Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wielokąty i okręgi.
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Rutkach ID grupy:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipnicy
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
„Zbiory, relacje, funkcje”
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 5 w Poznaniu ID grupy: 98/30_mf_g2 Opiekun: Olga Jakubczyk Kompetencja: matematyczno-fizyczna Temat projektowy:
Te figury nie są symetryczne względem pewnej prostej
Techniki papieroplastyczne Kamila Korzekwa Paulina Grzyb kl. I b.
Symetrie.
GEOMETRIA PROJEKT WYKONALI: Wojciech Szmyd Tomasz Mucha.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Symetrie.
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Symetrie.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: 96/20 MP GR 2
Problemy rynku pracy..
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Filipowie
Geometria w Sztuce Dorian Wójtowicz i Szymon Sitkiewicz.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
← KOLEJNY SLAJD →.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Opracowała: Iwona Kowalik
SYMETRIE osiowa środkowa oś symetrii figury.
SYMETRIA.
Symetria wokół nas Wykonali: Joanna Cielec Patryk Garbarz
1.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
1. 6 Jeżeli figura jest symetryczna sama do siebie względem prostej a, to prostą a nazywamy osią symetrii tej figury. Figurę, która ma.
Autor: Marcin Różański
ORIGAMI. Co to jest origami? Origami – sztuka składania papieru, pochodząca z Chin, rozwinięta w Japonii i dlatego uważa się ją za tradycyjną sztukę japońską.
Symetrie Kliknij, aby kontynuować. SYMETRIE czyli równowaga i harmonia.
Curlicue - origami kinetyczne
Symetrie w życiu codziennym
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Fryderyka Chopina w Radominie ID grupy: 96/99_MP_G1 Opiekun: Elżbieta Wolniak Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Na tropach symetrii. Semestr/rok szkolny: V / 2011/2012

Cel główny projektu Rozwijanie umiejętności dostrzegania prawidłowości występujących w otaczającym nas świecie i opisywania ich z użyciem języka matematycznego.

Symetria względem punktu Punkty A i A’ są symetryczne do siebie względem punktu S, jeżeli punkt S jest środkiem odcinka AA’. |AS| = |A’S|

RYSUJEMY FIGURY SYMETRYCZNE WZGLĘDEM PUNKTU.

Środek symetrii figury. Jeżeli figura jest symetryczna sama do siebie względem punktu S, to punkt S nazywamy środkiem symetrii tej figury. Figurę, która ma środek symetrii, nazywamy figurą środkowosymetryczną.

Symetria względem prostej. Dwa punkty są symetryczne do siebie względem prostej k, jeżeli: -leżą na prostej prostopadłej do prostej k, -leżą po przeciwnych stronach prostej k, -leżą w równych odległościach od prostej k. Jeżeli punkt leży na prostej k, to jest symetryczny sam do siebie względem tej prostej.

Konstruowanie figur symetrycznych względem prostej.

Oś symetrii figury Jeżeli figura jest symetryczna sama do siebie względem prostej k, to prostą k nazywamy osią symetrii tej figury. Figurę, która ma oś symetrii, nazywamy figurą osiowosymetryczną.

Osie symetrii figur geometrycznych.

Konstruujemy osie symetrii figur geometrycznych.

Symetria w układzie współrzędnych.

Symetralna odcinka Symetralna odcinka AB to prosta prostopadła do prostej zawierającej odcinek AB i przechodząca przez jego środek.

Konstruujemy symetralną odcinka.

Dwusieczna kąta. Dwusieczna kąta – półprosta, o początku w wierzchołku kąta, która dzieli ten kąt na dwa kąty przystające. Dwusieczna jest zbiorem punktów równo odległych od ramion kąta i zawarta jest w jego osi symetrii.

Symetria w budowie cząsteczek pierwiastków i cząsteczek związków chemicznych.

Symetria we wzorach strukturalnych CZĄSTECZEK ZWIAZKÓW CHEMICZNYCH.

Symetria w budowie człowieka.

Symetria w budowie zwierząt.

Symetria w budowie roślin.

Symetria w naszym otoczeniu

Symetria w znakach drogowych

Symetria w znakach firm samochodowych.

Przykłady flag państwowych, które mają osie symetrii.

Przykłady herbów miast posiadających oś symetrii.

Symetria w wycinankach

Przykłady wyrazów, które mają oś symetrii.

Symetria w architekturze.

Gnomon. Jednym z najstarszych przyrządów astronomicznych jest gnomon. Historia wykorzystania gnomonu sięga starożytnej Grecji. Gnomon – to metalowy pręt lub słup rzucający cień na poziomą płaszczyznę. Obserwacja przy użyciu gnomonu umożliwia wyznaczenie południka miejscowego .

Wyznaczaliśmy południk miejscowy.

Origami Origami– sztuka składania papieru, pochodząca z Chin, rozwinięta w Japonii i dlatego uważa się ją za tradycyjną sztukę japońską. W XX w. ostatecznie ustalono reguły origami : punktem wyjścia ma być kwadratowa kartka papieru, której nie wolno ciąć, kleić i dodatkowo ozdabiać i z której poprzez zginanie tworzone są przestrzenne figury. Praktyka origami powstała ok. roku 700. Pierwotnie z papieru tworzono dekoracje na ceremonie religijne, jednak z biegiem czasu zaczęto przyozdabiać również domy.

Zajęcia z origami.

Nasze prace.

Podczas naszych zajęć poszerzyliśmy i utrwaliliśmy swoje wiadomości na temat symetrii. Rozwinęliśmy umiejętności dostrzegania symetrii w otaczającym świecie. Poznaliśmy sposób wyznaczania południka miejscowego. Zdobyliśmy wiadomości o japońskiej sztuce składania papieru- origami.

Dziękujemy wszystkim, którzy pomogli nam w realizacji tematu projektowego udzielając nam cennych wskazówek i dzieląc się z nami swoją wiedzą i umiejętnościami. Przy tworzeniu prezentacji wykorzystywaliśmy podręczniki szkolne, zasoby sieci Internet, pomoce dydaktyczne, broszury.

Dziękujemy za obejrzenie prezentacji.