1 Jakie OC w PZU? 1 października 2007 r.
2 Agenda 1.Dlaczego kampania OC w PZU? 2.Zintegrowana komunikacja 3.Strategia komunikacji 4.Przebojowa komunikacja! Agenda
3 Status Nowelizacja ustawy – tzw. podatek Religi. Obowiązek ubezpieczyciela odprowadzania ryczałtu na rzecz Narodowego Funduszu Zdrowia ze składek OC kierowców. W odpowiedzi na sytuację rynkową PZU przygotowało…
4 Zintegrowana komunikacja … silną komunikację o dużym zasięgu termin: od 1 do 28 października: telewizja: TVP, TVN, TVN7, TVP3, AT Media, TVN24, Discovery, TVN Turbo, radio: PR3, RMF FM, Radio ZET, Złote Przeboje, Roxy FM, TOK FM, WaWa, RMF Classic, internet: silna kampania o szerokim zasięgu wykorzystująca niestandardowe formaty reklamowe Skala komunikacji zaplanowana w ten sposób, by dotarła ona do maksymalnie dużego grona odbiorców. Wszystko po to by udowodnić, iż …
5 Strategia komunikacji PZU to pewny partner ze stabilną ofertą, podstawą relacji PZU z Klientami jest zaufanie, wiarygodność i bezpieczeństwo. By temu sprostać podjęliśmy ważną decyzję …
6 Przebojowa komunikacja!
7 Wyniki Finansowe Wyniki finansowe i wzrost wydajności PZU predestynują ubezpieczyciela do coraz silniejszej konkurencji
8 WYNIK FINANSOWY NETTO (mln PLN) *dla lepszej porównywalności danych pomiędzy latami w wyniku netto PZU SA nie ujęto dywidendy z PZU Życie SA I-VI 2006 I-VI 2007 Zmiana (%) Komentarz Grupa PZU PZU SA PZU Życie SA PTE PZU SA +71,3 +23,8 +132,4 +13,6 Znacząca poprawa wyników finansowych wszystkich spółek Grupy PZU Wzrost wyniku netto Grupy PZU jest spowodowany dobrymi wynikami technicznymi i wynikami z działalności lokacyjnej spółek ubezpieczeniowych Bardzo wysoka dynamika zysku netto – wzrost na poziomie Grupy w I półroczu o ponad miliard złotych tj. ponad 71 p.p
9 SKŁADKA PRZYPISANA BRUTTO PZU SA (mln PLN) Wzrost przypisu składki spowodowany jest wyższym przypisem składki z ubezpieczeń w grupach: Autocasco, Finansowe, Majątkowe, OC poza komunikacyjne, Rolne i Wypadkowe Przypis składki Zmiana (%) +2,9% źródło: Grupa PZU Pozostałe ubezpieczenia OC komunikacyjne Autocasco -2,4 +2,7 +8,
10 KOSZTY DZIAŁALNOSCI UBEZPIECZENIOWEJ PZU SA Zmiana (%) (mln PLN) Wzrost kosztów akwizycji netto w PZU SA jest rezultatem m.in. zmiany struktury portfela ubezpieczeń oraz mniejszymi niż w 2006 roku wpływami z tytułu prowizji reasekuracyjnych. Spadek kosztów administracyjnych o blisko 25 mln PLN, tj. 4,9 p.p. +7,5% 905 Koszty akwizycji Koszty administracyjne +23,4 -4,9 973 źródło: Grupa PZU
11 WSKAŹNIK MIESZANY PZU SA (%) 82,6% 86,9% +4,3 p.p. Utrzymywanie niskiego poziomu wskaźnika mieszanego (w I półroczu 2007 roku wyniósł 86,9 proc.), jest potwierdzeniem wysokiej rentowności działalności ubezpieczeniowej PZU SA. W I półroczu 2007 roku zanotowany został zdecydowany spadek wskaźnika kosztów administracyjnych. Wzrost wskaźnika kosztów akwizycji spowodowany zmianami w strukturze portfela ubezpieczeń oraz mniejszymi niż w ubiegłym roku wartością prowizji reasekuracyjnych. Zmiana (p.p.) Wskaźnik kosztów akwizycji Wskaźnik mieszany Wskaźnik szkodowości Wskaźnik kosztów admin. +2,2 +3,1 -1,0 źródło: Grupa PZU 57,6% 60,7% 11,0% 13,2% 14,0% 13,0% I-VI 2006I-VI 2007
12 Wskaźnik mieszany w 1 połowie 2007 r. Źródło: Axa, Allianz, Lloyds, PZU SA - publikacje z wynikami za 1H2007 PZU SA I NAJWIĘKSI UBEZPIECZYCIELE (%)
13 Udział w rynku a wynik techniczny i wynik finansowy (1 połowa 2007 r.) Źródło: PZU SA Udział PZU SA w rynku OC komunikacyjnego Udział PZU SA w wyniku finansowym netto Udział PZU SA w wyniku technicznym
14 WSKAŹNIKI BEZPIECZEŃSTWA PZU SA źródło: Grupa PZU I-VI 2006I-VI 2007 Zmiana Komentarz Wskaźniki pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi Stopień pokrycia rezerw aktywami Jeden z najwyższych w UE poziom wskaźnika pokrycia marginesu wypłacalności, mierzonego zgodnie z wymogami Solvency I. +344,5 p.p. +22,7 p.p. 806,3% 155,4% 178,1% 1150,8%
15 Misja PZU Jesteśmy instytucją finansową, która milionom klientów będzie oferowała usługi za rozsądną cenę