DANE INFORMACYJNE OBU GRUP

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
T: Oddziaływania grawitacyjne
Advertisements

Temat: O Newtonie i prawie powszechnej grawitacji.
Zasady dynamiki Newtona - Mechanika klasyczna
Opracował: Karol Kubat I kl.TŻ
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
KINEMATYKA Kinematyka zajmuje się związkami między położeniem, prędkością i przyspieszeniem badanej cząstki – nie obchodzi nas, skąd bierze się przyspieszenie.
Kinematyka.
I prawo dynamiki Jeśli cząstka nie oddziałuje z innymi cząstkami, to można znaleźć taki inercjalny układ odniesienia w którym przyspieszenie cząstki jest.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Nazwa szkoły: ZSO NR 5 GIMNAZJUM NR 17 ID grupy: 98/5_MF_G2 Opiekun: Jolanta Bogulas Kompetencja: Matematyczno- Fizyczna Temat projektowy: WSZECHOBECNY.
Jesteśmy z Lipna Nasza grupa składa się z 20 członków. Czuwa nad nami pani Barbara Dopiera. Wszyscy chodzimy do gimnazjum im. gen. Dezyderego Chłapowskiego.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: matematyczno-fizyczna.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Cele lekcji: Poznanie poglądów Arystotelesa na ruch ciał i ich spadanie. Poznanie wniosków wynikających z eksperymentów Galileusza. Wykazanie, że spadanie.
- obejmuje trzy województwa:
Opracowanie wyników pomiarów
Moja droga do szkoły.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Fizyka-Dynamika klasa 2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Opracowała Diana Iwańska
Ruch i jego opis Powtórzenie.
GIMNAZJUM IM. MIESZKA I W CEDYNI MATEMATYCZNO - FIZYCZNA
ZROZUMIEĆ RUCH Dane INFORMACYJNE Międzyszkolna Grupa Projektowa
Dane Informacyjne ID grupy: 97/41_UGP_2 Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku
Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
podsumowanie wiadomości
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Manowie ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Oddziaływania w przyrodzie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zależność siły ciężkości od masy Do sprężyny doczepiane są masy, sprężyny rozciąga się w jednakowych odstępach pod działaniem siły ciężkości.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Bez rysunków INFORMATYKA Plan wykładu ELEMENTY MECHANIKI KLASYCZNEJ
siła cz.I W części I prezentacji: definicja siły jednostka siły
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Dynamika.
Ruch w polu centralnym Siły centralne – siłę nazywamy centralną, gdy wszystkie kierunki Jej działania przecinają się w jednym punkcie – centrum siły a)
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
RUCH W prezentacji znajdziesz: podział ruchów (slajdy 3 – 7)
Ruch jednostajny prostoliniowy i jednostajnie zmienny Monika Jazurek
Elementy ruchu Względność ruchu.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Autor: Oskar Giczela kl. I TŻŚ. Jest to ruch, w którym zmienia się kierunek ruchu, a nie zmienia się wartość prędkości. Szczególnym przypadkiem tego ruchu.
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
1.
Ruch w polu centralnym Siły centralne – siłę nazywamy centralną, gdy wszystkie kierunki Jej działania przecinają się w jednym punkcie – centrum siły a)
Zapis prezentacji:

DANE INFORMACYJNE OBU GRUP Nazwa szkoły: ZSP w Golczewie ID grupy: 98/51_MF_G Opiekun: Magdalena Lisak – nauczyciel fizyki Kompetencja: Matematyka - Fizyka Temat projektowy w ramach MGP: „Ruch’’ Semestr/rok szkolny: semestr III , 2010/2011

RUCH W fizyce jest to zmiana położenia ciała odbywająca się w czasie względem określonego układu odniesienia.

