ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU

Zarządzanie projektem informatycznym ZPR
JAKOŚĆ & Metody Jej Pomiaru
Zarządzanie przedsięwzięciami i PRINCE2
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
Norma modelowa ISO 9001.
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Struktura SYSTEMU Jacek Węglarczyk.
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Węgiel jako wyrób Jacek Węglarczyk.
Jerzy Nawrocki Piotr Pawałowski Krzysztof Pospiech
Na Etapie Inżynierii Wymagań
Lekkie metodyki programowania: Szansa czy zagrożenie?
Inżynieria oprogramowania II Wykład 5 Standardy serii ISO 9000
Inżynieria oprogramowania Copyright, 2000 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki.
Inżynieria oprogramowania II Wykład 12 Projekty dyplomowe
Model dojrzałości CMMI
Inżynieria Oprogramowania Copyright, 2002 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki.
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Zbieranie wymagań Analiza systemów informatycznych Wykład.
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie Analiza systemów informatycznych Wykład.
Testy akceptacyjne Analiza systemów informatycznych Wykład 9
Modelowanie i język UML
Zarządzanie przedsięwzięciami i PRINCE2
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
1 Ankietowe badania innowacyjności Community Innovation Survey mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania Informacji mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania.
Jarosław Kuchta Jakość Oprogramowania
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
Model jakości CMM/CMMI
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
C.d. wstępu do tematyki RUP
Dr Mariusz Maciejczak Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
Adam Walicki - 30 września 2010
Norma PN-EN ISO 9001 Wymagania.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Niemiecki proces certyfikacji przyłączy elektroenergetycznych
Zarządzanie jakością projektu
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Zarządzanie projektami
SYSTEM JAKOŚCI Audit wewnętrzny
Przedstawienie nowego produktu
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zarządzanie projektem informatycznym
Pomiary procesów programistycznych Copyright, 2002 © Jerzy R. Nawrocki Zarządzanie jakością.
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Systemy informatyczne
1 Ankietowe badania innowacyjności Community Innovation Survey mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania Informacji mgr Izabela Kijeńska Ośrodek Przetwarzania.
1 PROINFO System zarządzania informacją o przedsięwzięciu informatycznym Seminarium dyplomowe 2004 WIiZ Politechnika Poznańska.
Cel wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) (prowadzący: prof.nadzw.dr hab.Zofia Zymonik) Zdobycie przez studenta podstawowych umiejętności.
PROINFO System zarządzania informacją o przedsięwzięciu informatycznym Seminarium dyplomowe 2004 WIiZ Politechnika Poznańska.
PKJPA Program Kontroli Jakości Pracy Ankieterów Funkcjonowanie i znaczenie standardów realizacji na rynku badawczym
Dodatkowe slajdy (Koszty jakości)
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Jakość i niezawodność systemu informacyjnego. Ludzie zaangażowani w działalność biznesową używają coraz intensywniej coraz większej liczby komputerów.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Ocena poziomu dojrzałości wielkopolskich przedsiębiorstw w odniesieniu do modelu CMMI
1 „ Doświadczenie w stosowaniu modelu zarządzania INK w polskiej policji ” Tadeusz Zawistowski.
Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny rok Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny.
Metoda weryfikacji zakresu wdrożenia standardu ISO w przedsiębiorstwach Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja Termin i.
Zarządzanie projektami informatycznymi
Jerzy Nawrocki Adam Wojciechowski
Zapis prezentacji:

ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość Maciej Dorsz Jerzy Nawrocki Politechnika Poznańska

ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość Plan Próba oceny nowych wersji modeli, znalezienia cech wspólnych, jak i różnic Jak faktycznie przedstawia się poziom dojrzałości procesów wytwórczych w poznańskich firmach informatycznych ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość

CMMI. Reprezentacja poziomowa Poziomy: 5. Optymalizujący 4. Zarządzany ilościowo 3. Zdefiniowany 2. Zarządzany 1. Początkowy ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość

ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI Porównanie - metodyka ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI Poziom: Zarządzany (drugi) Obszar: Planowanie przedsięwzięcia Praktyka: Ustanów plan projektu Odpowiednik w ISO 9001:2000: 7.3.1 Planowanie projektowania i rozwoju „organizacja powinna określić etapy projektowania i rozwoju” ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość

ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość Porównanie - wykres Obszar: Planowanie przedsięwzięcia Praktyka: Zaplanuj zaangażowanie uczestników projektu Odpowiednik w ISO 9001:2000: 6.1 oraz 7.3.1c Zapewnienie zasobów Przypisanie odpowiedzialności w fazie projektowania ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość

ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość Porównanie - wykres ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość

ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość Porównanie - wyniki ISO 9001:2000 CMMI 22 strony poziom abstrakcji opisów 22 strony poziom abstrakcji opisów 688 stron . produkt. . . podejście procesowe klient / organizacja centrum uwagi klient / organizacja centrum uwagi . walidacja oraz weryfikacja produktów analiza gromadzonych danych ciągłe doskonalenie ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość

Kwestionariusz ankiety: CMMI a poznańska rzeczywistość Kwestionariusz ankiety: CMMI na poziomie drugim ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość

ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość 11 firm informatycznych 1 8 2 ISO 9001:2000 17 pracowników 18 pracowników > 30 pracowników ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość

ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość Wartości średnie spełnienia wymagań CMMI na poziomie drugim dla obszarów procesów Zarządzanie podzleceniami Zarządzanie konfiguracją Zapewnienie jakości Pomiary i analiza Monitorowanie i kontrola Planowanie przedsięwzięcia Zarządzanie wymaganiami % ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość

ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość Wartości średnie spełnienia wymagań CMMI na poziomie drugim dla obszarów procesów Zarządzanie podzleceniami Zarządzanie konfiguracją Zapewnienie jakości Pomiary i analiza Monitorowanie i kontrola Planowanie przedsięwzięcia Zarządzanie wymaganiami % ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość

ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość Wartości średnie spełnienia wymagań CMMI na poziomie drugim przez badane firmy % ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość

ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość Podsumowanie Pomimo różnic ISO 9001:2000 i CMMI posiadają bardzo wiele cech wspólnych Posiadanie certyfikatu ISO 9001:2000 nie musi oznaczać zgodności z CMMI na poziomie drugim potwierdzono przeprowadzonym badaniem Spoglądając z perspektywy modelu CMMI poddane badaniu firmy poznańskie wymagają ogromnego wkładu pracy pro-jakościowej ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość

ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość dziękujemy za uwagę... Kontakt: Maciej.Dorsz@pbpolsoft.com.pl ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość