Ankieta dot. systemu informacyjnego w SGH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

2011 Joanna Bechcińska Bożena Boleska
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Losy życiowe wychowanków Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Warszawie Maria Jóźwicka-Sadownik.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
Koniec wakacji – powrót do cywilizacji
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
(na podstawie badań ankietowych)
Analiza wyników ankiety
1. Jak Polacy świętują? Grudzień 2008 Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-7 grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków powyżej.
1 Kto utożsamia się z Wielkopolską, a kto nie?. 2 Mieszkańcy Wielkopolski próba reprezentatywna, N=800.
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat b.
Stopień wykorzystania technologii informacyjnej przez uczniów klas III gimnazjum w kontaktach z bibliotekami.
Studenckie Poradnie Prawne Podsumowanie działalności październik 2008 – – styczeń 2009.
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
SPECYFIKA PRACY BIBLIOTEKARZA UCZELNI ARTYSTYCZNEJ W OPINII CZYTELNIKÓW – PRACOWNIK MERYTORYCZNY, DORADCA CZY PRZYJACIEL? mgr Sławomir Sobczyk Biblioteka.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Podsumowanie akcji promocyjnej.
Badanie losów absolwentów
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
„Student jako konsument na rynku multimediów”
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Instytut Statystyki i Demografii
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Ankieta Czy jesteś zadowolony z pracy TAK 45 % Samorządu Uczniowskiego Nie 55%
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Strona startowa Wybierz … co Cię interesuje Nasza szkoła Strona Pracowni Strony WWW Prezentacja Wykorzystanie Internetu O autorze Redakcja Zadanie Należy.
KIERUNKI ROZWOJU WSI OLSZYNA DOLNA LISTOPAD 2014r.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Zapis prezentacji:

Ankieta dot. systemu informacyjnego w SGH Joanna Nowakowska jn20548@sgh.waw.pl Radosław Gajewski rgajew@sgh.waw.pl Ankieta dot. systemu informacyjnego w SGH Ze zwróceniem szczególnej uwagi na system informatyczny

Streszczenie Największą część informacji o życiu Szkoły Głównej Handlowej studenci uzyskują od znajomych, na drugim miejscu znajdują się strony WWW – pod względem atrybutów ocenione najwyżej, a na samym końcu indywidualne rozmowy z pracownikami oraz gazety studenckie (‘Magiel’, ‘Gazeta SGH’) – ocenione najniżej. Wszyscy respondenci korzystają z Internetu. Ponad połowa łączy się z Internetem w domu przez modem, prawie połowa ankietowanych studentów korzysta z komputerów znajdujących się na korytarzach uczelni i w salach informatycznych. Najczęściej korzysta się z poczty e-mail i stron internetowych, zanotowano względnie mały użytek z for dyskusyjnych i usługi WAP. Strona główna SGH – prawie połowa ankietowanych korzysta z niej kilka razy w tygodniu. Mimo to oceniana jest ona pozytywnie, najbardziej pod względem aktualności, najniższą choć także pozytywną ocenę uzyskała za opracowanie graficzne. Strony internetowe innych jednostek uczelni wykorzystywane są w bardzo różnym stopniu. Faktem jest, że prawie nikt nie korzysta z nich codziennie, a najczęściej pojawiającą się odpowiedzią jest „zdarzyło mi się skorzystać ze strony internetowej tej jednostki”. Przedstawione przez nas nowe pomysły spotykały się z bardzo dużym zainteresowaniem respondentów – aż 4 z 5 uzyskały ponad 74% najwyższej oceny, piąty prawie 50%. Dodatkowo studenci podali własne pomysły na ulepszenie systemu informacyjnego. Wdrożony już Wirtualny Dziekanat został oceniony także pozytywnie.

Wprowadzenie Badanie zostało przeprowadzone na 64 studentach studiów dziennych Szkoły Głównej Handlowej, w grudniu 2001 roku. Narzędziem była załączona ankieta. Celem badania była ocena szeroko rozumianego systemu informacyjnego w SGH, ze względu na źródła informacji (tj. m.in. gabloty informacyjne, strony WWW, informatory, gazety studenckie) oraz ich atrybuty: np. szybkość i łatwość dostępu, aktualność, rzetelność, kompleksowość i estetyka prezentacji informacji. Chcieliśmy dowiedzieć się także, gdzie i jak często studenci korzystają z Internetu oraz jakie strony internetowe wybierają najczęściej. W ostatniej części badania skoncentrowaliśmy się na tym, co studenci chcieliby zmienić w systemie informacyjnym SGH, jak oceniają nasze nowe pomysły oraz wdrożone już projekty – Wirtualny Dziekanat.

Znajomi największym źródłem pozyskiwania informacji o życiu uczelni 37% zdobywanej przez studentów informacji pochodzi od znajomych. Ważnym źródłem informacji są także strony WWW - stamtąd pochodzi aż 23% informacji. Znaczące okazały się informatory (17%) i kolejno gabloty informacyjne (12%). Mniej ważnymi źródłami informacji są indywidualne rozmowy z pracownikami (5%), ‘Magiel’ (4%) oraz ‘Gazeta SGH’ (2%).

Pierwsze miejsce dla stron WWW, ostatnie dla ‘Gazety SGH’ Gabloty informacyjne: najwyżej oceniane są one za rzetelność, najniższą ocenę uzyskały za estetykę prezentacji informacji. Strony WWW, ocenione najwyżej ze wszystkich źródeł, najwyższa nota za aktualność informacji. Informatory: najwyższa ocena za rzetelność i kompleksowość informacji. Gazeta SGH, oceniona najniżej ze źródeł. Największa nota za rzetelność, najniższa za szybkość dostępu. ‘Magiel’ został oceniony najwyżej za estetykę prezentacji informacji.

Strona główna SGH w Internecie Aż 50% ankietowanych korzysta ze strony głównej SGH rzadziej niż raz w tygodniu. 41% ankietowanych studentów korzysta z zasobów uczelnianej strony WWW kilka razy w tygodniu. Mniej osób odpowiedziało, że korzysta codziennie (6%), lub w ogóle nie korzysta (tylko 3%).

Strona główna SGH jednak oceniana pozytywnie Strona główna SGH oceniana jest pozytywnie. Okazało się, że najwięcej punktów zdobyła za aktualność ( 63% oceny pozytywnej). Różnice między dalszą oceną cech jest nie wielka: łatwość poruszania się oceniona została na 54% oceny pozytywnej, kompletność informacji na 52% oceny pozytywnej. Najwięcej do zrobienia jest jeszcze w opracowaniu graficznym, które uzyskało 40% oceny pozytywnej.

Wirtualny Dziekanat jest potrzebny Respondenci pozytywnie ocenili przydatność Wirtualnego Dziekanatu – na 60% oceny pozytywnej. Łatwość poruszania się oceniona została na 40% oceny pozytywnej, podczas gdy rzetelność informacji zawartych na jego stronach na 36,6%, a kompletność informacji na 30%. Najniższą, choć także pozytywną ocenę zyskało opracowanie graficzne 6,6% oceny pozytywnej.

„Zdarzyło mi się skorzystać ze stron internetowych tej jednostki” – najczęstszą odpowiedzią Ponad połowa respondentów (58%) nie korzysta ze stron Samorządu SGH. 47% ankietowanym zdarzyło się skorzystać ze stron katedr i kolegiów. Ze stron SKNów 38% ankietowanych nie korzysta, 34% zdarzyło się skorzystać. 45% ankietowanych studentów odpowiedziało, że zdarzyło im się skorzystać ze stron Org. studenckich. 44% badanym zdarzyło się skorzystać ze stron biblioteki.

Największy użytek jak do tej pory z poczty e-mail 42% ankietowanych codziennie korzysta ze stron WWW. Z poczty e-mail korzysta 53% respondentów codziennie. Na pyt. o chat i irc 45% osób odpowiedziało, że zdarzyło im się skorzystać. 36% osób nie korzysta z for dyskusyjnych, podczas gdy 30% kiedyś z nich skorzystało. Aż 70% ankietowanych studentów nie używa usługi. WAP.

Najczęściej w domu, poprzez modem... Aż 56,3% respondentów korzysta z Internetu w domu, łącząc się za pomocą modemu. Taki sam odsetek studentów (48,4%) wykorzystuje komputery, znajdujące się na korytarzach uczelni, jak i w salach internetowych. Rzadziej korzysta się ze stałego łącza w domu (14,1%), w pracy (12,5%), czy w kawiarenkach internetowych (także 12,5%).

Listy dyskusyjne jeszcze nie w modzie 62% respondentów nie jest zapisanych na żadną listę dyskusyjną 38% ankietowanych studentów SGH korzysta z list dyskusyjnych

Prawie wszyscy ankietowani studenci SGH posiadają TELEFON KOMÓRKOWY Aż 92% ankietowanych posiada telefon komórkowy. Tylko 8% respondentów nie ma własnego telefonu komórkowego. Komentarz: Proponuje się wprowadzenie systemu informacji o zmianach w harmonogramie przesyłanych na SMS/e-mail. Tym bardziej, że pomysł ten spotkał się z dużym zainteresowaniem studentów (patrz. następny slajd).

Nowe pomysły na ulepszenie systemu mile widziane... Najbardziej potrzebne okazały się strona internetowa zawierająca pełne informacje o ścieżkach studiów (92% najwyższej oceny), strona prezentująca konsultacje pracowników (84%) oraz pomysł na przesyłanie informacji dot. zmian w harmonogramie na SMS/e-mail (82%). Zainteresowaniem cieszył się także pomysł utworzenia strony z giełdą podręczników – 74% najwyższej oceny. Najmniej ważną okazała się strona SGH dostępna przez WAP (48% najwyższej noty). Komentarz: Wśród propozycji na ulepszenie systemu informacyjnego w SGH, podanych przez ankietowanych studentów, pojawiły się również pomysły takie jak: strona z nieformalnymi informacjami o wykładowcach i sposobach zaliczeń przedmiotów, lista rankingowa studentów w Internecie, strona z informacjami CNJO – terminami zajęć i konsultacji, strona z terminami zerówek; umożliwienie studentom otrzymania SMSa powiadamiającego o nowej poczcie e-mail na koncie w SGH.

Mała przewaga mężczyzn 55% respondentów to mężczyźni 45% ankietowanych studentów stanowią kobiety

Ponad połowa ankietowanych ma ok. 21 lat Wśród ankietowanych studentów ponad połowa (53,1%) ma 21 lat. Drugą pod względem liczności grupą byli 22- latkowie. 10,9% respondentów miało 20 lat, 7,8% - 23 lata.

Najwięcej osób z III roku studiów Ponad połowa naszych respondentów (60,9%) to studenci III roku studiów. Mniej liczni byli reprezentanci czwartego (18,8%) i piątego (14,1%) roku studiów. Najmniejszą grupę stanowili studenci ostatnich (4,7%) i pierwszych (1,6%) lat studiów.

Najwięcej studentów kierunków Międzynarodowe Stosunki 38% ankietowanych studentów studiuje na kierunku. Międzynarodowe Stosunki 25% osób badanych uczy się na kierunku Finanse i Bankowość; 23% na Metody Ilościowe i Systemy Informacyjne. Najmniej osób studiowało kierunek Zarządzanie i Marketing.

Przewaga ankietowanych pochodziła z dużych miast Aż 58% wszystkich ankietowanych stanowiły osoby pochodzące z dużych miast. Mniej było osób z małych miast (37%). Najmniej liczą grupę stanowili studenci pochodzący ze wsi (5%).

Prawie wszyscy respondenci są w mniejszym bądź większym stopniu utrzymywani przez rodziców Prawie wszyscy ankietowani studenci są jeszcze na utrzymaniu rodziców (95,3%). Jedna trzecia utrzymuje się także dzięki stypendiom naukowym (32,8%). Mniej niż ¼ respondentów utrzymuje się pracując (21,9%) lub dorabia sobie korepetycjami (20,3%).