Elementy systemu operacyjnego Materiały na zajęcia z dydaktyki informatyki Ewa Kołczyk
Własne środowisko SP – uczniowie pracują w środowisku przygotowanym pod względem sprzętowym i programowym GIM – porządkowanie własnych prac w folderach, instalacja programów, konfigurowanie własnego pulpitu LO – konfigurowanie własnego środowiska pracy na komputerze lokalnym i w sieci Ewa Kołczyk
Kolejność wprowadzania na zajęciach uruchomienie programu – skrót własny folder własny „wytwór” (nazwa pliku, wielkość, data) przeglądanie drzewa folderów porządkowanie własnych plików składowanie i kompresja pobieranie plików (ze strony, z folderu wspólnego) definiowanie własnego środowiska instalacja programów Ewa Kołczyk
Ćwiczenia Podchody informatyczne – listy ze wskazówkami rozmieszczone na dysku twardym Dopasowywanie plików do programów (skojarzenia plików, co w czym można otworzyć, konwertowanie) (patrz: podręczniki dla gimnazjum, pozycja 1 w podanym wykazie) Konkurs na najlepszy pulpit Instalowanie i deinstalowanie programów Ewa Kołczyk
Przygotowanie pracowni JEDNOLICIE Dysk twardy – tematycznie, hierarchicznie, osobno pliki prywatne i wspólne Elementy zapasowe Bezpieczeństwo Konta użytkowników i ochrona zasobów Łatwość odtworzenia stanu sprzed awarii Ułatwienia dla nauczyciela Ewa Kołczyk
Narzędzia sprawdzania obserwacja sprawdzian teoretyczny i praktyczny projekt - kryteria oceny odpowiedź ustna zadanie domowe praca na lekcji zeszyt uczniowski Ewa Kołczyk
Jakościowe określanie wymagań na stopnie dst – umie wykonać zadanie wg instrukcji (z pomocą nauczyciela) db – umie wykonać samodzielnie analogiczne zadanie bdb – umie samodzielnie zanalizować inne zadanie i wykorzystać w nim zdobyte umiejętności celująca – umie samodzielnie analizować zadania i rozpoznawać nowe funkcje i możliwości nieznanego oprogramowania Ewa Kołczyk
Przedmiotowy system oceniania wymagania (na poszczególne stopnie) regulamin (kontrakt) narzędzia oceny sposób ustalania oceny końcowej Ewa Kołczyk