Parametry opisujące ruch Przemieszczenie (zmiana położenia) – różnica między położeniem końcowym a początkowym Tor – linia, po której porusza się ciało Droga – długość odcinka toru Czas – różnica między chwilą końcową a początkową ruchu

Prawa rządzące ruchem Podstawowe prawa rządzące ruchem sformułował angielskie fizyk ,matematyk i astronom Izaak Newton (ur. 4 stycznia 1643, zm. 31 marca 1727) i uznawano je za dokładne do końca XIX wieku.

Prawo powszechnego ciążenia… W swoim słynnym dziele Philosophiae naturalis principia mathematica (1687 r.) przedstawił prawo powszechnego ciążenia,a także prawa ruchu leżące u podstaw mechaniki klasycznej. Niezależnie od Gottfrieda Leibniza przyczynił się do rozwoju rachunku różniczkowego i całkowego. Jako pierwszy wykazał, że te same prawa rządzą ruchem ciał na Ziemi jak i ruchem ciał niebieskich.

Prawo powszechnego ciążenia… Prawo powszechnego ciążenia, zwane także prawem powszechnego ciążenia Newtona, głosi, że każdy obiekt we wszechświecie przyciąga każdy inny obiekt z siłą, która jest wprost proporcjonalna do iloczynu ich mas i odwrotnie proporcjonalna do kwadratu odległości między ich środkami. Jest to ogólne prawo fizyczne, bazujące na empirycznych obserwacjach Newtona, które nazwał on indukcją (wpływem) Wchodzi ono w skład podstaw mechaniki klasycznej

Siłę oddziaływania między dwoma planetami możemy obliczyć z wzoru: F-siła oddziaływania (N) m-masa planety(kg) r-odległość między dwoma planetami (m) G- stała grawitacji wynosząca

Obecnie ruch ciał fizycznych opisują trzy teorie: Mechanika klasyczna – opisująca ruch obiektów niezbyt małych i poruszających się niezbyt szybko, Teoria względności: szczególna teoria względności – opisująca ruch ciał o prędkościach porównywalnych z prędkością światła, ale nie uwzględniająca grawitacji, ogólna teoria względności – uwzględniająca grawitację, Mechanika kwantowa – opisująca zachowanie się obiektów małych (atomy, cząstki subatomowe).

Klasyfikacja ruchów

Podział ze względu na tor ruchu: Prostoliniowy (poruszanie się po linii prostej), Krzywoliniowy (poruszanie się po linii krzywej), po okręgu – rozpatrywany jako najprostszy przypadek ruchu krzywoliniowego, po elipsie – ruch w polu sił centralnych, po paraboli – ruch w polu jednorodnym,

Podział ze względu na wartości prędkości: Jednostajny – prędkość nie zmienia się ( V=constans) Zmienny – prędkość zmienia się, jednostajnie zmienny – zmiany prędkości są jednakowe w jednakowych przedziałach czasu, przyspieszony – prędkość zwiększa się, opóźniony – prędkość maleje, niejednostajnie zmienny.

Wzory do obliczeń z przykladowego zeszytu:

Przykładowe zadania i doświadczenia: ruch jednostajny Oblicz z jaką prędkością poruszał się żółw ruchem jednostajnym jeśli w czasie 5 minut pokonał drogę 2 metrów. Dane: Szukane : Wzór: t=5min V=? V=s/t S=2m Rozwiązanie: V=2m/(5*60 s) V=0,007m/s Odp. Żółw poruszał się z prędkością 0,007 m/s.

Dziewczyny podczas doświadczenia: Ruch zmienny Dziewczyny podczas doświadczenia: Analiza przyspieszenia piłki nożnej , lekarskiej i koszykowej na odległości 5 metrów. Pomiar czasu był dokonywany pięciokrotnie dla każdej z piłek.

