Uczeń z trudnościami - problem czy wyzwanie?.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
BIBLIOTEKA PRZYSZŁOŚCI
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
„Zero” tolerancji dla przemocy
ROK 2012-ROK-iem JANUSZA KORCZAKA
Wychowanie dziecka według Janusza Korczaka
Janusz Korczak.
JANUSZ KORCZAK Poznaj siebie , zanim zechcesz dzieci poznać.
Punkt Przedszkolny w Momotach Górnych
Janusz Korczak (Henryk Goldszmit) (1878 lub 1879 – 1942 )
Co to jest naruszenie nietykalność cielesnej ?
Adoracja Eucharystyczna
Janusz Korczak.
Małgorzata Dereszowska
20 reguł dobrego wychowania dzieci.
Możesz nie wierzyć, ale te rady są naprawdę znakomite!
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
JANUSZ KORCZAK ,,Dziecko chce być dobre
Janusz Korczak Henryk Goldszmit
INSTRUKCJA NA UDANE MAŁŻEŃSTWO.
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Klasy pod opieką Pedagoga Szkolnego mgr Marta Zawadzka
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
„Co najbardziej dziwi Cię w ludziach?..."
CHWILE Są takie chwile w życiu, kiedy tęsknisz za kimś tak bardzo, że chciałbyś urzeczywistnić swoje marzenia i móc przytulić tę ukochaną osobę do siebie.
przypadku prześladowania
O korzeniach i skrzydłach…
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE i w drodze do szkoły
Przyjmij Jezusa jako Pana!.
AUTYZM INNY NIE ZNACZY GORSZY
Placówki specjalistyczne świadczące pomoc Szkole, Rodzinie i Uczniowi
Problemy współczesnej młodzieży
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Szkolny system wychowawczy
Zachowania agresywne uczniów - dane z ewaluacji zewnętrznej w szkołach.
NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI JAK MĄDRZE KOCHAĆ.
WYCHOWAWCA –JAK BUDOWAĆ AUTORYTET
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Bądź mym przyjacielem JJ.
Ankieta została przeprowadzona w klasach licealnych. Klasom 1 i 2 zostało zadane 5 pytań, natomiast klasie 3 9 pytań. Łącznie było 182 ankiet. Oto wyniki.
Pytanie 2: Czy lubisz uczyć się j.angielskiego? Dzieci bez dyslekcji Dzieci z dyslekcją 1.Czasami30%42% 2.Tak66%33% 3.Nie4%25% Wniosek: Więcej dzieci z.
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Bliżej siebie- dalej od narkotyków i dopalaczy
Szkoła bez przemocy.
APEL TWOJEGO DZIECKA. NN ie psuj mnie, dając mi wszystko, o co cię proszę. Niektórymi prośbami wystawiam cię jedynie na próbę.  Nie psuj mnie, …wystawiam.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Prawa dziecka.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Bóg Czy kiedykolwiek miałeś pragnienie zrobienia czegoś szczególnego dla kogoś, kogo kochasz?
Wiem, jak się należy zachować
Podstawowe umiejętności pomagania
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Rodzinna szansa na sukces
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
CHWILE Są takie chwile w życiu, kiedy tęsknisz za kimś tak bardzo, że chciałbyś urzeczywistnić swoje marzenia i móc przytulić tę ukochaną osobę do siebie.
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
„MOJE PRAWA I OBOWIĄZKI.” PRAWA DZIECKA W UJĘCIU JANUSZA KORCZAKA
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Spotkanie ze Słowem Mk 12, Z Ewangelii według świętego Marka:
CHWILE Są takie chwile w życiu, kiedy tęsknisz za kimś tak bardzo, że chciałbyś urzeczywistnić swoje marzenia i móc przytulić tę ukochaną osobę do siebie.
Zapis prezentacji:

Uczeń z trudnościami - problem czy wyzwanie?

Prośba dziecka- Janusz Korczak

Nie psuj mnie. Dobrze wiem, że nie powinienem mieć tego wszystkiego, czego się domagam. To tylko próba sił z mojej strony.

Nie bój się stanowczości Nie bój się stanowczości. Właśnie tego potrzebuję – poczucia bezpieczeństwa.

Nie zwracaj mi uwagi przy innych ludziach, jeśli nie jest to absolutnie konieczne. O wiele bardziej przejmuję się tym, co mówisz, jeśli rozmawiamy w cztery oczy.

Nie chroń mnie przed konsekwencjami Nie chroń mnie przed konsekwencjami. Czasami dobrze jest nauczyć się rzeczy bolesnych i nieprzyjemnych.

Nie dawaj mi obietnic bez pokrycia Nie dawaj mi obietnic bez pokrycia. Czuję się przeraźliwie tłamszony, kiedy nic z tego wszystkiego nie wychodzi.

Nie zapominaj, że jeszcze trudno mi jest precyzyjnie wyrazić myśli Nie zapominaj, że jeszcze trudno mi jest precyzyjnie wyrazić myśli. To dlatego nie zawsze się rozumiemy.

Nie bądź niekonsekwentny Nie bądź niekonsekwentny. To mnie ogłupia i wtedy tracę całą moją wiarę w ciebie.

Nie odtrącaj mnie, gdy dręczę cię pytaniami Nie odtrącaj mnie, gdy dręczę cię pytaniami. Może się wkrótce okazać, że zamiast prosić cię o wyjaśnienia, poszukam ich gdzie indziej.

Nie rób z siebie nieskazitelnego ideału Nie rób z siebie nieskazitelnego ideału. Prawda na twój temat byłaby w przyszłości nie do zniesienia. Nie wyobrażaj sobie, iż przepraszając mnie stracisz autorytet. Za uczciwą grę umiem podziękować miłością, o jakiej nawet ci się nie śniło.

ZAKRES SZKOLENIA Dysleksja, dysgrafia i dysortografia ADHD – dziecko z nadpobudliwością z deficytami uwagi Stres i sposoby radzenia sobie z nim Motywacja do nauki Agresja i przemoc w szkole

Szkoła Podstawowa Czajkowa Padew Narodowa Złotniki Chrząstów Grochowe Kiełków Zdziarzec Grochowe Wampierzów Tuszów Narodowy

Zespół Szkół Wola Mielecka Chorzelów

Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Rzemieniu

PODSUMOWANIE

Szkolenie część praktyczna część teoretyczna część praktyczna

Dziecko - Uczeń Rodzic Nauczyciel

Motywacja do nauki

WIEK UCZNIÓW ILOŚĆ UCZNIÓW AGRESJA

Uczeń z trudnościami - problem czy wyzwanie?