Podstawy statystyki, cz. II
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Publiczne Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Połczynie Zdroju
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Analiza wyników ankiety o hałasie.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Styl życia uczniów gimnazjum w łazach maj 2013
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Nasze gimnazjum w liczbach. Statystyka to nauka o pozyskiwaniu i analizowaniu danych dotyczących zjawisk masowych, których atrybutem jest losowość.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Zapis prezentacji:

STATYSTYCZNY OBRAZ UCZNIA NASZEJ SZKOŁY – CZYLI W CZYM MOŻE BYĆ POMOCNA STATYSTYKA

opiekun grupy projektowej katarzyna krzymińska CZŁONKOWIE GRUPY PROJEKTOWEJ Zbigniew Kubiak Kamil szymański Klasa i tB w zespole szkół ekonomiczno – administracyjnych w kole opiekun grupy projektowej katarzyna krzymińska

Nasza szkoła

Kilka słów o naszej pracy STATYSTYCZNY OBRAZ UCZNIA NASZEJ SZKOŁY – CZYLI W CZYM MOŻE BYĆ POMOCNA STATYSTYKA Oto temat naszego projektu i tej prezentacji. Został on przez nas wybrany, gdyż uznaliśmy, że praca nad nim da nam dużo satysfakcji i dowiedzieliśmy się, że będziemy się uczyli statystyki. Poza tym byliśmy bardzo ciekawi wyników naszej pracy. Wyłoniony na podstawie ankiet obraz nas samych, to my tylko widziani zupełnie innymi oczami. Oczami -nieco tajemniczej jeszcze wtedy dla nas -„pani” o imieniu Statystyka. Swoją pracę zaczęliśmy od dowiedzenia się czym jest statystyka i po co ona została stworzona. Znaleźliśmy odpowiedź na pytania: Jakie stosuje się narzędzia diagnostyczne? Co to jest zbiorowość i w jaki sposób dobiera się próby statystyczne? Jakie są parametry opisu danych statystycznych? Jakie są rodzaje analiz statystycznych? Które miary najlepiej będą pasowały do naszego tematu? Itp… Jednym słowem - elementarz statystyki ;)

Kilka słów o naszej pracy Potem przystąpiliśmy do tworzenia listy najciekawszych zagadnień związanych z tematem, między innymi: ulubione zajęcia, kolory, hobby, książki itp… Pomysłów było bez liku. Do tego stopnia, że w pewnym momencie nasze prace utknęły z nadmiaru propozycji – trzeba było z czegoś zrezygnować, a to okazało się trudne w wyniku podziału zdań w grupie. Na podstawie listy interesujących nas zagadnień ułożyliśmy pytania diagnostyczne. Na ich bazie została ułożona nasza ankieta skierowana do uczniów. Po zebraniu wszystkich danych przystąpiliśmy do ich klasyfikacji. Uff… Nie było łatwo. Dla ankiety zdecydowaliśmy się nie wybierać próby statystycznej, tylko zbadać wszystkich uczniów w szkole! A wszystko to tylko we DWÓCH! Jakże wielkie było nasze zdziwienie, gdy czytaliśmy odpowiedzi naszych kolegów na niektóre pytania. Nasi koledzy i koleżanki silili się na dowcip, zamiast na sumienność.

a oto wyniki naszej pracy 

Metryka

Porównanie liczby ankietowanych z liczbą uczniów w klasach

Struktura płci ankietowanych

Ankietowani uczniowie wg płci i klasy

Ankietowani wg typu szkoły

Trochę o tym jak wyglądamy

Kolor oczu

Kolor włosów

Wzrost w centymetrach

Średni wzrost uczniów Zespołu Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych w Kole wynosił 169,55cm. Uczniowie tej szkoły mieli najczęściej 167,18cm wzrostu. Wzrost ¼ uczniów nie przekraczał 162,92cm. Połowa ankietowanych miała wzrost nie większy niż 168,77cm, a 75% uczniów miało wzrost około 167,48cm.

Waga w kilogramach

Średnia waga uczniów Zespołu Szkół Ekonomiczno- Administracyjnych w Kole wynosiła 59,99kg. Uczniowie tej szkoły mieli najczęściej 53,48kg. 25% badanych ważyło nie więcej niż 52,39kg. Waga połowy ankietowanych nie przekroczyła 58,31kg . ¾ uczniów szkoły Zespołu Szkół Ekonomiczno – Administracyjnych w Kole nie ważyło 65,22kg

Numer buta

Uczniów Zespołu Szkół Ekonomiczno – Administracyjnych w Kole zbadano również pod względem rozmiaru wielkości buta. Z ankiety wynikło, że najczęstszym rozmiarem buta w tej szkoły był 38. Średni rozmiar buta u ankietowanych wyniósł 40. U ¼ ankietowanych uczniów rozmiar buta nie przekroczył najczęstszego. Połowa uczniów miała buty o rozmiarze nie większym niż 39, a 75% nie miało większej stopy niż 42

Trochę o tym co lubimy lub nie lubimy w szkole

Ulubiona sala lekcyjna

Przedmiot z którego nie lubisz się uczyć

Przedmiot z którego lubisz się uczyć

Czy jesteś zadowolony z wyboru szkoły

Trochę o nas samych, rodzinie, miejscu zamieszkania

Odległość do domu w km

Zbadano uczniów Zespołu Szkół Ekonomiczno – Administracyjnych w Kole pod względem odległości od miejsca zamieszkania do domu. Uczniowie ci średnio musieli dojeżdżać 12,04km. ¼ ankietowanych miała do szkoły bliżej niż 3,82km. Połowa uczniów dojeżdżała mniej niż 10,45km a ¾ musiało pokonać drogę prawie 19km

Środek transportu do szkoły

Ilość rodzeństwa

Zbadano uczniów Zespołu Szkół Ekonomiczno – Administracyjnych w Kole pod względem liczebności rodzeństwa. Najczęściej uczniowie mieli tylko siostre albo brata. Średnio na jednego ucznia przypadało 1.745 rodzeństwa a ¼ uczniów miała nie więcej niż 1 rodzeństwo a połowa nie więcej niż 2.

To co my lubimy

Czas spędzony przed komputerem lub TV

Średni czas spędzony przed komputerem lub TV wynosił 2 godziny i 16 minut. Najczęstszy czas spędzony przed komputerem lub TV wynosił 2 godziny i 38 minut 25% osób spędziła przed komputerem lub TV mniej niż 1 godzinę i 38 minut. Połowa osób spędziła przed komputerem lub TV poniżej 2 godzin i 22 minut. 75% osób spędziło przed komputerem lub TV mniej niż

Zainteresowania

Ulubione gatunki muzyki

Ulubiony gatunek filmowy

Ulubiony kolor

Ulubiona pora dnia

Ulubiony dzień tygodnia

O tym jak się uczymy

Czy uczysz się jeszcze czegoś oprócz przedmiotów obowiązujących w twojej klasie?

Czy masz własny pokój (kącik do nauki)

Czas poświęcony na naukę dziennie

Zbadano uczniów Zespołu Szkół Ekonomiczno – Administracyjnych w Kole pod względem czasu poświęconego na naukę dziennie. Uczniowie ci spędzali przy książkach średnio 1 godzinę 47minut. Najczęściej uczniowie spędzali przy nauce 1 godzinę 42 minuty. ¼ uczniów badanych uczy się nie więcej niż 46 minut dziennie. 75% ankietowanych uczy się nie więcej niż 2 godziny 44 minuty dziennie a połowa na naukę nie poświęca więcej niż 1h 43’

Z czego najczęściej korzystasz ucząc się

Byłeś / byłaś kiedykolwiek na wagarach

O której godzinie zazwyczaj wracasz ze szkoły?

Średnia godzina powrotu uczniów ze szkoły to 1548 . Najczęstsza godzina powrotu uczniów ze szkoły to 1500. 25% z nas wracała ze szkoły wcześniej niż 1500. Połowa uczniów wracała ze szkoły wcześniej niż o1500 , a 75% - wcześniej niż o 1600.

O której godzinie zazwyczaj wychodzisz do szkoły?

Średnia godzina wyjścia uczniów do szkoły to 707. Najczęstsza godzina wyjścia uczniów do szkoły to 657. 25% badanych wychodziła do szkoły wcześniej niż o 643. Połowa z nas wychodziła do szkoły nie później niż o 709 a 75% uczniów wychodziło do szkoły wcześniej niż o 735.

W jaki sposób najczęściej spędzasz czas wolny

Kilka słów o tym co mamy przy sobie

Ile długopisów masz w tej chwili przy sobie

Średnia ilość długopisów, które uczniowie mięli przy sobie wynosiła 2,42 długopisa. Najczęściej uczniowie mieli przy sobie 1 długopis. 25% osób miała przy sobie mniej niż 1 długopis. Połowa osób miała przy sobie mniej niż 2 długopisy. 75% osób miało przy sobie mniej niż 4 długopisy.

Ile książek masz w tej chwili przy sobie

Średnia ilość książek, które uczniowie mięli przy sobie wynosiła 2,21 książek. Najczęstsza liczba książek, które uczniowie mieli przy sobie wynosiła 0. 25% osób miała przy sobie mniej niż 1 książkę. Połowa miała przy sobie mniej niż 2 książki. 75% osób miało przy sobie mniej niż 4 książki

Czy masz przy sobie kalkulator

Średnio co trzeci z uczniów nie ma przy sobie kalkulatora Średnio co trzeci z uczniów nie ma przy sobie kalkulatora. Chyba, że zapomniał o tym, który jest w telefonie komórkowym.

I na tym kończy się nasza ankieta

Podsumowanie …. Praca nad projektem nie była tak jak się na początku wydawało: lekka, szybka i przyjemna. Prowadząc badania statystyczne odczuliśmy na własnej skórze jak niełatwa to rzecz. Ułożenie rozsądnej ankiety, przeprowadzenie jej no i cała praca związana z opracowywaniem zebranych danych to czynności, które zabierają dużo czasu gdy się chce je solidnie wykonać, zwłaszcza, że nasza grupa projektowa uszczupliła się do dwóch osób. Nauczyliśmy się, że ankieta nie jest doskonałym narzędziem diagnostycznym. Cała ta praca była na pewno bardzo pouczająca. Oprócz zetknięcia się z zagadnieniami statystycznymi, mogliśmy przećwiczyć i podszkolić się w korzystaniu z pakietu MS Office. Mamy poczucie wykonania solidnego kawału roboty.

Podziękowania Dziękujemy wszystkim naszym koleżankom i kolegom ze szkoły, którzy rzetelnie wypełnili naszą długą ankietę (30 pytań, a w wielu z nich było kilka wariantów odpowiedzi). Dziękujemy naszym nauczycielom, którzy poświęcili czas na swoich lekcjach, aby te ankiety przeprowadzić. Dziękujemy pani Kasi za wsparcie w realizacji naszego projektu, cierpliwość, wyrozumiałość i odpowiedzi na nasze ciągle pojawiające się pytania.