Jak rozwój technologii informatycznych zmieni nasze życie za lat?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Advertisements

Najnowsze trendy w grach Paweł Sasko. 49% 25% 26% Obecnie średnia wieku statystycznego gracza w USA wynosi 32 lata.
przetwarzaniu informacji
KODEKS 2.0.
Lev Manovich Język nowych mediów
Informatyka jako dziedzina wiedzy Copyright, 2000 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Cyberprzyszłość fantastyczna
Historia powstania sieci INTERNET
Dokąd zmierza świat? Technologia - człowiek - społeczeństwo, nadzieje i zagrożenia Andrzej Zybertowicz, Edwin Bendyk, Włodzisław Duch Instytut Socjologii.
Przyszły rozwój inteligencji
Internet jako ocean informacji
Zagrożenia komputerowe dla dzieci
Biblioteka Miejskiego Zespołu Szkół nr 4 im
Historia komputerów Autor: mgr Elżbieta Mazurowska
System operacyjny i jego usługi
Życie nastolatka.
a przekonamy się w jak wielu miejscach są wykorzystywane
Co to jest Internet? home Wykonał: Michał Kęska.
TECHNOLOGIA INFORMACYJNA
Sztuczna Inteligencja
Lego Mindstorm NXT Grzegorz Cyganiuk.
Biofizyka Aparatura analityczna
Komunikatory w dzisiejszym życiu….
Zastosowania Informatyki
Otoczenie technologiczne przedsiębiorstwa
Zapamiętywanie- czy może być jedynym celem kształcenia?
W 2010 r. komputery staną się niewidzialne, zaś w 2020 r. za 1000 USD można kupić komputer, którego moc obliczeniowa sięgnie 10 kwadrylionów operacji.
Wykonał: Michał Kęska. Wydaje Ci się, że wiesz co to jest Internet?
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków. W czasach gdy… …podnoszenie kwalifikacji decyduje o sukcesie zawodowym pracownika i efektywności przedsiębiorstwa.
 Karta sieciowa to urządzenie odpowiedzialne za wysyłanie i odbieranie danych w sieciach LAN. Każdy komputer, który ma korzystać z dobrodziejstw sieci,
BUDOWA I ZASADA DZIAŁANIA
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków. W czasach gdy… …podnoszenie kwalifikacji decyduje o sukcesie zawodowym pracownika i efektywności przedsiębiorstwa.
OD MOWY DO INTERNETU.
Sposoby komunikacji.
Historia komunikacji..
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Metody komunikacji.
Komunikacja.
Spis treści 1. Czasy kiedy człowiek nie potrafił jeszcze mówić. 2. Od chwili kiedy już mówił do czasów wynalezienia elektryczności. 3. Od elektryczności.
Komunikacja jest to proces przekazywania informacji pomiędzy jej uczestnikami.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
METODY KOMUNIKACJI.
Wymiana informacji między ludźmi od początku istnienia ludzkości była warunkiem ich wspólnego bytowania. Bez komunikacji rozwój byłby praktycznie niemożliwy,
Metody komunikacji. Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od.
BLISKĄ I DALEKĄ. Komunikacja to proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Ludzie od zawsze odczuwali potrzebę komunikowania się.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
Inspiracje mądrego korzystania z Internetu na rzecz dzieci i młodzieży
Komunikacja.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Metody komunikacji.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Metody komunikacji.
Nikoletta Gabinek. Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Umożliwiła.
Metody Komunikacji.
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków. W czasach gdy… …podnoszenie kwalifikacji decyduje o sukcesie zawodowym pracownika i efektywności przedsiębiorstwa.
Powstanie cywilizacji nie byłoby możliwe bez opanowania technik komunikacji. Bez umiejętności porozumiewania się, człowiek nie tylko nie byłby w stanie.
Augmented Reality na HoloLens
HISTORIA KOMPUTERA.
Graficzny Interfejs Użytkownika
Spotkanie Jaworzno liderem e-mobilności rozpoczęliśmy o godz
Zapamiętywanie- czy może być jedynym celem kształcenia?
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków
Wpływ czytania na umysł i zachowania człowieka
O nas Jesteśmy grupą młodych, ambitnych uczniów chcących pokazać wykorzystanie nowoczesnych technologii w życiu codziennym oraz do celów edukacyjnych.
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
TECHNOLOGIA W ŻYCIU CODZIENNYM
Weronika D. , Natalia H. , Agnieszka W. - uczennice klasy VI
Psychologia Marta Riess.
Zapis prezentacji:

Jak rozwój technologii informatycznych zmieni nasze życie za 10-30 lat?

Kalendarz wydarzeń ważnych dla zrozumienia przyszłości. Darwin, rewolucja teorii ewolucji 1543  Kopernik, początek rewolucji naukowej 1687 Newton, początek szybkiego rozwoju fizyki

1888 H. Hertz, odkryto fale radiowe odkryto mechanikę kwantową, podstawę rewolucji technologicznej

1940-1949 zbudowano pierwsze komputery. 1947 wynaleziono tranzystory 1940-1949 zbudowano pierwsze komputery 1947 wynaleziono tranzystory 1959 wynaleziono obwody scalone 1971 pierwsze mikroprocesory 1981 IBM PC zmienia wyobrażenie o komputerach 1994 pojawia się WWW (CERN, NCSA)

1999 Awatary o sztucznych osobowościach pojawiają się w laboratoriach, przeszczepiono głowę małpie, pierwsze roboty - zabawki, pieski AIBO, sztuczne siatkówki i bezpośrednie podłączenie kamery do kory wzrokowej

1998 Superkomputery o szybkościach i pamięciach rzędu 1/1000 ludzkiego mózgu, transakcje pomiędzy ludźmi a systemami sterowanymi głosem stają się częste, komputer prowadzi samochód bez udziału człowieka przez całe USA,nieudane próby wprowadzenia elektronicznych książek

2000 Zakończono 5 lat przed planowanym czasem mapowanie ludzkiego genomu, dla bioinformatyki moc komputerów to prawie wszystko, komórki macierzyste wszczepione do mózgu zamieniają się w neurony

2005 Komputery w ubraniach staną się powszechne w bogatych krajach; czujniki monitorujące zdrowie znajda się w toaletach i koszulach. Pojawią się infosystemy personalne, podobne do samochodowych, dostarczające przez okulary projekcyjne informacji, np. przewodniki miejskie

Pierwsze gry wirtualnej rzeczywistości z 3-wymiarową grafiką, efektami zapachowymi i dotykowymi. Prosty dialog z komputerem wyposażonym w "zdrowy rozsądek", w eksperymentalnych systemach z rozpoznawaniem gestów i prozodii

Pierwsze użyteczne roboty domowe do prostych prac, przystawki do telefonów tłumaczące na żywo, pierwsze programy typu "osobisty awatar" wysyłane jako agenci programowi znający nasze upodobania i reprezentujący nas w wielu sytuacjach, znacznie postępy w sprzężeniu mózgów zwierząt i komputerów.

Ekonomia krajów rozwiniętych kwitnie chociaż brakuje projektantów, awatarów , kwitnie też piractwo filmów ze względu na łatwość kopiowania, młode pokolenie nie ma czasu na czytanie książek: informacja dociera na żądanie, na rynku jest bardzo dużo filmów generowanych komputerowo przez małe studia filmowe.

Rozpoznawanie gestów, nastrojów i emocji pozwala na naturalną komunikację z artilektami, cyberprzestrzeń jest podstawowym medium komunikacji pomiędzy ludźmi i z artilektami, okulary 3D stwarzają złudzenie rzeczywistości; pojawiają się interfejsy wrażeń dotykowych.

2020 Pojawiają się komputerowi artyści, udział ludzi w odkryciach staje się coraz mniejszy, rozwijają się związki emocjonalne pomiędzy ludźmi i awatarami, tylko niewielka część ludzkości bierze udział w szybkim rozwoju.

Co będzie możliwe za 30 lat? Nie mamy pojęcia! Za 1000 $można kupić komputer (kwantowy?) o mocy rzędu 1000 mózgów? Ewolucja myśli przenosi się w światy wielowymiarowe? Artilekty uczą się szybko a nowa wiedza staje się niezrozumiała dla ludzi? Większość interakcji zachodzi pomiędzy sztucznymi osobowościami? Bezpośrednie połączenia z mózgiem, implanty i sterowanie myślami? Dzięki implantom wirtualna rzeczywistość nie różni się od wrażeń realnych?