Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
DANE INFORMACYJNE Dane dotyczące grupy ID grupy: Grupa G7 Lokalizacja: Gdańsk Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Od pomysłu do realizacji Semestr/rok szkolny: Letni
OD POMYSŁU DO REALIZACJI W semestrze letnim 2011 zajęliśmy się opracowaniem projektu dotyczącego wcielania własnych idei w życie. Skupiliśmy się głównie na opracowaniu poniższych założeń projektowych: Cele i założenia: poznanie praw rządzących współczesną gospodarką, rozwijanie twórczego i kreatywnego myślenia, poznanie technik autoprezentacji oraz negocjacji, zaznajomienie się ze znaczeniem mowy ciała w życiu codziennym oraz w kontaktach biznesowych, ćwiczenie swojej spostrzegawczości i błyskotliwości.
Współczesna gospodarka: Podczas pierwszych zajęć projektowych przypomnieliśmy sobie pojęcie globalna wioska (global village) oraz zapoznaliśmy się z pojęciem globalizacja Globalna wioska – pojęcie jakim określa się współczesny świat, w którym wszyscy wiedzą wszystko o wszystkich. Co to jest globalizacja? Globalizacja to coraz bardziej zaawansowany etap procesu umiędzynarodawiania działalności gospodarczej. Globalizacja wpłynęła na rozwój biznesu w Internecie (tzw. e- gospodarka).
Poznaliśmy także techniki autoprezentacji oraz negocjacji. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób zadbać o to, by osoby z którymi się spotykamy miały o nas jak najlepszą opinię, jak nie okazywać zaniepokojenia podczas rozmowy, na której efekcie bardzo nam zależy, jak poznać, że osoba z którą rozmawiamy nie jest z nami szczera, w jaki sposób nie dać się oszukać ani nie stracić podczas negocjowania warunków umów (np. umowy o pracę).
AUTOPREZENTACJA Jest to kontrolowanie przez jednostkę sposobu w jaki jest postrzegana przez innych (manipulowanie własnym wyglądem i wywieranym wrażeniem). Aby dobrze się zaprezentować należy: 1. Podawać tylko prawdziwe informacje. 2. Starać się zdobyć zaufanie odbiorcy. 3. Zachować autentyczność i życzliwość. 4. Być pewnym siebie. 5. Być entuzjastycznym, ale opanowanym. 6. Wykazać się wiedzą i doświadczeniem.
NEGOCJACJA I JEJ TECHNIKI: O negocjacjach mówimy gdy 2 lub więcej stron mają wspólne, ale też przeciwne interesy i pragną wypracować porozumienie korzystne dla obu stron. Cechy dobrego negocjatora: charyzma uczciwość poczucie humoru zdecydowanie cierpliwość obiektywność
MOWA CIAŁA Dowiedzieliśmy się jak ważnym czynnikiem w procesie komunikacji jest mowa ciała. To ona bowiem odpowiada za niemal 60% przekazywanej przez nas informacji.
Podczas zajęć projektowych ćwiczyliśmy też naszą spostrzegawczość (zadania sprawdzające bystrość naszego wzroku), umiejętność aktywnego słuchania (rozwiązywanie zadań tylko po wykonaniu notatek ze słuchu) oraz kształciliśmy umiejętność logicznego myślenia i wyciągania odpowiednich wniosków dzięki rozwiązywaniu zadań logicznych. Podczas przedostatnich zajęć projektowych wykorzystaliśmy zdobytą przez nas wiedzę podczas gry negocjacyjnej, którą wzorowaliśmy na projekcie O dwóch takich co negocjacje prowadzili reżyserii Pana Michała Chojnackiego.
ZADANIE NA LOGIKĘ Na przystanku w kolejce do autobusu stało sześć pań. Jedna z nich miała piękną torebkę z prawdziwej krokodylowej skóry i na niej srebrny monogram: jedną tylko literę. Była to pierwsza litera jej imienia i jednocześnie iej nazwiska. Jedna z pań w kolejce, pani Abacka, szyje sobie sukienki u tej samej krawcowej, co pani Barbara. Pani Ebacka stała w kolejce miedzy panią Anną a panią Cebacką. Pani Celina i pani Cabacka stały w kolejce najdalej od siebie. Pani Anna pracuje w tym samym biurze, co mąż pani Babackiej. Pani Barbara stała w kolejce pierwsza. Ani pani Czesława, ani pani Danuta nie nazywają się Abacka. Pani Dabacka stała w kolejce między panią Ewą a panią Babacką. Pani Cebacka stała w kolejce obok pani Barbary. Pani Danuta nie stała przedostatnia. Proszę podać imiona, nazwiska i kolejność wszystkich pań, które stały w kolejce do autobusu oraz odpowiedzieć na pytanie: która z nich ma torebkę z prawdziwej krokodylowej skóry? zadanie pobrane ze strony internetowej:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie