Dyscyplina i zwinność w projektach informatycznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Agile w praktyce, czyli jak to robimy naprawdę
Advertisements

Kamil Markuszewski Mateusz Mikłuszka
Programowanie Ekstemalne
Inżynieria Oprogramowania
Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania
Programowanie Ekstremalne
Role w zespole projektowym
Projektowanie i zarządzanie projektami MPA
Zarządzanie przedsięwzięciami i PRINCE2
EXtreme Programming » Magdalena Tchorzewska.
Jerzy Nawrocki Piotr Pawałowski Krzysztof Pospiech
Na Etapie Inżynierii Wymagań
Lekkie metodyki programowania: Szansa czy zagrożenie?
Organizacja Przedsięwzięć Programistycznych Wykład 7, 27.II.03
Inżynieria oprogramowania II Wykład 5 Standardy serii ISO 9000
Inżynieria oprogramowania II Wykład 4 Normy serii ISO 9000
Zwinne metodyki programowania
Szacowanie rozmiaru i pracochłonności
(c) Jerzy Nawrocki Jerzy Nawrocki
Inżynieria oprogramowania II Wykład 12 Projekty dyplomowe
Wprowadzenie do przedmiotu
Informatyka jako dziedzina wiedzy
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Standardy serii ISO Inżynieria oprogramowania II Wykład.
Zwinne metodyki programowania Copyright, 2006 © Jerzy R. Nawrocki Inżynieria oprogramowania.
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Kontrola jakości oprogramowania Inżynieria oprogramowania.
Wykład 1 Inżynieria oprogramowania II Wykład 1 Wprowadzenie
Inżynieria Oprogramowania Copyright, 2002 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki.
Szacowanie rozmiaru i pracochłonności
Personal Software Process
XPrince: Równoważenie zwinności i dyscypliny
J. Nawrocki, Inżynieria oprog. Plan wykładu Praktyki XP Wcześniejsze badania Personal Software Process eXtremme Programming Opis eksperymentu WynikiPodsumowanie.
Analiza i walidacja wymagań
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Zbieranie wymagań Analiza systemów informatycznych Wykład.
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie Analiza systemów informatycznych Wykład.
Inżynieria oprogramowania II Wykład 10 PRINCE2 i TSP
Modelowanie i architektura
Testy akceptacyjne Analiza systemów informatycznych Wykład 9
Modelowanie i język UML
Dyscyplina i zwinność w projektach informatycznych (cz. 2)
Informatyka jako dziedzina wiedzy Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Informatyka jako dziedzina wiedzy Copyright, 2005 © Jerzy R. Nawrocki Wstęp.
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Personal Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
Testowanie oprogramowania
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Szacowanie rozmiaru i pracochłonności Inżynieria oprogramowania.
Komunikacja poprzez Internet
Zarządzanie przedsięwzięciami i PRINCE2
Życiorys mgr inż. Katarzyna Łukasiewicz Katedra Inżynierii Oprogramowania WETI PG Urodzona: r. Wykształcenie: 2010 – obecnie studia doktoranckie.
Metodyki Lekkie Agile Methodologies
Zarządzanie projektem systemu informatycznego
Specjalista do spraw odnawialnych źródeł energii
Inżynieria Oprogramowania Copyright, 2001 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki.
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Kontrola jakości oprogramowania Inżynieria oprogramowania.
Informatyka jako dziedzina wiedzy Copyright, 2005 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
1 PROINFO System zarządzania informacją o przedsięwzięciu informatycznym Seminarium dyplomowe 2004 WIiZ Politechnika Poznańska.
ŁUKASZ DZWONKOWSKI Modele zwinne i ekstremalne. Podejście tradycyjne
(c) Jerzy Nawrocki Jerzy Nawrocki
PROINFO System zarządzania informacją o przedsięwzięciu informatycznym Seminarium dyplomowe 2004 WIiZ Politechnika Poznańska.
(c) Jerzy Nawrocki Jerzy Nawrocki
Analiza ryzyka Analiza systemów inf. Wykład 14
Agile Manifesto Manifest Zwinnego Wytwarzania Oprogramowania
Wprowadzenie do teoretycznych podstaw informatyki Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
Innowacyjne metody zarządzania jakością oprogramowania, Zarządzanie ryzykiem w metodyce PRINCE2 Jerzy Nawrocki
Od badań uczelnianych do innowacyjności w firmach Instytut Informatyki, Politechnika Poznańska Seminarium projektu InMoST 28 października 2005 Instytut.
POLITECHNIKA POZNAŃSKA, WYDZIAŁ INŻYNIERII ZARZĄDZANIA
Wprowadzenie do teoretycznych podstaw informatyki
POLITECHNIKA POZNAŃSKA, WYDZIAŁ INŻYNIERII ZARZĄDZANIA
Jerzy Nawrocki Adam Wojciechowski
Inżynieria oprogramowania II Wykład 5 Model CMMI
Zapis prezentacji:

Dyscyplina i zwinność w projektach informatycznych Analiza systemów informatycznych Wykład 5 Dyscyplina i zwinność w projektach informatycznych „Trabrennen” w Austrii Jerzy.Nawrocki@put.poznan.pl www.cs.put.poznan.pl/jnawrocki/wsb-asi

Kryzys oprogramowania Syndrom LOOP Loop Loop is dangerous. L O P ate oor quality ver budget vertime J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

Podejście bazujące na dyscyplinie Więcej dyscypliny! Wymag. Projekt Kod Testy 1 2 3 4 5 CMM IEEE Std ISO 9000 J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

Dyscyplina w zarządzaniu projektami Managing Successful Projects with PRINCE 2 1975: PROMPT, Simpact Systems Ltd 1979: PROMPT staje się standardem CCTA CCTA = the Central Computer and Telecommunications Agency, UK 1989: CCTA wprowadza PRINCE PRINCE = PRojects IN Controlled Environments 1996: CCTA publikuje PRINCE2 J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

Nadmierna dyscyplina zabija inicjatywę i elastyczność J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

Zwinne wytwarzanie oprogramowania – lata 90-te O K Działające oprogr. Ludzie i komunikacja Współpracujący klient Reagowanie na zmiany Tommorow or never! J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

"XP jest dzisiaj najważniejszym ruchem w IO." Extreme Programming (XP) = lekka (zwinna) metodyka rozwoju oprogramowania "XP jest dzisiaj najważniejszym ruchem w IO." Tom DeMarco J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

Silna orientacja na klienta Przyrosty i krótkie wydania XP Cenne praktyki XP: Silna orientacja na klienta Przyrosty i krótkie wydania Testy przed kodowaniem Refaktoryzacja Gra planistyczna etc. J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

XP No silver bullet! Frederick P. Brooks IBM OS/360 Manager (1964-65) J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

Założenie „on-site customer” Brak spisanej dokumentacji Słabości Dyscyplina (Celebra ) Zwinność (XP) Nadmiar papierów Powolny proces decyz. Mała elastyczność Opór przed zmianą Założenie „on-site customer” Brak spisanej dokumentacji Zbyt krótka perspektywa planu J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

Rozwiązanie Barry Boehm Richard Turner Balancing Agility and Discipline A Guide for the Perplexed „każde skuteczne przedsięwzięcie w zmieniającym się świecie wymaga zarówno zwinności, jak i dyscypliny” Addison-Wesley, 2004. J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

Studio Rozwoju Oprogramowania Politechnika Poznańska Wydział Informatyki i Zarządzania Studio Rozwoju Oprogramowania (od 1998) Produkty programist. Transfer technologii: Dobre praktyki Metody i narzędzia Wzorce dokumentów J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

Rational Unified Process Źródła XPrince PRINCE 2 Rational Unified Process XPrince eXtreme Programming in controlled environments XP J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

„Trabrennen” w Austrii Plan prezentacji Wstęp Struktura zespołu Cykl życia projektu Inżynieria wymagań i UC Workbench Rozwój oprogramowania Na następnym wykładzie „Trabrennen” w Austrii J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

„Trabrennen” w Austrii Plan prezentacji Wstęp Struktura zespołu Cykl życia projektu Inżynieria wymagań i UC Workbench Rozwój oprogramowania „Trabrennen” w Austrii J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

Zespół XP Klient Tester Coach Programiści Tracker J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

Zespół Zarządzania Projektem w PRINCE2 Komitet sterujący Główny użytkownik Przewodn. Główny dostawca J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

Zespół Zarządzania Projektem w PRINCE2 Komitet sterujący Główny użytkownik Przewodn. Główny dostawca Raport Plan Kierownik projektu J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

Zespół Zarządzania Projektem w PRINCE2 Komitet sterujący Główny użytkownik Przewodn. Główny dostawca Raport Nadzór projektu Plan Kierownik projektu J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

Zespół Zarządzania Projektem w PRINCE2 Komitet sterujący Główny użytkownik Przewodn. Główny dostawca Raport Nadzór projektu Plan Kierownik projektu Grupa zad. Wsparcie projektu Raport Kierownik Zespołu Kierownik zesp. Kierownik Zespołu J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

Role w RUP Kierownik projektu Tester Architekt Programista Analityk J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

Zespół XPrince Prince2 Komitet sterujący Główny użytkownik Przewodn. Główny dostawca Nadzór projektu Kierownik = Coach XP Analityk=Klient Architekt Kierownik Zespołu Programiści Kierownik Zespołu J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

At last! Podsumowanie Manifest zwinności Programowanie Ekstremalne XPrince = kombinacja XP z PRINCE2 i RUP Zespół w PRINCE2, XP, RUP i XPrince. J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)

Pytania? ? J.Nawrocki, Dyscyplina i zwinność (1)