INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pozwól pomóc swojej firmie! Informacje o systemie.
Advertisements

Rola i zadania systemów CRM w e-biznesie
Budowanie rozwiązań biznesowych na platformie MOSS 2007
Problemy zastosowania systemów ERP w działalności logistycznej
Architektura Systemów Informatycznych Zarządzania
INFORMATYZACJA FIRMY PRONAR
Systemy i sieci telekomunikacyjne 2
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Marek Fertsch Systemy planowania i sterowania produkcją 1
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
6. MRPII / ERP przeznaczenie i korzyści.
4. Ewolucja systemów informatycznych zarządzania (SIZ)
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Informatyczne systemy zarządzania produkcją i usługami
4. Informatyzacja logistyki (MRP/ERP/SOA)
LOGISTYKA międzynarodowa
Systemy zintegrowane klasy ERP
Typy systemów informacyjnych
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Systemy informatyczne jako produkt
InfinitERP prezentacja systemu.
Zintegrowane systemy informatyczne – Projekt systemu kadrowo-płacowego w firmie energetycznej Adam Woronowicz.
ALM (Asset Life Cycle Management) - wsparcie procesów biznesowych w obszarze zarządzania cyklem życia majątku. Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ i ZARZĄDZANIA
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
Koszty produkcji pod kontrolą z systemem SIMPLE.ERP
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie
Model referencyjny łańcucha dostaw
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
Epicor|Scala IT ma znaczenie Maciej Kowalik.
Plan biznesowy. Cele planu biznesowego: zmusza biznesmena do przemyślenia kwestii związanych z przedsiębiorstwem, rozważyć wszystkie kwestie związane.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Planowanie przepływów materiałów
Operacyjne sterowanie produkcją
Model łańcucha wartości
Wykład 1 Dr Agnieszka Tubis.
Informatyczne Systemy Zarządzania dr inż. Andrzej Macioł
Szkolenia E-Learning SIMP Consulting Stanisław Płaskowicki Dorota Płaskowicka.
Procesy wg QAD & DSR Przegląd obecnej oferty wsparcia procesów i przykłady zastosowań Paweł Daszkiewicz Dyrektor Realizacji Usług DSR sp. z o.o.
Program CRM + PTS (zarządzanie relacjami z klientami + moduł wsparcia technicznego dla branży przetwórstwa tworzyw sztucznych)
Informatyczne Systemy Zarządzania
System Informowania Kierownictwa – nowoczesne narzędzie wspomagające uzyskanie przewagi konkurencyjnej Piotr Bączek – Project.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Systemy informatyczne zarządzania
Budowa systemu informacyjnego
LOGISTYKA: sterowanie procesami przepływu wszelkich zasobów (materiałów, informacji, surowców, wyrobów gotowych, pracowników itd.) w ramach przedsiębiorstwa,
Kryteria wyboru systemów:
Zintegrowane systemy informatyczne
Zintegrowane systemy informatyczne
Zintegrowane systemy zarządzania Wprowadzenie do Business Intelligence dr Marian Krupa.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Departament Polityki Regionalnej / Wydział Zarządzania RPO/ Biuro Monitoringu i Sprawozdawczości RPO Propozycja poszerzenia katalogu dofinansowywanych.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
II stopień - Logistyka Specjalność: Zarządzanie Łańcuchem Dostaw.
Ewolucja i rozwój systemu MRP / MRPII / ERP
System ERP w mojej praktyce
Nowoczesne zarządzanie
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
Narzędzia CRM słownik pojęć
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Ewolucja i rozwój systemu MRP / MRPII / ERP
SYSTEMY ERP Piotr Stępniewski.
Zapis prezentacji:

INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW Powtórzenie

Istota Zintegrowanych Systemów Informatycznych: Działalność produkcyjna Wiedza i informacja biznesowa Czas Przewaga konkurencyjna Przedsiębiorstwa stają się przede wszystkim przetwórcami informacji biznesowej - konkurując jednocześnie o jej źródła.

Ewolucja systemów do wspomagania zarządzania: 1960 1970 1980 1990 2000 Czas systemy ewidencyjno-transakcyjne systemy informacyjno-decyzyjne systemy wspomagania decyzji systemy eksperckie systemy informowania kierownictwa systemy sztucznej inteligencji zintegrowane systemy informatyczne Stopień integracji

Ewolucja systemów zarządzania: MRP IC MRP II ERP ERP II 1960 1970 1980 1990 2000

Ewolucja systemów do wspomagania zarządzania - ERP: ERP (Enterprise Resource Planning) - Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa - jest zbiorem aplikacji adresowanym głównie do firm produkcyjnych (bez względu na rodzaj produkcji) zapewniających optymalizację zasobów i procesów wewnętrznych przedsiębiorstwa. ERP II - jest zbiorem specyficznych dla danej branży aplikacji, które generują wartości dla klientów i udziałowców poprzez udostępnienie i optymalizację procesów zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa jak i pomiędzy przedsiębiorstwami - partnerami.

Struktura ERP:

Korzyści z wdrożenia systemów ERP: Optymalizacja kosztów, dzięki możliwości ich śledzenia w rozbiciu na dowolnie zdefiniowane Miejsca Powstawania Kosztów. Poprawa cash-flow, poprzez śledzenie aktualnych i planowanych płatności, zobowiązań oraz należności. Poprawa współczynnika rotacji zapasów i materiałów w magazynach dzięki wykorzystaniu mechanizmów MRP. Ułatwienia w planowaniu, sterowaniu i monitorowaniu produkcji. Możliwość planowania krótko i długoterminowego na podstawie posiadanych informacji historycznych oraz sygnałów z rynku. Zmniejszenie pracochłonności wprowadzania informacji (wprowadzanie tylko w jednym miejscu), większe jej uporządkowanie oraz zwiększenie jakości przepływu i dostępu do informacji w ramach całego przedsiębiorstwa.

Moduł-CRM:

CRM - Customer Relationship Management Wspomaganie zarządzania relacjami z klientami : Dział marketingu przy pomocy systemu może przygotować kampanię marketingową promującą produkt. Na podstawie szczegółowej informacji o klientach (stanu i struktury rozrachunków, danych o decyzyjności rozmówcy, preferencjach czy historii kontaktów) następuje opracowanie strategii pozyskania klienta z wybranej branży. Generowane są listy klientów, do których wysyłane są oferty, materiały informacyjne (zastosowanie poczty elektronicznej). Dla wybranego klienta następuje skonfigurowanie wyrobu na życzenie, Po zatwierdzeniu ostatecznej oferty i zarejestrowaniu jej w systemie następuje sprzedaż. Obsługa klienta nie jest jednak zakończona, gdyż realizujemy serwis i przewidujemy możliwość reklamacji.