Prędkość i przyspieszenie obliczaliśmy ze wzorów: Pomiar 1 Piłka lekarska Prędkość i przyspieszenie obliczaliśmy ze wzorów: Lp. S(m) t(s) V(m/s) a (m/s2) 1 5 3,00 1,11 0,37 2 2,73 1,34 0,49 3 2,50 1,60 0,64 4 2,58 1,50 0,58 2,63 1,44 0,55 V=2s/t2 a=V/t Przyspieszenie średnie dla piłki lekarskiej wynosiło: 0,53 m/s2

Pomiar 2 Przyspieszenie średnie dla piłki nożnej wynosiło: 1,9 m/s2 Piłka nożna Przyspieszenie średnie dla piłki nożnej wynosiło: 1,9 m/s2 Lp. S(m) t(s) V(m/s) a (m/s2) 1 5 1,62 3,82 2,35 2 1,77 3,19 1,70 3 1,74 3,30 1,89 4 2,22 2,03 0,91 1,82 3,02 1,66

Pomiar 3 Piłka koszykowa Wniosek: Przyspieszenie średnie dla piłki koszykowej wynosiło: 1,57 m/s2 Wniosek: Zgodnie z drugą zasadą dynamiki największe przyspieszenie posiadało ciało o najmniejszej masie czyli piłka nożna. Lp. S(m) t(s) V(m/s) a (m/s2) 1 5 1,63 3,76 2,29 2 1,78 3,15 1,77 3 2,17 2,12 0,98 4 1,93 2,69 1,39 1,92 2,71 1,41

Doświadczenie 2 Swobodny spadek ciał Na przykładzie piłki obliczaliśmy przyspieszenie na Ziemi. Ilona wyznacza wysokość z jakiej spadać będzie ciało Następnie dokonujemy pomiaru czasu Z wzoru - Obliczamy g( przyspieszenie ziemskie)

Wyniki zestawiliśmy na tablicy

wnioski Z obliczeń naszych wynika, że przyspieszenie średnie wyniosło 5,37 m/s2. Z danych tabelarycznych wynika, że średnie przyspieszenie na Ziemi wynosi 9,81 m/s2 Błąd w Naszym wypadku wynikał z niedokładnego pomiaru czasu.

Doświadczenie 3 Co spadnie szybciej? Piłka lekarska czy koszykowa , jeśli posiadają taka samą objętość a inną masę. Odp. Obie piłki spadną równocześnie. wniosek: Na obydwa ciała działała tylko siła grawitacji, Nie zależy ona od masy poszczególnych ciał.

Doświadczenie 4 Pomiar prędkości dla ruchomych schodów s=7,7m , tśr.=34,5 V=s/t V śr.= 0,23 m/s

Ruch rowerzysty , pieszych Ruch obserwowaliśmy również podczas wycieczek, bo ruch nie jedno ma znaczenie… Ruch rowerzysty , pieszych Jazda samochodem

Ruch po okręgu – samochodu na rondzie Ruch cząsteczek powietrza-powiew wiatru we włosach

Wycieczka do zakładów chemicznych police W poszukiwaniu ruchu… Ruch wody w oczyszczalni zakładowej

Ruch jednostajny w autobusie Ruch mocznika w zbiorniku Swobodny spadek.. Ruch jednostajny w autobusie

Ruch drgający – rezonans mechaniczny Inne rodzaje ruchów Ruch obrotowy Ruch drgający – rezonans mechaniczny

Ruch obrotowy – siły w nim występujące.. Ruch powietrza Ruch obrotowy – siły w nim występujące..

Ruch obrotowy…

Elektryzowanie ciał( włosy) Przepływ ładunków elektrycznych Elektryzowanie ciał( włosy)

TO TEŻ JEST FORMA RUCHU reasumując RUCH TO ZDROWIE

OTO członkowie NASZEJ GRUPY  ! Anna Adamowicz Anna Okoń Joanna Szabat Zuzanna Pustelnik Kamil Botwina Dawid Łyko Natalia Jakowienko Piotr Wawrzyński Kamila Koperska Sebastian Kurczak Ilona Kurzawska Filip Folwarków

To my Z OPIEKUNKĄ panią magdaleną lisak 

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ !!